با توجه به ضرورت انجام فرآیند انتقال مالکیت گوشی در زمان خرید و تاکیدها و توصیههای متعدد سامانه همتا در رابطه با ضرورت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش دستگاه، متاسفانه تعداد زیادی شکایت در رابطه با خرید گوشی بدون انجام فرآیند انتقال مالکیت و عدم شناخت و دسترسی به مالک قبلی دستگاه به وجود آمده است.
همیاب ۲۴ سامانه ردیابی گوشی، استعلام رجیستری و سرقتی گوشی، تبلت و لپتاپ
عواقب عدم انجام فرآیند انتقال مالکیت گوشی در زمان خرید
در صورتیکه هنگام خرید گوشی دست دوم، فرآیند انتقال مالکیت گوشی دست دوم و فعالسازی برای سیمکارت خود را در حضور فروشنده از طریق سامانه همتا انجام ندهید، با وارد کردن سیمکارت جدید، دستگاه پس از مدت کوتاهی غیرفعال خواهد شد.
درصورتیکه به هر دلیلی فرآیند انتقال مالکیت گوشی را انجام ندهید، به این معنی است که معامله بدون سند انجام شده است و در صورت ایجاد مشکلات احتمالی و سوءاستفاده از شماره IMEI دستگاه، مالک قبلی به عنوان مالک اصلی دستگاه شناخته شده و کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه، برای ایشان در نظر گرفته خواهد شد.
لذا مسئولیت عواقب ناشی از انجام ندادن فرآیند انتقال مالکیت، بر عهده شخص خریدار خواهد بود.
شکایتهای رایج در زمینه عدم انتقال مالکیت و عدم شناخت مالک قبلی دستگاه
- دستگاه را بدون انجام فرآیند انتقال مالکیت خریداری کردهام. به شماره همراه فروشنده دسترسی ندارم که از ایشان درخواست انتقال مالکیت کنم.
- دستگاه را بدون انتقال مالکیت خریداری کردهام. به شماره همراه فروشنده دسترسی دارم اما خاموش است و نمیتوانم درخواست انتقال مالکیت کنم.
- دستگاه را بدون انتقال مالکیت خریداری کردهام. از شماره IMEI دستگاهم توسط فروشنده، سوء استفاده شد و الان دستگاهم قطع شده است.
حالتهای مختلف نمایش شماره مالک
در صورتی که دستگاهی را بدون انجام فرآیند انتقال مالکیت خریداری کردهاید و به مالک قبلی دستگاه دسترسی ندارید، در صورت تایید برخی شرایط میتوانید از طریق روشی که سامانه همتا در پرتال خود قرار داده است به مالک قبلی دستگاه دسترسی پیدا کنید.
۱- درصورتیکه دستگاه دارای مالک باشد و از شناسه دستگاه سوءاستفادهای نشده باشد، در پیام هشدار انتقال مالکیتی که همتا ارسال میکند، شماره مالک با چند رقم پنهان نمایش داده میشود.
۲- درصورتیکه دستگاه دارای مالک نباشد و در پیام هشدار انتقال مالکیت ارسالی از همتا، شماره مالک ذکر نشده باشد و از شناسه دستگاه نیز سوءاستفاده نشده باشد، میتوانید با استفاده از آموزش زیر شمارهای که امکان دریافت مالکیت دارد را مشاهده نمایید. توجه داشته باشید درصورتیکه این شماره منقضی یا واگذار شده باشد، شماره با چند رقم پنهان نمایش داده میشود.
۳- درصورتیکه از شناسههای دستگاه سوءاستفاده شده باشد، شماره مالک در هیچکدام از حالتها نمایش داده نمیشود.
۴- درصورتیکه شماره مالک را میشناسید ولی سیمکارت مالک منقضی و یا واگذار شده است، آموزش بازیابی اطلاعات سیمکارت واگذار شده را مشاهده نمایید.
توجه: در تمامی حالتها، سامانه همتا پاسخگویی بیشتری نمیتواند داشته باشد.
مراحل نمایش شماره تماس قبلی مالک دستگاه
توجه داشته باشید که، برای انجام این فرآیند باید از تمام اسلاتهای دستگاه، با شماره همراه خودتان استفاده نمایید تا تاریخچه فعالیت این زوج در شبکه اپراتوری رویت گردد.
۱- ابتدا با همان سیمکارتی که از دستگاه استفاده میکنید، وارد پرتال خود در سامانه همتا به نشانی www.hamta.ntsw.ir شوید.
۲- پس از وارد کردن شماره تلفن همراه، یک رمز عبور موقت برای شماره شما ارسال میشود. با استفاده از رمز عبور ارسال شده و وارد کردن کد امنیتی، میتوانید وارد سامانه همتا شوید.
۳- به قسمت «وضعیت شناسه دستگاه (IMEI)» بروید.
۴- در این مرحله باید یکی از شناسههای IMEI دستگاه مربوطه را وارد نمایید (دقت داشته باشید حتما باید از دستگاه با سیمکارت خود استفاده نمایید تا موفق به مشاهده نتیجه شوید).
5- گزینه OK را برای نمایش اطلاعات کلیک کنید. شما میتوانید با سیمکارت درج شده در نتیجه تماس گرفته و از ایشان درخواست کنید مالکیت دستگاه را به شما منتقل نماید.
جهت استعلام گوشی سرقتی، استعلام رجیستری گوشی، اعلام سرقت و ردیابی گوشی، تبلت، لپتاپ میتوانید از طریق لینکهای زیر به سامانه همیاب ۲۴ مراجعه کنید و یا اپلیکیشن همیاب ۲۴ را دانلود نمایید:
دیدگاه ها و تجربیات خود را پیرامون این نوشته با ما در میان بگذارید…