top
How-to-acces- the-previous-owner-of-the-device-in-the-peer-system

نحوه دسترسی به مالک قبلی دستگاه در سامانه همتا

زمان مطالعه: 4 دقیقه

18

با توجه به ضرورت انجام فرآیند انتقال مالکیت گوشی در زمان خرید و تاکیدها و توصیه‌های متعدد سامانه همتا در رابطه با ضرورت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش دستگاه، متاسفانه تعداد زیادی شکایت در رابطه با خرید گوشی بدون انجام فرآیند انتقال مالکیت و عدم شناخت و دسترسی به مالک قبلی دستگاه به وجود آمده است.

همیاب ۲۴ سامانه ردیابی گوشی، استعلام رجیستری و سرقتی گوشی، تبلت و لپ‌تاپ

عواقب عدم انجام فرآیند انتقال مالکیت گوشی در زمان خرید

در صورتی‌که هنگام خرید گوشی دست دوم، فرآیند انتقال مالکیت گوشی دست دوم و فعال‌سازی برای سیم‌کارت خود را در حضور فروشنده از طریق سامانه همتا انجام ندهید، با وارد کردن سیم‌کارت جدید، دستگاه پس از مدت کوتاهی غیرفعال خواهد شد.

 درصورتی‌که به هر دلیلی فرآیند انتقال مالکیت گوشی را انجام ندهید، به این معنی است که معامله بدون سند انجام شده است و در صورت ایجاد مشکلات احتمالی و سوء‌استفاده از شماره IMEI دستگاه، مالک قبلی به عنوان مالک اصلی دستگاه شناخته شده و کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه، برای ایشان در نظر گرفته خواهد شد.

لذا مسئولیت عواقب ناشی از انجام‌ ندادن فرآیند انتقال مالکیت، بر عهده شخص خریدار خواهد بود.

شکایت‌های رایج در زمینه عدم انتقال مالکیت و عدم شناخت مالک قبلی دستگاه

  1. دستگاه را بدون انجام فرآیند انتقال مالکیت خریداری کرده‌ام. به شماره همراه فروشنده دسترسی ندارم که از ایشان درخواست انتقال مالکیت کنم.
  2. دستگاه را بدون انتقال مالکیت خریداری کرده‌ام. به شماره همراه فروشنده دسترسی دارم اما خاموش است و نمی‌توانم درخواست انتقال مالکیت کنم.
  3. دستگاه را بدون انتقال مالکیت خریداری کرده‌ام. از شماره IMEI دستگاهم توسط فروشنده، سوء استفاده شد و الان دستگاهم قطع شده است.

حالت‌های مختلف نمایش شماره مالک

در صورتی که دستگاهی را بدون انجام فرآیند انتقال مالکیت خریداری کرده‌اید و به مالک قبلی دستگاه دسترسی ندارید، در صورت تایید برخی شرایط می‌توانید از طریق روشی که سامانه همتا در پرتال خود قرار داده است به مالک قبلی دستگاه دسترسی پیدا کنید.

1- درصورتی‌که دستگاه دارای مالک باشد و از شناسه دستگاه سوءاستفاده‌ای نشده باشد، در پیام هشدار انتقال مالکیتی که همتا ارسال می‌کند، شماره مالک با چند رقم پنهان نمایش داده می‌شود.

2- درصورتی‌که دستگاه دارای مالک نباشد و در پیام هشدار انتقال مالکیت ارسالی از همتا، شماره مالک ذکر نشده باشد و از شناسه دستگاه نیز سوءاستفاده نشده باشد، می‌توانید با استفاده از آموزش زیر شماره‌ای که امکان دریافت مالکیت دارد را مشاهده نمایید. توجه داشته باشید درصورتی‌که این شماره منقضی یا واگذار شده باشد، شماره با چند رقم پنهان نمایش داده می‌شود.

3- درصورتی‌که از شناسه‌های دستگاه سوءاستفاده شده باشد، شماره مالک در هیچکدام از حالت‌ها نمایش داده نمی‌شود.

4- درصورتی‌که شماره مالک را می‌شناسید ولی سیم‌کارت مالک منقضی و یا واگذار شده است، آموزش بازیابی اطلاعات سیم‌کارت واگذار شده را مشاهده نمایید.

توجه: در تمامی حالت‌ها، سامانه همتا پاسخگویی بیشتری نمی‌تواند داشته باشد.

مراحل نمایش شماره تماس قبلی مالک دستگاه

توجه داشته باشید که، برای انجام این فرآیند باید از تمام اسلات‌های دستگاه، با شماره همراه خودتان استفاده نمایید تا تاریخچه فعالیت این زوج در شبکه اپراتوری رویت گردد.

1- ابتدا با همان سیم‌کارتی که از دستگاه استفاده می‌کنید، وارد پرتال خود در سامانه همتا به نشانی www.hamta.ntsw.ir شوید.

صفحه اصلی همتا

2- پس از وارد کردن شماره تلفن همراه، یک رمز عبور موقت برای شماره شما ارسال می‌شود. با استفاده از رمز عبور ارسال شده و وارد کردن کد امنیتی، می‌توانید وارد سامانه همتا شوید.

ورود سامانه همتا

3- به قسمت «وضعیت شناسه دستگاه (IMEI)» بروید.

صفحه کاربری همتا و گزینه مشاهده صفحه وضعیت شناسه دستگاه

4- در این مرحله باید یکی از شناسه‌های IMEI دستگاه مربوطه را وارد نمایید (دقت داشته باشید حتما باید از دستگاه با سیم‌کارت خود استفاده نمایید تا موفق به مشاهده نتیجه شوید).

نوار جستجو در صفحه وضعیت شناسه دستگاه در صفحه کاربری

 5- گزینه OK را برای نمایش اطلاعات کلیک کنید. شما می‌توانید با سیم‌کارت درج شده در نتیجه تماس گرفته و از ایشان درخواست کنید مالکیت دستگاه را به شما منتقل نماید.

صفحه تکمیل فرایند در سامانه همتا

دیدگاه ها و تجربیات خود را پیرامون این نوشته با ما در میان بگذارید

دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. سلام ، چگونه به صورت غیر حضوری میتونیم انتقال مالکیت رو انجام بدیم ؟

    • شماره موبایل: 09331556459
    1
    1. با سلام دوست عزیز کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره گیری کنید و گزینه انتقال مالکیت را بزنید. از این طریق شما میتوانید به صورت غیر حضوری انتقال مالکیت دهید.
      همیاب24 سامانه استعلام و ردیابی کالاهای دیجیتال سرقتی/مفقودی.

        0
    2. سلام من یه گوشی خریدم که فروشنده برام انتقال مالکیت انجام نداده ، به نظرتون چطوری میتونم پیداش کنم و انتقال مالکیت انجام بدم ؟؟؟

      • شماره موبایل: +989165231785
      2
      1. با سلام دوست عزیز باید هنگام خرید حتما انتقال مالکیت انجام دهید. در غیر این صورت راه حلی که در بالا گفته شد را انجام دهید. در بالا به طور کامل مراحل شرح داده شده است.

          0
      2. من گوشی نو خریدم ولی فروشنده هنگام رجیستری ، موبایل رو به شماره خودش فعال کرده
        حالا نمیدونم چطوری فروشنده رو پیدا کنم و ازش بخوام که برام انتقال مالکیت رو انجام بده ؟؟

        • شماره موبایل: 09123456789
        1
        1. با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش دستگاه الزامی است و صرفا از سیمکارت مالک امکان پذیر می باشد. در صورتی که دستگاه دارای مالک قطعی باشد با قرار دادن سیمکارت شماره مالک به صورت محدود ارسال میگردد در غیر اینصورت شما که دستگاه را خریداری کرده اما انتقال مالکیت نگرفته‌اید، متضرر اصلی خواهید بود.
          به شما پیشنهاد میکنم وارد کارتابل شماره همراه خود در سامانه همتا شوید و پیگیری کنید.

            0
        2. سلام من گوشی رو دست دوم خریداری کردم و دیدم که انتقال رو‌انجام داد ولی الان دستگاهی برای خط من فعال نیست میگه برای شماره دیگه ای فعاله برای ثبت به امور مشترکین با کارتن و گوشی مراجعه کنم حل میشه؟

          • شماره موبایل: 09372455241
          1
          1. با سلام دوست عزیز ابتدا به فروشنده ای که گوشی تان را از آن خریداری کرده اید مراجعه کنید.

              1
          2. سلام.من با همین سیمکارتم‌ ک برای اولین بار گوشیمو فعال کردم، وارد سامانه شدم.تمام مراحل را رفتم، نوشته ک قبلاً با ی سیم‌کارت فعال شده.منظورش همین سیم‌کارت خودم؟؟؟؟ آخه روز اول ک خریدم ، در فروشگاه پیام آمد ک قانونی و فعالسازی نشده.

            • شماره موبایل: 09369046194
            2
          3. سلام.‌من گوشیمو دوماهی هست ک گرفتم.برای راه اندازی در فروشگاه ، اولین پیام ک آمد، نوشت قانونی و فعالسازی نشده. الآن باهمین سیمکارتم‌ ک قبلاً فعالش کردم ، همه این مراحل را طی کردم، میگه قبلاً با ی سیم‌کارت استفاده شده ، منظورش همین سیم‌کارت خودم هست ؟؟؟؟

            • شماره موبایل: 09369046194
            1
            1. با سلام دوست عزیز باید بعد از آمدن پیام فعال سازی نشده، این کار را پیگیری میکردید. پیشنهاد میکنم به فروشگاهی که ازش گوشی را خریداری کردید بروید و نسبت به فعال سازی گوشی اقدام نماید.
              موفق باشید

                1
            2. سلام.‌من گوشیمو دوماهی هست ک گرفتم.برای راه اندازی در فروشگاه ، اولین پیام ک آمد، نوشت قانونی و فعالسازی نشده. الآن ک باهمین سینماگران ک فعالش کردم ، همه این مراحل را طی کردم، میگه قبلاً با ی سیم‌کارت استفاده شده ، منظورش همین سیم‌کارت خودم هست ؟؟؟؟

              • شماره موبایل: 09369046194
              2
              1. با سلام با استفاده از لینک زیر چه گوشی شما اندروید باشد و چه ios میتوانید وارد سامانه همتا شوید همچنین میتوانید از اپ استور اپلیکیشن را دانلود کنید و از آنجا وارد شوید
                و اگر گوشی شما قدیمی است و اندروید ندارد میتوانید از سامانه پیامکی استفاده کنید

                  2
              2. ( سلام،برگه ثبت کالای سرقتی الان جلو چشمامه،اما هر جور اطلاعات میدهم ،اعلام میفرماید ،همچین کالای سرقت با این شماره ثبت نشده است ،چرا،درصورتی که بعد اعلام سرقت گوشی ،دومرتبه دیگر تمدید نمودم ،حتی شناسه ثبت کالا و تاریخ ثبت .و ساعت ثبت اولیه ،همراه با دو مرتبه دیگر،ظناسه 99A89A0،،،وتاریخ 6/3/1399،،و ساعت 13: 03:8،،و تمدید بعدی ،تاریخ،,,,,13/5/1399, و تاریخ ،,,,,31/6/1399,، , موقع اعلام سرقت و ردیابی شماره پسرم رو ثبت نمودم بنام عبدالرىوف کاظمی،شماره ای که برای گوشی موقع خرید فعال شده ،چطور همیار محترم می فرماید ثبت نشده،اگر فایل تصویری میشه فرستاد همین برگه که نمایندگی خودشون بهم داده را زمینه نمایم،با تشکر ،غلامحسین کاظمی عبدالملکی،و جدیدا در تاریخ 2/10/1399,وتاریخ ،27/10/1399,دوباره پیامک مثبت است

                • شماره موبایل: 09116765539
                5
                1. با سلام دوست عزیز گوشی سرقتی که عرض کردید توسط خودتان اعلام شده که “گوشی را پیدا کرده‌ام” و به این دلیل ردیابی شما متوقف شده است.
                  همکاران ما از تیم ‌پشتیبانی با شما تماس خواهند گرفت.

                    10
                    1. سلام..من میخواستم یک سوال بپرسم،،چند وقتی هست که یک گوشی خریدم و حتی انتقال مالکیت رو انجام دادم و به سیم‌کارت خودم انتقال مالکیت دادم اما اون فروشنده با در اختیار داشتن شماره کده IM و سریال کارتون که فکر کنم شاید جای یاداشت کرده باشه الان چند وقته که استعلام میگیرم دستگاه سرقتی نشون میده با اینکه هم کارتن هم دستگاه هم به نام خودم ریجستری هست این یعنی چی چرا اینجوریه یه راهنمایی بکنید لطفاً

                      • شماره موبایل: 09168464600
                      4
                    2. با سلام، اگه شما مدرکی برای اثبات گوشی همراه خود داشته باشید و بتوانید مالکیت گوشی خود را اثبات کنید کافی است.

                        2