top
How-to-acces- the-previous-owner-of-the-device-in-the-peer-system

نحوه دسترسی به مالک قبلی دستگاه در سامانه همتا

زمان مطالعه: 5 دقیقه

99

icon

با توجه به ضرورت انجام فرآیند انتقال مالکیت گوشی در زمان خرید و تاکیدها و توصیه‌های متعدد سامانه همتا در رابطه با ضرورت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش دستگاه، متاسفانه تعداد زیادی شکایت در رابطه با خرید گوشی بدون انجام فرآیند انتقال مالکیت و عدم شناخت و دسترسی به مالک قبلی دستگاه به وجود آمده است. بنابراین تا انتها با ما همراه باشید تا با انتقال مالکیت و جواب سوال از کجا بفهمیم گوشی به نام کیست؟ آشنا شوید.

همیاب ۲۴ سامانه ردیابی گوشی، استعلام رجیستری و سرقتی گوشی، تبلت و لپ‌تاپ

عواقب عدم انجام فرآیند انتقال مالکیت گوشی در زمان خرید

در صورتی‌که هنگام خرید گوشی دست دوم، فرآیند انتقال مالکیت گوشی دست دوم و فعال‌سازی برای سیم‌کارت خود را در حضور فروشنده از طریق سامانه همتا انجام ندهید، با وارد کردن سیم‌کارت جدید، دستگاه پس از مدت کوتاهی غیرفعال خواهد شد.

 درصورتی‌که به هر دلیلی فرآیند انتقال مالکیت گوشی را انجام ندهید، به این معنی است که معامله بدون سند انجام شده است و در صورت ایجاد مشکلات احتمالی و سوء‌استفاده از شماره IMEI دستگاه، مالک قبلی به عنوان مالک اصلی دستگاه شناخته شده و کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه، برای ایشان در نظر گرفته خواهد شد.

لذا مسئولیت عواقب ناشی از انجام‌ ندادن فرآیند انتقال مالکیت، بر عهده شخص خریدار خواهد بود.

شکایت‌های رایج در زمینه عدم انتقال مالکیت و عدم شناخت مالک قبلی دستگاه

  1. دستگاه را بدون انجام فرآیند انتقال مالکیت خریداری کرده‌ام. به شماره همراه فروشنده دسترسی ندارم که از ایشان درخواست انتقال مالکیت کنم.
  2. دستگاه را بدون انتقال مالکیت خریداری کرده‌ام. به شماره همراه فروشنده دسترسی دارم اما خاموش است و نمی‌توانم درخواست انتقال مالکیت کنم.
  3. دستگاه را بدون انتقال مالکیت خریداری کرده‌ام. از شماره IMEI دستگاهم توسط فروشنده، سوء استفاده شد و الان دستگاهم قطع شده است.

حالت‌های مختلف نمایش شماره مالک

در صورتی که دستگاهی را بدون انجام فرآیند انتقال مالکیت خریداری کرده‌اید و به مالک قبلی دستگاه دسترسی ندارید، در صورت تایید برخی شرایط می‌توانید از طریق روشی که سامانه همتا در پرتال خود قرار داده است به مالک قبلی دستگاه دسترسی پیدا کنید.

1- درصورتی‌که دستگاه دارای مالک باشد و از شناسه دستگاه سوءاستفاده‌ای نشده باشد، در پیام هشدار انتقال مالکیتی که همتا ارسال می‌کند، شماره مالک با چند رقم پنهان نمایش داده می‌شود.

2- درصورتی‌که دستگاه دارای مالک نباشد و در پیام هشدار انتقال مالکیت ارسالی از همتا، شماره مالک ذکر نشده باشد و از شناسه دستگاه نیز سوءاستفاده نشده باشد، می‌توانید با استفاده از آموزش زیر شماره‌ای که امکان دریافت مالکیت دارد را مشاهده نمایید. توجه داشته باشید درصورتی‌که این شماره منقضی یا واگذار شده باشد، شماره با چند رقم پنهان نمایش داده می‌شود.

3- درصورتی‌که از شناسه‌های دستگاه سوءاستفاده شده باشد، شماره مالک در هیچکدام از حالت‌ها نمایش داده نمی‌شود.

4- درصورتی‌که شماره مالک را می‌شناسید ولی سیم‌کارت مالک منقضی و یا واگذار شده است، آموزش بازیابی اطلاعات سیم‌کارت واگذار شده را مشاهده نمایید.

توجه: در تمامی حالت‌ها، سامانه همتا پاسخگویی بیشتری نمی‌تواند داشته باشد.

مراحل نمایش شماره تماس قبلی مالک دستگاه

توجه داشته باشید که، برای انجام این فرآیند باید از تمام اسلات‌های دستگاه، با شماره همراه خودتان استفاده نمایید تا تاریخچه فعالیت این زوج در شبکه اپراتوری رویت گردد. چگونه بفهمیم گوشی به چه شماره ای ثبت شده؟ مراحل زیر را انجام دهید:

1- ابتدا با همان سیم‌کارتی که از دستگاه استفاده می‌کنید، وارد پرتال خود در سامانه همتا به نشانی www.hamta.ntsw.ir شوید.

صفحه اصلی همتا

2- پس از وارد کردن شماره تلفن همراه، یک رمز عبور موقت برای شماره شما ارسال می‌شود. با استفاده از رمز عبور ارسال شده و وارد کردن کد امنیتی، می‌توانید وارد سامانه همتا شوید.

ورود سامانه همتا

3- به قسمت «وضعیت شناسه دستگاه (IMEI)» بروید.

صفحه کاربری همتا و گزینه مشاهده صفحه وضعیت شناسه دستگاه

4- در این مرحله باید یکی از شناسه‌های IMEI دستگاه مربوطه را وارد نمایید (دقت داشته باشید حتما باید از دستگاه با سیم‌کارت خود استفاده نمایید تا موفق به مشاهده نتیجه شوید).

نوار جستجو در صفحه وضعیت شناسه دستگاه در صفحه کاربری

 5- گزینه OK را برای نمایش اطلاعات کلیک کنید. شما می‌توانید با سیم‌کارت درج شده در نتیجه تماس گرفته و از ایشان درخواست کنید مالکیت دستگاه را به شما منتقل نماید.

صفحه تکمیل فرایند در سامانه همتا

درنهایت

یادتان باشد که حتما مراحل انتقال مالکیت را انجام دهید درضمن بهتر است اپلیکیشن ضدسرقت و ردیاب گوشی را نصب نمایید تا از خطرات احتمالی در امان باشید با نصب این برنامه علاوه بر اینکه از گوشیتان محافظت میکنید به تمام تست های ussd گوشی خود دسترسی خواهید داشت و میتوانید حتی از گوشیتان تست سلامت بگیرید.

دیدگاه ها و تجربیات خود را پیرامون این نوشته با ما در میان بگذارید

3.6/5 - (101 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. حسین رویس گفت:

    سال۹۲گوشی خریدم آن زمان بنام نمیشد الان گوشی رو فروختم استعلام هم کردم قبل از فروش بدون هویت بود میخواستم بدونم مشکلی برام پیش نمیاد

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام لطفا با سامانه همتا تماس بگیرید تا راهنماییتان کنند

      0
  2. علی مزین گفت:

    سلام چهار سال پیش یه گوشی ام ۱۲برای پسرم گرفتم که یه خط ایرانسلی که بنام خودم بود ریجستر شد تازگیا یه گوشی جدید برای پسرم خریدم وان خط ایرانسلی را سال گذشته سلب امتیاز نمودم واین گوشی را برای خودم برداشتم الان برای انتقال مالکیت کاری لازمه فعلا از همتا برام پیامکی ارسال نشده از ایرانسل هم سوال کردم گفتند خط در انبار ایرانسله وفعلا ازاد سازی نشده ایا مشکلی برای گوشی من پیش میاد تشکر که راهنمایی کنید.

    1
  3. سلام چگونه شماره صاحب قبلی گوشی رو پیدا کنم

    همون اول و آخرش هم باشه اشکال نداره

    4
  4. امیرحسین عمارلو گفت:

    سلام
    من حدود۶ماه پیش یه دستگاه A10خریداری کردم
    اما فروشنده گفتش که نیازی به انتقال مالکیت نیست
    الانم داخل سامانه همتا میزنم فقط چند شماره اولی که گوشی به نام طرف ریجستر شده رو میاره و میگه صلب امتیاز شده باید چطور به شماره طرف دسترسی پیداکنم
    به همتا هم تماس گرفتم اما جواب درستی دریافت نکردم ممنون میشم راهنمایی کنید

    1
  5. احد خجسته گفت:

    درود بر شما ، وقت بخیر از چه راهی میتوان متوجه شد که اولین سیم کارتی که وارد تلفن همراه شده است ، ممنون میشم راهنمایی کنید

    4
  6. امیر حسین نعمتی گفت:

    سلام
    شماره مالک قبلی دستگاه را از سامانه همیاب پیدا کرده ام اما سه شماره وسط به صورت zzz است. چه کنم؟

    23