top
توصیه_های سفر هوایی اربعین

توصیه‌های سفر هوایی اربعین

زمان مطالعه: 4 دقیقه

0

icon

اگر می‌خواهید با هواپیما به عراق سفر کنید و در پیاده روی اربعین شرکت نمایید این متن را از دست ندهید. ما در این متن چند نکته ضروری درباره سفر هوایی اربعین را بررسی می‌کنیم بنابراین تا انتها با ما همراه باشید.

زائر گرامی با توجه به شلوغ بودن مرز و ازدحام جمعیت در سفر کربلا قبل از حرکت حتما اپلیکیشن ضد سرقت موبایل را نصب نمایید. با کمک این برنامه به راحتی از مفقود شدن یا سرقت گوشی خود جلوگیری کنید. در ضمن با توجه اینکه خرید و فروش گوشی سرقتی یا مفقودی کاری غیر اخلاقی و حرام است قبل از خرید و فروش گوشی حتما استعلام بگیرید تا از اصالت گوشی مطمئن شوید. ( استعلام همزمان طرح رجیستری و سرقتی)

سفر هوایی اربعین

متاسفانه فرودگاه کربلا هنوز تکمیل نشده است و برای سفر به عراق و شرکت در پیاده روی اربعین باید به نجف یا بغداد سفر کنید. توجه داشته باشید با توجه به ازدحام جمعیت برای سفر به کربلا بهتر است از همین حالا بلیط هواپیمای خود را دریافت نمایید.

قیمت بلیط هواپیما اربعین ۱۴۰۲

بنا به گفته علی بابا و همانطورکه اشاره کردیم در بخش قبل شهر کربلا فرودگاه ندارد و برای سفر به آن باید بلیط نجف یا بغداد را بخرید؛ انتخاب هریک از این شهرها در تعیین هزینه‌های سفر تاثیر می‌گذارند. قیمت بلیط هواپیما ایران به نجف با بغداد متفاوت است. بلیط هواپیمای نجف ارزان‌تر است. بنابراین اگر می‌خواهید بودجه کم‌تری برای سفر بپردازید، بهتر است بلیط نجف را بخرید.

نکته دیگری درباره قیمت بلیط هواپیما وجود دارد و آن کیفیت متفاوت شرکت‌های هواپیمایی است. قیمت بلیط با توجه به کیفیت هواپیما متفاوت است. همچین نوع ایرلاین داخلی یا خارجی هم در قیمت بلیط هوایی اربعین تاثیر دارد.

معمولا خرید تور کربلا به صرفه‌تر است.

شهر مبدا در تفاوت قیمت نیز تاثیر زیادی دارد. مثلا اینکه شما بخواهید از مشهد به نجف بروید یا از تهران.

توجه داشته باشید که قیمت بلیط چارتری نجف یا بغداد بسیار کم‌تر از بلیط سیستمی است و گاهی به نصف آن می‌رسد.

توجه داشته باشید که برای شرکت در راهپیمایی اربعین چه از طریق زمینی و چه هوایی باید در سامانه سماح ثبت نام نمایید.

چند نکته درباره پرواز اربعین

حضور زائرین در فرودگاه در پروازهای رفت از ایران، 3 ساعت قبل از پرواز به جهت انجام تشریفات اداری، گذرنامه، پرداخت خروجی و …. الزامی می‌باشد. گیت خروج مسافرین در پروازهای خارجی یک ساعت قبل از پرواز بسته خواهد شد.

حضور زائرین در فرودگاه‌های نجف و بغداد جهت پروازهای برگشت، 5 ساعت قبل از پرواز الزامی است. با توجه به انجام دو مرحله بازرسی (خودرو و زائر) و صف‌های طولانی ایجاد شده در مسیر، لازم است زائرین با در دست داشتن بلیت و گذرنامه، زمان حضور خود در فرودگاه را مدیریت نمایند.

پیشنهاد می‌گردد زائرین، بلیت پروازهای رفت و برگشت خود را در ایران تهیه نمایند. بلیت در فرودگاه‌های کشور عراق و یا پای پرواز صرفاً به صورت دلاری فروخته می‌شود.

لازم است زائرین بلیت خود را از دفاتر فروش بلیت شرکت‌های هواپیمایی معتبر خرید نمایند و در هنگام خرید شماره همراه در دسترس خود ارائه کنند تا هر گونه تغییر در ساعت پرواز و یا تاخیر احتمالی را شخصاٌ دریافت نمایند.

در صورت مفقود شدن گذرنامه زائرین، لازم است با هماهنگی نماینده کنسولی در فرودگاه و یا نماینده شرکت هواپیمایی، پیگیری لازم از کنسول محترم در نجف و یا بغداد به صورت حضوری توسط زائر انجام پذیرد. بنابراین در خصـوص این افراد زمان لازم برای رفت و برگشت به داخل شهر و اخذ نامه خروج از کشورعراق، نیز بایستی علاوه بر زمان 5 ساعت محاسبه گردد.

منبع: سامانه سماح

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید