top
The start date of the Arbaeen walk

تاریخ شروع پیاده روی اربعین ۱۴۰۲ همراه با نکات ثبت نام

زمان مطالعه: 5 دقیقه

3

icon

تاریخ شروع پیاده روی اربعین ۱۴۰۲ کی است؟ و چند روز طول می‌کشد؟

با شروع ماه محرم کم کم عاشقان حسین به فکر ثبت نام برای پیاده روی اربعین می‌افتند. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم متنی درباره اربعین 1402 بنویسیم تا زائرین را بیشتر با اربعین1402 آشنا کنیم. بنابراین تا انتها با ما همراه باشید.

زائر گرامی قبل از خواندن متن و پیدا کردن مسیر حرکت خود به سمت کربلا به این نکته دقت داشته باشید که در طول سفر حتما حواس‌تان به وسایل شخصی مانند گوشی و پاسپورت خود باشد. توجه داشته باشید که به دلیل ازدحام جمعیت ممکن است گوشی و سایل خود را گم کنید پس بهتر است مقاله (در صورت گم‌شدن مدارک شناسایی در اربعین 1402 چه کنیم؟) را مطالعه نمایید تا با مشکل رو به رو نشوید همچنین قبل حرکت اپ ضد سرقت همیاب24 را دانلود و نصب کنید تا از مشکلات احتمالی در امان باشید. این برنامه امکانات مفیدی برای جلوگیری از سرقت، مفقود شدن، سلامت گوشی و … دارد.

تاریخ ثبت نام اربعین 1402

اربعین

زمان ثبت نام اربعین ۱۴۰۲ کی است؟ چند روز مانده به اربعین؟ زمان پیاده روی اربعین 1402کی است؟

دقیقا 40 روز بعد از روز عاشورا اربعین حسینی نام دارد. تعداد زیادی از عاشقان امام حسین(ع) نهایت تلاش‌شان را می‌کنند تا در این روز بزرگ در سرزمین کربلا حضور داشته باشند.

برای شرکت در راهپیمایی بزرگ اربعین باید در سامانه سماح ثبت نام نمایید.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سیدعباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت، اظهار کرد: با تلاش شبانه روزی کارشناسان و دست اندرکاران، سامانه سماح به آدرس samah.haj.ir آماده شده است و از ساعت ۱۰ صبح روز سه شنبه هفته جاری (۳ مرداد) در دسترس متقاضیان نام نویسی راهپیمایی اربعین، قرار دارد.

پیاده روی اربعین چند روز طول میکشد؟

همه افرادی که می‌خواهند در پیاده روی اربعین شرکت کنند در نجف آماده حرکت می‌شوند. شروع پیاده روی اربعین 1402 از نجف به سمت کربلا معلی می‌باشد. پیاده روی اربعین ۳ روز طول می‌کشد. گاهی افراد سه روز قبل از اربعین شروع به پیاده روی می‌کنند و عده‌ای که تمایل دارند زودتر به کربلا برسند از یک هفته تا ده روز زودتر پیاده روی را آغاز می‌کنند. شما باید حدود سه روز از نجف اشرف پیاده روی کنید تا به حرم امام حسین (ع) برسید.

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل مرزهای پیاده‌روی اربعین + فاصله مهران تا کربلا

پیاده روی اربعین چند کیلومتر است؟

معمولا زائران اباعبدالله مسیر خود را از نجف به سمت کربلا شروع می‌کنند. مسافت پیاده‌روی میان دو شهر حدود ۸۰ کیلومتر است. تعداد ۱۴۵۲ ستون یا عمود در طول مسیر وجود دارد که فاصله بین هر ستون ۵۰ متر است. برای پیاده‌روی کل مسیر زمانی سه روز و یا حدود ۲۵ تا ۳۰ ساعت لازم است.

هزینه پیاده روی اربعین ۱۴۰۲

ثبت نام اربعین حسینی از سه شنبه 3 مرداد در سایت حج و زیارت که قبلا گفتیم آغاز شده و هزینه ثبت نام از سمت سازمان حج و زیارت اعلام خواهد شد. اگر می‌خواهید در پیاده روی اربعین شرکت کنید هزینه زیادی را نمی‌پردازید. زیرا در این روزها نذری بسیار زیاد است و همچنین از موکب‌های مسیر می‌توانید برای استراحت استفاده نمایید. اما اگر گذرنامه ندارید حتما تهیه کنید و یا اگر مهلت آن تمام شده است حتما تمدید نمایید تا به مشکل بر نخورید.

بیشتر بخوانید: ثبت نام گذرنامه (پاسپورت) | تمدید گذرنامه

موکب های اربعین 1402

بلافاصله پس از نماز صبح زمان سرو صبحانه در موکب‌ها آغاز می‌شود. ناهار هم معمولا از ساعت 10 صبح تا نیم ساعت پس از اذان ظهر در اختیار زوار قرار داده می‌شود و بلافاصله پس از نماز عشا زمان ارائه شام به مسافران می‌باشد.

یکی از بزرگ‌ترین موکب‌های ایرانی طول مسیر که می‌توانید از خدمات مختلفی نظیر اسکان (خواب)، غذای ایرانی، خدمات فرهنگی (سخنرانی و مداحی) ایترنت رایگان، راهنمای زائرین، گم شدگان، هلال احمر (خدمات پزشکی) بهره مند شوید اقامتگاه خیرین تهران عمود 828 (ایرانی) است. جهت اسکان بین ساعت دو تا سه ونیم عصر باید در این موکب حضور داشته باشید تا مکان مناسبی برای خود داشته باشید.

جمع بندی

زمان ثبت نام اربعین حسینی سه شنبه 3 خرداد از طریق سایت حج و زیارت یا همان سامانه سماح آغاز می‌شود. اگر سوال یا نظری دارید با ما در میان بگذارید تا راهنمایی‌تان کنیم. قبل از حرکت حتما اپلیکیشن همیاب24 را نصب نمایید تا از گوشی شما در طول مسیر محافظت کند.

3.2/5 - (11 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. ابوافضل سبزه کار گفت:

    باسلام و احترام

    ی سوال داشتم

    ایا بعد از عاشورا و از تاریخ 7 مرداد1402 موکب ها فعال هستن جهت اسکان؟

    لطفا هر بزرگواری که تجربه زودتر رفتن ازبعد عاشورا تا 20 روز مانده به اربعین درخصوص موکب و اسکان رو بگه ممنون میشم.
    ****
    ممنون

    1
  2. مریم بوژمهرانی گفت:

    سلام ممنون از متن و جزئیات کامل درباره اربعین .ولی چطوری ثبت نام کنیم؟

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام مریم عزیز. باید وارد سامانه سماح بشوید که در متن مقاله لینکش را قرار دادیم سپس ثبت نام خود را کامل نمایید

      0