top
The reason for the slowdown of Xiaomi phones (2)

دلیل کند شدن گوشی‌های شیائومی | چند نکته برای افزایش سرعت گوشی شیائومی

زمان مطالعه: 7 دقیقه

0

icon

در مدت کوتاهی، شیائومی به یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار تبدیل شده است. اعتبار آن به قیمت‌های نه چندان بالا و در عین حال پیکربندی سخت افزاری قابل توجه آن مربوط می‌شود. با این حال با گذشت زمان، سرعت دستگاه کندتر می‌شود.

آیا شما هم گوشی شیائومی دارید و از کند شدن سرعت آن رنج می‌برید؟

نگران نباشین، مقاله درستی را انتخاب کردین، ما در این متن دلیل کند شدن گوشی‌های شیائومی را بررسی می‌کنیم و راه‌های افزایش سرعت آن را به شما آموزش می‌دهیم.

بنابراین تا انتها با ما همراه باشید.

کند شدن گوشی‌های شیائومی

کند شدن گوشی های شیائومی

دلیل کند شدن سرعت گوشی‌های شیائومی عمدتاً به دلیل عادت کاربران در پر کردن فضای تلفن با چیزهای غیر ضروری یا به روز نکردن مرتب تلفن‌ها می‌باشد.

اما مقصر اصلی می‌تواند bloatware باشد که از قبل روی MIUI نصب شده است.

همانطور که می‌دانید bloatware اپ‌هایی هستند که روی دستگاه نصب شده که ما نیازی به آن‌ها نداریم این اپ‌ها سیستم عامل را کند و فضا ذخیره سازی را مصرف می‌کنند.

 اما یکی از دلایل اصلی این کاهش عملکرد، نحوه برخورد کاربران با دستگاه‌های خود است. با نصب بیش از حد برنامه ها، حافظه پنهان باقیمانده بیش از حد، برنامه‌های بدافزار ناشناخته، همه این‌ها می‌توانند منجر به عملکرد ضعیف دستگاه شما شوند.

با این وجود، افزایش سرعت دستگاه شیائومی نسبتاً ساده است. می‌توانید این کار را با پاک کردن حافظه پنهان گوشی هوشمند شیائومی خود یا با به‌روزرسانی منظم آن انجام دهید.

در ادامه نکات و راهکارهایی را برای شما آورده‌ایم که می‌تواند به شما در افزایش سرعت عملکرد دستگاه شیائومی کمک کند.

بیشتر بخوانید: ۹ راهکار معجزه آسا برای افزایش صدا گوشی شیائومی

نکاتی برای افزایش سرعت دستگاه شیائومی

نکاتی برای افزایش سرعت دستگاه شیائومی

قبل از امتحان نکاتی برای افزایش سرعت تلفن خود، باید بدانید که چه چیزی باعث کند شدن سرعت گوشی شیائومی شما می‌شود و چگونه از مواجه شدن با چنین مشکلاتی جلوگیری کنید.

نکته: در صورتی که گوشی هوشمند شما برنامه‌های زیادی داشته باشد که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، حدود 90 درصد فضای ذخیره سازی شما اشغال شده و فایل‌های ناخواسته زیادی انباشته شده است، گوشی هوشمند پس از چند ماه به کندی شروع به کار می کند.

در اینجا چند نکته وجود دارد که باید آن‌ها را در گوشی هوشمند شیائومی خود امتحان کنید تا مشکلات عملکرد را برطرف کنید و مطمئن شوید که این مراحل را هر چند هفته یکبار تکرار کنید تا در آینده با مشکل مواجه نشوید.

حافظه پنهان گوشی شیائومی خود را پاک کنید.

داده های کش به چه معناست و چرا باید آن را پاک کرد؟

داده‌های ذخیره‌سازی شده فایل‌های موقت، اسکریپت‌ها، تصاویر و… هستند که پس از باز کردن یک برنامه یا بازدید از یک وب‌سایت برای اولین بار در دستگاه شما ذخیره می‌شوند. سپس از این داده ها برای بارگیری سریع اطلاعات در مورد برنامه یا وب سایت هر بار که مجدداً بازدید شود، استفاده می‌شود.

پس از چند ماه استفاده از تلفن هوشمند، فایل‌های موقت زباله زیادی وجود دارد که در طول زمان جمع آوری می‌شوند. همه این فایل‌های ناخواسته برای ما هیچ فایده‌ای ندارند و بدیهی است که بر کارایی گوشی هوشمند شما تأثیر می‌گذارند.

از این رو پاک کردن حافظه پنهان گوشی هوشمند شیائومی خود هر از گاهی به وضوح به تسریع عملکرد کمک می کند.

بیشتر بخوانید: چگونه حافظه کش برنامه‌ها و گوشی را پاک کنیم؟

تلفن خود را به روز نگه دارید.

هر به ‌روزرسانی جدید در گوشی شیائومی حاوی چندین رفع اشکال و بهبود است، به‌ویژه زمانی که دستگاه خود را به آخرین نسخه به‌روزرسانی می‌کنید.

این به‌روزرسانی‌ها واقعاً می‌توانند به شما کمک کنند تا باگ‌هایی را برطرف کنید، که باعث می‌شود گوشی هوشمندتان کندتر کار کند، عملکرد را بهبود بخشد و دستگاه‌تان را به آخرین وصله امنیتی به‌روزرسانی کند.

به‌روزرسانی‌ها علاوه بر کمک به افزایش سرعت گوشی شیائومی، بسیاری از ویژگی‌های جدید را نیز برای گوشی شما به ارمغان می‌آورند.

برنامه های شخص ثالث را برای افزایش سرعت تلفن شیائومی خود امتحان کنید.

برای رفع مشکل کند شدن گوشی‌های شیائومی و افزایش عملکرد گوشی خود، برخی از برنامه‌های شخص ثالث وجود دارد که می‌توانند برخی از فایل‌های ناخواسته، برنامه‌های استفاده نشده را حذف کنند و مشکلات موجود دستگاه را برای افزایش عملکرد برطرف کنند.

افزایش عملکرد گوشی شیائومی خود، برخی از برنامه‌های شخص ثالث وجود دارد که می‌توانند برخی از فایل‌های ناخواسته، برنامه‌های استفاده نشده را حذف کنند و مشکلات موجود دستگاه را برای افزایش عملکرد برطرف کنند.

نکات کلیدی

  • یک یادآوری تنظیم کنید تا دستگاه خود را هر 3 روز یک بار راه اندازی مجدد کنید.
  • برنامه‌ها را فقط از منابع قابل اعتماد نصب کنید و از نصب برنامه‌هایی که در فروشگاه Google Play در دسترس نیستند خودداری کنید.

کند شدن گوشی شیائومی بعد از آپدیت

کند شدن گوشی شیائومی بعد از آپدیت

یکی از مشکلات آپدیت جدید شیائومی، داغ کردن گوشی است.

  • برای رفع کردن مشکل داغ کردن، بهتر است گوشی را در حالت Airplane قرار دهید تا گوشی به مرور خنک شود. به طور کلی، به مدت قابل توجهی از گوشی خود استفاده نکنید.
  • همچنین قاب محافظ گوشی را از موبایل خود جدا کنید. تا گرما از پشت موبایل خارج شود.
  • استفاده از والپیپرهای زنده هم یکی دیگر از دلایل داغ شدن گوشی شیائومی است. زیرا این تصاویر پس‌زمینه با درگیر کردن باتری و رم گوشی به مرور باعث گرم شدن گوشی می‌شود.

شما با آپدیت کردن گوشی شیائومی مشکلات آن را برطرف می‌کنید، زیرا هر به ‌روزرسانی جدید در گوشی شیائومی حاوی چندین رفع اشکال و بهبود است که می‌تواند مشکل کند شدن گوشی‌های شیائومی را برطرف کند.

نتیجه گیری

در این مقاله مشکل کند شدن گوشی‌های شیائومی را بررسی کردیم. این‌ها نکات و ترفندهایی بود که می‌تواند به شما در افزایش عملکرد گوشی شیائومی کمک کند.

اگر از ترفندهای ذکر شده در بالا پیروی کنید، مطمئناً می‌توانید عملکرد دستگاه خود را سرعت بخشیده و در هنگام استفاده آن را روان تر و کارآمدتر کنید. اگر سوالی دارید حتما با ما در میان بگذارید.

منبع: CASHFY

سوالات متداول

دلیل کند شدن گوشی‌های شیائومی چیست؟

ند شدن گوشی‌های شیائومی دلایل متفاوتی دارد که در داخل متن کامل توضیح داده‌ایم.

برای افزایش سرعت گوشی شیائومی چه کارکنیم؟

یکی از روش‌های افزایش سرعت گوشی شیائومی پاک کردن حافظه کش گوشی است. روش‌های دیگری هم وجود دارد که در مقاله کامل توضیح داده‌ایم.

آیا داشتن برنامه زیاد در گوشی باعث کند شدن سرعت گوشی شیائومی می‌شود؟

بله_ یکی از دلایل کند کار کردن گوشی همین موضوع است که به صورت کامل در متن بررسی شده است.

3/5 - (19 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید