top
Low-volume-on-Xiaomi-phone

9 راهکار معجزه آسا برای افزایش صدا گوشی شیائومی

زمان مطالعه: 5 دقیقه

1

icon

آیا صدا گوشی اسپیکر گوشی شیائومی شما کاهش پیدا کرده است؟ یا اینکه یکدفعه صدای گوشی شما قطع می‌شود؟
ما در این مقاله علاوه براینکه به تمام این سوالات پاسخ می‌دهیم راه‌حل‌های تست شده و بسیار کاربردی را برای گوشی شیائومی به شما آموزش می‌دهیم. بنابراین پیشنهاد می‌کنم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

بلندگو گوشی را تمیز کنید

اسپیکر صدای گوشی یک قسمت عالی برای تجمع آلودگی‌ها و گرد و غبار است. بسیاری از افراد تنها با تمیز کردن اسپیکر گوشی شیائومی، مشکل صدا اسپیکر خود را حل کرده‌اند. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم که ابتدا نسبت به تمیز کردن گوشی شیائومی خود اقدام نمایید و سپس موارد دیگر را امتحان کنید. در ادامه یک روش بسیار جالب برای تمیز کردن بلندگو گوشی شیائومی به شما پیشنهاد می‌دهیم.

بلندگو گوشی را تمیز کنید

برنامه‌های اخیرا نصب شده را بررسی کنید

ممکن است شما اخیرا برنامه‌هایی نصب کرده باشید که باعث اختلال در عملکرد سیستم گوشی شیائومی شما شده باشد. برای حل این مشکل باید آخرین برنامه‌های نصب شده را بررسی کنید تا برنامه‌ای که باعث به وجود آوردن مشکل شده است را حذف کنیم. حتی شاید نیاز باشد که حالت Safe Mode را فعال کنید.

حالت Safe Mode را فعال کنید

در هنگام استفاده از سیف مود شما متوجه می‌شوید که مشکل گوشی شما سخت افزاری یا نرم‌افزاری است. در حالت Safe Mode اگر همچنان مشکل قطع شدن صدا، مشکل کم شدن صدای مکالمه و یا مشکل نرفتن صدا را داشتید، احتمالا مشکل سخت‌افزاری است و ممکن است میکروفون یا اسپیکر گوشی دچار مشکل شده باشد. اما اگر در حالت Safe Mode، مشکل قطع صدا برطرف شد، نشان‌دهنده این است که مشکل قطع صدای گوشی شیائومی شما به علت تداخل با یکی از برنامه‌های نصب شده در گوشی است.

اتصال هدفون را بررسی کنید

اتصال هدفون یکی از رایج ترین دلایلی است که باعث قطع شدن صدای اسپیکر گوشی شما می‌شود مخصوصا اگر به صورت بلوتوثی متصل باشد. در این صورت شما می‌توانید بلوتوث گوشی را خاموش کنید و یا اتصال آن را با هدفون قطع کنید. چون گاهی اوقات حتی با وجود قطع کردن بلوتوث هدفون، گوشی موبایل شما هنوز با بلوتوث به هدفون متصل می‌ماند و باعث اختلال در صدای اسپیکر گوشی شما می‌شود.

اتصال گوشی شیائومی به هندزفری

اتصال به خودرو را بررسی کنید

این مورد هم مشابه مورد قبل است؛ اتصال گوشی به ماشین با استفاده از بلوتوث باعث می‌شود که گوشی با خودرو همگام سازی شود و تماس‌های دریافتی یا صدای موزیک برای شما به صدا در نیاید. برای رفع این مشکل بلوتوث گوشی را قطع کرده تا مشکل صدای اسپیکر گوشی شما بر طرف شود.

بازگردانی گوشی به تنظیمات کارخانه را امتحان کنید

اگر تمام راه‌های بالا جواب نداد باید گوشی را به تنظیمات اولیه کارخانه یا Factory settings برگردانید. با این کار تمام تنظیمات گوشی به حالت اولیه بازگردانی می‌شوند.

اگر هیچ کدام کار نکرد…

اگر مرحله آخر هم کار نکرد، به احتمال زیاد اسپیکر گوشی شما آسیب دیده است و شما به کمک یک تعمیر کار حرفه‌ای نیاز دارید.

تمیز کردن اسپیکر گوشی شیائومی

اگر صدای گوشی شیائومی شما کم شده و احساس می‌کنید که اسپیکر آن کثیف است، ما اینجا یک راه حل عالی برای تمیز کردن اسپیکر گوشی شیائومی به شما ارائه می‌دهیم.
بنابراین شما می‌توانید بدون بردن گوشی خود به مرکز تعمیرات موبایل، اسپیکر آن را تمیز کنید. پس گام به گام با ما مراحل را انجام دهید تا یک اسپیکر تمیز داشته باشید.

گام اول: به تنظیمات گوشی خود بروید.

گام دوم: گزینه Additional Settings را انتخاب کنید.

گام سوم: روی Clear Speaker setting ضربه بزنید.

گام چهارم: Clear Spekaer را فعال کنید.

پس از اتمام کار می‌توانید گوشی شیائومی خود را تکان دهید تا گرد و غبار آن تمیز شود.

در پایان…

ما در این مقاله علت قطع شدن صدای اسپیکر گوشی شیائومی را بررسی و راه‌حل‌هایی را برای رفع مشکل کم شدن صدا به شما آموزش دادیم. امکان دارد که مشکل کم شدن صدای گوشی شیائومی به دلیل بی صدا بودن گوشی، فعال بودن حالت مزاحم نشوید، قطع بودن صدای مکالمه، مشکلات نرم افزاری یا اختلالات سخت افزاری باشد.
آیا شما هم تا به حال با مشکل نیامدن صدا هنگام مکالمه مواجه شده‌اید؟ راهکارهای شما برای این مشکل چیست؟ تجربیات خود را در قسمت کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

منبع: ITIGIC

3.3/5 - (28 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. بنیامین عدالتیان گفت:

    گوشی من Clear spekear این بخش رو نداره باید چی کارکنم .

    3