top
What-is-the-reason-for-slow-phone-charging

چگونه مشکل کند شارژ شدن گوشی خود را برطرف کنیم؟

زمان مطالعه: 4 دقیقه

0

icon

یکی از مشکلات مهمی که برای گوشی‌های هوشمند اتفاق می‌افتد، کند شارژ شدن آن‌ها می‌باشد که دلایل مختلفی باعث این اختلال می‌شوند.

آیا تا به حال برای شما این اتفاق رخ داده است؟ در ادامه این مطلب شما را با 8 مورد از دلایل کند شارژ شدن گوشی آشنا خواهیم کرد. پس با همیاب24 همراه باشید.

دلیل اول : استفاده از کابل شارژ نامناسب

استفاده از کابل شارژ نامناسب

 یکی از رایج ترین و اصلی ترین دلیل کند شارژ شدن گوشی، استفاده از کابل شارژ نامناسب می‌باشد. هرگاه متوجه شدید که گوشی شما آهسته و کند شارژ می‌شود، به عنوان اولین کار کابل شارژ گوشی خود را بررسی کنید.

زیرا استفاده طولانی مدت و روزمره از کابل شارژ باعث آسیب دیدن بخشی از کابل می‌شود که ممکن است بر روی سرعت انتقال جریان برق آن‌ها تاثیر بگذارد.

نکته : معمولا بیشتر کاربران اعتقاد دارند زمانی که علامت شارژ شدن بر روی صفحه گوشی ظاهر شود به معنای سالم بودن کابل است. اما این حرف نادرست است زیرا کابل می‌تواند به سرعت شارژ خود ادامه دهن اما با قدرت پایین تر.

دلیل دوم : استفاده از آداپتور نامناسب

استفاده از آداپتور نامناسب

یکی دیگر از رایج ترین دلیل کند شارژ شدن گوشی استفاده از آداپتور نامناسب می‌باشد. آداپتور گوشی شما طوری طراحی شده است که از تغییرات ناگهانی ولتاژ جلوگیری کند. اما همین تغییرات به خود آداپتور آسیب می‌زنند و باعث می‌شوند در عملکرد آن مشکل ایجاد شود.

آداپتورهای آسیب داده در اثر تغییرات ولتاژ ناگهانی مشکلاتی برای گوشی شما ایجاد کنند، یکی از آن مشکلات کند شارژ شدن گوشی می‌باشند.

بیشتر بخوانید : ۸ دلیل داغ شدن گوشی | چگونه گوشی خود را خنک کنیم؟

دلیل سوم : استفاده از گوشی‌های قدیمی

استفاده از گوشی‌های قدیمی

ممکن است گوشی شما قدیمی باشد. اگر گوشی شما قدیمی است هیچ گاه گوشی خود را با گوشی‌های امروزی مقایسه نکنید زیرا توان و سرعت جریان گوشی‌های هوشمند امروزی بسیار افزایش یافته و قدرتمندتر شده‌اند.

همچنین گوشی‌های امروزی به قابلیت توربو شارژینگ مجهز شده‌اند و می‌توانند در کمترین زمان ممکن فول شارژ شوند.

در این مواقع به شما پیشنهاد می‌کنیم که به دنبال خرید یک گوشی مدرن‌تر برای خود باشید.

دلیل چهارم : استفاده از یک باتری فرسوده

استفاده از یک باتری فرسوده

باتری گوشی در هنگامی که گوشی خریداری می‌شود در بهترین حالت ممکن خود قرار دارد و به موقع شارژ می‌شود. اما به مرور زمان باتری گوشی‌ها فرسوده می‌شود.

در این مواقع باتری گوشی‌ها بسیار دیرتر از زمان استاندارد اولیه خود شارژ می‌شود. در گوشی‌های قدیمی به راحتی می‌توانست یک باتری خریداری کرده و جایگزین باتری فرسوده کنید.

اما در گوشی‌های امروزی برای تعویض باتری‌های فرسوده باید به نمایندگی‌ها یا مراکر تعمیر موبایل مراجعه نمایید.

دلیل پنجم : اپلیکیشن‌های فعال در پس زمینه

اپلیکیشن‌های فعال در پس زمینه

شاید برنامه‌هایی که شما از آن‌ها استفاده می‌کنید بعد از خروج از آن‌ها با خود فکر کنید که عملکرد آن‌ها متوقف شده است. اما این چنین نیست زیرا برنامه در پس زمینه به فعالیت خود ادامه می‌دهند و در حال استفاده از شارژ گوشی شما هستند.

همچنین اگر این برنامه‌ها در زمان شارژ شدن گوشی فعال باشند باعث کند شارژ شدن گوشی می‌شوند و عملکرد گوشی را مختل می‌کنند.

بیشتر بخوانید : افزایش عمر باتری آیفون با جدیدترین روش‌های ۲۰۲۱

دلیل ششم : مسدود شدن پورت USB

مسدود شدن پورت USB

کاملا طبیعی می‌باشد که گرد و غبار، پرز و دیگر ذرات معلق در هوا وارد درگاه USB می‌شوند. هنگامی که شما گوشی خود را به شارژ زده و توجهی به ذرات داخل پورت نمی‌کنید باعث فشرده شدن این ذرات می‌شود و ممکن است مانع برقراری ارتباط صحیح بین شارژر و پورت شود.

شما می‌توانید به وسیله چراغ قوه داخل پورت را بررسی و آن را تمیز کنید تا از خالی بودن آن اطمینان حاصل کنید.

پیشنهاد ما این است که برای تمیز کردن پورت USB گوشی خود از یک خلال دندان پلاستیکی خشک و نو استفاده کنید. در ضمن خلال دندان چوبی نباشد.

حرف آخر

در این مقاله سعی کردیم دلایل کند شارژ شدن گوشی را بررسی کنیم. ما سعی کردیم از بین دلایل مختف، اصلی ترین دلیل‌ها را برای شما عزیزان شرح دهیم تا شما بتوانید با رفع این مشکل‌ها روند شارژ شدن گوشی خود را بهبود دهید.

چنانچه شما در رابطه با این موضوع نظریه یا سوالاتی دارید می‌توانید از قسمت کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

4.3/5 - (7 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید