top
Increase-iPhone-battery-life

افزایش عمر باتری آیفون با جدیدترین روش‌های 2021

زمان مطالعه: 5 دقیقه

2

icon

کاهش عمر باتری آیفون یکی از مشکلات گوشی‌های اپل است و شما تنها با چند راهکار ساده می‌توانید عمر باتری گوشی‌تان را افزایش دهید البته باید به شما بگوییم که باتری یک وسیله مصرفی است و هیچ چیز جلو خراب شدنش را نمی‌گیرد و شما باید با طرز استفاده صحیح از گوشی، جلوی زود خالی شدن باتری گوشی آیفون‌تان را بگیرید.
ما در این آموزش به شما کمک می‌کنیم که دیرتر باتری گوشی‌تان خراب شود و چند روش بسیار منحصر به فرد برای افزایش عمر باتری گوشی آیفون را به شما معرفی می‌کنیم بنابراین تا انتهای این مقاله با همیاب24 همراه باشید.

کارهایی که باعث می‌شود باتری آیفون‌تان زودتر خراب شود:

  • انجام دادن بازی‌های سنگین به مدت طولانی
  • بازی کردن با گوشی هنگاهی که گوشی در حالت شارژ هست
  • استفاده از اینترنت وقتی گوشی متصل به شارژ هست
  • استفاده از شارژرهای که تقلبی و نامناسب برای آیفون است
  • گذاشتن گوشی زیر آقتاب که باعث داغ شدنش می‌شود
  • استفاده از گاردهایی برای گوشی که باعث داغ شدن گوشی شود
  • استفاده زیاد از پاور بانک یا شارژرهای فندکی ماشین
  • گذاشتن گوشی به مدت زیاد به شارژ

افزایش عمر باتری گوشی موبایل با فعالسازی حالت پرواز

افزایش عمر باتری گوشی موبایل با فعالسازی حالت پرواز

یکی از قابلیت‌های که در گوشی‌های موبایل ارائه شده اما اغلب مردم به آن بی‌توجه هستند و از آن استفاده نمی‌کنند، حالت پرواز یا Airplane Mode است.
اما بهتر است بدانید که با فعال کردن این حالت تمام قابلیت‌های ارتباطی گوشی شما غیرفعال خواهند شد و این مسئله باعث می‌شود که باتری گوشی شما عمر بیشتری داشته باشد.
البته تنها در برخی مواقع فعالسازی این حالت هواپیما یا Airplane Mode لازم می‌شود. به عنوان مثال زمانی که در حالت سفر با هواپیما هستید یا زمانی که در جلسه هستید و…. . در تمامی این شرایط می‌توانید با فعال کردن حالت هواپیما به ذخیره انرژی باتری گوشی خود کمک کنید.

افزایش عمر باتری آیفون با حالت Low Power Mode

حالت Low Power Mode را فعال کنید

فعال سازی حالت Low Power Mode در آیفون باعث ذخیره سازی انرژی باتری می‎‌شود و این حالت زمانی کاربرد دارد که باتری گوشی آیفون شما به زیر 20 درصد برسد، در این حالت گوشی اپل شما به طور خودکار تمام دانلودها را متوقف می‌کند و تنظیمات موقتی از جمله کاهش روشنایی صفحه و محدود کردن برخی از برنامه‌ها در گوشی منجر می‌شود که همه این اعمال در نهایت باعث کاهش چشمگیر مصرف شارژ باتری می‌شود.

بنابراین زمان‌هایی که در مکانی هستید که دسترسی به شارژر یا برق ندارید فعال کردن گزینه Low Power Mode بهترین گزینه برای صرفه جویی در انرژی باتری شما است. برای فعال سازی این حالت فقط کافیست مسیر زیر را دنبال کنید.

  • وارد Settings آیفون‌تان شوید.
  • گزینه Battery را انتخاب کنید.
  • در نهایت گزینه Low Power Mode را فعال کنید.

افزایش عمر باتری آیفون با استفاده از شارژر مناسب

افزایش عمر باتری آیفون با استفاده از شارژر مناسب

یکی از مهم‌ترین نکاتی که رعایت آن باعث افزایش عمر باتری می‌شود استفاده از کابل و شارژر مناسب است. شارژری که استفاده می‌کنید باید شارژر خود اپل و اورجینال باشد یا اگر از کابل دیگری استفاده می‌کنید باید حداقل تاییدیه mfi داشته باشد.
تایید mfi را خود شرکت اپل به محصولاتی که مورد تاییدش باشد می‌دهید. بنابراین شما می‌توانید اطمینان حاصل کنید که استفاده از آن کابل یا شارژر مشکلی برای گوشی آیفون شما بوجود نمی‌آورد.

افزایش عمر باتری آیفون با فعال کردن optimize battery charging

افزایش عمر باتری آیفون با فعال کردن optimize battery charging

یکی از کارهایی که برای افزایش عمر باتری باید انجام دهید این است که نباید گوشی‌تان زیاد به شارژ باشد. حالا کاری که گزینه optimize battery charging انجام می‌دهد این است که وقتی شارژ گوشی شما پر شود این گزینه جلوی جریان اضافی شارژ را می‌گیرد تا فشاری به باتری گوشی شما وارد نشود.

حالا می‌پرسید چطور این گزینه رو فعال کنیم؟!

برای فعال کردن گزینه optimize battery charging فقط کافی است مسیر زیر را دنبال کنید:

  • وارد تنظیمات گوشی Setting شوید
  • گزینه (باتری) Battery را انتخاب کنید.
  • سپس گزینه Battery Health را انتخاب کنید.
  • در مرحله آخر گزینه Optimed Battery Charging را فعال کنید.

افزایش عمر باتری گوشی موبایل با کاهش روشنایی صفحه نمایش

افزایش عمر باتری گوشی موبایل با کاهش روشنایی صفحه نمایش

با اطمینان و به جرئت می‌توانیم بگوییم که اصلی‌ترین دلیلی ک منجر به خالی شدن شارژ باتری شما می‌شود و ممکن است به آن آسیب بزند صفحه نمایش گوشی‌تان است.
همانطور که می‌دانید صفحه نمایش گوشی‌های جدید، بزرگتر و با رزولوشن بالاتری طراحی شده‌اند و این امر باعث شده است که به شدت مصرف انرژی بالایی داشته باشند.
بنابراین توصیه ما این است که به منظور افزایش عمر باتری گوشی موبایل خود تا حد امکان روشنایی صفحه نمایش گوشی را کاهش دهید.
 پس هرچقدر نور صفحه نمایش گوشی شما کمتر باشد، شارژ کمتری هم از باتری مصرف خواهد شد و عمر کاکرد باتری گوشی شما بیشتر می‌شود.

افزایش عمر باتری آیفون با غیر فعال کردن Sync

امروزه در گوشی‌های جدید، هر موقع که شما با گوشی شروع به عکاسی می‌کنید، گوگل به طور خودکار آن را در اکانت شما آپلود می‌کند تا از آن پشتیبانی کند.
این امر سبب می‌شود انرژی باتری شما کاملا خالی شود و به مرور زمان باعث خرابی آن شود.
حال برای غیر فعال کردن آن؛ بر روی نام حساب کاربری خود ضربه بزنید>تنظیمات Sync> علامت کنار آیتم‌هایی را که نمی‌خواهید همگام‌سازی شوند را بردارید.
 و یا اینکه از بالای برنامه گالری > تنظیمات > Google Photos Sync را غیر‌فعال کنید.

افزایش عمر باتری آیفون با خنک نگه داشتن گوشی

افزایش عمر باتری آیفون با خنک نگه داشتن گوشی

گرما دشمن بسیاری از باتری‌ گوشی‌ها می‌باشد! هر چه قدر گرمای بیشتری به باتری گوشی وارد شود عمر و توان و کیفیت باتری کمتر می‌شود.
بنابراین توصیه می‌کنیم اگر قصد افزایش عمر باتری گوشی موبایل خود را دارید، بهتر است همیشه آن را خنک نگه داشته و از داغ شدن بیش از اندازه آن جلوگیری کنید.
سعی کنید که با گوشی خود بازی‌های سنگین را برای مدت طولانی بازی نکنید، گوشی خود را برای مدت طولانی به شارژ متصل نکنید و… زیرا این عوامل می‌توانند منجر شوند که بدن گوشی شما به شدت داغ شود.
بنابراین برای افزایش عمر و کیفیت باتری گوشی خود سعی کنید آن‌ها را خنک نگه دارید.

افزایش عمر باتری آیفون با حذف اپلیکیشن های پرمصرف

افزایش عمر باتری آیفون با حذف اپلیکیشن های پرمصرف

برخی اپلیکیشن ها به دلیل سنگین بودن و خیلی از موارد دیگر مصرف شارژ باتری بالایی دارند، بنابراین با شناسایی و حذف آن‌ها می‌توانید به شکل ویژه‌ای عمر باتری گوشی خود را افزایش دهید.
برای بررسی و شناسایی میزان مصرف شارژ اپلیکیشن‌های مختلف در آیفون کافیست وارد بخش Settings شوید و سپس گزینه Battery را انتخاب کنید.
در این شرایط اگر به پایین صفحه حرکت کنید لیست اپلیکیشن‌های نصب شده روی دستگاه را به همراه میزان مصرف شارژشان مشاهده خواهید کرد.
برای بررسی این موضوع در گوشی‌های اندرویدی باید به بخش Settings و سپس Battery و نهایتا Battery Usage مراجعه کنید.
پس از شناسایی اپلیکیشن‌های پر مصرف، آن ها را حذف نمایید تا شاهد افزایش عمر باتری گوشی موبایل خود باشید.

سخن آخر

افراد زیادی را میبینم که هم اینترنت روشن کردن و در حال بازی سنگین اینترنتی هستند و هم اینکه گوشیشونو به شارژ زدن و یک گارد ضخیم هم انداختن رو گوشی که باعث شده گوشی داغ بشه. متاسفانه رعایت نکردن این موضوعات است که باعث می‌شود که باتری شما مدت زمان عمر کمتری داشته باشد و زودتر خالی شود.
امیدواریم که با این نکاتی که در بالا گفته شده توانسته باشیم به شما کمکی کرده باشیم. اگر سوالی در رابطه با نکاتی که در بالا گفته شد دارید حتما در بخش دیدگاه با ما مطرح نمایید.

منبع: آیفون بکس

4.2/5 - (5 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز