top
Instagram hashtag (1)

هشتگ چیست؟ و بهترین روش استفاده از هشتگ

زمان مطالعه: 7 دقیقه

0

icon

هشتگ اینستاگرام چیست؟ و چگونه باید از هشتگ‌ها استفاده کرد؟

شاید این سوال برای خیلی‌ها پیش آمده باشد، که در ادامه به طور کامل توضیح خواهیم داد. اگر دارای حسابی از شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام هستید، حتما با عبارت‌های هشتگ‌دار رو ‌‌به رو شده‌اید. استراتژی هشتگ، یعنی بدانیم چه موقع از کدام هشتگ استفاده کنیم. در این مقاله سعی خواهیم کرد شما را با مفاهیم هشتگ و 8 استراتژی استفاده از آن آشنا کنیم، بنابراین لطفا تا انتها ما را همراهی کنید.

هشتگ چیست؟

هشتگ اینستاگرام

هشتگ‌ها همان کلمه یا عبارتی هستند، که با (#) شروع می‌شوند. هشتگ کمک می‌کند کاربران با دغدغه مشابه همدیگر را زودتر و راحت‌تر پیدا کنند. استفاده از هشتگ اینستاگرام یکی از مهمترین نکات بازاریابی این شبکه است.

هشتگ یا هشتک؟

هستند افرادی که به جای استفاده از کلمه (هشتگ)، از کلمه (هشتک) استفاده می‌کنند. هشتک یک واژه مستقل است و معنی متفاوتی دارد. کلمه هشتگ به معنی (#) و واژه هشتک به معنی (^) یا به توان رساندن عدد می‌باشد.

بیشتر بخوانید: تایید دو مرحله‌ای اینستاگرام

8 استراتژی هشتگ گذاری

8 استراتژی هشتگ گذاری

پیدا کردن هشتگ مناسب

برای داشتن لیستی از هشتگ‌ها ابتدا پیج رقیبان خود را پیدا کنید و محتوا آنها را بررسی کرده سپس ببینید از کدام هشتگ زیر کدام پست استفاده کرده‌اند.

قسمت سرچ اینستاگرام خودرا باز کنید، کلمه کلیدی کسب و کار خود را سرچ کنید. در قسمت TOP پیج‌هایی با هشتگ مناسب می‌بینید، محتوا آنها را بررسی کنید و از تجربه آنها در هشتگ گذاری استفاده کنید.

چند نفر دوست دار حرفه خود را پیدا کنید و ببینید آن‌ها چه هشتگ‌هایی را جستوجو می‌کنند.

در همان قسمت سرچ بعد از جستوجو کلمه کلیدی خود، در قسمت tags کلیک کرده و تگ‌های مرتبط و بهترین هشتگ‌ها را می‌بینید. در این قسمت هشتگ‌هایی قرار دارند که مخاطبین آن‌ها را دنبال می‌کنند.

محل قرار گرفتن هشتگ

بعد از پیدا کردن هشتگ مناسب، در انتهای کپشن، هشتگ‌های خود را قرار دهید.

اگر تعداد هشتگ‌های شما زیاد است، بعد از انتشار پست، در اولین یا دومین کامنت هشتگ مناسب را قرار دهید.

شما می‌توانید در قسمت بیو پیج خود نیز از هشتگ مرتبط با کسب و کارتان استفاده کنید، به طور مثال (#دندانپزشک #مد #هنرمند)

توجه داشته باشید استفاده از هشتگ در بیو در قسمت سرچ دیده نخواهد شد.

استفاده از هشتگ در استوری اینستاگرام، چه به صورت استیکر و یا معمولی، دسترسی مخاطبان جدید به اکانت‌مان را فراهم می‌کند.            

عدم استفاده از هشتگ های نامربوط

در صفحه اینستاگرام‌تان از هشتگ‌های نامربوط استفاده نکنید. گاهی اوقات برندها به منظور بیشتر دیده شدن و جذب فالوور بیشتر، از هشتگ‌های معروف استفاده می‌کنند. در صورتی که این هشتگ‌ها متناسب با موضوع پیج باشد باعث جذب بازیدکننده می‌شود، اما در صورتی که با زمینه فعالیت پیج اینستاگرام‌شان غیر مرتبط باشد، پست به عنوان اسپم شناخته شده و باعث می‌شود فالوور پیج کاهش پیدا کند.

پنهان کردن هشتگ

استفاده از هشتگ در کپشن ممکن است برای فالوور‌ها خسته کننده باشد، پس بهتر این است بعد از تمام شدن کپشن و ایجاد یک فاصله، هشتگ خود را قرار دهیم و برای دیده نشدن هشتگ از راه های زیر استفاده کنیم:

بعد از اتمام کپشن سه خط فاصله بگذارید، سپس هشتگ‌های خود را قرار دهید. این کار برای این است که اینستاگرام کپشن را بعد از سه خط پنهان می‌کند مگر اینکه فالوور‌ها خودشان more را بزنند.

یک راه دیگر هم این است که هشتگ‌ها را در کامنت قرار دهیم.

تعداد مناسب هشتگ

اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد که از یک تا 30 هشتگ استفاده کنید. اما استفاده از 30 هشتگ برای شما مفید نخواهد بود. به طور میانگین استفاده از 10 تا 15 هشتگ تعداد مناسبی در اینستاگرام است.

در واقع مهمترین دلیل موفقیت در استفاده از هشتگ اینستاگرام، استراتژی درست استفاده از آن است، حال می‌خواهد یک هشتگ باشد یا 30 هشتگ

از هشتگ‌های ممنوع استفاده نکنید

اینستاگرام بعضی از هشتگ‌ها را اسپمی می‌داند و استفاده از آن‌ها را ممنوع می‌کند. به طور مثال استفاده از هشتگ‌های خشونت‌آمیز، توهین‌آمیز، مستهجن، غیرقانونی، مرتبط با مواد مخدر، معامله با اسلحه و تروریسم را ممنوع می‌کند.

چطور بفهمیم کدام هشتگ ممنوع است؟

چطور بفهمیم کدام هشتگ ممنوع است؟

به صفحه اکسپلور رفته، هشتگ مورد نظر را در نوار جستوجو سرچ کنید، اگر هشتگ در نتایج جستوجو دیده نمی‌شود ممنوع است.

استفاده از کلمات خاص

هرچقدر از کلمات خاص در هشتگ خود استفاده کنید، مخاطبان بیشتری جذب شده و پست‌های شما بیشتر دیده می‌شود. اگر شما می‌خواهید بازدیدکنندگان بیشتری جذب کنید از یک یا چند هشتگ اختصاصی در اینستاگرام خود در کنار هشتگ های دیگر استفاده کنید.

هشتگ ربایی

لطفا هشتگ ربایی نکنید. این به این معناست که با ترند شدن یک موضوع و استفاده از هشتگ آن، که هیچ ارتباطی به اکانت اینستاگرام شما ندارد، مخاطب را به سمت خود جذب کنید.

وقتی مخاطب ببیند هشتگی را دنبال کرده و چیزهایی را که دوست ندارد می‌بیند،‌ می‌تواند گزینه عدم نمایش این هشتگ را بزند و این به ضرر شماست. استفاده از این روش، کاری زشت و غیر حرفه ای است.

چند نکته مهم در مورد استفاده صحیح از هشتگ

چن نکته در مورد استفاده صحیح از هشتگ

.در نوشتن هشتگ، زیاده روی نکنید؛ این کار باعث می‌شود مخاطب، شما را شخصی (هرزنویس) بداند، که دنبال تبلیغات تهاجمی بوده و کیفیت کار را اولویت پایین تری قرار داده اید. استفاده از پنج یا شش هشتگ در اینستاگرام کافی به نظر می‌رسد و به جز شرایط خاص دنبال استفاده از ده یا بیشتر از آن نروید.

محتوا شما در feed کاربران نمایش داده می‌شود، حتی اگر شمارا فالو نکرده باشند. اگر محتوا شما خوب باشد و از هشتگ مناسب استفاده کرده باشین، بسیاری افراد شمارا فالو می‌کنند.

از هشتگ‌های خاص استفاده کنید. به طور مثال اگر پست شما مربوط به کتاب روانشناسی کودک است، استفاده از (#کتاب) بسیار زیاد است، پس بهتر این است برای دیده شدن از هشتگ کتاب روانشناسی یا روانشناسی کودک استفاده کنید، تا مخاطب به راحتی شما را بیابد.

بیشتر بخوانید: هر آنچه باید در مورد تگ کردن و منشن کردن در اینستاگرام بدانیم

نتیجه گیری

هشتگ همان چیزی است که باعث می‌شود پست‌های شما از بین هزاران پست دیده شده و مخاطبان جذب پیج شما شوند. در این مقاله سعی کردیم راه درست استفاده از هشتگ را به شما بیاموزیم، اما باید به این نکته توجه کرد، گرچه هشتگ‌ها در افزایش بازدید پست‌های اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی مهم هستن اما برای موفقیت باید از محتوا مناسب و مرتبط در کنار هشتگ ها استفاده کنید.

خوشحال می‌شویم نظر خود را در مورد این مقاله با ما به اشتراک بگذارید.

3.6/5 - (5 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید