top
how-to-register-imei-number-in-a-repairing-device-in-hamta-website

آموزش ثبت شماره IMEI دستگاه تعمیری در سامانه همتا

زمان مطالعه: 2 دقیقه

0

ثبت گوشی تعمیری در همتا

ثبت گوشی تعمیری در همتا برای آن دسته از کاربرانی در نظر گرفته شده است که دستگاه خود را تعمیر کرده اند و شماره IMEI آن تغییر کرده است، اما به هر دلیلی دسترسی به تعمیرکار ندارند تا شماره IMEI اصلی دستگاه را بازگرداند. در این شرایط از طریق قابلیت “ثبت دستگاه تعمیری” در سامانه همتا، شماره IMEI بعد از تعمیر دستگاه را جایگزین شماره IMEI اصلی (قبلی از تعمیر) نمایید.

همیاب ۲۴ سامانه ردیابی گوشی، استعلام رجیستری و سرقتی گوشی

در خصوص ثبت دستگاه تعمیری در سامانه همتا موارد زیر را درنظر داشته باشید:

  • یکسان بودن مدل فنی شماره IMEIهای اظهار شده در فرآیند ثبت دستگاه تعمیری

درصورتی که شماره IMEI قبل از تعمیر، متعلق به یک مدل دستگاه و شماره IMEI بعد از تعمیر، متعلق به مدل دستگاه دیگری باشد، سامانه همتا، اطلاعات وارد شده را تأیید نکرده و فرآیند ثبت دستگاه تعمیری موفقیت آمیز نخواهد بود.برای حل این مشکل، باید به تعمیرکار دستگاه خود مراجعه نموده و از ایشان بخواهید که شماره IMEI قبل از تعمیر را روی دستگاه‌ شما بازگرداند.

  • پیش نیاز فرآیند ثبت دستگاه تعمیری

تنها درصورتی که شماره IMEI دستگاه شما، از طریق فرآیند فعال سازی دستگاه یا افزودن دستگاه تحت مالکیت قطعی سیم کارت شما درآمده باشند و در پرتال نمایش داده شود، امکان انجام فرآیند ثبت دستگاه تعمیری روی آن شماره IMEI وجود خواهد داشت.

نحوه “ثبت دستگاه تعمیری” در سامانه همتا:

برای “ثبت دستگاه تعمیری” در سامانه همتا مراحل زیر را دنبال نمایید:

۱- ابتدا وارد سایت همتا به آدرس hamta.ntsw.ir شوید.

توجه داشته باشید که گزینه “ثبت دستگاه تعمیری” فقط برای افرادی که در سایت ثبت‌نام کرده و به وسیله کد ملی وارد شوند، فعال می‌باشد.

2- گزینه “شماره ملی” را انتخاب و پس از وارد کردن کد ملی خود بر روی دکمه “ورود” کلیک نمایید.

صفحه اصلی همتا و ورود با شماره ملی

3- رمز عبور و سپس کد امنیتی را وارد نمایید و بر روی گزینه “ورود” کلیک کنید.

صفحه ورود به سایت همتا با شماره تلفن

4- پس از ورود به پرتال خود در سامانه همتا، از منوی سمت راست گزینه “ثبت گوشی تعمیراتی” را انتخاب کنید.

صفحه کاربران

5- بر روی دکمه “ایجاد” کلیک نمایید.

صفحه ثبت گوشی در سامانه همتا و انتخاب دکمه ایجاد

6- دستگاه موردنظر خود را انتخاب نمایید. همانگونه که قبلاً ذکر شد تنها می‌توان دستگاه‌هایی را انتخاب نمود که شماره IMEI آن را قبلاً در پرتال اضافه کرده باشید.

ثبت صفحه گوشی تعمیراتی

7- پس از انتخاب دستگاه موردنظر، شماره IMEI جدید دستگاه تعمیر شده را وارد نمایید.

توجه داشته باشید که اگر شماره IMEI قبل از تعمیر، متعلق به یک مدل دستگاه و شماره IMEI بعد از تعمیر، متعلق به مدل دستگاه دیگری باشد، سامانه همتا، اطلاعات واردشده را تأیید نکرده و فرآیند ثبت دستگاه تعمیری موفقیت آمیز نخواهد بود.برای حل این مشکل، باید به تعمیرکار دستگاه خود مراجعه نموده و از ایشان بخواهید که شماره IMEI قبل از تعمیر را روی دستگاه‌ شما بازگرداند.

صفحه ثبت گوشی تعمیراتی

8- پس از تایید صحت اطلاعات وارد شده و ثبت درخواست، سامانه همتا صحت اطلاعات وارد شده را بررسی می‌نماید و در صورت تأیید اطلاعات وارد شده، پیام موفقیت‌آمیز بودن فرایند ثبت دستگاه تعمیری به شما نمایش داده می شود و درخواست شما به مدت 14 روزدر وضعیت “در حال بررسی” قرار می‌گیرد.

تایید ثبت دستگاه تعمیراتی

9- در صورتی که در مدت زمان 14 روز پس از ثبت درخواست، شماره IMEI قبلی دستگاه در شبکه رؤیت نشود (دستگاه با شماره IMEI قبلی روشن نشود) درخواست با موفقیت انجام می‌شود، در غیر اینصورت درخواست توسط سامانه به علت “رد شده به دلیل رؤیت شدن شناسه” لغو می‌شود.

در مدت این 14 روز، می‌توانید با کلیک بر روی گزینه “حذف” درخواست ثبت دستگاه تعمیری خود را لغو نمائید.

نمایش اطلاعات گوشی های تعمیری ثبت شده

فرآیند ثبت دستگاه تعمیری از طریق اپلیکیشن همتا نیز قابل انجام می باشد.

عدم امکان انجام فرآیندهای سامانه همتا در هنگام ثبت دستگاه تعمیری

بعد از ثبت درخواست دستگاه تعمیری تا بررسی نهایی درخواست (در مدت 14 روز)، امکان انجام هیچکدام از فرایندهای سامانه همتا برای شماره IMEI قبلی دستگاه و همچنین شماره IMEI بعد از تعمیر وجود نداشته و در صورت استعلام اصالت نیز با پیام “در حال انتظار برای انجام فرایند ثبت دستگاه تعمیری” مواجه می‌شویم.

مراجعه به تعمیرکار جهت بازگرداندن شماره IMEI قبل از تعمیر

در صورتی که فرآیند ثبت دستگاه تعمیری در سامانه همتا موفقیت آمیز نبود، به تعمیرکار خود مراجعه کنید و بخواهید که شماره IMEI قبل از تعمیر را روی دستگاه شما بازگرداند. برای راهنمایی بیشتر نیز می توانید مشکل خود را با کارشناسان سامانه همتا به شماره 096366 مطرح نمایید.

دیدگاه ها و تجربیات خود را پیرامون این نوشته با ما در میان بگذارید

دیدگاه خود را ارسال کنید