top
The-best-document-and-photo-scanning-apps

بهترین برنامه‌های اسکن اسناد و عکس‌ها برای اندروید و آیفون

زمان مطالعه: 2 دقیقه

2

icon

اپلیکیشن‌های موبایل زندگی ما را بسیار ساده کرده‌اند. قبلاً اسکن اسناد بسیار مشکل بود، اما به لطف برنامه‌های اسکنر iOS و Android، می‌توانید هر فایلی را اسکن کنید. ما در این مقاله بهترین برنامه‌های اسکن اسناد و عکس‌ها برای اندروید و آیفون را به شما معرفی می‌کنیم، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا بتوانید بهترین برنامه اسکن را انتخاب کنید.

Adobe Scan

برنامه اسکنر Adobe-Scan

میلیون‌ها کاربر برای اسکن سریع برنامه “Adobe Scan” را نصب می‌کنند. این برنامه اسکنر به کاربران امکان می‌دهد هر نوع یادداشت، فرم، اسناد، رسیدها، تصاویر و موارد دیگر را در عرض چند ثانیه اسکن کنند.

این نرم افزار یکی از بهترین اپلیکیشن‌های اسکن مدارک است که به شما امکان می‌دهد محتوای اسکن شده را به قالب JPEG یا PDF تبدیل کنید. علاوه بر این، می‌توانید نسخه‌های اسکن شده را برای افزایش کیفیت ویرایش کنید. همچنین شما می‌توانید از فیلترها استفاده کنید، طرح و اندازه‌ها را تنها با چند کلیک تغییر دهید و غیره. این برنامه برای کاربران اندروید و آیفون در دسترس است.

ویژگی‌ها: Adobe Scan

  • OCR داخلی
  • مدیریت فایل‌های PDF
  • اشتراک گذاری فایل‌های اسکن شده از طریق ایمیل
  • بارگذاری فایل‌های اسکن شده در Cloud
  • امکان تصحیح رنگ و و افزایش کیفیت اسناد

دانلود برنامه Adobe Scan از گوگل پلی

دانلود برنامه Adobe Scan از اپ استور

CamScanner

معرفی برنامه اسکنر CamScanner

CamScanner سازگار با تلفن‌های Android و iPhone است. استفاده از آن آسان است و به کاربران کمک می‌کند تا اسناد و عکس‌ها را اسکن کرده و مستقیماً به PDF تبدیل کنند. شما می‌توانید تصاویر اسکن شده را به PDF تبدیل کنید یا به عنوان تصاویر با فرمت JPG صادر کرد. این برنامه همچنین فضای ابری رایگان 500 مگابایتی را ارائه می‌دهد، که در آن می‌توانید تمام فایل‌های اسکن شده خود را ذخیره کنید.

ویژگی‌های CamScanner

  • گزینه‌هایی برای اسکن اسناد به صورت رنگی، مقیاس خاکستری یا سیاه و سفید
  • از فضای ابری (نسخه برتر) پشتیبانی می‌کند
  • OCR قابل ویرایش

دانلود برنامه CamScanner از گوگل پلی

دانلود برنامه CamScanner از اپ استور

Microsoft Office Lens

معرفی برنامه اسکنر Microsoft-Office-Lens

Microsoft Office Lens با بیش از 10 میلیون بار دانلود در گوگل پلی، محبوب ترین برنامه اسکن اندروید است. تقریباً هر چیزی را که یک کاربر معمولی در یک برنامه اسکنر به دنبال آن است، ارائه می‌دهد. البته سرعت اسکن اسنادش کم است ولی باز هم جز محبوب‌ترین اسکنرها محسوب می‌شود.

Office Lens مانند Adobe Scan، نیز مجموعه ای از پیش تنظیمات را برای اشکال مختلف اسناد در اختیار دارد. همچنین گزینه‌های مختلف ذخیره سازی ابری مانند OneNote و One Drive را ارائه می‌دهد. با پشتیبانی از OCR، اسکن و استخراج اطلاعات از انواع مختلف اسناد.

ویژگی‌های Microsoft Office Lens

  • نصب و استفاده آسان
  • پشتیبانی از اسناد و اسکن
  • تبدیل فایل‌های اسکن شده به PDF ، Word ، PowerPoint
  • ذخیره فایل‌ها در OneDrive ، OneNote یا Local Storage

دانلود برنامه Microsoft Office Lens از گوگل پلی

دانلود برنامه Microsoft Office Lens از اپ استور

SwiftScan

معرفی برنامه اسکنر SwiftScan

SwiftScan برنامه اسکنر بعدی در لیست بهترین برنامه‌های اسکن موبایل است. SwiftScan به عنوان راهی آسان و سریع برای ایجاد اسکن با کیفیت بالا در دستگاه‌های iPhone ، iPad و Android قرار گرفته است. این یک ابزار نسبتاً مناسب است و مشابه CamScanner عمل می‌کند. به راحتی می‌‌توانید هر نوع اسناد را اسکن کرده و به هر کجا که می‌خواهید از طریق ایمیل، فکس یا ذخیره در Cloud ارسال کنید. این برنامه از ابزار اسکن QR Code پشتیبانی می‌کند.

شما می‌توانید اسناد را به عنوان فایل‌های PDF یا JPG ذخیره کنید. همچنین این نرم افزار از iCloud ، Google Drive ، Dropbox Evernote ، Amazon Drive ، Slack ، Todolist ، OneDrive ، OneNote و Box پشتیبانی می‌کند.

ویژگی‌های SwiftScan

  • اسکن‌های PDF یا JPEG رایگان و با کیفیت بالا ایجاد می‌کند.
  • از Google Drive ، Box ، Dropbox ، Evernote و موارد دیگر پشتیبانی می‌کند.
  • می‌توانید برای افزایش کیفیت از فیلترها استفاده کنید.
  • قابلیت اسکن سریع دارد.

دانلود برنامه SwiftScan از گوگل پلی

QR Easy

معرفی برنامه اسکنر QR-Easy

با QR Easy می‌توانید کدهای QR و بارکدها را مستقیماً اسکن کنید. این برنامه اسکنر همچنین می‌تواند کد QR را برای یک وب سایت ایجاد کند، اطلاعات تماس، شماره تلفن، آدرس ایمیل و غیره را ذخیره کرده و کد QR را در دستگاه شما ذخیره کند. حجم این برنامه بسیار کم است و حدود 2 مگابایت هست.
استفاده از اسکنر QR Easy رایگان است و بدون تبلیغات ارائه می‌شود. می‌توانید آن را از فروشگاه Google Play بارگیری کنید.

دانلود برنامه QR Easy از گوگل پلی

Fast scanner

برنامه Fast Scanner شامل ویژگی‌هایی مانند تشخیص لبه‌های صفحه به صورت خودکار، جستجوی سریع، ویرایش و غیره است. Fast Scanner یکی از برنامه‌های اسکنر با رتبه بالا در Google Play است. میلیون‌ها کاربر Android برای اسکن سریع این اسکنر را نصب کرده‌اند.

یکی از بهترین ویژگی‌های برنامه اسکنر حالت اسکن چندگانه است. می‌توانید حالت مناسب را در این برنامه برای اسکن اسناد انتخاب کنید. این برنامه اسکنر به شما امکان می‌دهد فایل‌های اسکن شده را از طریق ایمیل و رسانه‌های اجتماعی ارسال کنید. حتی می‌توانید فایل‌های اسکن شده را مستقیماً در سرویس‌های ابری بارگذاری کنید.

دانلود برنامه Fast Scanner از گوگل پلی

سخن آخر

همانطور که در ابتدا هم گفتیم ما در این مقاله به برسی بهترین برنامه‌های اسکن اسناد و عکس‌ها برای اندروید و آیفون پرداختیم.

حالا شما می‌توانید از میان برنامه‌های معرفی شده با توجه به نیازتان یکی را انتخاب کنید و آن را نصب کنید، امیدواریم این مقاله برای شما مفید باشد. لطفا نظرات و پیشنهاد‌هایتان را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

2.9/5 - (7 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. مریم اکبری گفت:

    با سلام دوست عزیز ممنون از نظر شما دوست عزیز

    1
  2. مریم اکبری گفت:

    ممنون از نظر شما دوست عزیز

    1