top
the-most-practical-travel-tips-to-arbaeen-trip

کاربردی ترین نکاتِ پیاده روی سفر اربعین

زمان مطالعه: 7 دقیقه

0

icon

زائر گرامی قبل از خواندن متن به این نکته دقت داشته باشید که در طول سفر حتما حواس‌تان به وسایل شخصی مانند گوشی و پاسپورت خود باشد. توجه داشته باشید که به دلیل ازدحام جمعیت ممکن است گوشی و سایل خود را گم کنید پس بهتر است مقاله (در صورت گم‌شدن مدارک شناسایی در اربعین ۱۴۰۲ چه کنیم؟) را مطالعه نمایید تا با مشکل رو به رو نشوید همچنین قبل حرکت اپ ضد سرقت همیاب۲۴ را دانلود و نصب کنید تا از مشکلات احتمالی در امان باشید. این برنامه امکانات مفیدی برای جلوگیری از سرقت، مفقود شدن، سلامت گوشی و … دارد.

شرایط سفر اربعین و ثبت نام در سامانه سماح

مراسم عزاداری اربعین، بزرگترین گردهمایی سالانه مذهبی در جهان شناخته می‌شود و هر ساله، میلیون‌ها زائر در این گردهمایی شرکت می‌کنند.

زایرین عزیز برای سفر اربعین قبل از ثبت نام موارد زیر را نظر داشته باشند:

  • زائرین می‌توانند به شرط ثبت نام در سامانه سماح همراه با گذرنامه معتبر با حداقل 3 ماه اعتبار جهت زیارت اربعین امام حسین (ع) وارد کشور عراق شوند.
  • لغو روادید صرفاً برای بازه زمانی مذکور اجرایی می‌باشد و خارج از این محدوده زمانی زایرین موظف به اخذ روادید از طریق دفاتر زیارتی می‌باشند.
  • با توجه به مصوبه ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) اجازه تردد از مرزها به زائرینی که در سامانه سماح ثبت نام نموده باشند داده خواهد شد.
  • کلیه طلاب، دانشجویان و دانش آموزان جهت شرکت در مراسم اربعین نیاز به سپردن وثیقه ندارند لیکن جهت خروج از کشور حتماً می بایست مجوز خروج سیستمی را از سازمان نظام وظیفه استان محل سکونت خود اخذ نمایند.

حتما بخوانید: سفر اربعین با خودرو شخصی و اطلاع از پارکینگ ها و کرایه ها

وسایل مورد نیاز در سفر اربعین

در این تصویر بیشتر وسایلی که در سفر اربعین مورد نیاز می باشد آورده شده، زایرین عزیز برای داشتن سفری راحت بهتر است با توجه به نیاز خود این وسایل را به همراه داشته باشند.

اطلاعاتی در مورد وسایل مورد نیاز در سفر به اربعین
وسایل مورد نیاز در پیاده روی اربعین

داروهای مورد نیاز و داروهای ممنوعه در سفر اربعین

داروهای ضروری و ممنوعه

با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی، تمهیدات لازم برای تأمین داروهای مورد نیاز زائرین اربعین انجام شده است. به همین منظور  160 تن دارو و تجهیزات پزشکی به عراق ارسال می‌شود. در مرزهای خسروی و مهران که با بیشترین تردد زائر روبروست، خدمات پزشکی و امکانات لازم برای تأمین داروی زائرین فراهم شده است.

قرص‌ها و داروهای مورد نیاز در سفر اربعین

قباد محمدی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد: دارو و ملزومات پزشکی مورد نیاز مراسم پیاده روی اربعین تأمین می‌شود و در سه بیمارستان اسلام آبادغرب، سرپل ذهاب و قصرشیرین دپو خواهد شد.

دارو های مورد نیاز برای سفر به اربعین
داروهای تخصصی مورد نیاز در سفر اربعین

با این حال مسئولان مرکز پزشکی هلال احمر اکیداً توصیه کرده‌اند، دو برابر داروهای تخصصی مورد نیاز خود را به همراه داشته باشید. داروهای تخصصی مانند اسپری‌های تنفسی، داروهای فشار خون، قند خون، داروهای قلبی و ریوی از ایران به عتبات ارسال نمیشود. هم چنین پیداکردن این داروها کار مشکل و بسیار گران است.

لیست داروهای ممنوعه در اربعین

لیستی از دارو های ممنوعه

همراه داشتن قرص‌های کدئین دار، روان گردان و مخدر، در عراق جرم محسوب می‌شود و ممنوعیت قانونی دارد. بنابراین از همراه داشتن قرص‌های دیازپام، فلورازپام، کلونازپام، اگزاز پام، لورازپام، کدئین، مورفین، متادون و ترامادول خودداری کنید.

زائر گرامی:

چنانچه در طی سفر خود به کشور عراق برای شرکت در مراسم پرشور اربعین حسینی گوشی موبایل، تبلت و یا لپ تاپ خود را گم کرده و یا از شما به سرقت رفت هر چه سریعتر درخواست ردیابی خود را با مراجعه به سامانه کشوری همیاب 24 ثبت نمایید.

سامانه اعلام سرقت و ردیابی کالاهای دیجیتال: www.Hamyab24.ir

اطلاعاتی در مورد داروها موارد ممنوعه
داروها و موارد ممنوعه در سفر اربعین

طبق قانون مبارزه با مواد مخدر، اگر از زائری انواع مواد مخدر و روان گردان کشف شود، از ادامه سفر منع و گذرنامه وی توقیف می‌شود. هم چنین در مرحله اول به مدت یک تا ۵ پنج سال و در مرحله دوم پنج تا ۱۵ سال از کشور ممنوع‌الخروج می‌شود.

طبق قانون مبارزه با مواد مخدر کشور عراق خرید، فروش و مصرف انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی جرم است و مجازات آن 1 تا 3 سال حبس و جریمه نقدی خواهد بود.

نحوه ارتباط با ایران در سفر اربعین

خرید سیم کارت عراقی

از آنجا که احتمالا به صورت گروهی یا کاروانی به عراق سفر می‌کنید، استفاده از سیم کارت عراقی برای تماس با همراهانتان در عراق و همین طور تماس آنلاین با ایران هزینه کمتری دارد.

استفاده از سرویس رومینگ

در صورت استفاده از سرویس رومینگ، در تماس‌های ورودی از ایران، هزینه تماس خارجی از حساب شما کم شده و آن‌ها هزینه تماس داخلی را پرداخت می‌کنید

برای استفاده از سرویس رومینگ وارد سایت بامَن 24 به آدرس اینترنتی www.baman24.ir شوید و شارژ و بسته اینترنت دلخواه‌تان را خریداری نمایید.

تاریخ شروع پیاده روی اربعین

بیشتر زائرین اربعین برای پیاده روی، از مسیر نجف به کربلا عبور می‌کنند تا در نهایت به حرم مطهر امام حسین (ع) برسند. بهتر است قبل از رفتن به پیاده روی اربعین، از تاریخ شروع و ساعت‌های پیاده روی آگاهی داشته باشیم.

تاریخ شروع پیاده روی اربعین، به برنامه و دلایل شخصی شما ربط دارد و می‌توانید چند روز زودتر یا یک روز دیرتر پیاده روی را شروع کنید. اما بهتر است از 16 صفر، پیاده روی اربعین را شروع کنید، در این صورت یک روز قبل از اربعین به کربلا می‌رسید.

انتخاب روز 16 صفر این مزیت را دارد که با همراهی جمعیت زیادی، شور و اتحادی همگانی را حس می‌کنید. البته برای کسانی که می‌خواهند از شلوغی دور باشند، بهترین زمان حرکت یک هفته قبل از اربعین است.

اخطار:

در نظر داشته باشید با توجه به سرقت های متعدد گوشی و تبلت در سال های اخیر، در هنگام استراحت و صرف غذا، گوشی و وسایل قیمتی خود را در جای مناسبی قرار داده و در صورت گم کردن یا به سرقت رفتن گوشی خود به سامانه همیاب 24 به آدرس اینترنتی WWW.Hamyab24.ir  مراجعه و اعلام سرقت نمایید.

چه ساعتی پیاده روی را شروع کنیم؟

همان طور که در سال های گذشته مرسوم بوده است، پیاده روی از ساعت 4 و 5 صبح شروع و قبل از غروب آفتاب به پایان می‌رسید. اما با توجه به نزدیک شدن واقعه اربعین به تابستان، و گرمی هوا و در نظر گرفتن این مساله که مسیر نجف به کربلا، منطقه کویری می باشد، بنابراین برای فرار از گرمای هوا، ساعت پیاده روی نیز تغییر کرده است. به این صورت که با غروب آفتاب پیاده روی شروع می‌شود و تا اذان صبح ادامه میابد. زائرین بعد از اقامه نماز، می‌خوابند.

نکات طلایی در پیاده روی اربعین

همواره در مسیر پیاده روی خود حواستان به وسایل و اشیاء قیمتی خود از جمله تلفن همراهتان باشد، به این دلیل که در صورت گم شدن یا به سرقت رفتن آن شما برای ارتباط با همسفران و همراهانتان و مهمتر از آن در ارتباط با کشورتان دچار مشکل خواهید شد. برای جلوگیری از این گونه مشکلات نکات زیر را در نظر داشته باشید:

نکات طلایی پیاده روی در اربعین
نکات طلایی در پیاده روی اربعین

همیاب 24 با پوشش کامل مرزهای ایران در اربعین سفر خوشی را برای شما آرزومند است.

4.8/5 - (18 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید