top
IPhone-13-with-1-terabyte-of-memory

آیفون 13 با حافظه یک ترابایتی معرفی شد! + ویدیو

زمان مطالعه: 1 دقیقه

4

icon

آیفون 13، آیفون 13 پرو و پرو مکس ، برای اولین بار با گزینه یک ترابایت ذخیره سازی در دسترس خواهند بود.‌
مدل‌های جدید پرو در خانواده آیفون 13 با GPU سریعتر ، سخت افزار دوربین بهبود یافته و مهمتر از همه اولین صفحه نمایش ProMotion در iPhone ، را نشان می‌دهد. تا انتها مقاله با ما همراه باشید تا از جدیدترین ویژگی‌های آیفون 13 مطلع شوید.

مشخصات : IPhone 13 and iPhone 13 mini 

  • iPhone 13 mini با قیمت 799 دلار و iPhone 13 با قیمت 899 دلار با 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی شروع می شود.
  • آیفون 13 جدید دارای بریدگی کوچکتر است که 20 درصد کوچکتر از آیفون 12 است.
  • آیفون 13 و آیفون 13 مینی در پنج رنگ جدید عرضه می شوند: صورتی ، آبی ، میدنایت، استارلایت و قرمز
  • نمایشگرهای آیفون 13، 28 درصد روشن تر و 800 nits روشنایی دارند.
مشخصات : IPhone 13 and iPhone 13 mini 

مشخصات : iPhone 13 Pro and Pro Max

  • قیمت آیفون 13 پرو 999 دلار و آیفون 13 پرو مکس 1099 دلار است. به علاوه ، یک گزینه جدید ذخیره سازی 1 ترابایتی وجود دارد.
  • یک صفحه نمایش جدید ProMotion در سری iPhone 13 Pro وجود دارد که از 10 هرتز تا 120 هرتز مقیاس دارد.
  • آیفون 13 پرو قادر به عکاسی macro با نمای نزدیک است و همه دوربین‌ها از حالت شب پشتیبانی می‌کنند.
  • آیفون 13 پرو دارای باتری بزرگتری است ، بنابراین باید انتظار استقامت بیشتری داشته باشید. Pro برای 1.5 ساعت بیشتر و Pro Max 2.5 ساعت بیشتر شارژ دارد.
  • آیفون 13 پرو در رنگ‌های خاکستری، طلایی، نقره‌ای، آبی جدید عرضه می‌شود.
مشخصات : iPhone 13 Pro and Pro Max

طراحی و سایز آیفون 13

صفحه نمایش آن با محافظ سرامیکی اپل پوشانده شده است. هر چهار مدل آیفون 13 دارای گواهی IP68 برای مقاومت در برابر آب هستند.

به‌طور کلی، تغییر در مؤلفه طراحی مدل‌های آیفون ۱۳ به ناچ کوچک‌تر و چینش مورب دوربین‌ها نسخه‌های استاندارد مربوط می‌شود و اخیرا در ماکت‌ها و قالب‌های ساخت لوازم جانبی نیز این تغییرات دیده شده‌اند. یکی از بزرگ‌ترین بهبودهای صورت گرفته در سری آیفون ۱۳، استفاده از باتری‌هایی با ظرفیت بیشتر در تمامی مدل‌های آیفون است که در میان آن‌ها آیفون ۱۳ پرو با بهبود ۲۰ درصدی، بیشترین افزایش را داشته است.

اندازه‌های آیفون 13

آیفون 13 مینی: 5.4 اینچ

آیفون 13: 6.1 اینچ

آیفون 13 پرو: 6.1 اینچ

آیفون 13 پرو مکس: 6.7 اینچ

دوربین بهبودیافته ایفون 13

دوربین بهبودیافته ایفون 13پرومکس

اپل ارتقاء دوربین اصلی را برای آیفون 13 اضافه کرد قابلیتی که قبلاً به iPhone 12 Pro Max محدود می‌شد. این به آیفون 13 و آیفون 13 مینی کمک می کند تا در شرایط نوری مختلف عکس‌های زیبایی بگیرند.

پرچمداران جدید اپل در همه مدل‌ها به لرزشگیر پیشرفته سنسور شیفت مجهز هستند. فناوری سنسور شیفت به جای تثبیت لنز به تثبیت سنسور دوربین می‌پردازد و اجازه می‌دهد با کمترین لرزش، تصویربرداری کنید.

آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس همچنین می‌توانند فیلم‌هایی با فرمت ProRes ضبط کنند که فرصت های ویرایش با کیفیت حرفه ای زیادی را باز می کند. دوربین اولتراواید آیفون ۱۳ و ۱۳ مینی از حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با لنز f/2.4 و زاویه‌ی دید عریض ۱۲۰ درجه بهره می‌برد. اپل می‌گوید دوربین اولتراواید جدید تا ۹۲ درصد عملکرد بهتری در عکاسی شب نسبت به نسل گذشته ارائه می‌دهد.

صفحه نمایش آیفون 13

سری iPhone 13 در سه گزینه اندازه صفحه نمایش ، مانند سال گذشته ، در دسترس خواهد بود. آیفون 13 مینی صفحه نمایش 5.4 اینچی خود را حفظ می کند ، در حالی که آیفون 13 و آیفون 13 پرو هر دو در 6.1 اینچ عرضه می شوند. iPhone 13 Pro Max مانند iPhone 12 Pro Max دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی است.

هر چهار گوشی مجهز به فناوری Super Retina XDR OLED هستند. اپل می گوید که مدل‌های غیر پرو می‌توانند حداکثر 800 نیت روشنایی داشته باشند ، در حالی که آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس می توانند تا 1000 nits در فضای باز کار کنند. اپل همچنین می گوید آخرین فناوری صفحه نمایش کارآمدتر است.

اندازه صفحه نمایش آیفون 13 و آیفون 13 مینی

باتری آیفون 13

یکی از بزرگ‌ترین بهبودهای صورت گرفته در سری آیفون ۱۳، استفاده از باتری‌هایی با ظرفیت بیشتر در تمامی مدل‌های آیفون است که در میان آن‌ها آیفون ۱۳ پرو با بهبود ۲۰ درصدی، بیشترین افزایش را شاهد بوده است.نسخه ساده آیفون ۱۳ نیز ۱۰ درصد افزایش ظرفیت باتری را تجربه کرده است. باتری آیفون ۱۳ مینی نیز از ۲۲۲۷ به ۲۴۰۶ میلی آمپر ساعت افزایش پیدا کرده است که ۸ درصد بهبود محسوب می‌شود

دیگر مشخصات آیفون 13

مشخصات اندازه آیفون 13 پرو

سیستم جدید آیفون 13، سیستم تراشه A15 Bionic است که پیشرفته‌ترین تراشه اپل است. این دستگاه بر اساس یک فرایند 5 نانومتری با شش هسته ساخته شده است. دو مورد از آنها هسته های جدید با قدرت بالا هستند ، در حالی که چهار هسته دیگر کارآمدتر از قبل هستند.

برای آیفون 13 و آیفون 13 مینی ، پردازنده گرافیکی چهار هسته‌ای برای استفاده در بازی و عکاسی با گرافیک بسیار مناسب است. آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس دارای یک GPU بزرگتر با پنج هسته هستند.

اپل می‌گوید مدل‌های Pro دارای قدرتمندترین GPU موبایل هستند که ظاهراً 50 درصد سریعتر از رقبا هستند. در ترکیب با قابلیت های جدید عکاسی و فیلمبرداری ، این می تواند تقویت بزرگی برای بهره وری خلاقانه باشد.

جمع بندی

تمرکز آیفون 13 بر دوربین‌ها و تراشه A15 Bionic است. همه اینها پیشرفت قابل توجهی است. ناچ کوچکتر است و قابلیت‌های عکاسی مطمئناً چشمگیرتر خواهد بود. به نظر می‌رسد آیفون 13 نسبت به نسخه قبلی خود پیشرفت چشمگیری داشته است.

می‌توانید نظرات خود را در مورد آیفون 13 در کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

5/5 - (5 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. محمد گفت:

    اصلا فرقی با آیفون ۱۲ داره؟؟؟خیلی شبیه😶

    2
    1. مریم اکبری گفت:

      از نظر ظاهر خیلی مشابه هستند ولی خب تفاوت های چشمگیری دارند از جمله حافظه یک ترابایتی یا ios15 و .. که در مقاله کامل به آن اشاره شده است

      3
  2. سعید خانی گفت:

    بسیار کامل و عالی توضیح داده بودید، ممنون

    6
    1. مریم اکبری گفت:

      با سلام دوست عزیز خوشحالیم که مطلب برای شما مفید بوده و رضایت شمارا جلب کرده‌ایم. موفق باشید.

      5