top
what-is-airtag

ردیاب هوشمند اپل چیست؟ صفر تا صد کار با AirTag Apple

زمان مطالعه: 7 دقیقه

69

icon

اگر برای چندمین بار است که سوئیچ خودرو خود را گم می‌کنید و نمی‌دانید آن را کجا گذاشته‌اید و یا سایر وسایل خود را نمی‌توانید پیدا کنید پیشنهاد میکنم با دقت بیشتری ادامه مطلب را دنبال کنید.
در این مقاله به معرفی محصولی با تکنولوژی بسیار بالا از شرکت اپل (Apple) به نام ایرتگ(AirTag) می‌پردازیم.
این ردیاب هوشمند اپل امکان ردیابی لوازم جانبی با استفاده از بلوتوث و در برنامه Find My فراهم می‌کند.
پیشنهاد می‌کنم ادامه مطلب را از دست ندهید.

ایرتگ اپل چیست؟

AirTag یک روش فوق العاده آسان برای ردیابی وسایل شما است که مانع از گم شدن وسایل شما می‌شود. ایرتگ (AirTag) یک ردیاب کوچک، سبک و ضد زنگ است که با استفاده از تکنولوژی باند فوق وسیع می‌تواند موقعیت مکانی خود را به اپلیکیشن Find My اطلاع رسانی کند.

ایرتگ چیست ردیاب وسایل اپل با اپلیکیشن find my

AirTag Apple با چه گوشی‌هایی سازگار است؟

گوشی‌های اپل باید به سیستم عامل IOS 14.5 یا بالاتر مجهز باشند تا بتوانند با محصول جدید شرکت اپل سازگار شوند. آیفون 6S که شامل نسل اول و دوم، مدل SE می‌باشد و بیشتر آی‌پدها قابلیت سازگاری با ایرتگ اپل را دارند.

اپل به هر AirTag یک تراشه U1 اضافه کرده است تا بتواند مکان دقیق آن‌را ردیابی کند. و تنها آیفون‌های مدل 11 و 12 هستند که شامل این تراشه‌اند و می‌توانند از Precision Finding برای ردیابی دقیق‌تر استفاده کنند.

  • iPhone SE, 6s or later.
  • iPod Touch 7th generation or later.
  • iPad Pro, 5th generation or later.
  • iPad Air 2 or later.
  • iPad Mini 4.

البته برای تشخیص دقیق موقعیت مکانی جسم گم‌شده افراد به آیفون ۱۱ یا ۱۲ نیاز دارند. زیرا اپل به هر AirTag یک تراشه U1 اضافه کرده است و تنها آیفون‌های مدل 11 و 12 هستند که شامل این تراشه‌ هستند و می‌توانند از طریق Precision Finding برای ردیابی دقیق‌تر استفاده کنند. شرکت اپل به این قابلیت می‌گوید «جستجوی دقیق» یا « « Precision Finding این همان قابلیتی است که متاسفانه در ایران کار نمی‌کند.

برای این که به قابلیت جستجوی دقیق هدایت شوید، اپل از شما می‌خواهد که در اپلیکیشن«Find My» ابتدا ایرتگ خود را انتخاب کنید و سپس روی گزینه ناوبری بزنید تا اپل شما را به Apple Maps هدایت کند. متاسفانه هیچ مورد از ۵ مورد ناوبری اپل مپس در ایران فعال نیست. این عدم کارکرد به دلیل تحریم یا عدم پشتیبانی اپل از ایران رخ داده و مشخص نیست که چه زمانی فعال می‌شود. در نتیجه پیش‌بینی می‌کنیم اگر روزی ناوبری Apple Maps هم مانند Google Maps در ایران فعال شود، جستجوی دقیق ایرتگ هم به درستی کار خواهد کرد.

ایرتگ در کنار آیفون پرو 12 از نمای بالا

نحوه اتصال ایرتگ اپل به گوشی هوشمند آیفون

قبل از فعال کردن AirTag باید :

  • iPhone ، iPad یا iPod touch خود را روشن کنید.
  • بلوتوث را فعال کنید.
  • Wi Fi را متصل کنید.
  • موقعیت مکانی‌تان را روشن کنید.
    • برای اینکه بتوانید از Precision Finding استفاده کنید و دقیق ترین مکان AirTag خود را ببینید باید دسترسی موقعیت مکانی را برای Find My روشن کنید.( Settings > Privacy > Location  به پایین صفحه رفته و Find My را انتخاب کنید)
  • اکنون مطمئن شوید که دستگاه شما برای نصب آماده است.
  • ایرتگ را از جعبه بیرون آورید و پوشش دورش را بردارید سپس برچسب آن‌را بکنید تا باتری فعال شود.
تنظیمات ایرتگ اپل برای فعالسازی قدم اول
  • AirTag خود را نزدیک iPhone ، iPad یا iPod touch خود نگه دارید ، سپس روی Connect ضربه بزنید.
  • نام ایرتگ خود را از لیست انتخاب کنید، همچنین شما می‌توانید یک نام برای آن به بطور دلخواه بنویسید سپس روی Continue ضربه بزنید.
  • برای ثبت AirTag با Apple ID خود ، دوباره روی Continue ضربه بزنید.
  • در آخر Done را لمس کنید.

حالا شما می‌توانید با AirTag لوازم خود را مانند کلیدها یا کوله پشتی و … را ردیابی کنید.

تنظیمات فعالسازی ایرتگ در آیفون قدم دوم

اما قبل از اینکه ایرتگ را برای خود فعالسازی کنید نکاتی وجود دارد که باید آن‌ها را بدانید. در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

فعال‌سازی ایرتگ نیازمند فعال بودن تایید هویت دو مرحله‌ای اپل آی‌دی شماست. از آن‌جایی که اپل از شماره تلفن‌های ایران پشتیبانی نمی‌کند، احتمالا به مشکل برخواهید خورد. در نتیجه بهتر است یک شماره مجازی معتبر خریداری کنید تا بتوانید هم امنیت حساب خود را افزایش دهید و هم از ایرتگ خود استفاده کنید. فقط، این نکته را فراموش نکنید که نباید تحت هیچ شرایطی از شماره‌های مجازی موقت یا رایگان استفاده کنید. شماره‌های مجازی موقت عموما عمر کوتاه یک هفته‌ای دارند و پس از مدتی از دسترس خارج می‌شوند. آن وقت ممکن است دستگاه شما روی اپل آی‌دی شما قفل شده و در این صورت آیفون چند ده میلیون شما به یک آجر بلا استفاده تبدیل شود.

طراحی AirTag (زیبا و ساده اما مقاوم)

طراحی air tag اپل جزئیات قابل توجه جنس باتری و مقاومت آن دربرابر آب و گرد و غبار

AirTag یک وسیله ردیابی کوچک و دکمه‌ای شکل است که سطح جلو آن سفید براق است و می‌توان آن را با حکاکی و پشت نقره سفارش داد.
ولی در اینجا ممکن است سوالی ذهن شمارا مشغول کند. چرا ایرتگ اپل سوراخ ندارد؟
فرض کنید شما می‌خواهید ایرتگ را به کلید خود آویزان کنید، باید یک جاسوئیچی مانند طرح ایرتگ تهیه کنید. این مسئله به طور خود یه نظریه منفی حساب می‌شود زیرا قیمت جاسوئیچی ایرتگ 35 دلار است که از قیمت خود ایرتگ بیشتر است. این موضوع به مرور زمان و با معرفی جاسوئیچی‌های ارزان‌تر از سوی کمپانی‌های شخص ثالث حل می‌شود اما تا آن زمان قطعا سود خوبی به شرکت اپل خواهد رسید.

باتری ایرتگ از نوع CR2032 استفاده شده است. باتری قابل تعویض نکته‌ای است که اصلا انتظار دیدن آن را در یک محصول اپل نداشتم. به خصوص این که باید بدانید حتی باتری دو آیفون ۱۲ نو را با یکدیگر هم تعویض کند، با ارور سرویس مواجه می‌شوید. در هر صورت این باتری تا یک سال دوام می‌آورد و نیازی به شارژ یا تعویض زودهنگام آن ندارید.AirTag دارای درجه مقاومت IP67 در برابر آب و گرد و غبار است ، به این معنی که می‌تواند در شرایط آزمایشگاهی به مدت 30 دقیقه در برابر غوطه‌وری در آب مقاومت کند. البته پیشنهاد من به شما این است که هیچ دستگاهی را در آب غوطه‌ور نکنید. حتی آن‌هایی که از استاندارد هم پشتیبانی می‌کنند.

AirTag یا Tile

مقایسه ظاهری tile و airtag اپل

با آنکه AirTag یک محصول فوق‌العاده از اپل هست ولی اولین ردیاب بلوتوثی نیست، Tile حدود یک دهه است که ردیاب های بلوتوثی تولید می‌کنند.

خیلی ها می‌پرسند که کدام ردیاب بهتر است؟

هر دو آنها ردیاب‌هایی با ویژگی‌های بی‌نظیری هستند اما با توجه به سیستم عامل‌تان باید انتخاب کنید که کدام ردیاب را تهیه می‌کنید. وجه تمایز ایرتگ و چیزی که مشخص می‌کند این دستگاه را اپل ساخته، تکنولوژی Ulra Wideband است.

کاربران Tile، سیستم عامل‌های اندروید و AirTag سیتم‌های IOS هستند.

قیمت ایرتگ چقدر است؟

قیمت خود ایرتگ 30 دلار است و پک چهارتایی آن ۹۹ دلار خواهد بود که با توجه به قیمت دلار در تاریخ 13/5/1400 در ایران، تقریبا برابر با 750 هزارتومان می‌باشد. اما هم‌اکنون در بازار با قیمت حدودی 1 میلیون تومان الی 2 میلیون تومان در سایت‌هایی مانند دی جی کالا و …  به فروش رسیده است. با این حال تجهیزات جانبی این دستگاه، که همگی برای زیبایی است و هیچ کاربردی ندارند از ۳۵ دلار تا ۴۴۹ دلار قیمت دارند. این تجهیزات شامل بند چرم، جنس دسته کلید متفاوت و … است.

قیمت و ارزش ایرتگ به دلار و تومان در سایت‌های ایرانی

در آخر

در این مقاله سعی کردیم تمام نکات این ردیاب هوشمند (AirTag Apple) را برسی کنیم، از راه‌اندازی تا طراحی آن را به طور کامل برسی کردیم و در آخر هم آن را با یکی از بهترین ردیاب‌های بلوتوثی مقایسه کردیم.

حالا از شما می‌خواهیم که اگر از این ردیاب هوشمند اپل استفاده کرده‌اید، حتما نظرتان را برای ما بنویسید و از تجربیاتتان بگویید.

اگر سوالی در رابطه با این مقاله دارید می‌توانید در بخش دیدگاه با ما مطرح کنید.

4.3/5 - (18 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. عالی بود. جامع و مفید👍

    4
    1. همیاب 24 گفت:

      با سلام دوست عزیز خوشحالیم که مطلب برای شما مفید واقع شده. موفق باشید.

      1
  2. مژگان زاکانی گفت:

    سلام
    کی ایرتگ رو موجود میکنید ؟؟؟ خییییلی لازمم میشه

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      با سلام دوست عزیز لینک خرید آن به زودی در وبلاگ قرار خواهد گرفت

      1
  3. پویان طالب‌زاده گفت:

    مسافتی که پشتیبانی میکنه چقدره ؟

    1
    1. همیاب 24 گفت:

      با سلام دوست عزیز این ردیاب به اینترنت نیز متصل می‌شود و می‌توانید آنرا پیدا کنید اما این ردیاب تا حدود ۱۳ متر متصل به گوشی می‌ماند و وقتی به حدود ۱۰ متر می رسد یک نشانگر فاصله روی اپلیکیشن نمایان می‌شود.

      0
  4. بهنام خدایی گفت:

    چقدر طول میکشه که شارژ بشه ؟

    1
    1. همیاب 24 گفت:

      با سلام دوست عزیز باتری این گجت نیاز به شارژ ندارد؛ ایرتگ اپل به باتری CR2032 مجهز شده است این باتری معمولاً برای تجهیزات قابل حمل مانند کنترل از راه دور و ساعت استفاده می‌شود.برای تعویض باتری ایرتگ اپل می‌توانید همزمان صفحه پشتی محصول را به سمت پایین فشار داده و بچرخانید.

      1