top
9-unique-features-of-ios-15

12 ویژگی منحصر به‌فرد ios 15 + آموزش کامل نصب

زمان مطالعه: 3 دقیقه

6

icon

اپل آخرین نسخه سیستم عامل iOS خود را (ios 15) معرفی کرد. iOS 15 ویژگی‌های جدیدی را برای تماسهای FaceTime، ابزارهایی برای کاهش حواس‌پرتی، تجربه notifications جدید، ویژگی‌های حفظ حریم خصوصی جدید، معرفی می‌کند. همچنین ویژگی‌های مانند آب و هوا، و نقشه‌ها، و موارد دیگر را به طور مجدد طراحی کرده است و تغیرات جدیدی را در این نسخه از سیستم عامل خود بوجود آورده است.
ما در این مقاله 12 تا از ویژگی‌های منحصر به‌فرد ios 15  را به شما معرفی می‌کنیم و به طور کامل مراحل نصب و آپدیت IOS15 را به شما آموزش می‌دهیم. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

مدل‌هایی که از ios15 پشتیبانی می‌کنند

مدل‌هایی که از ios 15 پشتیبانی می‌کنند

دستگاه‌هایی که قادر به اجرا ios14 بر روی آیفون خود هستند می‌توانند ios 15 را هم اجرا کنند. در ادامه لیستی از آیفون‌هایی که می‌توانند ای او اس 15  را دانلود و نصب کنند را آورده‌ایم:

آیفون 6s آیفون 8 Plusآیفون 11 پرو مکسآیفون 13
آیفون 6s Plusآیفون XiPhone SE (2020)آیفون 13 مینی
iPhone SE (مدل اصلی) آیفون XRآیفون 12 مینیآیفون 13 پرو
آیفون 7آیفون Xs مکسآیفون 12 پروآیفون 13 پرو مکس
آیفون 7 Plusآیفون 11 آیفون 12 پرو مکس
آیفون 8آیفون 11 پروآیفون 12

نحوه نصب و آپدیت iOS 15

ما در این قسمت نکات قبل از آپدیت به ios15 و مراحل انجام نصب ios15 را به شما آموزش می‌دهیم.

نکات قبل از آپدیت به ios 15:

1. باتری باید بالای 50 درصد شارژ داشته باشد.

2. حتما قبل از انجام بروزرسانی اول از اطلاعات خود بکاپ بگیرید.

3. دستگاه شما 5 گیگ حافظه خالی داشته باشد.

4. سرعت و کیفیت اینترنت خود را برسی کنید.

مراحل انجام نصب ios 15:

  • ابتدا به آدرس لینک بروید.
  • گزینه install profile را انتخاب کنید.
  • روی گزینه Allow بزنید.
  • سپس مسیر Settings->General->Profiles and Device Management->iOS 15 Profile را طی کنید.
  • Install را لمس کنید.
  • دوباره install را بزنید.
  • اکنون برای شما گزینه ری‌استارت می آید که باید کمی صبر کنید تا گوشی شما ری‌استارت شود.
  • در انتها بعد از روشن شدن گوشی، به مسیر زیر رفته و ios15 نصب کنید.
  • Settings->General->Software Update

هنگامی که دستگاه شما راه اندازی مجدد می‌شود، iOS 15 بر روی آن اجرا می‌شود.

تجربه جدیدی با ویژگی‌های منحصر به فرد ios15

اعلانات

نوتیفیکشن‌ها در ios15 دوباره طراحی شده‌اند، طراحی جدید اعلان‌ها باعث کاهش حواس پرتی در هنگام تحویل اعلان‌های غیر مهم یا تحویل آنها در زمان مناسب می‌شود؛ همچنین با استفاده از هوش مصنوعی اعلان‌ها با اولویت، براساس تعامل کاربر با برنامه‌ها از بالا به پایین مرتب می‌شوند. پیام‌های فوری بلافاصله تحویل داده می‌شوند بنابراین شما می‌توانید ارتباطات مهم خود را در اولویت قرار دهید البته به سادگی می‌توان هر برنامه یا موضوع پیام را برای یک ساعت آینده یا یک روز بی صدا کرد.

صفحه اعلانات ios15 در گوشی iPhone 12Pro

Spotlight

با Spotlight شما می‌توانید از هوش مصنوعی برای جستجوی عکس‌ها، افراد و اشیا استفاده کنید و با استفاده از ویژگی جدید Live Text، می‌تواند متن و نوشته‌ها را در عکس‌ها پیدا کند. بنابراین فقط کافی است که شما کلمه مورد نظر خود را سرچ کنید تا نتایج بسیار خوب و کاملی را مشاهده کنید.

Focus

iOS 15 ابزاری قدرتمند ارائه می‌دهد که به کاربران کمک می کند تمرکز کرده و حواس پرتی را کاهش دهند. Focus می‌تواند اعلان‌ها و صفحات صفحه اصلی را بر اساس آنچه که کاربران تمایل دارند در یک زمان خاص روی آن تمرکز کنند، فیلتر کند. به طور مثال شما می‌توانید در ساعات کار یا زمان استراحت و خوابتان هیچ اعلانی دریافت نکنید. هنگامی که فوکوس در حال مسدود کردن اعلان‌های ورودی است، وضعیت شما این طور به دیگران نشان می‌دهد که: کاربر در حال حاضر در دسترس نیست مگر اینکه فوری باشد.

 حتی شما می‌توانید پاسخ‌هایی خودکار، برای پیام‌ها در حین فوکوس تنظیم کنید.

ابزاری برای Focus در ios15 در گوشی iPhone12Pro

FaceTime

یکی از بزرگترین تغییراتی که در iOS 15 مشاهده می شود ، در اپلیکیشن «Facetime» است. این تغییرات شامل ویژگی‌های جالب فروانی می‌شود. این ویژگی‌ها با هدف برقراری یک مکالمه تصویری بسیار با کیفیت‌تر و طبیعی‌تر مشابه مکالمه در دنیای واقعی رخ داده، طراحی شده است.
قابلیت «Spatial Audio» در اپلیکیشن «Facetime»، صدای نویز محیط را به طور چشمگیری از بین ببرد می‌برد.

siri

همانطور که می‌دانید سیری یک دستیار صوتی عالی برای گوشی‌های اپل است. شما می‌توانید از دستیار صوتی اپل در ios15 به صورت آفلاین استفاده کنید. به طور مثال شما می‌توانید با سیری، وای فای گوشی‌تان را روشن و خاموش کنید یا برنامه‌های گوشی‌تان را باز و یا ببندید و ….

SharePlay

SharePlay یک ویژگی جدید در ای او اس 15 است که با کمک آن می‌توانید موسیقی، کلیپ‌ها و صفحه نمایش گوشی را با دیگران به اشتراک بگذارید.

SharePlay همچنین به کاربران این امکان را می‌دهد که صفحه نمایش خود را با هم در تماس FaceTime به اشتراک بگذارند. SharePlay در iPhone ،iPad و Mac کار می‌کند و با کنترل پخش مشترک، هرکسی در جلسه SharePlay می‌تواند آن رسانه را پخش کند، مکث کند یا جلو ببرد.

تماس تصویری با SharePlay

مرورگر safari

در ios15 آدرس صفحه وب به طور پیش فرض در پایین مرورگر قرار گرفته است، برای افرادی مانند من که با یک دست از گوشی استفاده می‌کنند بسیار راحت‌تر شده است، البته که این ویژگی قابل تغییر است. همچینین می‌توانید با حرکت انگشت به چپ و راست بین صفحات جا به جا شوید.

نقشه‌ها

نقشه‌ها جزئیات قابل توجهی را در نمای سه بعدی برای شهر‌ها نشان می‌دهند. برنامه Maps همچنین یک تجربه سه بعدی رانندگی در شهر را با جزئیات جاده مانند خطوط پیچ، وسط، خطوط دوچرخه سواری و عابر پیاده ارائه می‌دهد که بسیار جالب است.

برنامه نقشه در ios15 در گوشی iPhone 12Pro

کیف پول

Apple Wallet با پشتیبانی از انواع کلیدها، دسترسی به مکان‌های روزمره را تنها با یک ضربه امکان پذیر می‌کند. تابستان گذشته، اپل کلیدهای دیجیتالی خودرو را معرفی کرد و BMW اولین شرکت خودروسازی بود که کلیدهای خود را اضافه کرد و به کاربران اجازه داد تا قفل را باز کنند. امسال، کلیدهای دیجیتالی خودرو با پشتیبانی از فناوری Ultra Wideband حتی بهتر می‌شوند، بنابراین کاربران می‌توانند قفل ایمن خودرو را بدون در آوردن آیفون خود از جیب یا کیف به طور ایمن باز کرده. شما می‌توانید علاوه بر سوییچ خودرو، کارت شناسایی شرکت‌ها، کلید هتل‌ها و حتی کارت شناسایی را به آن اضافه کنید. البته این ویژگی ios 15 بیشتر این‌ها داخل ایالات آمریکا کاربرد خواهند داشت.

کیف پول ios15 در گوشی iPhone 12Pro

برنامه‌های آب و هوا

برنامه Weather در iOS 15 کاملاً دوباره طراحی شده است. برنامه آب و هوا اکنون دارای نمایشگرهای گرافیکی بیشتری برای داده‌های آب و هوا، نقشه تمام صفحه و طرح بندی پویا است که بر اساس شرایط بیرونی تغییر می‌کند. اپل پس زمینه متحرک برنامه آب و هوا را برای بازتاب دقیق‌تر موقعیت فعلی خورشید و شرایط بارندگی طراحی مجدد کرده است.

برنامه آب و هوا در ios15

Live text

با قابلیت «Live text» می‌توان توسط دوربین گوشی، بدون نرم افزارهای جانبی، متن مورد نظر را اسکن کرد. پس از آن، تشخیص متن از روی عکس وصورت می‌گرید و امکان ویرایش آن نیز وجود دارد. این ویژگی از هفت زبان پشتیبانی می‌کند.

جمع بندی

ما در این مقاله مهم‌ترین ویژگی‌های ios 15 را برای شما به طور کامل بیان کردیم و نحوه نصب و دانلود آن را نیز آموزش دادیم. البته اگر قصد نصب ios 15 را در آیفون خود دارید پیشنهاد می‌کنم مدتی دیگر صبر کنید چون ممکن است هنوز ایراداتی در آن وجود داشته باشد. امیدواریم این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد.
در کامنت‌ها به این سوال پاسخ دهید که آیا iPhone شما با iOS 15 سازگار است یا خیر؟ و تجربیات خود را در رابطه با ای او اس 15 با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: apple.com

4.6/5 - (20 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. گوشی من آیفون ۷ هست ولی ios15 میگیره😂😏

    0
    1. مریم اکبری گفت:

      بله تمام گوشی های که ios14 دریافت کرده اند میتوانند گوشی‌شان را به ios15 هم بروزرسانی کنند

      0
  2. زهرا رضایی گفت:

    چ خوب گوشی منم ای او اس ۱۵ میگیره

    0
  3. ممنون بسیار کامل و عالی بود

    1
    1. مریم اکبری گفت:

      با سلام ساره عزیز خوشحالیم که تونستیم رضایت شما را جلب کنیم موفق باشید

      2
      1. سلام من ios 15 را دانلود کردم فقط قسمت profile &device management تبدیل شده به vpn&device management و اون قسمت trust برای دانلود برنامه های تازه وجود نداره؟؟چه کار باید انجام بدم مثلا همراه کارت را بریزم

        0