top
the-best-exclusive-play-station-and-xbox-games

16 تا از بهترین بازی‌های انحصاری کنسول | Play Station و Xbox

زمان مطالعه: 21 دقیقه

2

icon

در طی این چند سال اخیر شاهد عرضه بازی‌های مختلفی برای کنسول‌های بازی بودیم. بازی‌های مستقلی که با سر و صدای کمی منتشر شدند ولی توانستند حسابی توجه گیمر‌ها و منتقدین را جلب کنند.

همچنین با نزدیک شدن به پایان سال، ما هم تصمیم گرفتیم تا در این مقاله همیاب24، 16 بازی ارزشمند و انحصاری کنسول‌های بازی را انتخاب و به برای شما عزیزان دسته بندی کنیم و آن‌ها را شرح دهیم.

در ادامه این مطلب به معرفی برترین بازی‌های انحصاری کنسول‌های بازی می‌پردازیم. پس با ما همراه باشید.

8 تا از بهترین بازی‌های انحصاری Xbox

8 تا از بهترین بازی‌های انحصاری Xbox

با خرید استودیوهای بزرگی چون بتزدا و در اختیار داشتن استودیوهایی چون 343 Industries، Turn 10 و Playground Games مایکروسافت تلاش کرده خانواده عناوین انحصاری ایکس باکس را در نسل نهم نه یک پله، بلکه چندین و چند پله ارتقا و گسترش دهد.

بازی‌های انحصاری ایکس باکس یا به‌طور دقیق‌تر بازی‌های انحصاری مایکروسافت، در پلی استیشن می‌تواند برگ برنده بسیار مهمی برای ایکس باکس بوده و باعث شود جام قهرمانی نسل نهم را به‌جای ژاپن، در کشور آمریکا ببینیم.

بازی Forza Horizon 5

Forza Horizon 5

کار ما هنوز با استودیو Playground Games پایان نیافته است. اگر به‌دنبال تجربه‌ای خالص از رانندگی درکنار سرعت و زیبایی هستید، باید بازی Forza Horizon 5 را تجربه کنید که خوشبختانه فاصله زیادی تا انتشار آن باقی نمانده است.

اولین چیزی که پس از ورود به دنیای فورزا هورایزن ۵ توجه هر مخاطبی را جلب می‌کند، زیبایی بصری شگفت‌انگیز بازی است.

مکزیک در دنیای بازی به بهترین شکل و با بالاترین تنوع بصری ممکن طراحی شده و رانندگی در گوشه و کنار آن، لذتی غیرقابل‌وصفی دارد.

برای اینکه بتوانید هرچه بیش‌تر از این جهان چشم‌نواز لذت برد، سازندگان تنوعی بسیار عالی از ماشین‌ها را برای‌تان تدارک دیده‌اند که رانندگی با هرکدام، حس و حال منحصربه‌فردی دارد.

Forza Horizon 5

از نحوه هدایت ماشین گرفته تا صدای ماشین‌ها کاملا متفاوت از هم است و گزینه‌های متعدد شخصی‌سازی هم مزید بر علت می‌شوند تا لذت بیش‌تری از رانندگی با آن‌ها ببرید.

در کنار این جزییات دیوانه‌وار که در جهان و ماشین‌های Forza Horizon 5 به‌کار رفته، بازی چه از حیث ارائه یک بخش داستانی با انواع و اقسام کارها و چه در زمینه یک بخش چندنفره رقابتی عالی کار می‌کند و در یک کلام، کافی است تا اندکی علاقه‌مند سبک ریسینگ باشید تا ساعت‌های بسیار طولانی غرق محتوایی شوید که پلی‌گراند گیمز برای‌تان تدارک دیده است.

جهان بازی Forza Horizon 5 از نسخه پیشین خود یعنی Forza Horizon 4 به میزان قابل توجهی بزرگ‌تر بوده و تیم توسعه دهنده سعی کرده زیبایی‌های جای جای مکزیک را به رخ ما بکشد.

بازی CrossfireX

CrossfireX

Crossfire یکی از محبوب‌ترین فرانچایزهای تیراندازی اول شخص است و بیشتر در آسیا طرفدار دارد. این بازی بخش بازی چندنفره آنلاین رایگان دارد و بیش از 650 میلیون گیمر آن را بازی کرده‌اند.

بازی CrossfireX در حقیقت نسخه کنسولی عنوانی‌ست که توانست در کشورهای چین و کره جنوبی محبوبیتی بی‌همتا کسب کند.

CrossfireX

بخش مهم‌ این بازی را می‌توان بخش داستانی آن دانست که توسط توسعه دهندگان بازی‌های معروف Max Payne، Alan Wake و Control یعنی استودیو Remedy Entertainment توسعه خواهد یافت.

بازی Forza Motorsport

Forza Motorsport

در سمت دیگر سری بازی محبوب Forza، بسیاری انتظار Forza Motorsport را می‌کشند که این بار بدون عدد در نام خود و به‌گونه‌ای به‌عنوان نسخه ریبوت این سری توسط استودیو توسعه دهنده همیشگی یعنی Turn 10 توسعه و انتشار خواهد یافت.

Forza Motorsport فرانچایزی است که از سال 2005 منتشر شده است. بسیاری از منتقدین معتقد هستند که این بازی شباهت‌های زیادی با رقیب پلی‌استیشنی‌اش یعنی Gran Turismo دارد.

Forza Motorsport

درحال حاضر اطلاعاتی چندانی از این بازی در دست نبوده و تاریخ انتشار آن نیز به‌هیچ عنوان مشخص نیست، ولی برخی عکس‌ها و ویدیوهای لو رفته نشان از عنوانی فوق طبیعی و واقع گرایانه داشته که هرکسی را شیفته خود می‌کند و تمییز دادن آن از دنیای واقعی به معنای حقیقی بسیار سخت است.

امیدواریم که مراحل باقی مانده از توسعه بازی نیز به همین خوبی پیش رفته و بتوانیم شبیه سازی فوق طبیعی را از این بازی دریافت کنیم.


بیشتر بخوانید!

بهترین بازی‌های بلاکچین موبایل برای کسب درآمد کدامند؟
بازی‌های کریپتویی زیر مجموعه بازی‌های ویدیویی است با این تفاوت که به عنوان پاداش به شما توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT)  می‌دهند و شما می‌توانید آنها را مبادله کنید و از این طریق از بازی‌های بلاکچین کسب درآمد کنید.

ما در ادامه به شما به طور کاملا حرفه‌ای بازی‌های محبوب بلاکچین را برای پولدارشدن معرفی می‌کنیم. پس پیشنهاد می‌کنم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.


بازی Halo Infinite

Halo Infinite

سری بازی Halo بدون شک بزرگ‌ترین انحصاری دنیای ایکس باکس است، بااین حال نسخه پنجم این سری یعنی Halo 5: Guardians بسیاری را ناامید کرده و پرسش‌های زیادی را به‌وجود آورد و موجب شد شش سال زمان برای احیای دوباره این سری و انتشار نسخه جدید آن با نام Halo Infinite نیاز باشد.

در این بازی جهان باز تغییراتی ایجاد شده است و قرار است با سلاح‌ها، دشمن‌ها و… جدیدی رو به رو شویم. برخلاف انتظارات قرار نیست بخش بتل رویال به این بازی اضافه شود و دنیای بازی گسترده‌تر از نسخه‌های قبلی شده است.

برخلاف انتظارات قرار نیست بخش بتل رویال به این بازی اضافه شود و دنیای بازی گسترده‌تر از نسخه‌های قبلی شده است.

Halo Infinite

با این حال، کریس لی سرپرست استودیو سازنده هیلو گفته است که تیم او روی پروژه‌ای طولانی کار می‌کنند و قرار نیست به همین زودی‌ها پرونده هیلو بسته شود.

او به هواداران این بازی وعده‌ای ده‌ساله داده و در مصاحبه خود بیان کرده است که می‌خواهد این بازی را گسترش دهد. اولین قسمت از این فرانچایز در سال 2001 منتشر شد و داستان قرن‌های جلوتر را روایت می‌کند، در زمان و مکانی خارج از محدوده زمین!

بازی Redfall

Redfall

عنوان بعدی استودیو Arkane، تیم پشت پرده سری بازی Dishonored و البته Deathloop با نام Redfall به‌طور انحصاری برای پلتفرم‌های مایکروسافت در دست توسعه بوده و به‌نظر با عنوانی عظیم و فوق‌العاده روبه‌رو هستیم.

این بازی اول شخص شوتر با محوریت جنگ‌های تیمی یا به بیان دیگر Co-Op بوده و شما در بازی Redfall به جنگ خون‌آشام‌ها رفته و با قدرت‌های ویژه شهر نابود شده خود را بازپس بگیرید.

این بازی از حالت تک نفره نیز پشتیبانی کرده و شما می‌توانید بدون گروه و به صورت تک نفره به جنگ دشمنان بروید.

Redfall

در سوی دیگر استودیو Arkane قول داده که تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا طراحی جذابی برای بازی خود ارائه داده و با وجود قابلیت شخصی سازی شخصیت‌های بازی و وجود قدرت‌های ویژه این بازی را نسبت به دیگر بازی‌های Co-Op متمایز کرده و آن را همیشه در بهترین سطح خود نگه دارد.

درکنار خون آشام‌ها، انسان‌هایی هستند که به پرستش آن‌ها پرداخته و خبر خوب این است که گلوله‌های شما به آن‌ها نیز ضربه زده و آن‌ها دوست شما نیستند، پس منتظر نبردهایی نفس گیر با خون‌آشام‌ها و بنده‌های غیر حقیقی‌شان باشید.

بازی S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl

S.T.A.L.K.E.R. 2

این بازی برای اولین بار در سال 2007 روانه بازار شد. قسمت دوم آن در سال 2009 منتشر شد و اکنون نوبت نسخه سوم آن است.

با توجه به صحبت‌های سازندگان این بازی هم در منطقه خطرناک و آلوده نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل جریان دارد. این بازی تیراندازی اول شخص، در سبک بقا و ترس قرار دارد و در جوی تاریک، با موجوداتی جهش‌یافته و هیولاها اتفاق می‌افتد.

S.T.A.L.K.E.R. 2

بازی استاکر 2 قرار است برای ویندوز هم منتشر شود اما مشخص نیست که تا چه زمان بعد از انتشار آن برای ایکس باکس سری ایکس این اتفاق بیافتد.

در سه نسخه سری بازی Metro تماشا کرده و جلوه‌هایی غم انگیز از آخرالزمان را ببینید و همین بازی نگاه‌ها را به سری بازی S.T.A.L.K.E.R. و اتفاقات اتمی رخ داده در چرنوبیل جلب کرد، با این حال این سری بازی دوست‌داشتنی بیش از ۱۰ دقیقه مثل نیروگاه اتمی چرنوبیل و شهر پریپیات خاموش ماند.

بازی State of Decay 3

State of Decay 3

این روزها آنقدر تعداد بازی‌های زامبی محور زیاد شده که شما تمام مدت خبر انتشار بازی جدید بر پایه زامبی‌ها را شاهد هستید.

ولی سری بازی State of Decay از تیم توسعه دهنده Undead Labs داستانی متفاوت داشته و ترکیب سبک سوم شخص با دنیای مملو از زامبی‌ها و نیاز به مدیریت وضعیت و مقر شما، بازی State of Decay 3 را تبدیل به عنوانی جدا از دیگر عناوین زامبی محور کرده است.

State of Decay 3

ترکیب این عناصر و پشتیبانی قوی، همه و همه نتیجه در داستانی خاص داشته و باعث شده نتایجی غیر منتظره و جذاب رقم بخورند.

اولین نسخه این سری در سال 2013 و دومین آن در سال 2018 منتشر شد. حال شاهد معرفی نسخه سوم این بازی، یعنی State of Decay 3 هستیم که در رویداد Xbox Games Showcase از آن رونمایی شد.

بازی The Gunk

The Gunk

استودیو Image & Form، سازندگان بازی تحسین‌شده‌ی SteamWorld، این بار دست به ساخت بازی جدیدی زده‌اند.

بازی The Gunk یک بازی اکشن ماجراجویی سوم-شخص است که شما در آن قرار است به یک سیاره دست نخورده بروید تا یکسری گیاه بیگانه و منابع ارزشمند جمع کنید ولی اوضاع به همین خوبی پیش نمی‌رود.

The Gunk

ماجراجویی با دوربین سوم شخص در سیاره‌ای که روزی تمدنی چشم نواز داشته واقعا از پتانسیل بسیاری بالایی برخوردار بوده و می‌تواند نظرات بسیاری را جلب کند. زندگی دوباره این سیاره در دستان شماست.

به نظر می‌رسد که سیاره خیلی هم دست نخورده نیست و حتی شاهد تمدنی نابود شده هستیم و رازهای پر خطر زیادی برای کشف وجود دارد.

8 تا از بهترین بازی‌های انحصاری Play Station

8 تا از بهترین بازی‌های انحصاری Play Station

هرساله حداقل یک عنوان انحصاری فوق‌العاده که استانداردهای بازی‌ها را چندین قدم جلوتر می‌برد و عرصه رقابت را برای دیگر عناوین تنگ‌تر می‌کند، برای کنسول نسل هشتمی سونی عرضه می‌شود.

پس بهتر است تبرافسانه‌ایتان را بردارید، وب شوترهای بی‌نظیرتان را روی مچ ببندید و هرچه بلاداکو در چنته دارید پیشکش کنید، این شما و این هم بهترین انحصاری‌های منتشر شده برای کنسول پلی استیشن :

بازی The Last of Us Part II

The Last of Us Part II

قسمت دوم The Last of Us در صدر لیست مهم‌ترین بازی‌های نسل هشتم یا حتی تاریخ قرار دارد. این بازی با انتظارهای بسیار زیاد طرفداران منتشر شد و توانست نمرات بسیار خوبی را کسب کند.

این بازی در سال انتشارش موفق به کسب جایزه بهترین بازی سال از دید The Game Awards شد.

نیل دراکمن، کارگردان این بازی که پیشتر قابلیت‌های خود را با قسمت چهارم آنچارتد و قسمت اول The Last of Us نشان داده بود، حالا با انتشار قسمت دوم این فرنچایز یک بار برای همیشه نشان داد که چرا او انتخاب بسیار خوبی برای مدیریت استودیوی ناتی داگ است.

The Last of Us Part II

The Last of Us Part II همان بازی آخر نسلی است که خبر از شروع نسل جدید بازی‌های ویدیویی می‌دهد و همه چیز در این بازی حس شروع نسل جدید جلوه‌های بصری را می‌‌دهد.

به طور کلی بازی The Last of Us Part II از لحاظ داستان، گیم پلی و گرافیک یک بازی تقریبا بی نقص است که آن را علاوه بر اینکه جزو بهترین بازی‌های انحصاری کنسول پلی استیشن و برترین بازی‌های تاریخ ویدیویی تبدیل می‌کند.

بازی God of War

God of War

کریتوس برگشته و حالا همراه با پسرش در سرزمین‌های افسانه‌ای و اساطیری نورس، پنهان شده است. اکثر بازی‌هایی که بعدها با یک ریبوت بزرگسالانه بازمی‌گردند، به سادگی میزان خشونت و کلمات رکیک را چندبرابر می‌کنند، تا حال و هوایی بزرگسالانه به بازی ببخشند.

اما God of War همه این موارد را کاهش می‌دهد، البته به میزان خیلی کم … آنقدر کم که بتواند هویت اصلی‌اش که با خشونت پیوندی ناگسستنی دارد،‌ را حفظ کند.

God of War مطالعه‌ای در مورد شخصیت انسان‌هاست، اینکه چطور داشتن یک فرزند می‌تواند شخصیت یک فرد را به طور کامل تغییر دهد، و در God of War ما شاهد این هستیم که این مسئولیت در اولین ماجراجویی کریتوس در PS4 چطور روی شانه‌های قهرمان قدرتمندمان سنگینی می‌کند.

God of War

تیم کوری بارلوگ با بازتعریف داستان بازی و قدم گذاشتن به منطقه افسانه‌های نورس و خدایان اسکاندیناوی، کریتوس دوست داشتنی را بار دیگر به دنیای جنگ با خدایان و تایتان‌ها برمی‌گرداند.

اینبار با صیقل دادن تقریبا تمام المان‌های Game Play سعی کردند تا کمی بازی را از همان هک اند اسلش سرراست کمی به سمت ماجراجویی ببرند و بتوانند بیشتر روی سکانس‌های میان‌پرده و البته داستان کلی بازی توجه کنند.

همین موضوع باعث می‌شود تا به راحتی بتوانید از زمان شروع بازی تا انتها، خود را میخ‌کوب سرجای خود احساس کنید و با کم‌ترین پلک‌زدن ممکن، داستان کریتوس و پسرش آتریوس را دنبال کنید.

بازی Marvel’s Spider-Man

Marvel’s Spider-Man

بازی‌های ابرقهرمانی در چند نسل اخیر به خوبی ندرخشیده‌اند و تنها نمونه‌های موفق آن‌ها سری Batman Arkham است.

این که حالا به لطف Insomniac Games توانستیم یکی از بهترین بازی‌‌های ابرقهرمانی تاریخ را با یکی از محبوب‌ترین کارکترهای کامیکی یعنی مرد عنکبوتی تجربه کنیم.

جریان‌سازی بسیار مهمی توسط این استودیو بود و مارول بعد از موفقیت این بازی بود که توانست به صنعت بازی‌های ویدیویی ورود کند و بازی Marvel’s Avengers را بسازد و حالا Marvel’s Guardians of Galaxy هم در دست ساخت قرار دارد.

بازی Marvel’s Spider-Man در ظاهر شبیه به هر عنوان جهان-آزاد دیگری به نظر می‌رسد. برج‌ها و ساختمان‌هایی وجود دارند که با بالارفتن از آن‌ها می‌توانید بخش‌‌های جدیدی از نقشه بازی را آزاد کنید.

همچنین ماموریت‌های جانبی و رخداد‌های تصادفی در محیط وجود دارند که به طور مدام تکرار می‌شوند. اما وقتی که همراه پیتر پارکر در منطقه منهتن حرکت می‌کنید، همه چیز متفاوت می‌شود.

Marvel’s Spider-Man

همانند تمام کتاب‌های کمیک مرد عنکبوتی و البته فیلم‌هایش، سکانس‌های شلوغی را در بازی می‌بینیم که ترکیب آن با سرعت بالای گیمپلی به قدری دلچسب است که بعد از تجربه بازی به راحتی می‌تواند ساعتی از روز خود را تنها با گشت و گذار در نیویورک با مرد عنکبوتی برای جلوگیری از جرم و جنایت سپری کنید.

Marvel’s Spider-Man از تکه‌های الهام گرفته شده از بازی‌های دیگر ساخته شده است و فرمولی تقریباْ امتحان شده را برای خودش انتخاب می‌کند.

مثلا سیستم مبارزات به طور مستقیم از بازی‌های Batman Arkham الهام گرفته شده‌اند، اما خصوصیت‌های خاص این ابرقهرمان دوست داشتنی، به تمامی مکانیزم‌های بازی رنگ و بوی تازه‌ای می‌بخشد.

Uncharted 4: A Thief’s End

Uncharted 4

بازی  Uncharted 4 نه تنها زیباترین بازی از نظر بصری برروی پلی استیشن است، بلکه از بسیاری از بازی‌های PC هم زیباتر و قدرتمندتر به نظر می‌رسد.

نیتن دریک (Nathan Drake) در آخرین ماجراجویی بزرگش،‌کمی احساساتی می‌شود و تعارضات انسانی‌تری را در مقابل خودش می‌بیند. در این بین ما موفق می‌شویم تا نگاه دقیقی به گذشته او داشته باشیم و همچنین داستان ما را، بابخش‌های متفاوتی از شخصیت این جست و جوگر گنج کاربلد آشنا می‌کند.

دریک سعی دارد تا بعد از ماجراهای نسخه سوم زندگی روزانه معمولی‌ای را آغاز کند، البته اگر غواصی کردن برای یافتن منابع را شغلی معمولی حساب کنیم. با این حال اما تمایل درونی و مقاومت ناپذیری برای ماجراجویی هنوز هم درون او وجود دارد.

Uncharted 4

گیمپلی فوق‌العاده بازی و ترکیب بی‌نظیری از اکشن، ماجراجویی، پلتفرمینگ و پازل باعث می‌شود تا این بازی هیچگاه حس خستگی به مخاطب ندهد.

درست زمانی که حس کنید بازی نمی‌تواند چیز جدیدی به شما ارائه بدهد، سازندگان شما را به طرز ناباورانه‌ای شگفت‌زده می‌کنند.

جلوه‌های بصری این بازی یکی از انقلابی‌ترین گرافیک‌ها بود که استودیوی ناتی داگ در قالب این جلوه‌های بصری کارهای خارق‌العاده‌ای می‌کند و قدرت تیم انیمیشن خود را به نمایش می‌کشد.


بیشتر بخوانید!

معرفی برترین بازی‌های موبایلی با پشتیبانی از کنترلر
در سال‌های اخیر پشتیبانی از کنترلرهای بازی به دستگاه‌های IOS و اندروید اضافه شده است و این دسته‌های بازی تجربه جدیدی از بازی موبایل را برایتان به ارمغان می‌آورند. سوال اینجاست که چه بازی‌های موبایلی می‌توانند از کنترلر پشتیبانی کنند؟

ما در ادامه به شما به طور کاملا حرفه‌ای بازی‌هایی که می‌توانند از کنترلر پشتیبانی کنند برای گوشی‌های آیفون و اندروید را برای شما عزیزان معرفی می‌کنیم. پس پیشنهاد می‌کنم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.


بازی Horizon: Zero Dawn

Horizon: Zero Dawn

این بازی در سبک اکشن ماجراجویی روایت تازه و متفاوتی را از آخرالزمان بیان می‌کند که پلیر را با کارکتر «آلوی» برای از پا در آوردن ربات‌هایی که حال دنیا را فتح کرده‌اند و نسل انسان را به لبه انحطاط کشانده‌اند، همراه می‌کند.

شما در نقش ایلوی (Aloy) بازی خواهید کرد. دختر جوانی که از قبلیه‌اش طرد شده و تصمیم دارد تا پاسخ سوالاتش را در دنیای  بزرگی که از دایناسورهایی عظیم، رسم رسوم‌های عجیب و البته رازهای کشف نشده پره شده است، پیدا کند.

بدون شک دنیای خشن و البته بسیار زیبای بازی Horizon Zero Dawn چالش‌های بسیاری را در مقابل ایلوی قرار می‌دهد، اما بزرگترین چالش ایلوی انسان‌ها و البته خام بودن ایلوی هستند.

Horizon: Zero Dawn

کمان نیمه تکنولوژیکی و البته دستگاهی که می‌تواند اطلاعات بسیاری را به ایلوی بدهد، اصلی‌ترین سلاح این قهرمان جوان در مبارزه با دایناسورهای فلزی و البته انسان‌های بدکار به شما می‌روند.

Horizon Zero Dawn نه تنها عنوانی بزرگ و لذت بخش است، بلکه توانایی کنسول نسل هشتمی سونی در نمایش گرافیکی حیرت آور را نشان می‌دهد.

بازی Infamous: Second Son

Infamous: Second Son

استودیو ساکرپانچ با ساخت Infamous Second Son مسیر جدیدی را برای عنوان دوست داشتنی و جذابش پیش گرفت و موفق شد تا یکی از بهترین عناوین اولیه را برای Play Station خلق کند.

از شخصیت جدید و دوست داشتنی دلسین رو (Delsin Rowe) با صداپیشگی تروی بیکر (Troy Baker) گرفته، تا جلوه‌های بصری چشم نوار و استثنایی بازی که در ابتدای نسل هشتم نفس‌هایمان را در سینه حبس می‌کرد. 

شما در نقش دلسین رو یکی از کاندیت‌های باقی مانده بعد از نسخه دوم و مرگ کول مک گراث (Cole MacGrath)  پروتاگونیست نسخه دوم، بازی خواهید کرد.
همه چیز در این بازی به خوبی کنار هم قرار گرفته بود تا بتوانید عنوانی جذاب را تجربه کنید.

Infamous: Second Son

 این بازی به اندازه‌ای موفق شد که طول نکشید تا ساکرپانچ تصمیم گرفت که بسته‌ای مستقل برای این بازی به نام First Light بر اساس کارکتر Abigail Walker که در Second Son هم حضور داشت بسازد.

اگر دلتان یک اکشن شلوغ، سریع، درگیرکننده و جذاب می‌خواهد، حتما سراغ Infamous: Second Son بروید.

بازی Bloodborne

Bloodborne

Bloodborne عنوانی نیست که بتوانید آن را فقط با کوبیدن چند دکمه بگذرانید، حمله‌هایتان در این بازی باید حساب شده باشند، جای خالی دادن‌ها براساس زمان‌بندی درستی انجام شوند و اسلحه گرمتان، تنها چیزی است که برای دفاع از خود و ایجاد خلل در حملات دشمنان در اختیار دارید.

خللی که می‌تواند به عنوان فرصتی برای ضربه زدن به دشمن و تمام کردن کار از طرف شما هم به شمار برود. و با این همه این بازی هنوز هم سریع‌تر از سری Dark Souls به‌شمار می‌رود، پس باید تمرکز سری سولز را با عکس‌العمل‌هایی سریع برای زنده ماندن و البته شکست دادن دشمنان ترکیب کنید.

اگر اهل ریسک کردن و حمله کردن باشید، Bloodborne بهترین پاداش‌های ممکن را برای چنین رویکردی در نظر می‌گیرد.

Bloodborne

بعد از عرضه دارک سولزها تقریبا برای همه این موضوع تایید شده بود که گیمرهای زیادی نمی‌توانند به این سبک از بازی‌ها ارتباط بگیرند و اگر در قسمت‌های بعدی فرنچایز، سبک و سیاق بازی تغییر نکند، فروش بازی‌های این استودیو دچار مشکل خواهد شد.

اما با انتشار هر قسمت جدید از این فرنچایز، محبوبیت این سری بیشتر شد و امروز یکی از فعال‌ترین و وفادارترین جامعه‌های گیمری را به خود اختصاص داده است.

بلادبورن هم از این قائده مستثنی نیست و علاوه بر ستوده شدن توسط رسانه‌های بین‌المللی و دریافت جوایز مختلف، Bloodborne در میان گیمرها هم بسیار محبوب واقع شد و تا به امروز یکی از پرتکرارترین عنوان‌های انحصاری Play Station است.

بازی Ratchet and Clank

Ratchet and Clank

این بازی شبیه‌ترین عنوان قابل بازی به انیمیشن‌های پیکسار است. باید خودتان تجربه کنید تا به این شباهت دوست داشتنی پی‌ببرید.

از نظر بصری این بازی یک شاهکار به تمام معناست، همه محیط‌های بازی کاملاْ زنده و پر از تحرک هستند، آسمان‌خراش‌های عظیم در دوردست به خط شده‌اند، غورباقه‌ها روی زمین می‌پرند، حرکات چمن در باد و ماشین‌های پرنده‌ای که انگار در بزرگراهی نادیدنی و آسمانی حرکت می‌کنند.

این بازی شبیه به دارویی اعتیادآور برای چشم‌هایتان است، با منظره‌هایی باورنکردنی که همه‌شان، یاداور بهترین انیمیشن‌هایی هستند که در عمرتان دیده‌اید و این‌بار، می‌توانید در این محیط‌های حیرت انگیز، قدم بزنید.

Ratchet and Clank

Ratchet & Clank در حقیقت عنوانی در سبک پلتفرمر سه بعدی است که تمرکز کمتری روی بخش‌های پلتفرمینگ دارد و با افزایش دادن درگیری‌ها، تیراندازی و البته خرد کردن هرچیزی که می‌بینید، قبل از جمع کردن منابعی که بهتان هدیه می‌دهند، سبک منحصر به فرد و خلاقانه‌ای ساخته است.

شاید در نگاه اول این بازی بچگانه به نظر برسد، اما سخت در اشتباهید و در همان چند دقیقه اول عاشق گیم پلی و دنیای فانتزی آن می‌شوید و جالب است بدانید داستان آن با توجه به سبکی که دارید بسیار فوق العاده و جذاب محسوب می‌شود، به طوری که دوست دارید تا انتها آن را تجربه کنید.

کلام پایانی

همانطور که مشاهده کردید ما در این مقاله سعی کردیم که برای شما عزیزان 15 تا از بهترین بازی‌های انحصاری کنسول‌های بازی Play Station و Xbox را شرح دهیم تا شما به راحتی هرچه تمام تر بتوانید بازی انحصاری مربوط به کنسول خود را بازی کنید و لذت ببرید.

در پایان، لطفا نظرات و تجربیات خود را در مورد بهترین بازی‌های انحصاری کنسول‌های بازی با ما و کاربرانش در قسمت کامنت‌ها به‌اشتراک بگذارید و بگویید که از نظر شما کدام بازی بهترین است.

3.7/5 - (18 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. علی مهدیان گفت:

    ممنون از سایتتون
    ببخشید بازی های Play Station بهتر یا xbox

    1
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام دوست عزیز.خوشحالیم که راضی بودید. لطفا با دادن 5 ستاره از ما حمایت کنید

      2