top
Mobile-games-with-controller-support

معرفی برترین بازی‌های موبایلی با پشتیبانی از کنترلر(دسته بازی)

زمان مطالعه: 13 دقیقه

0

icon

در سال‌های اخیر شرکت اپل رسماً پشتیبانی از کنترلرهای بازی را به دستگاه‌های IOS خود اضافه کرده و این اتفاق یک تغییر و تحول اساسی برای این شرکت به حساب می‌آید.
با این‌که صفحه نمایش می‌تواند تجربه یک بازی خوب را برای افراد ایجاد کند، اما استفاده از کنترلرها یا همان دسته‌های بازی تجربه جدیدی از بازی موبایل را برایتان به ارمغان می‌آورند. البته ناگفته نماند که سیستم عامل اندروید سال‌هاست از این قابلیت پشتیبانی می‌کند.

امروز ما قصد داریم به معرفی تعدادی از بهترین بازی‌های موبایلی اندرویدی و IOS بپردازیم که با استفاده از کنترلر به جذابیت آن‌ها افزوده می‌شود. پس اگر گیمر هستید و میخواهید بازی خود را با کنترلر بازی کنید، با ما در ادامه این مقاله در همیاب24 همراه شوید.

بازی‌های موبایلی با پشتیبانی کنترلر

در ادامه ما 10 تا از بهترین بازی‌هایی که شما می‌توانید با کنترلر بازی کنید را شرح می‌دهیم. شما همچنین می‌توانید برای بازی کردن به همراه کنترلر از کنترلرهای PS4 و Xbox استفاده کنید.

بازی : Call of Duty – Mobile

Call of Duty – Mobil

بازی کالاف دیوتی موبایل ( انگلیسی call of duty mobile) یکی از جذاب ترین و از قضا پرطرفدارترین گیم های حوزه موبایل است. البته این اسمش را هم به صورت کال آف دیوتی موبایل هم می نویسند که شما هرکدام را دوست داشتید به کار ببرید.

بدون شک بهترین بازی در سبک تیراندازی اول شخص در گوگل پلی و اپ استور Call of Duty است که از کنترلر نیز پشتیبانی می‌کند.

شرکت اکتیویژن (Activision) سازنده اصلی این بازی است. که در ابتدا این بازی برای PC و پلتفرم‌های پلی استیشن طراحی شد، سپس نسخه موبایل به وجود آمد.

این بازی بسیار محبوب شامل حالت‌های مختلف بازی از جمله: بتل رویال، مسابقه دوئل گروهی 5 به 5 (مولتی)، نبرد رو در رو و سایر موارد دیگر است.

خود بخش مولتی شامل چند بخش زیر است:

  • team deathmatch
  • ranked,frontline
  • hardpoint
  • Domination

در این بخش افراد با سطح‌ها و لول‌های مختلف به مسابقه در گروه‌های پنج نفره می‌پردازند. شرط پیروزی این است که شما و تیم تان بیشتر کیل را داشته و پیروز شوید.

Call of Duty – Mobil

در قسمت بتل رویال زمانی می توانید بازی کنید که به لول ۷ برسید. این بخش با ظرفیت حداکثر ۱۰۰ بازیکن گنجایش دارد که شما می‌توانید به همراه گروه‌های تک نفره، دونفره و چهار نفره بازی کنید.

در هر بازی استراتژی یا اکشن نقشه وجود دارد. در بازی کال اف نیز به همین صورت که شامل دو نقشه خیلی معروف و محبوب است:

  • از سری مدرن وارفر
  • نقشه hijacked از بازی بلک اپس ۲

پرک کالاف دیوتی موبایل چیست؟ پرک یک قابلیت یا قدرت برای هر شخصیت در بازی است که شما با توجه به کاربرد هر کدام از آنها می توانید بر دشمنان خود غلبه کنید.

بازی : GRID Autosport

GRID Autosport

بازی grid autosport اندروید یک بازی مسابقه ای جذاب و مهیج است. در این بازی شما امکان رقابت با سایرین به صورت آنلاین و افلاین را دارید. گرافیک این بازی به قدری جذاب و قوی است که شما محو در لذت مسابقات خواهید شد. و به هیچ وجه چشم را اذیت نمی کند.

بازی GRID Autosport در حال حاضر برای هر دو سیستم عامل اندروید و آی‌او‌اس موجود است که به لطف دسترسی آن روی کنسول‌های خانگی بسیار شناخته شده است.

GRID Autosport

در این برنامه امکان دسترسی به صدها ماشین و مسیر برای مسابقات وجود دارد. طراحی و مهندسی این بازی به شکلی است که کاربر امکان مدیریت رانندگی خود را به طرز مشابه به واقعیت تجربه کند.

همچنین این بازی بسیار به واقعیت مشابه است و همین از جذابیت های بازی است. اگر از کنترلرهای Xbox One و یا PS4 استفاده کنید در GRID حتماً مسابقه را برنده خواهید شد.

به عنوان بازیکن با توجه به سطح مهارت خود می‌توانید میزان آسان و یا دشوار بودن بازی را انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید که کنترلر روی این بازی از دکمه‌های L3/R3 پشتیبانی نمی‌کند.

بازی : Lineage 2: Revolution

Lineage 2: Revolution

بازی‌های سبک MMO روی گوشی‌های هوشمند بسیار پرطرفدار بوده و بیشتر این بازی‌ها شما را با وعده تجربه بازی در دنیای وسیع‌تر و رایگان به خود جذب می‌کنند.

Lineage 2 نیز از این قاعده مستثنی نیست اما ظاهر آن نسبت به سایر بازی‌های این سبک در همان نگاه اول نظر شما را به خود جلب خواهد کرد.

Lineage 2: Revolution

سازنده این بازی، کمپانی کره‌ای NCSoft است که به خوبی از پس ساختن یک بازی جذاب و پرطرفدار برآمده است.

ناگفته نماند که این بازی به شما امکان بازی PvE و PvP را خواهد داد که برای بازیکن‌های ماجراجو بسیار هیجان‌انگیز است.

Lineage 2: Revolution از جمله بازی‌های مختص به موبایل است و به همین دلیل هم پشتیبانی از کنترلر به بازیکن تجربه بازی مهیج‌تر و واقعی‌تری را خواهد داد.


بیشتر بخوانید!

بهترین بازی‌های بلاکچین موبایل برای کسب درآمد کدامند؟
بازی‌های کریپتویی زیر مجموعه بازی‌های ویدیویی است با این تفاوت که به عنوان پاداش به شما توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT)  می‌دهند و شما می‌توانید آنها را مبادله کنید و از این طریق از بازی‌های بلاکچین کسب درآمد کنید.

ما در ادامه به شما به طور کاملا حرفه‌ای بازی‌های محبوب بلاکچین را برای پولدارشدن معرفی می‌کنیم. پس پیشنهاد می‌کنم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.


بازی : Brawlhalla

Brawlhalla

Brawlhalla یک بازی فایتینگ رایگان است که قابلیت کراس پلی را با نسخه‌های کنسولی نیز دارد و افراد مشهور زیادی درون آن قرار گرفته‌اند.

مسلما استفاده از یک کنترلر در بازی‌های فایتینگ نسبت به تجربه‌ی خشک کنترلر‌های لمسی نمایشگر ، می‌تواند لذت بالاتری را از این بازی جذاب به شما بدهد.

Brawlhalla

در کنار این، Brawlhalla تقریبا هر ماه میزبان یک سری رویداد تازه است و به واسطه همین رویدادها کلی حالت جدید به بازی اضافه می‌شود.

جالب اینکه اکثر این مودها از حالت ۸ نفره نیز پشتیبانی می‌کنند و می‌توانید هم به صورت آنلاین و هم آفلاین در آن شرکت کنید و در کنار دوستانتان اوقات خوشی را برای خود رقم بزنید.

جالب اینکه Brawlhalla از نظر تعداد کاراکتر و ایجاد تنوع در مهارت‌های آن‌ها نیز هیچ کم و کسری ندارد. بنابراین اگر می‌خواهید این بازی را تجربه کنید ، حتما کنترلر در اختیار داشته باشید.

بازی : Dead Cells

Dead Cells

بازی روگ لایک و نفش آفرینی Dead Cells آرت استایل بی‌نظیری دارد و البته که جزو بازی‌های بسیار سخت نیز به حساب می‌آید. روند این بازی به گونه‌ای پیش می‌رود که شاید بازیکن در اولین بازی از باخت خود ناراحت شود و قصد ادامه بازی را نداشته باشد.

چرا که طراحی بازی دد سِلز به نحوی است که پس از هر بار مردن و شکست ، بازی از مرحله ابتدایی شروع می‌شود. در واقع این مشکلی نیست که سازندگان بازی به راحتی از آن بگذرند و به فکر نگه‌ داشتن بازیکن در بازی نباشند.

Dead Cells

یکی از دلایلی که بازیکنان را وادار می‌کند بازی را پس از هر شکست ادامه دهند، جذابیت‌های صوتی و بصری فراوان بازی است.

گرافیک دو بعدی بازی و موسیقی متن شگفت‌انگیزی که برای هر مرحله از بازی تدوین شده است، هر مخاطبی را به خود جذب می‌کند حتی اگر بارها شکست بخورد.

در این بازی هیچ مرحله تکراری وجود ندارد. بازیکن پس از پشت سر گذاشتن هر مرحله از بازی و کشته شدن، مراحل جدید را با طراحی و دشمنان متفاوت تجربه می‌کند!

بازی : Limbo

Limbo

 این پازل- پلتفرمر ساده‌ با آن اتمسفر سنگین و محیط سیاه و سفیدش، حتی نظر منتقدان را هم به خود جلب کرده بود و وضع به‌گونه‌ای بود که به هر گوشه و کناری سرک می‌کشیدی، حتماً یک نفر را در حال تجربه این بازی می‌دیدید.

جدای از هزار مدل نوآوری که در این بازی دیده می‌شد، از پازل‌های بی‌عیب و نقصش گرفته تا صداگذاری فوق‌العاده، طراحی منحصر‌به‌فرد و فضاسازی دیوانه‌وارش، طراحان این بازی حتی به داستان هم رحم نکرده بودند.

Limbo

روشی که اعضای استودیو پلی‌ دوستش دارند، روشی مانند امثال فومیتو اوئدا است. از آن‌هایی است که تمایلی ندارند جواب را حاضر و آماه تقدیم بازیکنان کنند و خوش ندارند کسی به این راحتی‌ها سر از کارشان در آورد.

با شروع بازی، به جنگلی تیره و تاریک که همه‌چیز در آن به رنگ سیاه و سفید تصویر شده است، منتقل می‌شویم. در آن تاریکی بلافاصله چشم‌مان به پسربچه‌ای می‌افتد که روی زمین دراز کشیده و چشمانش را بسته است.

بازی : Roblox

Roblox

بازی Roblox یک بازی ویدیویی در ژانر ساخت بازی (Game Creation) است که به کاربرهای خود اجازه می‌دهد تا از طریق آن به برنامه‌نویسی بازی های ویدیویی پرداخته و همچنین عناوین ساخته شده توسط کاربران دیگر را تجربه کنند.

این بازی که آن را یک پلتفرم مستقل جهت ساخت بازی های ویدیویی می‌توان نامید توسط دیوید باسوکی (David Baszucki) و اریک کسل (Erik Cassel) در سال 2004 کشف شده و در سال 2006 انتشار یافت. 

Roblox

در بازی روبلاکس گیم‌های مختلفی از ژانرهای گوناگون که همه آن‌ها توسط کاربران ساخته شده‌اند میزبانی می‌شود.

می‌توان گفت بازی آنلاین روبلاکس داستان خطی یا مشخصی ندارد؛ چراکه در درون آن صدها بازی وجود دارند که هر کدام دارای داستان و ماجرای ویژه مخصوص به خود هستند.

از این جهت در معرفی بازی Roblox این بازی ویدیویی را از این جهت می‌توان یک عنوان منحصر به فرد نامید.


بیشتر بخوانید!

بهترین بازی های انحصاری کنسول بازی
در طی این چند سال اخیر شاهد عرضه بازی‌های مختلفی برای کنسول‌های بازی بودیم. بازی‌های مستقلی که با سر و صدای کمی منتشر شدند ولی توانستند حسابی توجه گیمر‌ها و منتقدین را جلب کنند.

ما در ادامه به شما به طور کاملا حرفه‌ای بازی‌های محبوب و انحصاری کنسول بازی را معرفی می‌کنیم. پس پیشنهاد می‌کنم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.


بازی : Grand Theft Auto: San Andreas

Grand Theft Auto: San Andreas

Grand Theft Auto: San Andreas جی تی ای 5 یا GTA v یکی از سرگرم کننده ترین و بهترین بازی در سبک گانگستری و ماشین سواری می باشد و توسط شرکت راک استار گیمز که توسعه دهنده و سازنده این بازی است ساخته شده است.

کسی نیست که بازی gta 5 را نشناسد این بازی برگرفته از نسخه کامپیوتری بازی میباشد که با همان کیفیت و با همان سبک گانگستری برای سیستم عامل اندروید طراحی شده است.

Grand Theft Auto: San Andreas

این بازی دارای گرافیک فوق العاده بالا و خیره کننده میباشد و همچنین ماشین , اسلحه مختلفی در این بازی گنجانده شده و با صدایی کاملا هیجان انگیز لذت این بازی را دو چندان خواهد کرد .

این بازی در زمان انتشار خود یکی از بزرگترین و پیچیده‌ترین میدان‌های بازی را در میان هم نسل‌های خود را داشت و سه شهر کاملا واقعی با نام‌های لوس سانتوس، سان فیرو و لاس ونتوراس در آن به طور کامل پیاده سازی شده است.

بازی : NBA 2K20

NBA 2K20

سری بازی های بکستبال ان بی ای که توسط کمپانی 2K منتشر می شود، بالاترین سطح کیفیت و هیجان را بین تمام بازی های بکستبال دارد.

به تازگی نسخه جدید بازی NBA 2K20 بروی موبایل منتشر شده که از لحاظ محتوا واقعا بی رقیب است.

در این بازی بیش از 5 قسمت داستانی، کریر جدید و هچنین مود بسیار جالب بکستبال خیابانی برای اولین بار در کنار مجموعه، قرار گرفته است.

NBA 2K20

در این مود شما با تیم های پنج نفره که از ستاره های بسکتبال تشکیل شده اند، به سبک خیابانی مسابقه می دهید.

البته این بخش در حالت کریر بازی هم حضور دارد با این تفاوت که تیم ها در حالت کریر 3 در مقابل 3 هستند و اعضای تیم از بازیکن های ساخته شده توسط خودتان تشکیل شده اند.

بخش داستانی بازی براساس زندگی واقعی ستاره های NBA طراحی شده است. به عبارت دیگر در این بخش با روند ستاره شدن یک بازیکن معروف ان بی ای آشنا می شوید، از زمانی که یک بازیکن آماتور بوده تا زمانی که با تلاش و پشتکار به جایگاه فعلی رسیده است.

بازی : Minecraft

Minecraft

ماینکرافت – Minecraft  از جمله بازی های محبوب و پرطرفدار در سبک بازی های آرکید و فکری می باشد که توسط کمپانی بازی سازی Mojang برای گوشی های اندروید و آیفون منتشر شده است و در مارکت های اپ استور و پلی استور عرض شد.

بازی ماین کرافت Minecraft دارای امتیاز 4.5 از 5.0 می باشد و امروزه بیش از 12 میلیون کاربر در سراسر جهان این بازی را خریداری کرده اند.

در بازی ماینکرافت شما به صورت آزادانه به ساخت و ساز می پردازید و یک شهر رویایی با تمام امکانات و به زیباترین شکل ممکن را آماده می کنید! به طور کلی به هر آنچه که می خواهید و در فکرتان است دست پیدا کنید و خودتان آن را بسازید!

Minecraft

ساخت و ساز در بازی بسیار آسان است، همه ی بلوک ها و شکل هایی که می خواهید را در ابعاد مختلف در اختیار دارید و تنها کاری که لازم است انجام دهید آن است که به بهترین شکل ممکن این بلوک ها را کنار هم قرار دهید؛

پس به دقت بسیار زیادی نیاز است زیرا قرار دادن یک تکه به صورت اشتباه علاوه بر آنکه شکل ساختمان را خراب می کند ممکن است باعث شود تا کل ساختمان فرو ریخته و شما را وادار کند تا ساختمانی جدید را از اول شروع کنید!

کلام آخر

در این مقاله ما سعی کردیم 10 نمونه از بهترین بازی‌های موبایلی که قابلیت پشتیبانی از کنترلر را دارند برای شما عزیزان معرفی کنیم. شما با استفاده از کنترلر می‌توانید تجربه یک بازی حرفه‌ای تر را برای خود رقم بزنید.

اگر بازی دیگری می‌شناسید که قابلیت پشتیبانی از کنترلر را دارد، می‌توانید در قسمت کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

3.6/5 - (22 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید