top
توصیه_معاون_اجتماعی_و_پیشگیری_از_جرم_دادگستری_استان_اردبیل_برای

توصیه معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان اردبیل برای استفاده از سامانه همیاب 24

زمان مطالعه: 3 دقیقه

0

icon

ایسنا/اردبیل معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان اردبیل گفت: مشترکان تلفن همراه که سیم کارت و گوشی خود را گم کرده‌اند با مراجعه به سامانه همیاب ۲۴ می‌توانند اطلاعات خود را ثبت کنند.

آفاقی ۲۳ آذر در جلسه پیشگیری از وقوع جرم در دادگستری اردبیل اظهار کرد: یکی از راه‌های سوءاستفاده افراد سارق و مجرم استفاده از سیم‌ کارت‌های به سرقت رفته و حتی گوشی‌های مفقودی است که از این طریق زمینه بروز و انجام جرایم فراهم می‌آید.


وی تصریح کرد: مالکان سیم کارت‌ها و گوشی‌های همراهی که سیم کارت و گوشیشان به سرقت رفته می‌توانند با مراجعه حضوری و یا غیرحضوری ثبت اطلاعات کرده و نسبت به مفقودی سیم کارت و گوشی خود اقدام کنند.


معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان اردبیل گفت: با مسدود کردن سیم کارت امکان سوءاستفاده از سیم کارت از بین رفته و به راحتی می‌توان در کوتاه مدت با ردیابی و کسب اطلاعات در این زمینه اقدام قانونی را انجام داد.

همیاب ۲۴ سامانه اعلام سرقت و ردیابی کالاهای دیجیتال (موبایل، تبلت و لپ تاپ)


آفاقی افزود: گاه افراد از اعلام مفقودی و یا پیگیری‌های لازم در این زمینه اجتناب می‌کنند و این فرآیند به سوءاستفاده از سیم کارت و یا گوشی منجر می‌شود که در صورت بروز جرم از سوی مراجع قضایی مالک گوشی و یا سیم کارت مقصر اصلی شناخته می‌شود.


وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: از طریق سامانه همیاب ۲۴ بدون مراجعه حضوری مشترکان می‌توانند اطلاعات گوشی و سیم کارت خود را ثبت کنند تا به موقع از سوءاستفاده‌ها جلوگیری شده و امکان ردیابی سیم کارت و گوشی‌ها فراهم آید.


آفاقی اضافه کرد: تلاش ما بر این است تا شرایط مناسبی را در ارائه خدمات به مشترکان تلفن همراه فراهم کنیم و در نقطه مقابل جلوی سوءاستفاده‌های احتمالی نیز گرفته شود.


معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان اردبیل بیان کرد: این فرآیند از طریق مراجعه به دفاتر پیشخوان و اطلاع به موقع انجام می‌شود که البته ایرانسل، همراه اول و سایر شرکت‌های خدمات ارتباطی باید در اولین فرصت مشترکان را در اعلام مفقودی و ثبت اطلاعات کمک کنند.

مزایای ثبت و اعلام سرقت در سامانه همیاب۲۴

  • ردیابی ۲۴ ساعته در اپراتورهای مخابراتی
  • اطلاع‌رسانی کشوری به اصناف سراسر کشور جهت جلوگیری از خرید و فروش دستگاه
  • اطلاع‌رسانی کشوری به کلانتری‌ها و بازرسی‌های مرزی جهت جلوگیری از خارج شدن دستگاه از مرزهای کشور
  • جستجو در بین کالاهای پیدا شده

مالباختگان در سراسر کشور می‌توانند جهت فعال شدن فرآیند ردیابی، شماره IMEI گوشی را در سامانه کشوری همیاب۲۴ ثبت نمایند. از این طریق علاوه بر ردیابی گوشی سرقتی در اپراتورهای مخابراتی، با اطلاع‌رسانی کشوری از خرید و فروش و خروج دستگاه از مرزهای کشور جلوگیری می‌شود و بین تمام کالاهای پیدا شده سراسر کشور، کلانتری‌ها و بازرسی‌های مرزی جستجو شده و به شما اطلاع داده می‌شود.

منبع: ایسنا

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید