top
Qapi mobile

نحوه ردیابی گوشی بعد از موبایل قاپی

زمان مطالعه: 6 دقیقه

18

icon

چگونه بعد از موبایل قاپی تلفن همراه خود را ردیابی کنیم؟
این روزها با توجه به قیمت بالای تلفن همراه نگرانی‌هایی برای مفقود شدن یا به سرقت رفتن آن وجود دارد. قبل از هر چیز این نکته را یادآوری کنیم که پیشگیری بهتر از درمان است اما در صورتی که با همه مراقبت‌ها موبایل قاپی انجام شد چه کنیم؟ تا انتها با همیاب 24 همراه باشید تا جواب سوال خود را بگیرید.

آیا می‌دانید با کلیک بر روی لینک زیر علاوه بر استعلام گارانتی گوشی خود، سرقتی یا مفقودی نبودن آن، اصالت گوشی، از مشخصات کامل گوشی خود نیز مطلع می‌شوید؟

اقدامات بعد از موبایل قاپی

موبایل قاپی

بعد از این که گوشی شما به سرقت رفت باید اقداماتی برای ردیابی و محافظت از اطلاعات روی گوشی انجام دهید.

بعد از موبایل قاپی شما می‌توانید گوشی خود را مکان یابی نمایید و همچنین به اطلاعات خود دسترسی پیدا کنید.

در ادامه نحوه دسترسی به اطلاعات گوشی و مکان‌یابی را آموزش داده‌ایم.

البته توجه داشته باشید که استفاده از روش‌های ردیابی و پیگیری موقعیت مکانی گوشی، تقریبی است و صرفا جهت اطلاع خودتان می‌باشد و از این طریق در مراجع قضایی نمی‌توانید اقدامی انجام دهید. برای ردیابی قانونی گوشی باید به سامانه همیاب۲۴ مراجعه نمایید.

مکان یابی و دسترسی به اطلاعات گوشی از طریق جیمیل

حتما تا حالا قابلیت Find my Device به گوش‌تان خورده است. بله برای پاک کردن اطلاعات و مکان یابی گوشی اندروید رایج‌ترین روش استفاده از قابلیت Find my Device (دستگاهم را پیدا کن) است. برای استفاده از این قابلیت شما باید از قبل یک اکانت جیمیل را به گوشی اندروید خود اضافه کرده باشید. در مقاله مکان یابی گوشی از طریق جیمیل | دستگاهم را پیدا کن کامل به این موضوع پرداختیم و به صورت مرحله به مرحله آموزش دادیم، لطفا کلیک کنید.

مکان یابی و دسترسی به اطلاعات گوشی از طریق اپل آیدی

اگر هم که گوشی‌تان اپل است شاید با قابلیت Find My iPhone آشنا باشید.

شما با استفاده از قابلیت Find My iPhone ( آیفون من را پیدا کن) می‌توانید گوشی اپل خود را مکان‌یابی کرده و اطلاعاتش را پاک نمایید. توجه داشته باشید که برای استفاده از این قابلیت باید قبل از موبایل قاپی آن را روی گوشی خود فعال کنید.

در مقاله مکان یابی گوشی آیفون با ویژگی “آیفون مرا پیدا کن” | Find My iPhone به صورت کامل آموزش استفاده از این قابلیت را قرار داده‌ایم لطفا برای آموزش کلیک کنید.

توجه داشته باشید استفاده از این روش‌ها برای ردیابی صرفا برای اطلاع خودتان است و در مراجع قانونی نمی‌توانید استفاده کنید.

مراحل قانونی ردیابی گوشی بعد از موبایل قاپی

مراحل قانونی ردیابی گوشی بعد از موبایل قاپی

بعد از موبایل قاپی یا سرقت گوشی خود اولین کاری که باید انجام دهید سوزاندن سیمکارت‌های روی گوشی‌تان است.

توجه داشته باشید که حتما باید سیم‌کارت‌های موجود در گوشی سرقتی خود را بسوزانید در غیر این صورت در روند ردیابی شما اختلال ایجاد شده و ردیابی شما بی‌نتیجه خواهد شد و همچنین توجه داشته باشید که مسئولیت هرگونه ارتکاب جرم از جمله کلاهبرداری، مزاحمت، تهدید و… با سیم‌کارت بر عهده صاحب سیم‌کارت است.

بعد از سوزاندن سیمکارت برای فعال شدن فرآیند ردیابی گوشی از طریق سامانه کشوری همیاب۲۴ اقدام نمایید.

  • برای این کار ابتدا وارد لینک مقابل شوید. (سامانه کشوی همیاب24)
  • گزینه “ثبت کالا” را از بالای صفحه انتخاب نمایید.
  • حالا روی گزینه “ردیابی و اعلام سرقت” کلیک کنید.
  • مشخصات را تکمیل کنید تا ردیابی شما آغاز شود.
  • به این نکته توجه داشته باشید که حتما در آخر عدد یک را به سر شماره مورد نظر ارسال نمایید تا ردیابی آغاز شود.

پس از ثبت ردیابی در سامانه همیاب ۲۴ این موارد برای کالای شما اعمال می‌شود:

ردیابی 24 ساعته در اپراتورهای مخابراتی، جستجو در بین کالاهای پیدا شده سراسر کشور در کلانتری‌ها، بازرسی‌های مرزی و …، اطلاع‌رسانی به فروشگاه‌های سراسر کشور جهت جلوگیری از خرید و فروش دستگاه، اطلاع‌رسانی کشوری به کلانتری‌ها و بازرسی‌های مرزی جهت جلوگیری از خارج شدن دستگاه از مرزهای کشور

بعد از اعلام سرقت در سامانه کشوری همیاب۲۴ و دریافت نتیجه مثبت ردیابی از سامانه، با در دست داشتن مدارک زیر به یکی از مراجع محترم قضایی مراجعه نمایید:

  • مدرک شناسایی
  • جعبه گوشی سرقتی و یا فاکتور خرید (به منظور اثبات مالکیت گوشی مسروقه)
  • پرینت ردیابی مثبت از سامانه همیاب۲۴

پس از مراجعه به مرجع قضایی نسبت به طرح شکواییه و ثبت ثنا (به منظور اطلاع از وضعیت پرونده خود) اقدام کنید. سپس نامه استعلام به نمایندگی حقوقی اپراتور را از مرجع قضایی دریافت و به منظور دریافت مشخصات صاحب سیم کارت (مظنون) به رابطین حقوقی اپراتور مستقر در محل سکونت خود تحویل نمایید. رابطین حقوقی به طور معمول، ظرف مدت یک هفته تا دوماه پاسخ نامه استعلام را به مرجع قضایی مربوطه ارسال خواهند کرد.

استفاده از اپلیکیشن همیاب24 برای ردیابی گوشی

استفاده از اپلیکیشن همیاب24 برای ردیابی گوشی

همینطور که قبل‌تر گفتیم برای ردیابی گوشی می‌توانید از سامانه همیاب 24 استفاده کنید اما بهتر است بدانید که نرم افزار این سامانه در دسترس است و می‌توانید آن را از لینک زیر دانلود نمایید و علاوه بر ردیابی گوشی خود از سایر خدمات بی‌نظیر این اپلیکیشن استفاده کنید. اپلیکشن همیاب24 علاوه بر ردیابی یک اپ پیشگیری از سرقت گوشی نیز به حساب می‌آید.

با نصب این اپ با موبایل قاپی و سرقت گوشی خداحافظی کنید.

نتیجه گیری

در این متن به موضوع ردیابی گوشی بعد از موبایل قاپی پرداختیم. بهترین روش برای این کار استفاده از سامانه همیاب 24 و یا اپلیکیشن این سامانه است. توجه داشته باشید که همیاب24 یک سامانه دانش بنیان است که تحت حمایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و مورد تایید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می‌باشد، این سامانه با اپراتورهای مخابراتی، اصناف و کلانتری‌های سراسر کشور و  بازرسی‌های مرزی (جهت جلوگیری از خارج شدن دستگاه از مرزهای کشور) همکاری دارد.

لطفا اگر نظر یا سوالی دارید با ما به اشتراک بگذارید.

4.1/5 - (20 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. حانیه جوان گفت:

    سلام گوشی منو دوروز پیش دزدیدن رفتم کلانتری پرونده باز کردم چون شب ودیر وقت بود پیشخوان نرفتم که سیمکارتمو بسوزونم ورفتم همیاب کافی نت ثبت نام کردم
    وصبح رفتم سیم کارتمو سوزوندم
    بعد رفتم کلانتری گفتن اشتباه دوباره باید ثبت نام کنین بازدرفتم کافی نت گفتن که ثبت شده الان باید چیکار کنم
    با تجربه ای که شما دارین چقد طول میکشه که گوشی پیدا بشه

    4
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام حانیه عزیز. با شماره 05141410 تماس بگیرید تا راهنماییتان کنند.

      0
  2. هادی صادقی گفت:

    سلام خسته نباشید
    من گوشی سرقت شد و مراحل قانونی اون رو هم طی کردم و بعد از دو هفته نتیجه ردیابی همیاب 24مثبت شد حالا به پلیس هم اطلاع دادم اما نتیجه رو بعد از سه هفته هنوز بهم نگفتن یه نظر شما چیکار باید؟

    2
    1. مصطفی منشی زاده گفت:

      بسیار عالی ممنون از همه گی سازندگان خسته نباشید

      0
      1. همیاب 24 گفت:

        سلام مصطفی عزیز. رضایت شما باعث افتخار ما است.
        دوست عزیز به یاد داشته باشید با نصب اپلیکیشن ضد سرقت و ردیابی گوشی با خیال راحت می‌توانید از موبایل خود استفاده نمایید و دیگر نگران سرقت یا مفقود شدن آن نباشید. همین حالا می‌توانید از طریق لینک زیر اپلیکیشن ضد سرقت گوشی را دانلود نمایید.
        دانلود و نصب اپلیکیشن ضد سرقت و ردیابی گوشی

        0
    2. همیاب 24 گفت:

      سلام هادی عزیز. بابت این اتفاق خوشحالیم. حتما با شماره 05141410 تماس بگیرید تا پیگیری کنند.

      0
  3. naserbhrami@gmail.com گفت:

    مشخصات گوشی سرقتی شده ******

    1
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام دوست عزیز. اگر گوشی شما دزدیده شده است حتما ابتدا باید سیمکارتهای خود را بسوزانید و سپس در سامانه همیاب24 ثبت نماییید. تا ردیابی شما فعال شود.

      0
  4. محمد معظم گفت:

    سلام وقتتون بخیر خدا قوت یه سوال داشتم گوشی من رو 5 روز پیش تو مشهد از دستم دزدیدند میخواستم بدونم آیا امیدی به برگردوندن گوشی هست ؟
    موبایل را اوراق میکنند یا به افغانستان میفرستند ؟
    ممنون میشم اگه جواب بدین خدا قوت

    .

    2
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام محمد عزیز. طبق آمار ردیابی در سامانه همیاب24 از هر سه گوشی یک گوشی سالم به مالباخته برمیگردد. در صورت کشف گوشی شما هنگام خروج از مرز به شما اطلاع داده خواهد شد.

      1
  5. سلام ببخشید حتما باید با خطی که رو گوشی بود درخواست بدیم و عدد ۱ رو ارسال کنیم یا با خط دیگری هم میشود؟

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام دوست عزیز. با خطی که ثبت نام کردید باید عدد یک را ارسال نمایید.

      0
  6. مهدی طاهری گفت:

    سلام
    من گوشی خود را گم کرده ام و با تماس به شماره ی آن متوجه شدم گوشی هنوز خاموش و سیم کارت خودم روی آن است. آیا برای پیدا شدن و ردیابی نیاز است سیم کارت خود را بسوزانم؟ با تشکر

    2
    1. همیاب 24 گفت:

      با سلام دوست عزیز حتما باید سیم‌کارت‌های موجود در گوشی سرقتی خود را بسوزانید در غیر این صورت در روند ردیابی شما اختلال ایجاد شده و ردیابی شما بی‌نتیجه خواهد شد
      و همچنین توجه داشته باشید که مسئولیت هرگونه ارتکاب جرم از جمله کلاهبرداری، مزاحمت، تهدید و… با سیم‌کارت بر عهده صاحب سیم‌کارت است.

      0