top
what-you-should-know-about-fone-app

آنچه درباره اپلیکیشن ردیابی گوشی fonet باید بدانیم

زمان مطالعه: 4 دقیقه

24

icon

این روزها با همه‌گیر شدن استفاده از تلفن‌های همراه هوشمند توسط کودکان و نوجوانان و سایر اعضای خانواده، نیاز به مراقبت و کنترل محتوای گوشی‌های تلفن همراه بیش‌ از پیش محرز می‌شود. همان‌طور که می‌دانید با رشد و همه‌گیر شدن جنبه‌های مثبت یک پدیده، به طبع جنبه‌های منفی و تخریبگرانه آن نیز رشد می‌کند. اگر تلفن همراه هوشمند امروزه محبوب شده‌اند، سرقت آن‌ها نیز برای سارقان و کیف‌قاپ‌ها نیز محبوب شده است،

اگر نرم‌افزارهای کاربردی(Application) برای موبایل‌ها تولید می‌شوند در عوض امکان دارد نرم‌افزارهای تقلبی با امکانات بزرگنمایی شده نیز با اهداف سود جویانه تبلیغ‌شده و ضرر و زیان بسیاری را متوجه مردم کند.

یکی از این نرم‌افزارها که اخیراً شاهد تبلیغات آن به شکل عجیبی هستیم و نمی‌توانیم حتی رد و نشانی از آن بر بستر اینترنت پیدا کنیم نرم‌افزار ردیابی موبایل Fonet نام دارد که امکانات چندانی نداشته اما با تبلیغات و بزرگنمایی کاربران را تشویق به خرید می کند.

حتما بخوانید: آموزش ردیابی گوشی اندروید با ویژگی “دستگاهم را پیدا کن” | Find My Device

برخی از ویژگی های اپلیکیشن Fonet:

  • اگر گوشی خود را گم کرده اید با یک اس ام اس جای گوشی خود را پیدا کنید.
  • با یک اس ام اس حالت دزدگیر آژیری رو فعال کنید حتی گوشی شما در حال سایلنت هم باشد گوشی شما خود به خود زنگ میزند.
  • اگر سیم کارت دیگه ای روی گوشی دزدیده شده شما وارد کنند به شما شماره همون سیم کارت توسط فونت ارسال می شود.
  • اگر نتوانستید گوشی خود را پیدا کنید پس با کمک نرم افزار فونت یک اس ام اس برای گوشی خود ارسال کرده و تمامی فایل و اطلاعات شخصی خود را حذف کنید.

توجه داشته باشید که استفاده از روش های ردیابی و پیگیری موقعیت مکانی گوشی به منزله پیدا شدن ۱۰۰% گوشی و دستگاه گم شده یا سرقتی شما نیست اما تحت شرایطی این روش ها هم می توانند موثر واقع شوند. برای ردیابی قانونی گوشی می توانید به سامانه همیاب۲۴ مراجعه کنید.

اما آیا مزایایی که برای اینگونه اپلیکیشن ها ذکر  می شود واقعیست؟ اکنون با چند نمونه از معایب آن آشنا شوید:

  • با نصب این نرم افزار ،امکان دسترسی به اطلاعات شخصی  مانند عکس،فیلم و ….وجود دارد.
  • این برنامه باید قبل از سرقت روی گوشی نصب باشد . 
  • چنانچه گوشی شما سرقت شود ، و این برنامه روی آن نصب باشد با ریست کردن گوشی این برنامه پاک می شود و دیگر کاربردی ندارد.
  • ردیابی بصورت منطقه ای می باشد.
  • نبود هیچ گونه شرکت  سرویس دهنده واقعی در سطح اینترنت .
  • با توجه به نظر کاربران مشکلات بسیاری در زمینه نصب و فعالسازی دارد.
  • به نقل از پلیس فتا: از نصب نرم افزارهای کرک شده بپرهیزید و یا آن‌ها را از وب‌سایت‌های معتبر دانلود نمائید.

با توجه به توضیحات فوق، توصیه اکید سامانه همیاب 24 این است که از اپلیکیشن هایی مانند فونت (Fonet) که به ‌صورت قارچ گونه و یک‌باره روانه بازار می شود، استفاده نکنید و آن‌ها را پیش از بررسی صحت عملکرد، امنیت و وجود پشتیبانی و یا واقعی بودن شرکت تولیدکننده، نصب نفرمایید و برای ردیابی گوشی مفقود شده خود از راه های معتبر و قانونی استفاده کنید.

سامانه همیاب ۲۴ با حمایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و با همکاری اپراتورهای مخابراتی، اصناف و کلانتری های سراسر کشور، در خصوص تسهیل و تسریع فرآیند ردیابی، بستری مناسب فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید…
توصیه می‌کنم برای آگاهی از رونددادگاهی و شکایت بعد از ردیابی مثبت گوشی سرقتی و مفقودی در سامانه همیاب 24 از مقاله راهبردی پس از ردیابی مثبت گوشی موبایل چیکار کنم؟ استفاده کنید.

شما می توانید گوشی گم شده یا به سرقت رفته خود را در سامانه همیاب۲۴ ثبت نمایید تا مراحل ردیابی آن با سرعت بیشتری صورت بگیرد. جهت فعال شدن فرآیند ردیابی، شماره IMEI گوشی را در سامانه کشوری همیاب۲۴ ثبت نمایید تا ردیابی گوشی گمشده یا سرقتی شما فعال گردد. از این طریق علاوه بر ردیابی گوشی شما در اپراتورهای مخابراتی، با اطلاع رسانی کشوری از خرید و فروش و خارج شدن گوشی از مرزهای کشور جلوگیری می شود، بین تمام کالاهای پیدا شده سراسر کشور، کلانتری ها و بازرسی های مرزی جستجو شده و به شما اطلاع داده می شود.

دیدگاه ها و تجربیات خود را پیرامون این نوشته با ما در میان بگذارید

4.7/5 - (15 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. سلام من چند سال پيش اين برنامه رو نصب كردم الان اومدم پاكش كنم گوشي هيچ قفلي نداشت و الان روي گوشي صفحه قفل مياد كه بايد رمز وارد كنم و نميدونم رمز چي بايد وارد كنم پيامك هم ميفرسته ولي چون صفحه قفله پيام باز نميشه چيكار كنم

    0
  2. This is the perfect site for anyone who wants
    to understand this topic. You understand so much its
    almost hard to argue with you (not that I actually would
    want to…HaHa). You certainly put a fresh spin on a topic that’s been discussed for decades.

    Wonderful stuff, just wonderful!

    0
  3. سلام. من این نرم افزارو دو سال پیش دو نسخه خریداری کردم و رو گوشی خودم و خانومم نصب کردم . خطلی عالی بود . هیگونه اشکالی نداره اما چون یه برنامه بصورت هک گونه کار می کنه نرم افزارهای امنیتی گوشی اونو بعنوان ویروس می شناسن اما من که دوسالی هست دارمش واقعا بعضی جاها کاربردی بوده و ازش راضی بودم .

    0
    1. @master-zohre گفت:

      کاربر گرامی متاسفانه با نصب این گونه نرم افزارها ،امکان دسترسی به اطلاعات شخصی مانند عکس،فیلم و ….وجود دارد و استفاده از آن ها توصیه نمی شود

      0
  4. A person necessarily help to make critically posts I would state.
    That is the first time I frequented your website page and to this point?

    I amazed with the analysis you made to make this actual publish
    extraordinary. Fantastic process!

    0