top
Instagram hack

هک اینستاگرام و روش های جلوگیری از آن

زمان مطالعه: 9 دقیقه

0

icon

در دنیای دیجیتال امروز، شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام به یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین ابزارهای ارتباطی تبدیل شده‌اند. اما با افزایش استفاده از اینستاگرام، خطر هک اینستاگرام نیز افزایش یافته است. هکرها و افراد بدنام به دنبال دسترسی به حساب‌های اینستاگرام کاربران بی‌گناه هستند و به کمک تکنیک‌ها و روش‌های پیچیده خود، تلاش می‌کنند تا اطلاعات شخصی و حریم خصوصی کاربران را نقض کنند.

در این مقاله، ما به بررسی روش‌های جلوگیری از هک شدن اینستاگرام می‌پردازیم. این راهکارها و تدابیر امنیتی که در ادامه مطرح خواهیم کرد، به شما کمک می‌کنند حساب اینستاگرام خود را در برابر نفوذ هکرها و حملات سایبری محافظت کنید. با رعایت این تدابیر، شما می‌توانید امنیت حساب خود را تقویت کرده و از از دست دادن دسترسی به حساب و خسارات مالی و خصوصی‌تان جلوگیری کنید.


آیا می‌دانید با کلیک بر روی لینک زیر علاوه بر استعلام گارانتی گوشی خود، سرقتی یا مفقودی نبودن آن، اصالت گوشی، از مشخصات کامل گوشی خود نیز مطلع می‌شوید؟

چرا حساب اینستاگرام هک می‌شود؟

چرا حساب اینستاگرام هک می‌شود؟

حساب‌های اینستاگرام ممکن است به دلایل مختلفی هک شوند. برخی از این دلایل عبارتند از:

رمز عبور ضعیف: استفاده از رمز عبور ضعیف و آسان قابل حدس برای حساب اینستاگرام، از جمله عواملی است که هکرها می‌توانند از آن بهره ببرند. رمز عبوری که شامل کلمات رایج، تاریخ تولد یا اطلاعات شخصی آسان قابل دریافت است، آسیب‌پذیری را برای هکرها ایجاد می‌کند.

فریب فرد کاربر: روش‌های اجتماعی مهندسی شامل تقلید صفحه ورود اینستاگرام، ارسال پیام‌های فیشینگ و جلب توجه کاربران با تخلیه اطلاعات شخصی، می‌تواند به هک حساب اینستاگرام منجر شود. هکرها ممکن است با استفاده از روش‌های فریب و متقلب، اطلاعات ورود به حساب کاربری را جمع آوری کرده و به صورت غیرمجاز وارد حساب شوند.

آسیب‌پذیری‌های امنیتی: وجود آسیب‌پذیری‌ها و ضعف‌های امنیتی در نرم‌افزار اینستاگرام و سیستم‌های مرتبط ممکن است به هک حساب‌ها منجر شود. اگر نرم‌افزار شما به‌روز نباشد و آخرین بروزرسانی‌های امنیتی را نداشته باشد، هکرها می‌توانند از آسیب‌پذیری‌ها استفاده کنند و حساب شما را هک کنند.

استفاده از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های مشکوک: استفاده از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های مشکوک و غیررسمی که دسترسی به حساب اینستاگرام شما را می‌خواهند، ممکن است به هک حساب اینستاگرام منجر شود. برخی از این اپلیکیشن‌ها و سرویس‌ها نیز می‌توانند اطلاعات ورود به حساب شما را جمع آوری کرده و برای هدف‌های نامناسبی استفاده کنند.

حملات نفوذی: هکرها ممکن است با استفاده از تکنیک‌های نفوذی مانند نفوذ از طریق ضعف‌های سیستمی یا ارتباطات شبکه، به سیستم اینستاگرام دسترسی پیدا کنند و حساب کاربری شما را هک کنند.

اشتراک گذاری اطلاعات شخصی: اشتراک گذاری اطلاعات شخصی خود از جمله رمز عبور، ایمیل، شماره تلفن و اطلاعات شخصی دیگر با شخص‌ها یا سایر وبسایت‌ها و خدمات ممکن است به نفوذ و هک حساب شما منجر شود.

بیشتر بدانید: آیا می‌دانید بعد از گم شدن یا سرقت گوشی، لپ تاپ و سایر کالاهای دیجیتال خود می‌توانید وارد سامانه همیاب ۲۴ شوید و یا اپلیکیشن همیاب ۲۴ را نصب کنید و بعد از ثبت به راحتی گوشی خود را ردیابی نمایید؟ با نصب اپ همیاب ۲۴ با سرقت یا مفقود شدن گوشی خود خداحافظی کنید!

روش‌های جلوگیری از هک اینستاگرام

روش‌های جلوگیری از هک اینستاگرام


اما در مورد جلوگیری از هک اکانت اینستاگرام خود، می‌توانید به موارد زیر توجه کنید:

رمز عبور قوی برای جلوگیری از هک اینستاگرام

استفاده از رمز عبور قوی و پیچیده که شامل حروف بزرگ و کوچک، اعداد و نمادها باشد. از استفاده از رمز عبور منحصر به فرد برای هر سایت و خدمات آنلاین استفاده کنید و آن را به هیچ کسی فاش نکنید.

احتیاط در ارتباط با لینک‌ها

مطمئن شوید که قبل از کلیک کردن بر روی لینک‌ها، به خصوص لینک‌های مشکوک و ارسال شده از طریق پیام‌های ناخواسته، هویت و معتبری از فرستنده اطمینان حاصل کنید.

احتیاط در استفاده از وای‌فای عمومی

توصیه می‌شود از اتصال به شبکه‌های وای‌فای عمومی و ناشناس خودداری کنید، زیرا این شبکه‌ها ممکن است آسیب‌پذیری‌های امنیتی داشته باشند که هکرها می‌توانند از آن‌ها بهره ببرند.

بروزرسانی را باقی نگذارید

اطمینان حاصل کنید که نرم‌افزار مورد استفاده خود مانند مرورگر و نرم‌افزار اینستاگرام خود را به آخرین نسخه بروزرسانی کرده‌اید، زیرا بروزرسانی‌ها عموماً مشکلات امنیتی را برطرف می‌کنند و می‌توانند از حفره‌های امنیتی قبلی محافظت کنند.

استفاده از تأیید دو مرحله‌ای جلوگیری از هک اینستاگرام

اینستاگرام امکان تأیید دو مرحله‌ای را برای حساب‌های کاربری فراهم می‌کند. با فعال کردن این قابلیت، برای ورود به حساب کاربری خود، علاوه بر رمز عبور، باید یک کد تأیید ارسال شده به تلفن همراه یا ایمیل خود را وارد کنید.

مراقبت از اطلاعات شخصی

به اشتراک نگذارید اطلاعات شخصی حساس خود مانند رمز عبور، اطلاعات بانکی و مشخصات شناسایی در پیام‌های ناشناس و ایمیل‌های مشکوک.

بررسی دسترسی‌ها

بررسی دسترسی‌های اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های متصل به اکانت اینستاگرام خود و اطمینان حاصل از اینکه فقط به اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های امن و معتبر دسترسی می‌دهید.

نظارت بر دستگاه‌ها

در صورت مشاهده فعالیت‌های نامعتبر در حساب خود، مانند ورودهای غیرمعمول، باید دستگاه‌های متصل به حساب را بررسی کنید و در صورت لزوم، به همه آنها دسترسی را قطع کنید.

آگاهی از فعالیت‌های مشکوک

به دقت به فعالیت‌ها و پیام‌های دریافتی در اینستاگرام خود توجه کنید و در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مشکوک، آن را گزارش دهید.

بیشتر بخوانید: استفاده از پروکسی اینستاگرام

چطور متوجه شویم که پیج اینستاگرام ما هک شده است؟

روش‌های جلوگیری از هک اینستاگرام

شناختن اینکه حساب اینستاگرام شما هک شده است ممکن است کمی پیچیده باشد، اما برخی نشانه‌ها و رفتارها ممکن است به شما کمک کنند تا متوجه شوید که حساب شما تحت نفوذ قرار گرفته است. در زیر تعدادی از نشانه‌های ممکن را بررسی می‌کنیم:

دسترسی به حساب: اگر نمی‌توانید با رمز عبور معمولی خود به حساب اینستاگرام خود وارد شوید و نیز ایمیل یا شماره تلفن مرتبط با حساب را نیز دسترسی نداشته باشید، ممکن است حساب شما هک شده باشد.

تغییرات غیرمعمول: اگر متوجه تغییرات غیرمعمول در حساب خود شده‌اید، مانند تغییر نام کاربری، تغییر تصویر پروفایل، تغییر تنظیمات حریم خصوصی یا دیگر تغییراتی که شما انجام نداده‌اید، این نشانگری برای هک حساب شما است.

انتشار محتوای ناخواسته: اگر متوجه انتشار پست‌ها، داستان‌ها یا محتوای ناخواسته در حساب خود شده‌اید، ممکن است هکر به حساب شما دسترسی پیدا کرده باشد و آن را برای اهداف خود استفاده کند.

دسترسی به اطلاعات حساب: اگر اطلاعات حساب شما تغییر کند، مانند آدرس ایمیل، شماره تلفن، رمز عبور یا اطلاعات تأیید دو مرحله‌ای، و شما این تغییرات را انجام نداده‌اید، این نشانگری برای هک حساب شما است.

اقدامات بعد از هک اینستاگرام

اقدامات بعد از هک اینستاگرام

اگر متوجه شده‌اید که حساب اینستاگرام شما هک شده است، لازم است برخی اقدامات را انجام دهید:

تغییر رمز عبور: در صورتی که هنوز به حساب‌تان وارد نشده‌اید، باید بلافاصله رمز عبور خود را تغییر دهید. برای این کار، از گزینه “فراموشی رمز عبور” در صفحه ورود به اینستاگرام استفاده کنید و دستورالعمل‌های تنظیم مجدد رمز عبور را دنبال کنید.

تأیید دو مرحله‌ای: اگر هنگام هک حساب تأیید دو مرحله‌ای را فعال نکرده بودید، بلافاصله آن را فعال کنید. این قابلیت امنیت بیشتری را برای حساب شما فراهم می‌کند.

اطلاع رسانی به اینستاگرام: به اینستاگرام اطلاع دهید که حساب شما هک شده است. از طریق قسمت راهنمایی و پشتیبانی اینستاگرام می‌توانید این موضوع را گزارش کنید و از آن‌ها راهنمایی برای بازیابی حساب‌تان بخواهید.

بررسی دسترسی‌ها: بررسی دسترسی‌ها و اتصالات مرتبط با حساب اینستاگرام خود را بررسی کنید. این شامل دستگاه‌های متصل به حساب، اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های مجاز و غیرمجاز است. در صورت شک بر اینکه دسترسی غیرمعتبری وجود دارد، این دسترسی‌ها را لغو کنید.

اعلام به دیگران: به دنبال‌کنندگان و دوستان خود در اینستاگرام اعلام کنید که حساب شما هک شده است تا آن‌ها از پیام‌ها یا فعالیت‌های مشکوکی که از طرف حساب شما دریافت می‌کنند، آگاه شوند.

بررسی ایمیل و شماره تلفن: بررسی کنید آیا ایمیل یا شماره تلفن مرتبط با حسابتان تغییر کرده است یا نه. در صورت تغییر، باید این اطلاعات را به حالت اولیه بازیابی کنید.

اسکن کامپیوتر و دستگاه‌ها: اسکن کامپیوتر و دستگاه‌هایی که از آنها به حساب اینستاگرام خود وارد شده‌اید را بررسی کنید. از نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس قوی استفاده کنید تا برنامه‌های مخرب را شناسایی و حذف کنید.

هشدار به افراد مربوطه: اگر از اینستاگرام برای تجارت یا همکاری با دیگران استفاده می‌کنید، به افراد مربوطه اعلام کنید که حساب شما هک شده است تا اقدامات لازم را انجام دهند.

آگاهی از روش‌های جلوگیری: با روش‌های جدید هک و نحوه جلوگیری از آنها آشنا شوید. مطالعه کنید و با روش‌های به‌روز ماندن از امنیت حساب اینستاگرامتان اطلاع پیدا کنید.

اگر با وجود انجام تمام اقدامات فوق، هک حساب شما را تأیید می‌کنید، بهتر است با پلیس محلی یا مراجع قانونی تماس بگیرید و از آن‌ها راهنمایی در مورد مراحل بعدی و تأمین اطلاعات لازم بگیرید.

بیشتر بخوانید: دیدن استوری بدون سین خوردن در اینستاگرام

در نهایت

با کمک متن بالا می‌توانید از هک شدن در اینستاگرام جلوگیری نمایید. چنانچه سوال یا نظری دارید با ما به اشتراک بگذارید.

در ضمن جالب است بدانید در اپلیکیشن همیاب24 علاوه بر گرفتن استعلام اصالت گوشی که از واجباتی است که قبل از خرید گوشی باید انجام دهید چندین امکان هیجان انگیز درباره جلوگیری از سرقت گوشی نیز وجود دارد. بنابراین حتما این برنامه را نصب نمایید تا برای همیشه با سرقت یا مفقود شدن گوشی‌تان خداحافظی نمایید.

Rate this post

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید