top
Livelihood support system (3)

ورود به سامانه حمایت معیشتی hemayat.mcls.gov.ir | نمایش دهک بندی خانوار

زمان مطالعه: 9 دقیقه

758

icon

سامانه حمایت معیشتی چیست؟ ورود به سامانه دهک بندی چگونه امکان پذیر است؟ hemayat.mcls.gov.ir دهک بندی چیست؟

سرپرست هر خانوار می‌تواند دهک اقتصادی خانوار و توضیحات در خصوص علت دریافت یا عدم دریافت یارانه را به همراه اسامی اعضای خانوار خود مشاهده کند. تا انتها با همیاب۲۴ همراه باشید تا با ورود به سامانه حمایت معیشتی و نمایش دهک بندی خانوار (hemayat.mcls.gov.ir دهک بندی) آشنا شوید.

آیا می‌دانید با کلیک بر روی لینک زیر علاوه بر استعلام گارانتی گوشی خود، سرقتی یا مفقودی نبودن آن، اصالت گوشی، از مشخصات کامل گوشی خود نیز مطلع می‌شوید؟

آدرس سامانه جدید حمایت

سرپرست هر خانوار می‌تواند در آدرس hemayat.mcls.gov.ir (سامانه حمایت دهک بندی) دهک اقتصادی خانوار و توضیحات در خصوص علت دریافت یا عدم دریافت یارانه را به همراه اسامی اعضای خانوار خود ببیند. با کمک این سامانه اطلاعات زیادی درباره رایانه دریافتی بدست خواهید آورد. این سامانه به منظور سر و سامان دادن به وضعیت متقاضیان دریافت یارانه  و جاماندگان حمایت معیشتی راه اندازی شده است.

امکان مراجعه به سامانه حمایت معیشتی و انجام اعتراض از این طریق برای همه کسانی که تصور می‌کنند به اشتباه از طرح هدفمندی یارانه‌ها حذف شده و یا در واجدین شرایط یارانه معیشتی قرار نگرفته‌اند، وجود دارد.

دوست عزیز قبل از خواندن ادامه متن حتما اپلیکیشن ضد سرقت و ردیاب گوشی را نصب نمایید. زیرا با نصب این برنامه کمک زیادی به امنیت خود کرده‌اید. با نصب برنامه ضد سرقت و ردیاب گوشی دیگر نگران سرقت و مفقود شدن گوشی خود نخواهید بود. و به راحتی می‌توانید گوشی خود را از لحاظ سلامت، تست نمایید و به کدهای ussd پرکاربرد گوشی‌تان دسترسی خواهید داشت و ….
همیاب ۲۴ سامانه دانش بنیان استعلام و ردیابی کالای دیجیتال تحت حمایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه

آموزش ورود به سامانه حمایت معیشتی جدید

  • ابتدا باید به نشانی اینترنتی این سایت hemayat.mcls.gov.ir وارد شوید.
    (بهتر است اگر قصد انجام ثبت نام در این سامانه را دارید،از رایانه یا لپ تاپ برای ورود استفاده کرده تا در حین ثبت نام با مشکلی رو به رو نشوید.)
  • حالا عنوان «معیشتی – وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی» را انتخاب نمایید.
  • هم اکنون سایت مورد نظر برای‌تان نمایش داده می‌شود. امکان ورود به بخش مربوط به ثبت نام جاماندگان طرح حمایت معیشتی از این طریق برای شما فراهم شده است.

توجه: سایت hemayat.mcls.gov.ir است که وضعیت دهک بندی را مشخص و اعلام میکند و به سامانه دهک بندی یارانه معروف شده است.

ثبت نام سایت حمایت معیشتی جاماندگان

آموزش ورود به سامانه حمایت معیشتی

1. ابتدا وارد سامانه حمایت معیشتی hemayat.mcls.gov.ir شوید.

2. بعد از ورود اطلاعاتی را مشاهده می‌کنید. این اطلاعات شامل نکاتی هستند که شما را برای وارد شدن و ثبت نام در این سامانه راهنمایی می‌کنند. در انتهای صفحه روی گزینه «ورود به سامانه» کلیک نمایید.

3. حالا پنجره ورودی سایت حمایت معیشتی برای شما در همان صفحه نشان داده خواهد شد.

4. اطلاعات لازم در این بخش را به طور کامل و با دقت بالا تکمیل نمایید.

  • کادر اول: کد ملی سرپرست خانواده
  • بخش بعدی: شماره حساب واریز یارانه

**توجه داشته باشید که اگر در حال دریافت یارانه اصلی هستید، اما موفق به ثبت نام یارانه معیشتی نشده‌اید، شماره حساب یارانه‌ای خود را در این بخش وارد نمایید. اما اگر حتی یارانه شما هم از چند سال قبل قطع شده، شماره حسابی که در سال‌های قبل یارانه به آن واریز می شد را قرار دهید. زمانی که اطلاعات را تکمیل کردید شما در وضعیت «خانواده تک نفره» یا «خانواده چند نفره» قرار می‌گیرید.

**در صورتی که تنها یک عضو مستقل هستید و کسی دیگر از اعضای خانواده باشما زندگی نمی‌کند و به طور کلی سرپرستی با خودتان باشد، باید تیک مربوط به گزینه خانواده تک نفره را بزنید.

5. حالا برای ثبت نام سامانه حمایت معیشتی، تصویر امنیتی را قرار دهید و گزینه ورود را بزنید.

6. حالا به مرحله بعدی ثبت نام خواهید رسید. در این مرحله باید رضایت نامه‌ای را جهت دسترسی به اطلاعات دارایی و مالی خانواده‌تان تکمیل کنید.

توجه داشته باشید که پر کردن فرم رضایت نامه در این بخش شرط لازم برای ثبت نام شما در طرح یارانه معیشتی است. اگر مشکلی برای ارائه دسترسی به اطلاعات مالی و دارایی خود و خانواده ندارید، اطلاعات رضایت نامه را تکمیل نموده و آن را ثبت نمایید.

7. ثبت نام شما در سایت حمایت معیشتی با موفقیت انجام می گیرد. حالا اطلاعات دارایی و مالی خود و خانواده‌تان بررسی می‌شود و در صورتی که پس از پردازش این اطلاعات واجد شرایط دریافت یارانه معیشتی شناخته شوید، این یارانه به شما تعلق خواهد گرفت.

بیشتربخوانید: آموزش و آشنایی کامل با پنجره ملی خدمات دولت هوشمند

همیاب

پیگیری یارانه معیشتی با کد ملی

در سامانه حمایت دهک بندی با کد ملی نیز می‌توانید از دهک خود با خبر شوید.

1. ابتدا وارد سامانه حمایت معیشتی شوید.

2. پس از وارد شدن به صفحه اصلی سایت طرح حمایت معیشتی (سایت دهک بندی یارانه)، گزینه «ورود به سامانه» را در انتهای این صفحه بزنید تا پنجره ورودی برای‌تان نمایش داده شود.

3. حالا با توجه به این که خانواده‌تان تک نفره یا چند نفره است، گزینه مربوطه را انتخاب کرده و اطلاعات لازم را وارد نمایید. کد ملی سرپرست و شماره حساب یارانه برای هر دو نوع خانواده الزامی است. اما خانواده‌های چند نفره باید در این بخش شمار ملی یک عضو دیگر را هم وارد کنند.

4. هم اکنون کد امنیتی موجود را هم قرار داده و گزینه «ورود» را بزنید.

5. حالا به حساب کاربری خود در این سامانه وارد می شوید. در صورتی که نتیجه ثبت نام سامانه حمایت معیشتی شما مشخص شده باشد، می توانید شناسنامه اقتصادی و اجتماعی خانواده را در این سایت مشاهده کنید. هم چنین وضعیت قبولی یا رد درخواست هم تعیین گردیده و قابل مشاهده است. اما در صورتی که هنوز شناسنامه اقتصادی قرار نگرفته و نتیجه مشخص نشده یعنی بررسی های اطلاعاتی تان تکمیل نشده است.

توجه داشته باشید که اگر بعد از یک سال از ثبت نام‌تان هنوز وضعیت مشخص نشده، باید به صورت حضوری به نهادهای مربوطه مراجعه کنید.

اگر نتیجه ثبت نام شما در سایت حمایت معیشتی مشخص شده اما در وضعیت رد شده قرار گرفته بود باید مجددا با تکمیل یک رضایت نامه، درخواست بازبینی بدهید و منتظر باشید تا نتیجه نهایی اعلام شود.

مشاهده نتایج بازبینی دهک بندی خانوارها در سامانه حمایت معیشتی

اگر میخواهید نتایج بررسی‌ها را بر اساس اطلاعات به‌روزرسانی شده شناسنامه اقتصادی خانوار مشاهده کنید باید به نشانی اینترنتی hemayat.mcls.gov.ir مراجعه نمایید.

نکته: بهتر است برای خدمت‌رسانی بهتر، سرپرستان خانواری که رقم آخر کد ملی آن‌ها عدد زوج است در روزهای زوج و سرپرستان خانواری که رقم آخر کد ملی آن‌ها عدد فرد است، در روزهای فرد به این وبگاه مراجعه کنند.

بیشتربخوانید: آموزش دریافت کد پستی با چند روش

اعتراض به بررسی های دهک‌ها

در سامانه‌ی جدید حمایت افراد می‌توانند اعتراض خود را به تک‌تک بخش‌های داده‌ای مانند اطلاعات خودرو، اطلاعات تراکنش‌های بانکی و … به‌صورت مجزا ثبت نمایند و درخواست بازبینی دهند.

مشکل سامانه حمایت معیشتی

متاسفانه چند وقتی است که سامانه جدید دهک بندی یارانه با مشکل رو به رو شده است امیدواریم هر چه سریعتر این مشکل حل شود.

در مجموع شهروندان متقاضی باید همچنان مطابق روال تعیین شده به این شکل که سرپرستان خانوار معترض به دهک بندی و عدم دریافت یارانه که رقم آخر کد ملی آنها عدد زوج است در روز‌های زوج و سرپرستان خانواری که رقم آخر کد ملی آنها عدد فرد است، در روز‌های فرد به سامانه مراجعه کنند.

در عین حال اگر مشکل ویرایش اطلاعات از قبل ثبت شده است باید از تلفن گویا: ۴۳۸۵۷ – ۰۲۱ با سازمان هدفمندی یارانه‌ها در ارتباط باشید اما با توجه به ایرادهای فنی سامانه جدید، مشکلات خود را از طریق تلفن ۶۴۴۹۲۶۰۹ با وزارت رفاه در میان بگذارید.

برای ردیابی گوشی، لپ تاپ و سایر کالاهای دیجیتال کلیک کنید…
همیاب ۲۴ سامانه دانش بنیان استعلام و ردیابی کالای دیجیتال
تحت حمایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه

دانلود اپلیکیشن سامانه حمایت

به زودی از طریق اپلیکیشن اندرویدی و IOS هم به سامانه حمایت وزارت کار و رفاه اجتماعی دسترسی خواهید داشت. با استفاده از برنامه اطلاعات درآمدی، نتیجه اعتراض به دهک بندی و حذف یارانه خانوار و همچنین علت عدم دریافت یارانه را مشاهده و پیگیری نمایند.

بیشتر بخوانید:آموزش مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با کدملی

درنهایت

در این بخش به صورت کامل نحوه ورود به سایت حمایت معیشتی (ورود به سامانه دهک بندی)، اعتراض به بررسی های دهک‌ها، سامانه دهک بندی یارانه و سامانه جدید دهک بندی یارانه را مورد بررسی قرار دادیم. hemayat.mcls.gov.ir (سایت دهک بندی یارانه) است که وضعیت دهک بندی را مشخص و اعلام می‌کند. همچنین همینطور که در بالا گفتیم افراد می‌توانند در سامانه hemayat mcls gov ir اعتراض خود را ثبت کنند. اگر سوال یا نظری درباره سامانه حمایت دهک بندی دارید با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

آدرس سامانه دهک بندی یارانه چیست؟

سایت hemayat.mcls.gov.ir همان سایت دهک بندی یارانه است.
.

برای دیدن دهک بندی یارانه ها بعد از ورود به سامانه حمایت باید چکار کنیم؟

تمام مراحل مشاهده دهک بندی یارانه در داخل مقاله آموزش داده شده است.
.

سامانه جدید دهک بندی یارانه کدام سامانه است؟

سامانه جدید دهک بندی همان سامانه hemayat.mcls.gov.ir می‌باشد.

سامانه حمایت معیشتی
3.5/5 - (520 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. رامین اسلام فر گفت:

    یک معلم با ۱۴ تومن دریافتی حقوق که حساب بانکیش حتی یکبار ۳۰تومن موجودی ندیده و چهل متر خونه نداره دهک ده ؟؟؟!!!! کسانی صد برابر من دارایی دارن یارانه کامل میگیرن!! بر چه مبنایی وچه آدم دانایی بررسی کرده خدا عالمه سی سال حق ما پایمال شد اینم روش

    0
    1. عبدالرضا همتی گفت:

      باسلام ماهانه 12تومان حقوق میگیرم 8تومان پول کرایه خانه و مابقی تا دهم برج هم نمی‌رسه دهک هفتم اگر اشتباه نکنم برایم زدن اون کسی که دهک ها راتعین می‌کنه آیا می‌تونه با این حقوق خانه اش را اداره کنه ممنون

      1
  2. علوان ربیعی گفت:

    من دهک چندم‌هستم با تشکر

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام دوست عزیز. در متن نحوه گرفتن استعلام دهک را توضیح دادیم

      0
  3. حسین غلامی گفت:

    چرا یارانه ما واریز نشده

    4
  4. محمدحسین گرجی گفت:

    دهک چند

    2
  5. حسام الدین مصطفایی گفت:

    بنده جانباز حالت اشتغال هستم هرماه ۴۵۰۰ بابت بیمه ماشین و خونه اقساطی هزینه داروی که بیمه دی بهانه آزاد حساب می‌کند با ماشین مدل ۸۱ که هروز یک طرف ایراد دارد با یک پسر بیکار چرا باید جزو دهک دهم حساب بشم با هزینه های تورم.شرم دارم.

    2
  6. تقی پیرقاسمی گفت:

    منو جزء دهک ده قرار داده اند درصورتیکه من یک بازنشسته بیست ساله هستم و بعلت کبود حقوق مدتی در یک شرکت کار میکردم لذا اکنون از شرکت بیرون امدم وحقوق بنده کفاف نمیدهد

    3