top
National window of smart government services (3)

آموزش و آشنایی کامل با پنجره ملی خدمات دولت هوشمند

زمان مطالعه: 8 دقیقه

26

icon

پنجره ملی خدمات دولت هوشمند چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟

 پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی sso.my.gov.ir یکی از سرویس‌های الکترونیک، ارائه خدمات دولت است که در زمینه امور اقتصادی، بهداشت و درمان، تفریح، فرهنگ، مذهب، آموزش، حمایت اجتماعی و امور عمومی خدماتش را ارائه می‌دهد.بهتر است حتما با این برنامه آشنا باشید زیرا بسیاری از امور از طریق این سامانه انجام خواهد شد. در ادامه این سامانه و دانلود اپلیکیشن پنجره ملی خدمات دولت هوشمند را بررسی خواهیم کرد. با همیاب 24 همراه باشید.

آیا می‌دانید با کلیک بر روی لینک زیر علاوه بر استعلام گارانتی گوشی خود، سرقتی یا مفقودی نبودن آن، اصالت گوشی، از مشخصات کامل گوشی خود نیز مطلع می‌شوید؟

پنجره ملی خدمات دولت هوشمند

در راستا کاهش مراجعات مردمی به دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی، و صرفه جویی در وقت، این سامانه راه اندازی شده است.

با یک بار احراز هویت در این سامانه از تمامی خدمات دولتی به طور رایگان می‌توانید استفاده نمایید.

تمامی افراد برای ورود به سایت پنجره ملی خدمات دولت هوشمند​ باید به آدرس my.gov.irمراجعه کنند.

دوست عزیز قبل از خواندن ادامه متن حتما اپلیکیشن ضد سرقت و ردیاب گوشی را نصب نمایید. زیرا با نصب این برنامه کمک زیادی به امنیت خود کرده‌اید. با نصب برنامه ضد سرقت و ردیاب گوشی دیگر نگران سرقت و مفقود شدن گوشی خود نخواهید بود. و به راحتی می‌توانید گوشی خود را از لحاظ سلامت، تست نمایید و به کدهای ussd پرکاربرد گوشی‌تان دسترسی خواهید داشت و ….
همیاب ۲۴ سامانه دانش بنیان استعلام و ردیابی کالای دیجیتال تحت حمایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه

امکانات پنجره ملی خدمات دولت هوشمند

امکانات پنجره ملی خدمات دولت هوشمند

برخی از امکانات این سامانه عبارتند از : خدمات مستقیم استعلامی، دسترسی به سامانه‌های ملی و استانی، پست الکترونیکی ملی، کارتابل شهروندی، خدمات بهداشت، سلامت و درمان، خدمات آموزش، خدمات تفریح، فرهنگ و مذهب، خدمات آموزش، دسته بندی سازمانی و…

توجه داشته باشید که با کلیک بر روی خدمات مستقیم پنجره ملی خدمات دولت هوشمند sso.my.gov.ir، سه نوع دسته بندی، مشاهده خواهید کرد.

دسته بندی موضوعی: خدمات امور عمومی، امور اقتصادی، بهداشت، سلامت و درمان، تفریح، فرهنگ و مذهب، حمایت اجتماعی و آموزش

امور عمومی: آخرین سابقه دستمزد بیمه شدگان، اعتبار دفترچه بیمه درمانی، استعلام بیمه نامه، رهگیری مرسوله پستی، آخرین واریز مستمری، جستجو پروژه‌های پژوهشگاه‌های فناوری اطلاعات، استعلام وضعیت کارشناس، استعلام وضعیت وکیل، استعلام مدارک قضایی، محاسبه هزینه دادرسی، آگهی الکترونیک قضایی، جستجوی واحد قضایی، جستجوی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و تصدیق اصالت سند و…

امور اقتصادی: بدهی مالیاتی اشخاص حقیقی، استعلام اصالت دستگاه، مشخصات ثبتی شرکت به همراه اعضا، مجوز مشاغل خانگی، گواهی نامه شغلی در خارج از کشور، استعلام اطلاعات مختصر کالا، استعلام سوابق شارژ کارت حکمت، استعلام خدمات الکترونیک آژانس‌ های هواپیمایی، استعلام استاندارد کالا، استعلام پرونده‌ های علائم تجاری، مجوز کاریابی، وضعیت ثبت و تشکیل تعاونی ها و استعلام سوابق شارژ کارت سوخت و…

خدمات مستقیم استعلامی

با وارد شدن به این بخش کاربران قادر به دریافت خدمات مستقیم استعلامی دستگاه‌های اجرایی خواهند بود.

دسترسی به سامانه‌های ملی و استانی

امکان دسترسی به سامانه‌های ملی و استانی متصل شده به ” پنجره ملی خدمات دولت هوشمند” با ورود به این بخش انجام می‌شود.

پست الکترونیکی ملی

از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، امکان ساخت پست الکترونیکی ملی ذیل دامنه @iran.ir را خواهید داشت.

کارتابل شهروندی

با کمک این قسمت تمامی قبوض، بیمه نامه‌های فعال و منقضی شده، مجوزها و تاریخ اعتبار آن‌ها و اعلان‌های مربوط به خود را به صورت یکجا در اختیار خواهید داشت.

خدمات بهداشت، سلامت و درمان: 

استعلام وضعیت سلامت رانندگان، استعلام حساب شهروندی، استعلام وضعیت واحد صنفی، استعلام وضعیت سلامت شهروندان، استحقاق سنجی، استعلام وضعیت کوید

خدمات تفریح، فرهنگ و مذهب

استعلام سند حج تمتع، استعلام سوابق ورزشی افراد، استعلام سند حج عمره و استعلام افراد دارای مجوز

خدمات حمایت اجتماعی

کمیسیون پزشکی بهزیستی و آخرین درخواست واریز مستمری

خدمات آموزش

استعلام مدارک دانشگاهی و حوزوی و استعلام سطح سواد

دسته بندی سازمانی

خدمات سازمان تامین اجتماعی، بیمه مرکزی، شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران، سازمان امور مالیاتی کشور، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان بهزیستی کشور، وزارت کشور سامانه امید، بیمه سلامت، وزارت اقتصاد و دارایی، سازمان هواپیمایی کشوری، سازمان حج و زیارت، سازمان ملی استاندارد ایران و ثبت اسناد و املاک کشور و… در سامانه، ارائه می‌شود.

بیشتربخوانید: آموزش دریافت کد پستی با چند روش

دسته بندی امکانات پنجره ملی خدمات دولت

سامانه خدمات دولت به دو بخش خدمات مبتنی بر استعلام اقلام هویتی و خدمات بدون نیاز به احراز هویت تقسیم می‌شود. درصورتی که قصد استفاده از موارد بخش (بدون نیاز به احراز هویت ) را داشتید میتوانید احراز هویت انجام ندهید.

خدمات مبتنی بر استعلام اقلام هویتی

مجوز مشاغل خانگی، استعلام اطلاعات مختصر کالا، استعلام سوابق شارژ کارت حکمت، کمیسیون پزشکی بهزیستی، استحقاق سنجی، استعلام سند حج تمتع، استعلام سوابق ورزشی افراد، صحت سنجی مجوزهای تغيير کاربری، فعالسازی گوشی از طریق کد فعالسازی، استعلام پروانه حلال، استعلام سند حج عمره، استعلام وضعیت کوید و استعلام گواهینامه

خدمات بدون نیاز به احراز هویت

استعلام وضعیت کارشناس، استعلام وضعیت وکیل، استعلام مدارک قضایی، محاسبه هزینه دادرسی، آگهی الکترونیک قضایی، جستجوی واحد قضایی، جستجوی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، سامانه احراز هویت برخط قوه قضاییه، تصدیق اصالت سند، محاسبه هزینه سند، پیگیری پرونده اجرای اسناد رسمی، ثبت درخواست تاسیس شرکت و اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی

آموزش ورود به سایت پنجره ملی خدمات دولت my.gov.ir

آموزش ورود به سایت پنجره ملی خدمات دولت my.gov.ir

برای استفاده از امکانات این سامانه ابتدا باید وارد آن بشوید. با انجام مواردی که در ادامه توضیح داده‌ایم به راحتی وارد سامانه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند my.gov.ir شوید و از امکانات آن استفاده نمایید.

از دو روش می‌توانید وارد این سامانه شوید.

روش اول: دانلود اپلیکیشن دولت همراه و اسکن بارکد.

روش دوم: ورود به سایت پنجره ملی خدمات دولت هوشمند.

ورود به سایت پنجره ملی خدمات دولت با دانلود اپلیکیشن دولت 

  • ابتدا باید اپلیکیشن دولت همراه را دانلود کنید.
  • سپس آن را نصب کنید.
  • از لیست سمت راست اپلیکیشن، روی گزینه ورود به درگاه با QR Code کلیک نموده و بارکد را اسکن نمایید.

ورود به سایت پنجره ملی خدمات دولت هوشمند با کد امنیتی

  • ابتدا وارد سایت پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به آدرس my.gov.ir شوید.
  • بخش تلفن همراه و کد امنیتی را تکمیل نمایید.
  • سپس روی ارسال کد فعال سازی، کلیک نمایید. 
  • کد دریافتی در تلفن همراه را در بخش مربوطه، وارد نمایید.
  • پس از ورود به سایت، پروفایل احراز هویت، نمایش داده خواهد شد. این پروفایل شامل کد ملی، کد پستی و …است.
  • اطلاعات مذکور را تکمیل نموده و روی گزینه ثبت ویرایش اطلاعات، کلیک کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که از آنجا خدمات سامانه، در یک دسته بندی، شامل خدمات مبتنی بر استعلام اقلام هویتی و خدمات بدون نیاز به احراز هویت می‌باشد، از خدمات بدون نیاز به احراز هویت کاربران بدون تکمیل پروفایل احراز هویت نیز می‌توانند، استفاده نمایند.

بیشتر بخوانید: دانلود و نصب اپلیکیشن تامین اجتماعی

درنهایت

با ورود به سامانه پنجره ملی خدمات دولت می‌توانید بسیاری از فعالیت‌های مربوط به دولت را که در بالا توضیح دادیم به صورت غیرحضوری انجام دهید. اگر سوال یا نظری دارید با ما به اشتراک بگذارید.

3.9/5 - (14 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. آیسان جبرئیلی گفت:

    اینترنت رایگان بگیرم

    0
  2. برای من کد امنیتی نمیاد یکی بگه چرااااا

    1
    1. حسین امینی گفت:

      برای من هم نمیاد،فکر کنم همگانی هستش

      1
  3. ایرجی گفت:

    من میخوام از اینجا کد رهگیری برای دریافت توکن امنیتی بگیرم از کدام قسمت باید وارد بشم؟

    0
  4. علی نظامی گفت:

    سلام
    بنده می‌خوام برای نوزاد متولد آبان ۱۴۰۰ برای سهام عدالت ثبت نام کنم
    موفق نمیشم
    ممنون میشم راهنمایی دقیق بفرمایید که چکار کنم برای این موضوع

    0
  5. چراکدامنیتی داءم میزنه درحال بارگذاری، کدی ک نمیادبالا

    2
    1. کاظم ذاکری گفت:

      چرا کدامنیتی بالانمیاد درحال بارگزاری است؟

      0
  6. میثم فضلی گفت:

    با سلام
    کسی هست ارتقا هویت کرده باشه ؟
    یعنی سطح ۲ باشه؟

    0
    1. بله قبلا این امکان بوده ، ولی الان مدت زیادی هست دیگه امکانش برای متقاضیان جدید نیست

      0