top
File-transfer-program

5 نمونه از بهترین برنامه انتقال فایل از گوشی به گوشی دیگر

زمان مطالعه: 3 دقیقه

8

icon

بسیاری از ما در زمان‌ها و مکان‌های مختلفی قصد داریم فایل‌هایی از گوشی خودمان به گوشی دیگری انتقال دهیم. به عنوان مثال زمانی که یک گوشی جدید خریداری می‌کنیم فایل‌های گوشی قبل را باید به گوشی جدید انتقال دهیم. چگونه در کمترین زمان ممکن فایل‌های گوشی خود را به گوشی دیگری انتقال دهیم؟ آیا برنامه‌ای برای انتقال فایل وجود دارد؟
باید بگویم که بله برنامه‌های بسیاری برای این کار وجود دارند با ما همراه باشید تا با برنامه‌های انتقال فایل آشنا شویم.

SHAREit : اتصال و انتقال فایل

برنامه انتقال فایل SHAREit

هر نوع فایلی مانند فیلم، آهنگ، اسناد، تصاویر، برنامه‌ها و موارد دیگر را می‌توان با استفاده از SHAREit منتقل کرد. با برنامه انتقال فایل SHAREit، می‌توانید فایل‌ها را با سرعت حداکثر 20 مگابایت بر ثانیه منتقل کنید. نه تنها این بلکه با ویژگی CLONEit در برنامه SHATEit می‌توانید داده‌های مهم دستگاه فرستنده را در عرض چند دقیقه کپی کنید.

مزیت‌های برنامه SHAREit :

  • این امکان را به کاربران می دهد تا فایل ها را 200 برابر سرعت بلوتوث به اشتراک بگذارند.
  • برای استفاده از برنامه نیازی به اینترنت ، استفاده از داده یا USB نیست.
  • ویژگی اصلی این دستگاه این است که امکان انتقال فایل بین دستگاه‌های تلفن همراه و رایانه را فراهم می‌کند.
  • این برنامه برای Android ،Windows Phone ، Windows Desktop و iOS در دسترس است.

Xender : اشتراک گذاری و انتقال فایل

برنامه انتقال فایل Xender

تنها چیزی که نیاز دارید این است که دستگاه ها را از طریق یک نقطه اتصال متصل کنید و برای انتقال همه نوع فایل به سیم، کابل یا اتصال داده نیاز ندارد.

 این به کاربران اجازه می دهد تصاویر، فیلم‌ها، پیام‌ها، بازی‌ها، مخاطبین و موارد دیگر را منتقل کنند. نه تنها این، بلکه Xender به کاربران خود اجازه می دهد تا همزمان چهار دستگاه مختلف را برای انتقال داده متصل کنند.

مزیت‌های برنامه Xender :

  • هر چیزی را می‌توان با برنامه Xender از جمله موسیقی، فیلم، تصاویر، برنامه‌ها و… از یک دستگاه به دستگاه دیگر منتقل کرد.
  • بهترین نکته در مورد دستگاه این است که از Mac , Chromebook و PC پشتیبانی می‌کند.
  • این برنامه اساساً برای سیستم عامل‌های Android در دسترس است. با این حال، نسخه دسکتاپ این برنامه می‌تواند برای رایانه‌های شخصی و Mac استفاده شود.

AirDroid : دسترسی و انتقال فایل از راه دور

برنامه انتقال فایل AirDroid

برنامه انتقال فایلAirDroid توسط وب سایت‌های مختلف فناوری مانند PCWorld , CNET, BGR و Lifehacker توصیه می‌شود. یکی از بهترین برنامه‌ها برای انتقال فایل و داده‌ها با سرعت خوب در شبکه‌های مختلف است.

AirDroid نه تنها به شما امکان می دهد فایل‌ها و پوشه‌ها را از یک دستگاه به دستگاه دیگری منتقل کنید، بلکه به کاربرانش این امکان را می‌دهد تا دستگاه‌های مختلف Android و IOS خود را به صورت بی‌سیم با استفاده از رایانه‌های خود کنترل کنند.

مزیت‌های برنامه AirDroid :

  • این برنامه از برنامه های مختلف پشتیبانی می‌کند و به تمام اعلان‌های گوشی موبایل به طور مستقیم پاسخ می‌دهد.
  • انتقال آسان فایل از گوشی موبایل شخصی به گوشی‌های دیگر و بالعکس، با کمک این برنامه امکان پذیر است.
  • AirDroid به انتقال از دستگاه‌های Mac وWindows هم کمک می کند.

Zapya : انتقال فایل، اشتراک برنامه‌ها و لیست پخش موسیقی

برنامه انتقال فایل Zapya

یکی دیگر از بهترین برنامه های اشتراک فایل با سرعت بالا در لیست، برنامه انتقال فایل Zapya است. این یک برنامه چند پلتفرمی است که امکان انتقال داده بین Android ، iOS  و… را فراهم می‌کند. با استفاده از Zapya، می‌توانید چهار دستگاه را به هم متصل کرده و با هر فرمت با استفاده از کد QR فایل‌ها را منتقل کنید.

مزیت‌های برنامه Zapya :

  • انتقال سریع در پلتفرم‌های مختلف
  • اشتراک گذاری موسیقی ، برنامه‌ها، عکس‌ها، PDF، فیلم‌ها و سایر انواع فایل‌ها توسط Zapya ارائه می‌شود.
  • برای اجرای این برنامه نیازی به شبکه داده یا اتصال WiFi نیست.

Send Anywhere : انتقال فایل در یک چشم به هم زدن

برنامه انتقال فایل Send Anywhere

اSend Anywhere یک برنامه ارسال و دریافت فایل و اطلاعات است. این برنامه فایل‌های شما را بین دستگاه‌های اندرویدی انتقال می‌دهد. روش انتقال هم خیلی ساده و امن می‌باشد. فایل‌هایی با حجم و فرمت مختلف مورد نظر را از حافظه داخلی یا حافظه جانبی دستگاهتان انتخاب کنید و دکمه ارسال را بزنید؛ با زدن این دکمه یک کد ۶ رقمی به شما نمایش داده می‌شود که با وارد کردن آن در دستگاه مقصد، انتقال سریع و آسان انجام می‌شود.

مزیت‌های برنامه Send Anywhere :

  • دارای سرعت بالا برای انتقال فایل‌های مختلف
  • جابه‌جایی فایل‌ها با حجم زیاد حداکثر تا 50 گیگابایت در یک زمان
  • دارای امنیت بالا و ظاهری شیک

جمع بندی نهایی

برنامه انتقال فایل گوشی موبایل خود را متناسب با نیازهای خود انتخاب کنید. برنامه‌های زیادی برای فرآیند انتقال داده در دسترس است. هر برنامه ویژگی منحصر به فرد دیگری برای ارائه به کاربران دارد. شما می‌توانید تجربه کار با هر یک از برنامه انتقال فایل که گفته شده را در قسمت کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

3.2/5 - (27 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. سلام وقتتون بخیر
    ببخشید خواستم بپرسم چرا زمانی که فیلم رو از گوشی به فلش انتقال میدیم بعد داخل file manager قسمت usb فیلم کامل هست ولی وقتی میزنمش به تلویزیون نصفه پخش میشه لطفا میشه بگید مشکلش کجاست و راه حل درست انتقال دادنش چیه که کامل پخش بشه🙏❤️

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام

      مشکل شما معمولاً به دلیل فرمت نامناسب فیلم است. تلویزیون‌ها معمولاً فقط از فرمت‌های خاصی از فیلم‌ها پشتیبانی می‌کنند. فرمت‌های رایج فیلم‌ها عبارتند از:

      MP4
      MKV
      AVI
      WMV
      اگر فیلم شما در یکی از این فرمت‌ها نباشد، تلویزیون شما ممکن است آن را پشتیبانی نکند و فقط بخشی از آن را پخش کند.

      برای رفع این مشکل، باید فیلم خود را به یکی از فرمت‌های پشتیبانی‌شده توسط تلویزیون تبدیل کنید. می‌توانید از نرم‌افزارهای تبدیل فیلم برای این کار استفاده کنید.

      0
  2. سلام برام عجیبه نویسنده محترم اسم Feem نیاورده واقعا یکی لز بهترین و امن ترین برنامه هاست به همه دستگاه ها وصل میشه آن وقت زاپیا و شریت ویروسیند اکثرا کارشناسان امنیتی مخرب می دانند آورده یا Share.me مال شیاوومی و Feem که بسیار امنیت و سرعت وپایداری بهتری دارند نیاورده ! خود من از گوشی به لپ تاپ از feem استفاده می کنم‌ جالبه نویسنده sendanyware میگه عالیه sendanyware فقط از گوشی به گوشی حالت Wifi direct پشتیبانی می کنه نسخه های اپل و ویندوز پشتیبانی نمی کنه از گوشی بخوای با کامپیوتر بفرستی باید اینترنت روشن باشه چون نسخه PC از وای فای دایریت اتصال بیسیم بدون اینترنت پشتیبانی نمی کنه باعث میشه برای هر انتقال حجم زیاد هز بستا کم بشه ولی Feem همه اتصالات ساپورت می کنه اتصال وای فای دایریت و اتصال وای فای مودم واتصال هات اسپات و امنیت وسرعت بالایی داره مخصوصا نسخه 5 اش عالیه تمام پلتفرم ها داره لینوکس واپل و اندروید و ویندوز و مک و غیره سایتش

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام دوست عزیز. خیلی ممنون از راهنمایی کامل و مفیدتون. حتما به زودی مقاله آپدیت خواهد شد.

      0
  3. تشکر
    نمونه های ایرانی متعددی هست که معرفی نکردین

    1
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام دوست عزیز. بله حتما مقاله را آپدیت خواهیم کرد. لطفا با دادن 5 ستاره از ما حمایت نمایید

      1
      1. سلام برام عجیبه نویسنده محترم اسم Feem نیاورده واقعا یکی لز بهترین و امن ترین برنامه هاست به همه دستگاه ها وصل میشه آن وقت زاپیا و شریت ویروسی اکثرا کارشناسان امنیتی مخرب می دانند آورده یا Share.me مال شیاوومی و Feem که بسیار امنیت و سرعت وپایداری بهتری دارند نیاورده ! خود من از گوشی به لپ تاپ از feem استفاده می کنم‌ جالبه نویسنده sendanyware میگه عالیه sendanyware فقط از گوشی به گوشی حالت Wifi direct پشتیبانی می کنه نسخه های اپل و ویندوز پشتیبانی نمی کنه از گوشی بخوای با کامپیوتر بفرستی باید اینترنت روشن باشه چون نسخه PC از وای فای دایریت اتصال بیسیم بدون اینترنت پشتیبانی نمی کنه باعث میشه برای هر انتقال حجم زیاد هز بستا کم بشه ولی Feem همه اتصالات ساپورت می کنه اتصال وای فای دایریت و اتصال وای فای مودم واتصال هات اسپات و امنیت وسرعت بالایی داره مخصوصا نسخه 5 اش عالیه تمام پلتفرم ها داره لینوکس واپل و اندروید و ویندوز و مک و غیره سایتش
        https://feem.io/#download

        0
      2. همیاب 24 گفت:

        سلام دوست عزیز. ممنون از راهنمایی خوبتون. حتما به زودی مقاله به روز رسانی خواهد شد.

        0