top
11-of-the-best-podcast-apps-for-Android-and-iOS

11 تا از بهترین برنامه‌های پادکست برای اندروید و ios

زمان مطالعه: 3 دقیقه

3

icon

چه در حال شستن لباس ، رانندگی از محل کار یا در حال ورزش در باشگاه باشید ، پادکست‌ها بهترین راه برای پر کردن وقت شما با آخرین اخبار ، برنامه های کمدی ، داستان سرایی و … هستند.
پادکست‌ها ایستگاه های رادیویی جدیدی هستند و گزینه های زیادی برای انتخاب آن‌ها وجود دارد ، اما چگونه آنها را پیدا می‌کنید؟ و پادکست‌های مورد علاقه تان را دسته بندی می‌کنید؟ اگر از طرفداران پادکست هستید و به دنبال بهترین برنامه های پادکست هستید پیشنهاد میکنم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

پادکست چیست؟

در واقع پادکست‌ها به زبان ساده نوعی رسانه دیجیتال به حساب می‌آیند که معمولا به صورت سریالی و چند قسمته (Episodic) در دسترس مردم قرار می‌گیرند.

اکثر پادکست‌ها رایگان هستند. این بدین معناست که شما برای استفاده از آن‌ها فقط هزینه اینترنت مصرفیتان را باید بپردازید. شما با چند کلیک می‌توانید پادکست مورد علاقه‌تان را پخش کنید و به آن گوش دهید. پادکست‌ها موضوعات متنوع و زیادی دارند. به طوری که اگر شما حتی سلیقه خاصی داشته باشید، باز هم می‌توانید پادکست مورد علاقه خود را بیابید و گوش دهید. و همین ویژگی آن ها هست که پادکست هارا متفاوت و بین مردم محبوب کرده است.

پادکست چیست؟

چطور به پادکست‌ها گوش بدهیم؟ شاید این سوال خیلی از شما باشد.
در این بخش از مقاله به شما برنامه‌های مختلف شنیدن پادکست برای سیستم عامل‌های متنوع را معرفی می‌کنیم‌، تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

نکته: برای دسترسی ابتدایی به نرم افزارها و وبسایت‌ها لازم است که اینترنت داشته باشید.

بهترین اپلیکیشن‌های پادکست اندروید

در ادامه بهترین اپلیکیشن های پادکست برای اندروید را به شما معرفی میکنیم و چند مورد از آن‌ها را به طور کامل معرفی می‌کنیم.

  • کست باکس (Castbox)
  • گوگل پادکست (Google Podcasts)
  • اسپاتیفای (Spotify)
  • پاکت کستز (Pocket casts)
  • پلیر اف ام (FM Podcast Player)
  • پادکست ریپابلیک  (Podcast Republic)
  • Podcast Addict

Castbox

معرفی برنامه Castbox

کست باکس (Castbox) جز بهترین پادکست‌های محبوب ایرانی‌هاست. این برنامه کاملا رایگان است و در آن خبری از تبلیغات میان برنامه‌ای نیست. این برنامه پادکست دارای بیش از یک میلیون پادکست است.

Castbox از بیش از 70 زبان زنده دنیا پشتیبانی می‌کند که این گزینه باعث تقویت زبان شما می‌شود.این مجموعه علاوه‌بر اندروید از ios هم پشتیبانی می‌کند و کاملا رایگان است.

دانلود برنامه Castbox از گوگل پلی

دانلود برنامه Castbox از آپ استور

Google Podcasts

برنامه Google Podcasts

بعد از Castbox قطعا بهترین برنامه پادکست Google Podcasts است یکی از دلایلی که آن را محبوب کرده است این است که این اپلیکیشن حجم بسیار کمی در گوشی یا رایانه اشغال می‌کند. گوگل پادکست در اپل استور و گوگل‌پلی قابل دریافت است.

دانلود برنامه Google Podcasts از گوگل پلی

دانلود برنامه Google Podcasts از اپ استور

FM Podcast Player

معرفی برنامه پادکست FM-Podcast-Player

این برنامه پادکست بسیار ابزاری عالی برای گوش کردن پادکست‌هایتان است البته دارای دو نسخه پولی و رایگان است همچنین دارای ویژگی‌های جذاب و منحصر به فردی است که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

برخی از ویژگی‌های FM Podcast Player :

  • تنظیم سرعت پخش
  • دارای نسخه وب
  • تم‌های جذاب و خاص
  • پشتیبانی از حافظه ابری
  • موتور جستجو حرفه‌ای و قدرتمند

دانلود برنامه FM Podcast از گوگل پلی

دانلود برنامه FM Podcast از اپ استور

Podcast Addict

معرفی برنامه Podcast Addict

Podcast Addict یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های پادکست رایگان است. این شامل یک کتابخانه عظیم از پادکست‌ها ، کتاب‌های صوتی ، پخش مستقیم رادیو و موارد دیگر است. حتی از کانال‌های YouTube پشتیبانی می‌کند. این برنامه همچنین دارای سرعت پخش متغیر ، رد شدن از گزینه‌های سکوت ، پشتیبانی Chromecast و پشتیبانی SONOS است. رابط کاربری آن کمی قدیمی است ، امادارای تعداد زیادی گزینه برای لیست پخش و سازماندهی است که بسیار خوب کار می‌کند. این برنامه رایگان است اما تبلیغات نیز دارد. اگر می‌خواهید تبلیغات را حذف کنید ، یک نسخه حرفه ای 2.99 دلاری در فروشگاه Google Play وجود دارد که می‌توانید آن را تهیه کنید.

دانلود برنامه Podcast Addict از گوگل پلی

بهترین اپلیکیشن‌های پادکست ios

ما در این بخش بهترین اپلیکیشن‌های پادکست برای ios را نام برده و چند تا از آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

  • اپل پادکست (Apple podcast)
  • کست باکس (Cast Box)
  • اسپاتیفای (Spotify)
  • اُور کست (Over Cast)

apple podcast

معرفی برنامه پادکست apple-podcast

اپل پادکست (apple podcast) یک برنامه بسیار خوب برای افرادی است که از گوشی‌های آیفون استفاده می‌کنند. دارای رابط کاربری بسیار عالی است و تنها برای دستگاه‌های اپل قابل اجرا است.

دانلود برنامه apple podcast از اپ استور

Spotify

معرفی برنامه پادکست Spotify

Spotify یکی از بهترین و محبوب‌ترین سرویس‌های پخش موسیقی در جهان است باید بدانید که بعضی از مهم‌ترین پادکست‌های دنیا در این پلتفرم منتشر می‌شوند چرا که نزدیک به ۳۰۰ میلیون کاربر دارد. یکی از دلایل محبوبیت آن هم این است که علاوه بر اندروید و iOS در نسخه‌ی وب هم در دسترس است. البته یکی از محدودیت‌های آن کم بودن گزینه‌های پخش و مدیریت پادکست‌ها در اسپاتیفای، در مقایسه با سایر برنامه‌ها است. ولی در کل جز بهترین برنامه‌های پادکست در لیست ما است.

دانلود برنامه Spotify از گوگل پلی

دانلود برنامه Spotify از اپ استور

دانلود برنامه Spotify از مایکروسافت

سخن آخر

همانطور که در ابتدا هم گفتیم ما در این مقاله 11 تا از برنامه‌های پادکست را برای گوشی‌های اندروید و ios معرفی کردیم و ویژگی برخی از آن‌ها را ذکر کردیم. اما اگر بخواهم تجربه شخصی خودم را با شما به اشتراک بگذارم، Castbox از نظر من بهترین برنامه پادکست هست و دارای رابط کاربری زیبا و کاربر پسند و دارای ویژگی‌های بی‌نظیری است.

امیدوارم این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد. شما هم تجربه شخصی خود را در استفاده از برنامه‌های پادکست با ما به اشتراک بگذاید.

4.3/5 - (19 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. ساناز گفت:

    سلام. چطور میشه پادکست ها رو به اشتراک گذاشت؟ وقتی با اپلیکیشن شر میکنم یه آدرسی رو شر میکنه که غیر قابل دسترسه

    0
  2. ببخشید من میخوام یه پادکست رو دانلود کنم و از وویسش استفاده کنم تو یه ادیت مثلا، آیا برنامه‌ای هست که وقتی باهاش پادکست رو دانلود میکنم، فایل وویس رو تو گوشیم ذخیره کنه؟ چون گوگل پادکست اینجوریه که فقط میتونی بری تو برنامه و گوش کنی بهش

    2
    1. مریم اکبری گفت:

      با سلام دوست عزیز بله
      با برنامه کست باکس میتوانید پادکست ها را هم دانلود کنید.

      2