top
Electronic-death-certificate-1

گواهی فوت الکترونیکی

زمان مطالعه: 6 دقیقه

0

icon


در دنیای دیجیتال امروز، فناوری‌های الکترونیکی به سرعت در تمامی حوزه‌های زندگی جای گرفته‌اند. یکی از تغییرات حیاتی در حوزه سلامت و مدیریت اطلاعات فردی، استفاده از گواهی فوت الکترونیک است. این مقاله به صورت جامع توضیحاتی ارائه می‌دهد که به افراد کمک می‌کند گواهی فوت الکترونیک را به دست آورند و از آن به بهترین نحو ممکن استفاده کنند. اما در حال حاضر می‌توانیم گواهی فوت الکترونیکی دریافت نماییم؟ با همیاب24 همراه باشید تا این موضوع را بررسی کنیم.

راستی قبل از هر چیز یه سوال!! گوشیت اصلیه؟ مطمئنی تقلبی نیست؟!! اگر می‌خواهی از تقلبی، مفقودی یا سرقتی نبودن گوشیت مطمئن بشی فقط کافیه روی لینک زیر کلیک کنی. در چند ثانیه استعلام کامل گوشی‌ت در اختیارت قرار می‌گیره
همیاب ۲۴ سامانه دانش بنیان استعلام و ردیابی کالای دیجیتال تحت حمایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه

گواهی فوت الکترونیک چیست؟

گواهی فوت الکترونیک یک سند الکترونیکی است که اطلاعات مربوط به فوت یک فرد را در خود جای داده و تأیید می‌کند. این گواهی الکترونیک به عنوان نسخه الکترونیکی یا دیجیتال گواهی فوت عرف می‌شود. اطلاعات موجود در گواهی فوت الکترونیک شامل جزئیاتی مانند نام فرد فوت‌شده، تاریخ و محل فوت، و سایر اطلاعات مرتبط با مرگ فرد هستند.

شرایط گرفتن گواهی فوت

هنوز سامانه درخواست دریافت گواهی فوت الکترونیک، راه اندازی نشده و تمامی مراحل این امر، صرفا به صورت حضوری، با ارائه مدارک لازم و طی مراحل اداری، امکان پذیر است. اما بر اساس سخنان اخیر رئیس سازمان ثبت احوال و اسناد کشور، مبنی بر اینکه در سال ۱۴۰۲، امکان صدور گواهی فوت الکترونیک، فراهم خواهد شد.

در صورت راه اندازی سامانه دریافت و چاپ گواهی فوت آنلاین، متن مقاله به روز رسانی خواهد شد. و سایت گرفتن گواهی فوت الکترونیک در اختیارتان قرار داده خواهد شد.

دوست عزیز با نصب برنامه ضد سرقت و ردیاب گوشی دیگر نگران سرقت و مفقود شدن گوشی خود نخواهید بود. و به راحتی می‌توانید گوشی خود را از لحاظ سلامت، تست نمایید و به کدهای ussd پرکاربرد گوشی‌تان دسترسی داشته باشید و ….
بنابراین بهتر است همین حالا اپلیکیشن ضد سرقت و ردیاب گوشی را نصب نمایید. زیرا با نصب این برنامه کمک زیادی به امنیت خود کرده‌اید.
همیاب ۲۴ سامانه دانش بنیان استعلام و ردیابی کالای دیجیتال تحت حمایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه

مدارک لازم برای درخواست گواهی فوت آنلاین

مدارک لازم برای درخواست گواهی فوت آنلاین

مدارک لازم برای درخواست گواهی فوت آنلاین، هنوز مشخص نشده است. اما احتمال این موضوع است که تفاوت چندانی با مدارک لازم برای درخواست صدور این گواهی به صورت حضوری نداشته باشد.

بنابراین برای دریافت گواهی فوت حتما شناسنامه متوفی و کارت شناسایی ملی (در صورت صدور کارت)؛ گواهی پزشک یا بیمارستان یا معرفی و حضور دو نفر گواه با ارائه مدرک شناسایی در اداره ثبت احوال محل وقوع یا محل سکونت را باید ارائه دهید.

مدارک مورد نیاز برای درخواست گواهی فوت اتباع

اطلاع رسانی توسط یکی از مراجع ذیل: 1ـ گواهی فوت صادره از ثبت احوال. 2ـ اعلام اداره کل اتباع خارجی. 3ـ اعلام پلیس بین‌الملل ناجا.

بیشتر بخوانید: نحوه گرفتن گواهی ولادت الکترونیک

مدارک مورد نیاز برای درخواست گواهی فوت ایرانیان خارج از کشور

شناسنامه متوفی

کارت شناسایی ملی (در صورت صدور کارت)

اصل مدرک خارجی مربوط به وفات که به تائید نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در محل اقامت متوفی رسیده

گواهی عدم ثبت فوت در محل اقامت متوفی

بنابه گفته سسایت وزارت خارجه: تکمیل فرم درخواست ثبت فوت در سامانه میخک به آدرس (Mikhak.mfa.gov.ir). 2ـ اصل گواهی فوت صادره مقامات ذیربط کشور متوقف فیه اگر فوت در کشور ثالث اتفاق افتاده باشد اصل گواهی فوت می‌بایست توسط نمایندگی ایران در کشور محل فوت ترجمه و تأیید شده باشد. (بارگذاری در سامانه میخک). 3ـ اصل شناسنامه جدید متوفی و در صورت عدم دسترسی به آن اصل گذرنامه معتبر ایرانی و یا کارت شناسایی ملی. 4ـ اصل مدرک معتبر ایرانی اعلام کننده واقعه فوت(بارگذاری در سامانه میخک). 5ـ پرداخت هزینه در صورت صدور گواهی فوت.

آموزش دریافت گواهی فوت مجدد

آموزش دریافت گواهی فوت مجدد

برای دریافت گواهی فوت المثنی، افراد باید به سامانه هویت یکتای ملی ایرانیان ( سهیم ) sahim.sabteahval.ir مراجعه کنید. سپس مراحل زیر را انجام دهید.

بر روی گزینه ورود به سامانه، کلیک کنند.

نکته: در صورتی که، در سامانه سهیم، ثبت نام نکرده‌اید، ابتدا باید،ثبت نام نمایید.

شما باید نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کرده و کد امنیتی، را وارد نمایید.

سپس بر روی گزینه ادامه، کلیک کند.

حالا کد یک بار مصرف ارسالی از سوی ثبت احوال به تلفن همراه شخصی خود را در کادر مربوطه، ثبت نمایید.

یکی از دو گزینه رونوشت وفات یا رونوشت وفات اتباع را انتخاب کنید.

در این مرحله، مشخصات هویتی و آدرس پستی فرد متقاضی گواهی فوت المثنی، نمایش داده می شود که در صورت صحت، باید نسبت به تایید آن، اقدام کند.

متقاضی دریافت این سند به صورت المثنی، باید کد ملی و تاریخ تولد فرد فوت شده را وارد و بر روی گزینه جستجو، کلیک کنید و تمام.

بیشتر بخوانید: پیگیری صدور شناسنامه

استعلام گواهی فوت با کد ملی

متاسفانه در حال حاضر،استعلام گواهی فوت با کد ملی، نه در سایت اصلی ثبت احوال sabteahval.ir و نه در سامانه سهیم sahim.sabteahval.ir وجود ندارد.

برای این کار باید حضورا به اداره ثبت احوال مراجعه کرده و پس از ارائه مدارک و اطلاعات لازم، تقاضای استعلام با کد ملی گواهی فوت را داشته باشید.

درنهایت

بنابراین با توجه به متن بالا فعلا هنوز امکان گرفتن گواهی فوت الکترونیکی وجود ندارد و باید به صورت حضوری اقدام نمایید. اما به زودی این امکان بوجود می‌آید. اگر سوال یا نظری دارید با ما در میان بگذارید.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید