top
Electronic-birth-certificate-1

نحوه گرفتن گواهی ولادت الکترونیک

زمان مطالعه: 4 دقیقه

0

icon

در گذشته افراد به صورت حضوری به بیمارستان محل تولد نوزاد مراجعه کرده و با ارائه مدارک مورد نیاز به دریافت گواهی ولادت و یا استعلام آن با کد ملی از اداره ثبت اقدام می‌کردند. اما این روزها برای گرفتن گواهی ولادت مانند سابق باید عمل کنیم یا نه به صورت الکترونیک نیز می‌توانیم گواهی بگیریم؟ با همیاب24 همراه باشید تا به صورت کامل به این موضوع بپردازیم.

راستی قبل از هر چیز یه سوال!! گوشیت اصلیه؟ مطمئنی تقلبی نیست؟!! اگر می‌خواهی از تقلبی، مفقودی یا سرقتی نبودن گوشیت مطمئن بشی فقط کافیه روی لینک زیر کلیک کنی. در چند ثانیه استعلام کامل گوشی‌ت در اختیارت قرار می‌گیره
همیاب ۲۴ سامانه دانش بنیان استعلام و ردیابی کالای دیجیتال تحت حمایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه

گواهی ولادت الکترونیک

گواهی ولادت الکترونیک چیست؟

در گذشته افراد به صورت حضوری به بیمارستان محل تولد نوزاد مراجعه کرده و با ارائه مدارک مورد نیاز به دریافت گواهی ولادت و یا استعلام آن با کد ملی از اداره ثبت اقدام می‌کردند. اما این روزها با الکترونیکی شدن فعالیت‌ها امکان الکترونیکی شدن گواهی ولادت نیز بوجود آمده است.

دوست عزیز با نصب برنامه ضد سرقت و ردیاب گوشی دیگر نگران سرقت و مفقود شدن گوشی خود نخواهید بود. و به راحتی می‌توانید گوشی خود را از لحاظ سلامت، تست نمایید و به کدهای ussd پرکاربرد گوشی‌تان دسترسی داشته باشید و ….
بنابراین بهتر است همین حالا اپلیکیشن ضد سرقت و ردیاب گوشی را نصب نمایید. زیرا با نصب این برنامه کمک زیادی به امنیت خود کرده‌اید.
همیاب ۲۴ سامانه دانش بنیان استعلام و ردیابی کالای دیجیتال تحت حمایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه

نحوه دریافت گواهی ولادت الکترونیک

نحوه دریافت گواهی ولادت الکترونیک

مطابق با قانون، ماما یا پزشکی که در حین ولادت حضور و در زایمان دخالت داشته، در مهلت اعلام شده مکلف به صدور گواهی ولادت و ارسال یک نسخه آن به ثبت احوال‌ محل است.

بنا به گفته هاشم کارگر به زودی سامانه دریافت گواهی الکترونیک در دسترس همگان قرار خواهد گرفت. ایشان گفتن:

با بهره‌برداری از دریافت الکترونیکی گواهی ولادت و فوت، فرایند اعلام و ثبت رویدادهای حیاتی در نظام ثبت احوال به صورت کاملاً الکترونیکی خواهد بود.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور تصریح کرد: با بهره‌برداری از دریافت الکترونیکی گواهی ولادت و فوت، فرایند اعلام و ثبت رویدادهای حیاتی در نظام ثبت احوال به صورت کاملاً الکترونیکی خواهد بود. به عبارت دیگر می‌توان گفت سازمان ثبت احوال گام نهایی در گذار از ثبت سنتی رویدادهای حیاتی به ثبت دیجیتال را برداشته است.

مدارک لازم برای دریافت گواهی ولادت الکترونیک

مدارک لازم برای دریافت گواهی ولادت الکترونیک

با توجه به این نکته که هنوز سامانه الکترونیکی گواهی در دسترس نیست مدارک لازم مشخص نشده است. بلافاصله بعد از اجرایی شدن این طرح و باخبر شدن از مدارک مورد نیاز اطلاع رسانی خواهید کرد.

اما در حال حاضر برای گرفتن گواهی باید به صورت حضوری اقدام نمایید. برای این کار باید به صورت حضوری به بیمارستانی که کودک در آن متولد شده است، مراجعه نمایید.

مدارک لازم برای مراجعه حضوری شامل اصل و کپی شناسنامه پدر و مادر نوزاد، اصل و کپی کارت ملی پدر و مادر نوزاد ، کد پستی محل اقامت می‌باشد. همچنین گواهی انجام تست غربالگری، گواهی شنوایی سنجی و کارت ترخیص مادر از جمله مواردی است که باید به واحد صدور گواهی تحویل داده شود.

بیشتر بخوانید: پیگیری صدور شناسنامه

گواهی ولادت اتباع خارجه

اتباع برای دریافت گواهی ولادت باید در ساعت اداری به بیمارستان محل تولد نوزاد مراجعه نمایند. دقت داشته باشید که حتما همراه خود کارت ملی پدر و شناسنامه پدر و مادر را به همراه کدپستی را داشته باشید. همچنین کارت مراقبت نوزاد، کارت ترخیص نوزاد، گواهی انجام تست غربالگری، گواهی شنوایی سنجی و کارت ترخیص مادر از جمله مواردی است که باید به واحد صدور گواهی تحویل دهید. گواهی تولد در بیمارستان صادر می‌شود. شما به مدت 15 روز فرصت دارید جهت دریافت شناسنامه به مرکز ثبت احوال مراجعه نمایید.

درنهایت

با توجه به متن بالا به زودی می‌توانید گواهی‌های ولادت را به صورت الکترونیکی و غیر حضوری دریافت نمایید. اگر سوال یا نظری دارید با ما به اشتراک بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید