top
delete-gmail-account

حذف اکانت جیمیل زیر یک دقیقه | 4 نکته قبل از حذف اکانت

زمان مطالعه: 9 دقیقه

1

icon

سرویس جیمیل یکی از سرویس‌های ارسال و دریافت تحت خدمات گوگل می‌باشد. بسیاری از افراد به دلیل‌های متفاوت و گوناگون می‌خواهند که اکانت جیمیل خود را حذف کنند اما روش حذف اکانت را نمی‌دانند.

هیچ جای نگرانی نیست ما در همیاب 24 به شما یاد می‌دهیم تا در زیر یک دقیقه بتوانید اکانت جیمیل خود را به سادگی حذف کنید. با ما همراه باشید.

آموزش حذف اکانت جیمیل در اندروید

حذف اکانت جیمیل

در این قسمت با حذف اکانت جیمیل در گوشی‌های اندروید رو به رو هستیم. ممکن است تا به حال از کسی جیمیلی گرفته باشید تا بتوانید کارتان را سریعتر پیش ببرید و به اتمام برسانید، ولی حالا آن جیمیل را به هر دلیلی نمی‌خواهید.

چگونه باید آن جیمیل را از گوشی‌های اندرویدی نظیر سامسونگ و شیائومی خود پاک کرد؟ با راهنمایی‌های زیر شما می‌توانید با نحوه حذف حساب جیمیل آشنا شوید. با ما همراه باشید.

مرحله اول

ابتدا وارد تنظیمات گوشی خود شوید و به دنبال گزینه Accounts and backup را انتخاب کنید. اگر نتوانستید این گزینه را پیدا کنید در نوار جستجو این کلمه را جستجو کنید.

مراحل حذف اکانت جیمیل در اندروید

مرحله دوم

سپس باید بر روی گزینه manage accounts یا Google کلیک کنید.

مراحل حذف اکانت جیمیل در اندروید

مرحله سوم

در این بخش شما تمامی حساب‌های کاربری خود را در شبکه‌های مجازی، جیمیل و … مشاهده می‌کنید. سپس شما باید اکانتی را که قصد حذف کردن آن را دارید انتخاب کنید.

مراحل حذف اکانت جیمیل در اندروید

مرحله چهارم

پس از انتخاب اکانت جیمیل مورد نظر در صفحه باز شده برای حذف آن، بر روی گزینه Remove account کلیک کنید.

مراحل حذف اکانت جیمیل در اندروید

مرحله پنجم

بعد از انتخاب گزینه Remove account، پیغامی به شما نمایش داده خواهد شد که آیا شما مطئن هستید از حذف اکانت یا خیر. با زدن کلیک remove اکانت شما به راحتی پاک می‌شود.

نکته : توجه داشته باشید که تمامی محتواهایی که در آن اکانت جیمیل وجود داشته‌اند، با انجام این فرایند حذف خواهند شد. اطلاعاتی نظیر برخی از مخاطبان، پیام‌ها و…. که از قبل بر روی اکانت جیمیل ذخیره شده‌اند.

 بیشتر بدانید:  آیا می‌دانید بعد از گم شدن یا سرقت گوشی، لپ تاپ و سایر کالاهای دیجیتال خود می‌توانید وارد سامانه همیاب ۲۴ شوید و یا اپلیکیشن همیاب ۲۴ را نصب کنید و بعد از ثبت به راحتی گوشی خود را ردیابی نمایید؟

آموزش حذف اکانت جیمیل در ایفون

ممکن است تعداد زیادی اکانت جیمیل در گوشی ایفون خود داشته باشید و بخواهید که کمی از آن‌ها را حذف کنید. در این صورت چگونه آن‌ها را حذف می‌کنید؟

با ما همراه باشید تا تا در زیر یک دقیقه بتوانید اکانت جیمیل خود را از گوشی ایفون خود به سادگی حذف کنید.

مرحله اول

در گوشی ایفون خود اپلیکیشن Gmail را پیدا کرده و آن را اجرا کنید.

مراحل حذف اکانت جیمیل در ایفون

مرحله دوم

بر روی عکس پروفایل خود در سمت راست، بالای صفحه کلیک کنید.

بیشتر بخوانید : دسترسی به اطلاعات گوشی از طریق جیمیل

مرحله سوم

سپس بر روی گزینه Manage Your Google Account کلیک کرده و سپس گزینه Data & Personalization را انتخاب کنید.

مراحل حذف اکانت جیمیل در ایفون

مرحله چهارم

صفحه باز شده را به سمت پایین اسکرول کنید و بعد از رسیدن به بخش Download, delete, or make a plan for your data گزینه Delete a service or your account را انتخاب کنید.

مرحله پنجم

سپس Delete a Google service را انتخاب کرده و در ادامه کلمه عبور خود را وارد کنید و بر روی آیکون سطل زباله در کنار Gmail کلیک کنید.

مراحل حذف اکانت جیمیل در ایفون

مرحله ششم

در این قسمت باید یک آدرس جیمیل دیگر بدهید تا بعد بتوانید از آن برای اتصال به حساب گوگل خود استفاده کنید. برای شما یک تاییدیه به جیمیل وارد شده ارسال می‌شود. سپس روی لینک موجود کلیک کنید تا این آدرس ایمیل جدید ثبت شود.

مرحله هفتم

از شما سوالی پرسیده می‌شود که آیا از حذف این اکانت اطمینان دارید یا خیر. شما با کلیک بر روی گزینه Delete Gmail می‌توانید فرایند حذف اکانت جیمل در ایفون را به اتمام برسانید.

آموزش حذف اکانت جیمیل در کامپیوتر

برای حذف جیمیل خود در کامپیوتر نیاز نیست راه پیچیده‌ای را طی کنید زیرا ما به شما آموزش می‌دهیم که چگونه به سریعترین زمان ممکن زیر یک دقیقه حساب جیمیل خود را از درون کامپیوتر پاک کنید.

مرحله اول

ابتدا در گوگل به آدرس Google Account بروید و وارد اکانتی که می‌خواهید آن را حذف کنید بشوید.

مرحله دوم

در صفحه باز شده بر روی گزینه data and personalization کلیک کنید.

مراحل حذف اکانت جیمیل دز کامپیوتر

مرحله سوم

سپس در صفحه باز شده، در بخش Download, delete, or make a plan for your data برای هدف حذف اکانت جیمیل برای همیشه، بر روی گزینه delete a service or your account کلیک کنید.

مراحل حذف اکانت جیمیل دز کامپیوتر

مرحله چهارم

در این مرحله شما با چهار گزینه رو به رو می‌شوید که برای حذف سرویس جیمیل باید بر روی گزینه Delete a Google service کلیک کنید.توجه داشته باشید که این گزینه فقط موجب حذف یک سرویس دلخواه می‌شود نظیر اکانت جیمیل، یوتیب و….

مراحل حذف اکانت جیمیل دز کامپیوتر

نکته : برای حذف اکانت جیمیل برای همیشه به همراه تمامی خدمات از جمله جیمیل می‌توانید بر روی گزینه Delete Your Account کلیک کنید. این گزینه تمام سرویس‌های گوگل که به اکانت شما متصل می‌باشند را حذف خواهد کرد.

مرحله پنجم

در این مراحله مجددا از شما خواسته می‌شود تا رمز عبور مرتبط با این اکانت را وارد کنید.

مرحله ششم

سپس در این قسمت به منظور حذف اکانت جیمیل در کامپیوتر، شما می‌بایست بر روی آیکون سطل زباله که در کنار گزینه Gmail قرار دارد کلیک کنید.

مراحل حذف اکانت جیمیل دز کامپیوتر

مرحله هفتم

در مرحله بعدی از شما آدرس ایمیل جدیدی می‌خواهد تا لینک حذف سرویس گوگل را برای آن ارسال کند و شما باید آن را تایید کنید.

مراحل حذف اکانت جیمیل دز کامپیوتر

مرحله هشتم

در آخرین مرحله برای حذف اکانت جیمیل به صورت دائمی می‌بایست به آدرس ایمیلی که وارد کردید بروید و بر روی لینک تایید کلیک کنید تا اکانت شما حذف شود.

بیشتر بخوانید : دستگاهم را پیدا کن Google | ردیابی گوشی از طریق جیمیل

حذف اکانت جیمیل در اندروید


برای حذف یک حساب Gmail از دستگاه اندروید خود، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. روی آیکون “تنظیمات” دستگاه اندروید خود که معمولاً در صفحه اصلی یا در منوی نوار اعلانات قرار دارد، کلیک کنید.
  2. به پایین صفحه بروید و روی “حساب‌ها” یا “حساب‌ها و همگام‌سازی” کلیک کنید.
  3. لیست حساب‌های متصل به دستگاه شما نمایش داده می‌شود. بر روی حساب Gmail که قصد حذف آن را دارید، کلیک کنید.
  4. در پنجره حساب Gmail، روی آیکون سه نقطه یا نقاط عملیاتی (ممکن است بسته به نسخه اندروید شما متفاوت باشد) کلیک کنید.
  5. از فهرست گزینه‌ها، “حذف حساب” را انتخاب کنید.
  6. سپس از شما درخواست می‌شود تأیید حذف حساب با وارد کردن رمز عبور حساب Gmail خود یا با ارائه اطلاعات دیگری که ممکن است درخواست شود.
  7. بعد از تأیید، حساب Gmail شما از دستگاه اندروید حذف می‌شود.

توجه داشته باشید که با حذف حساب Gmail، تمام ایمیل‌ها، مخاطبین، تقویم و داده‌های مرتبط با آن حساب از دستگاه حذف خواهند شد و امکان بازیابی آن‌ها بعداً ممکن نیست. همچنین، این عمل بر روی سرورهای Google انجام می‌شود و حساب Gmail شما به صورت دائمی حذف می‌شود.

حذف اکانت جیمیل از گوشی شیائومی نیز به همین شکل انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: بهترین آموزش نحوه تغییر رمز جیمیل

4 نکته قبل از حذف اکانت جیمیل از گوگل

همانطور که در بالاتر گفتیم حذف اکانت جیمیل به هیچ عنوان کار سخت و پیچیده‌ایی نیست و شما به راحتی می‌توانید حساب کاربری خود را پاک کنید.

اما قبل از اقدام به این کار چندین نکته مهم وجود دارد که به آشنایی با آن‌ها می‌پردازیم

نکته اول : با حذف اکانت جیمیل (Gmail) تمام سرویس‌های گوگل آن اکانت، نظیر گوگل درایو، تقویم (Calendar) و … حذف می‌شوند.

نکته دوم : با حذف اکانت جیمیل (Gmail) تمام اشتراک‌های خریداری شده در سرویس‌هایی نظیر یوتیوب، گوگل پلی، موزیک و … از بین می‌روند.

نکته سوم : با حذف اکانت جیمیل (Gmail)، اطلاعات ذخیره شده در مرورگرهای متصل به این اکانت نظیر افزونه‌ها و اپلیکیشن‌های خاصی که خریداری کرده بودید از بین می‌روند.

نکته چهارم : با حذف اکانت جیمیل (Gmail)، نام کاربری و رمز عبور شما برای همیشه از بین خواهد رفت. این موضوع به این معناست که دیگر نمی‌توانید با آن نام کاربری از سرویس‌های گوگل استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: چند روش آسان برای بازیابی رمز جیمیل

کلام پایانی

همانطور که در این مطلب مشاهده کردید در رابطه با حذف اکانت جیمیل در گوشی‌های اندروید و آیفون و همچنین حذف اکانت جیمیل در کامپیوترها صحبت کردیم. نکات کلیدی مهمی  را که باید قبل از حذف اکانت آن‌ها را بدانید را برایتان شرح دادیم.

چنانچه درباره حذف اکانت جیمیل خود به مشکل بر خوردید و یا اینکه سوالی داشتید می‌توانید با ما در قسمت کامنت‌ها و نظرات در میان بگذارید.

در ضمن جالب است بدانید در اپلیکیشن همیاب24 علاوه بر گرفتن استعلام اصالت گوشی که از واجباتی است که قبل از خرید گوشی باید انجام دهید چندین امکان هیجان انگیز درباره جلوگیری از سرقت گوشی نیز وجود دارد. بنابراین حتما این برنامه را نصب نمایید تا برای همیشه با سرقت یا مفقود شدن گوشی‌تان خداحافظی نمایید.

Rate this post

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. Milad jahan گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من یه اکانت جیمیل داشتم که استخر ماینر بیت کوینم بهش وصل بوده و جیمیلی که تو گوشیم بوده و برای استخر بوده الان کلا نیست و انگاری کلا اکانت جیمیلم حذف شده ولی جیمیل استخر همون قبلی هست..وقتی میخوام اکانت قبلیمو تو گوشی وارد کنم مینویسه اکانت با این نام وجود ندارد..احساس میکنم کسی که برام درستش کرده خودش حذفش کرده…الان چطوری میتونم به اکانت استخرم وصل بشم؟
    خواهشا راهنماییم کنین خیلی گیرم
    ممنون میشم برام ایمیل بزنین ..ممنون

    0