top
Prevent-phone-theft-1

چگونه از سرقت گوشی خود جلوگیری کنیم؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

0

icon

امروزه گوشی‌های هوشمند به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده‌اند. این دستگاه‌ها حاوی اطلاعات شخصی و حساس ما هستند، از جمله عکس‌ها، فیلم‌ها، اطلاعات بانکی و حساب‌های کاربری آنلاین. بنابراین، سرقت گوشی می‌تواند یک اتفاق بسیار ناخوشایند و حتی خطرناک باشد.

در این مقاله، نکاتی را برای جلوگیری از سرقت گوشی ارائه می‌دهیم که می‌تواند به شما کمک کند تا گوشی خود را از خطرات احتمالی محافظت کنید.

جلوگیری از سرقت با نصب اپلیکیشن

اپلیکیشن ضد سرقت

شما می‌توانید با نصب برنامه ضد سرقت به راحتی از دزدیدن گوشی خود جلوگیری نمایید.

برنامه ضدسرقت گوشی را از لینک زیر دانلود نمایید و سپس گزینه‌های مربوط را فعال کنید. با نصب این برنامه علاوه بر آیتم‌های جذاب دیگر با سه گزینه : هشدار قطع شارژر، خروج از جیب و تغییر مکان روبه رو خواهید شد. این برنامه علاوه بر این سه ویژگی، دارای خصوصیات منحصر به فردی است که به راحتی شما را از سرقت آگاه خواهد کرد. برای اطلاع بیشتر مقاله آشنایی با برنامه ضد سرقت گوشی را مطالعه نمایید.

چند روش برای جلوگیری از سرقت گوشی

قفل کردن گوشی

اولین و مهم‌ترین اقدام برای جلوگیری از سرقت گوشی، قفل کردن آن است. قفل گوشی می‌تواند به صورت رمز عبور، الگو یا اثر انگشت باشد. هرچه رمز عبور شما قوی‌تر باشد، سارق را برای باز کردن گوشی شما با مشکل بیشتری مواجه می‌کند.

مراقب اطراف خود باشید

یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از سرقت گوشی، مراقب اطراف خود بودن است. در مکان‌های شلوغ و پر رفت و آمد، گوشی خود را در معرض دید قرار ندهید. همچنین، از استفاده از گوشی خود در مکان‌های خلوت خودداری کنید.

اطلاعات شخصی خود را در گوشی ذخیره نکنید

اگر می توانید، اطلاعات شخصی خود را در گوشی ذخیره نکنید. این اطلاعات شامل عکس‌ها، فیلم‌ها، اطلاعات بانکی و حساب‌های کاربری آنلاین است. اگر مجبور هستید این اطلاعات را در گوشی ذخیره کنید، از رمزگذاری آن‌ها استفاده کنید.

از بیمه گوشی استفاده کنید

بیمه گوشی می تواند به شما کمک کند تا در صورت سرقت گوشی، خسارت وارد شده را جبران کنید.

گزارش سرقت به پلیس

اگر گوشی شما دزدیده شد، بلافاصله به پلیس گزارش دهید. این کار به پلیس کمک می‌کند تا تحقیقات خود را انجام دهد و گوشی شما را پیدا کند.

ثبت در همیاب24

بعد از سرقت گوشی حتما آن را درسامانه همیاب24 ثبت نمایید تا هر چه سریع‌تر ردیابی شود.

ثبت در همیاب24

پس ازثبت ردیابی در سامانه همیاب ۲۴ موارد زیر برای کالای شما اعمال می‌شود:

ردیابی 24 ساعته در اپراتورهای مخابراتی، جستجو در بین کالاهای پیدا شده سراسر کشور در کلانتری‌ها، بازرسی‌های مرزی و …، اطلاع‌رسانی به فروشگاه‌های سراسر کشور جهت جلوگیری از خرید و فروش دستگاه، اطلاع‌رسانی کشوری به کلانتری‌ها و بازرسی‌های مرزی جهت جلوگیری از خارج شدن دستگاه از مرزهای کشور.

نتیجه گیری

با رعایت این نکات می‌توانید از سرقت گوشی خود جلوگیری کنید یا در صورت سرقت، اقدامات لازم را انجام دهید.

اپ همیاب24
Rate this post

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید