top
Changing the second password of the D-Link modem

آموزش تغییر رمز دوم مودم دی لینک

زمان مطالعه: 6 دقیقه

0

icon

شاید این سوال پیش بیاید که چرا باید رمز مودم را تغییر بدهیم؟! هکرها با بدست آوردن رمز علاوه بر استفاده از اینترنت‌تان می‌توانند خطر جدی برای شبکه و کامپیوتر و دستگاه‌‌های متصل به اینترنت به حساب می‌آیند. به همین دلیل یکی از ضروری‌ترین کارها برای جلوگیری از خطرات احتمالی تغییر رمز دوم مودم دی لینک است. با ما همراه باشید تا نحوه تغییر رمز دوم مودم دی لینک را به صورت کامل آموزش دهیم.


آیا می‌دانید با کلیک بر روی لینک زیر علاوه بر استعلام گارانتی گوشی خود، سرقتی یا مفقودی نبودن آن، اصالت گوشی، از مشخصات کامل گوشی خود نیز مطلع می‌شوید؟

چرا باید رمز مودم را تغییر دهیم؟

چرا باید رمز مودم را تغییر دهیم؟

تغییر رمز عبور مودم یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که می‌توانید برای افزایش امنیت شبکه خود انجام دهید. دلایلی که شما باید رمز عبور مودم خود را تغییر دهید عبارتند از:

  1. جلوگیری از دسترسی غیرمجاز: هر کسی که رمز عبور مودم شما را داشته باشد، می‌تواند به شبکه دسترسی داشته باشد. اگر رمز عبور شما به دست شخصی رسیده باشد که نباید دسترسی به شبکه شما داشته باشد، می‌تواند از شبکه شما استفاده کند و امنیت شما را به خطر بیندازد.
  2. جلوگیری از حملات: با تغییر رمز عبور مودم، می‌توانید جلوی حملاتی که به شبکه شما انجام می‌شود را بگیرید. هکرها معمولاً از رمز عبور پیش‌فرض مودم برای نفوذ به شبکه استفاده می‌کنند، لذا تغییر رمز عبور مودم می‌تواند از این حملات جلوگیری کند.
  3. افزایش امنیت: رمز عبور پیش‌فرض مودم بسیار ضعیف است و به راحتی قابل حدس زدن است. با تغییر رمز عبور مودم به یک رمز عبور پیچیده، امنیت شبکه شما افزایش می‌یابد.

بنابراین، بهترین راه برای حفظ امنیت شبکه خود، تغییر رمز عبور مودم شماست. در ضمن، موجودیت یک شبکه بدون رمز عبور قابل توجه است و باعث شده سرعت و قابلیت دسترسی آسیب پذیری شبکه شما افزایش یابد.


بیشتر بخوانید: بیشتر بدانید:  آیا می‌دانید بعد از گم شدن یا سرقت گوشی، لپ تاپ و سایر کالاهای دیجیتال خود می‌توانید وارد سامانه همیاب ۲۴ شوید و یا اپلیکیشن همیاب ۲۴ را نصب کنید و بعد از ثبت به راحتی گوشی خود را ردیابی نمایید؟

روش تغییر رمز ورود مودم دی لینک D-Link

مودم دیلینک یکی از محبوب‌ترین مودم‌هایی است که افراد زیادی آن را انتخاب می‌کنند. زمان ورود به تنظیمات مودم دی لینک مانند هر مودم دیگری باید رمز و پسورد پیش فرض آن را وارد نمایید. اما اگر بخواهیم این رمز را تغییر دهیم باید چکار کنیم؟

برای تغییر رمز ورود مودم دی لینک D-Link موارد زیر را انجام دهید.

  1. ابتدا در قسمت مرورگر اینترنت IP مودم  http://192.168.1.1 را وارد نمایید.
  2. حالا نام کاربری و پسورد که همان Admin است را وارد کنید.
  3.  صفحه باز شده گزینه Management را انتخاب نمایید.
  4. سپس ابتدا Access Controls و بعد User Management را انتخاب نمایید.
  5. حالا وارد صفحه ای می‌شوید که باید به ترتیب موارد زیر را انجام دهید:

    . ابتدا در قسمت Username باید Admin را انتخاب کنید.
    . سپس در قسمت New Username نام کاربری دلخواه خود را وارد کنید.
    . حالا نوبت به پسورد می‌رسد: باید در قسمت Current Password پسورد قبلی (که توسط آن وارد تنظیمات مودم شده‌‌اید (Admin)) را وارد نمایید.
    . سپس در قسمت  New Password پسورد جدید را وارد کنید. دقت کنید که برای امنیت بیشتر از کاراکترهای طولانی و غیر قابل حدس استفاده کنید.
    . در قسمت Confirm Password پسوردی که در قسمت New Password وارد کرده‌‌اید را دوباره بدون تغییر وارد نمایید.
    . نهایتا گزینه Apply را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: کاربردی‌ترین روش‌های افزایش سرعت اینترنت مودم و تقویت وای فای Wifi

آموزش تغییر رمز وای فای مودم دی لینک

آموزش تغییر رمز وای فای مودم دی لینک

اگر می‌خواهید امنیت مودم خود را بالا ببرید علاوه بر تغییر رمز ورود مودم باید هر چند وقت یک بار رمز وای فای مودم را نیز تغییر دهید.

برای تغییر رمز وای فای مودم دی لینک موارد زیر را انجام دهید.

1.  ابتدا IP مودم http://192.168.1.1 را در مرورگر اینترنت وارد نمایید.

2. در صفحه باز شده نام کاربری و رمز ورود را وارد کنید. ( همان نام کاربری و رمز ورودی که در قسمت قبل وارد کرده‌‌اید را باید اینجا دوباره وارد نمایید.)
3. حالا در صفحه باز شده گزینه Setup را انتخاب نمایید.

4. سپس از منوی سمت چپ wireless setup را انتخاب کنید.

5. برای تغییر اسم وای فای گزینه wireless Basics را انتخاب کنید.

6. حالا در قسمت SSID هر اسمی که دوست دارید برای وای فای خود انتخاب کنید. 

7. و اما برای تغییر رمز وای فای از همان قسمت wireless setup، گزینه wireless security را انتخاب نمایید. 

8. حالا گزینه‌‌هایی برای شما نمایان می‌‌شود که در قسمت Pre-Shared Key می‌‌توانید رمز دلخواه وای فای را وارد کنید. بهتر است در قسمت encryption گزینه WPA2 را انتخاب کنید.

9. و در آخر بهتر است پس از کلیک Apply Changes یکبار مودم را خاموش و روشن نمایید.

بیشتر بخوانید: بهترین مکان خانه برای نصب مودم وای فای

در نهایت…

با توجه به اهمیت مودم و اینترنت باید تمام تلاش خود را در زمینه بالا بردن امنیت مودم انجام دهید. برای این کار بتر است چند وقتی یک بار رمز وای فای و رمز ورود مودم را تغییر دهید. ما در این جا نحوه تغییر رمز ورود مودم دی لینک D-Link را آموزش دادیم. اگر سوال یا نظری دارید با ما در میان بگذارید.

در ضمن شما می‌توانید با نصب اپلیکیشن همیاب۲۴ علاوه بر مراقبت از گوشی در برابر سرقت، از امکانات بینظیر آن نیز بهره‌مند شوید.

نصب اپلیکیشن ضد سرقت گوشی

Rate this post

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید