top
Instagram caption

کپشن اینستاگرام چیست + 11نکته کپشن نویسی

زمان مطالعه: 6 دقیقه

7

icon

کپشن اینستاگرام چیست؟
در حالت کلی به متن‌های زیر هر پست اینستاگرام، کپشن می‌گویند.
کپشن‌های اینستاگرام، اگرچه اغلب نادیده گرفته می‌شوند، اما ابزار قدرتمندی هستند، که ممکن است باعث ایجاد یا شکستن پست شما شوند.
ما در این مقاله به شما آموزش می‌دهیم، چطور با راه‌های ساده، بهترین کپشن‌ها را برای پست‌های خود بنویسید. بنابراین تا انتها با ما همراه باشید.

کپشن اینستاگرام چیست؟

کپشن در اینستا چیست؟
به متن نوشته شده در زیر پست‌های اینستاگرام، که توضیحات بیشتری در مورد عکس یا فیلم‌های پست شده می‌دهد، کپشن می‌گویند.
در کپشن اینستا علاوه بر متن می‌توانیم از هشتگ (#)، منشن (@) و ایموجی نیز استفاده کنیم.

دلیل اهمیت کپشن اینستاگرام

دلیل اهمیت کپشن اینستاگرام

اینستاگرام یک پلتفرم رسانه اجتماعی پرطرفدار است، که مخاطبان را از طریق به اشتراک گذاری تصاویر و ویدیو درگیر می‌کند.

با این حال، تصاویر تنها عاملی نیستند که در تعامل کاربر نقش دارند. ممکن است یک عکس باورنکردنی برای به اشتراک گذاشتن داشته باشید، اما اگر شرح خوبی برای همراهی با آن ندارید، احتمال موفقیت شما خیلی کم می‌شود.

توجه مناسب به کپشن‌های اینستاگرام، کلید موفقیت در الگوریتم‌های اینستاگرام است.

کپشن‌های اینستاگرام این قابلیت را دارند که زمینه و جزئیاتی را که کاربران نمی‌دانستند را به تصاویر و ویدیوهایی که به اشتراک می‌گذارید، اضافه کنند.

اگر یک پروفایل تجاری در اینستاگرام داشته باشید، بسیار مهم است، که از کپشنی خوب و مرتبط با تصویرتان استفاده کنید، در این صورت است، که دیده شدن و لایک شما افزایش پیدا می‌کند.

آموزش نوشتن کپشن اینستاگرام

ابتدا برنامه اینستاگرام‌تان را باز کنید.

وارد قسمت New post شوید.

عکس یا فیلم مورد نظر خود را انتخاب کنید.

سپس در قسمت Write a caption (نوشتن کپشن)، کپشن خود را بنویسید، علامت تیک در بالای صفحه را بزنید و تمام.

آموزش نوشتن کپشن اینستاگرام

11 نکته برای نوشتن یک کپشن جذاب

11نکته برای نوشتن یک کپشن جذاب

در ادامه شما را با 11 ترفند، برای نوشتن کپشن‌های حرفه‌ای آشنا می‌کنیم.

1: شناخت مخاطب

ابتدا مخاطب خود را بشناسید. این کار زمان بر است، اما همین که کمی با فالوور‌هایتان گفت‌وگو کنید، متوجه خواهید شد، که چه نوع محتوا و کپشنی را بیشتر دوست دارند.

2: مرتبط بودن تصویر

دقت داشته باشین تصویر با کپشنی که می‌نویسید، مرتبط باشد. نوشتن کپشنی که با تصویر هم‌خوانی نداشته باشد، حس خوبی به خواننده نمی‌دهد.

3: لحن کپشن

در جملات، لحنی صمیمی داشته باشید، تا تعامل بیشتری بین شما و مخاطب ایجاد شود.

4: علائم نگارشی

حتما از علائم نگارشی به درستی استفاده کنید، تا مخاطب کپشن را، راحت مطالعه کرده و خسته نشود.

5: قرار دادن اطلاعات در ابتدا کپشن

مهمترین اطلاعات را در ابتدا قرار دهید، زیرا این اولین چیزی است که مردم می‌بینند. اگر با این نتوانید توجه آن‌ها را جلب کنید، ادامه کپشن را نمی‌خوانند.

6: کوتاه بودن کپشن

آن‌ها را تا جایی که ممکن است کوتاه و مختصر نگه دارید.
اگر یک اینفلوئنسر هستید، شانس بیشتری دارید، که فالوورها کپشن‌های شما را بخوانند، زیرا آن‌ها قبلاً یاد گرفته‌اند برای آن‌چه شما می‌گویید، ارزش قائل شوند.
با این حال، اگر شما دارای پیج کسب و کار هستید، احتمال این که دنبال‌کنندگان زیرنویس‌های طولانی را بخوانند، بسیار کم است، به خصوص اگر محصول یا خدماتی را تبلیغ می‌کنید.

7: خلاق باشید

در مورد نحوه مشارکت خلاق باشید. از آن‌جایی که اینستاگرام تعامل را نشانه‌ای می‌داند، که کاربران می‌خواهند بیشتر از شما بشنوند، شما باید در مورد نحوه به دست آوردن این تعامل خلاق باشید، تا پست‌های شما همچنان در مقابل کاربران نمایش داده شود.
می‌توانید این کار را با درخواست نظرات یا توصیه‌های افراد، دعوت به سؤالات یا نظرات، تشویق فالوورها برای تگ کردن دوستان خود، و غیره انجام دهید.
تا جایی که می‌توانید به تعداد زیادی از کاربران پاسخ دهید تا تعامل بیشتری ایجاد کنید! بسیاری از اینفلوئنسرهای اینستاگرام دریافته‌اند که با اشتراک‌گذاری پست خود در استوری و تشویق تعامل در آن‌جا، نرخ تعامل بیشتری در پست‌های خود نسبت به زمانی که در استوری به اشتراک نمی‌گذارند، دارند.

اگر می‌خواهید پست‌های جذاب در اینستاگرام بگذارید و با نرم افزارهای طراحی اینستاگرام آشنا بشوید، پیشنهاد می‌کنم مقاله ۱۵ تا از بهترین نرم افزارها برای طراحی پست و استوری اینستاگرام۲۰۲۱ را مطالعه کنید.

8: هدایت ترافیک به وب سایت خود

از فرصت استفاده کنید و ترافیک را به وب سایت خود هدایت کنید. اگر محصولاتی برای خرید آنلاین دارید، یکی از بزرگترین اهداف اکانت اینستاگرام شما باید تشویق خرید فالوورها باشد.

9: استفاده از هشتگ

از هشتگ‌ها در انتهای پست‌های اینستاگرام خود استفاده کنید. هشتگ‌ها به کاربران کمک می‌کنند تا پست‌های شما را به‌صورت ارگانیک، در پلتفرم بیابند.

10: استفاده از استیکر

در متن خود از استیکر‌های جذاب استفاده کنید. این کار باعث زیبا تر شدن متن شده و احتمال این‌که کپشن شما بیشتر دیده شود زیاد می‌شود.

11: نوشتن صفحات دیگر در کپشن

در صورت لزوم، صفحات دیگر را در کپشن اینستاگرام خود ذکر کنید.
 این می‌تواند به افزایش تعامل کمک کند زیرا اینستاگرام از این اطلاعات برای اتصال محتوای شما با نمایه‌های مختلف استفاده می‌کند.

نکته مهم: این را در نظر بگیرید، که برای کپشن خود وقت بگذارید و متنی را انتخاب کنید، که با مخاطب بیشترین تعامل را داشته باشد؛ این مهم‌ترین نکته است، که رعایت کردنش باعث دیده شدن و موفقیت شما در اینستاگرام می‌شود.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم راه‌های نوشتن یک کپشن خوب را به شما آموزش دهیم، حال جواب سوال (کپشن نویسی یعنی چه؟ ) را می‌دانید. حتما نکات دیگری هستند، که می‌توانند در این مقاله قرار بگیرند و قطعا شما هم تجربیاتی در این زمینه دارید، لطفا اطلاعات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

4.5/5 - (12 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. سمیه سادات قاضی گفت:

    خیلی عالی بود.مختصرو مفید.لذت بردم.

    2
  2. سمیه سادات قاضی گفت:

    خیلی عالی بود.مطالب مفید و مخصر.لذت بردم

    2
  3. سمیه سادات قاضی گفت:

    خیلی عالی بود.مطالب مفید و مخصر

    0
  4. فاطمه صادقی گفت:

    مطلب عالی و کاربردی بود.
    ممنونم از اطلاعات کافی و عالی تون

    0
  5. فائزه خاکباز گفت:

    🙏ممنون. بسیار عالی و کاربردی.
    خلاصه و مفید 🌹

    1
  6. فرزانه خباززاده گفت:

    بسایر کاربردی و مفید بود ممنونم

    1