top
8

آموزش نصب همزمان دو واتساپ در یک گوشی

زمان مطالعه: 4 دقیقه

6

icon

واتساپ محبوب‌ترین پیام‌رسان در جهان با ۲ میلیارد کاربر است، اما کمبودهایی دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، عدم امکان استفاده رسمی از دو اکانت واتساپ روی یک گوشی است. حالا ما می‌خواهیم به روش دیگری نحوه نصب و استفاده از دو واتساپ در یک گوشی را آموزش دهیم.

در حال حاضر برنامه‌هایی مانند تلگرام استفاده همزمان از دو حساب در یک گوشی را برای کاربران ممکن کرده‌اند، اما واتساپ به صورت رسمی چنین امکانی را در اختیارتان قرار نمی‌دهد.

برخی گوشی‌های اندرویدی امکان نصب دو نسخه از یک برنامه را برای کاربران فراهم می‌کنند. اگر صاحب گوشی سامسونگ باشید، با قابلیتی به نام «Dual Messenger» می‌توانید چنین کاری را انجام دهید. با این ویژگی می‌توانید دو نسخه از برخی برنامه‌ها را روی دستگاه خود داشته باشید که یکی از آن‌ها واتساپ است. بنابراین با این قابلیت نصب و استفاده از دو واتساپ در یک گوشی سامسونگ برای شما ممکن می‌شود.

گوشی‌های شیائومی از قابلیت Dual Apps بهره می‌برند و موبایل‌های اوپو و ویوو هم به ترتیب دارای ویژگی Clone Apps و App Clone هستند. اگر بخواهید دو واتساپ در یک گوشی هواوی یا آنر نصب و از آن‌ها استفاده کنید، باید به سراغ قابلیت App Twin بروید.

اگر می‌خواهید پیام خودکار در واتساپ ارسال کنید پیشنهاد می‌کنم مقاله آموزش ارسال پیام خودکار در واتساپ بیزینس را مطالعه کنید.

برند گوشی هوشمندتنظیمات برای نصب دو نسخه واتساپ
سامسونگDual Messenger
شیائومیDual Apps
اوپوClone Apps
ویووApp Clone
ایسوسTwin Apps
هواویApp Twin
آنرApp Twin

در ادامه برای اطلاع از نحوه اجرای دو اکانت واتساپ روی یک گوشی اندرویدی با همیاب 24 همراه باشید.

چگونه به دو واتساپ در یک گوشی دسترسی پیدا کنیم؟

در اولین مرحله باید به تنظیمات گوشی خود مراجعه کنید و با توجه به سازنده آن، در تنظیمات به دنبال ویژگی نصب دو نسخه از یک برنامه باشید. برای مثال در گوشی‌های اوپو باید در تنظیمات «Clone Apps» را جستجو کرد.

در ادامه وارد این بخش شوید و به دنبال گزینه‌های مختلف آن باشید. تمام برنامه‌ها از چنین ویژگی پشتیبانی نمی‌کنند، البته در اوپو امکان نصب نسخه دوم اپ‌های فیسبوک، اینستاگرام، مسنجر و واتساپ وجود دارد که تمام آن‌ها برای فیسبوک هستند.

ما می‌خواهیم دو واتساپ در یک گوشی اندرویدی داشته باشیم، بنابراین باید روی برنامه واتساپ در این فهرست ضربه بزنیم تا دومین اکانت خود را بتوانیم فعال کنیم.

در این بخش باید امکان نصب نسخه دوم واتساپ روی گوشی خود را فعال کنید، بنابراین گزینه روبه‌روی «Enable App Cloning» باید روشن شود. ضمنا می‌توانید نام نسخه دوم این برنامه را نیز تعیین کنید تا آن‌ها را با یکدیگر اشتباه نگیرید. به صورت پیش فرض نسخه دوم (WhatsApp(Clone نام دارد، اما می‌توانید برای آن یک نام دیگر مانند WhastApp 2.0 تایپ کنید.

به سراغ منوی اپلیکیشن (App Drawer) گوشی خود بروید. در اینجا با دو آیکون مختلف برای واتساپ مواجه می‌شوید که اگرچه شکل یکسانی دارند، اما نام آن‌ها مختلف است. همین اختلاف در نامگذاری نشان می‌دهد اکانت دوم شما مربوط به کدام آیکون می‌شود.

در نهایت نسخه جدید برنامه واتساپ را باز کرده، یک حساب جدید بسازید و از آن استفاده کنید.

با چند قدم ساده بالا می‌توانید به دو واتساپ در یک گوشی اندرویدی دسترسی پیدا کنید. همانطور که در ابتدا گفتیم، هر کمپانی نام متفاوتی را برای ویژگی نصب دو نسخه از یک برنامه را برای کاربران خود درنظر گرفته، با این حال مراحل بالا برای تمام آن‌ها تقریبا مشابه است.

اگر صاحب گوشی شیائومی، سامسونگ یا هواوی نیستید و به صورت پیش فرض قابلیت نصب دو نسخه از یک برنامه مانند واتساپ در اختیارتان قرار ندارد، می‌توانید به سراغ اپ‌های شخص ثالث بروید. برنامه‌های زیادی برای اینکار توسعه پیدا کرده‌اند که برای مثال یکی از آن‌ها، «Parallel Space – Multiple accounts & Two face» نام دارد.

منبع: business insider

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. سلام مرسی ممنون بابت مقاله خوب بتون واقعا کار بردی من چون من دوتا خط تلفن روی گوشیم دارم بایکی بیشتر به کار های شرکتیم می رسم و با یکی دیگه به خانواده برای همین خیلی خوب بود که می تونستم دوتا واتساپ داشته باشم … این خیلی عالی بود ممنونم بابت این مطلب خوبتون.

    1
    1. همیاب 24 گفت:

      با سلام دوست عزیز خوشحالیم که مطلب برای شما مفید و کاربردی واقع شده و امیدواریم به باقی مطالب موجود در وبلاگ سامانه همیاب24 نیز سر بزنید.
      موفق باشید.

      0
  2. علیزاده گفت:

    سلام
    ممنون از مقاله خوبتون
    لطفا درباره ترفندهای واتساپ بیشتر بنویسید

    1
    1. همیاب 24 گفت:

      با سلام دوست عزیز خوشحالیم که رضایتش شمارا جلب کرده‌ایم و تشکر از نظر مفید شما حتما در ادامه در این باره محتواهای بیشتری تولید و انتشار خواهیم‌ کرد.
      موفق باشید.

      0
  3. مرسی ممنون بابت محتوای خوب مفیدتون.

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      با سلام دوست عزیز خوشحالیم که مطلب برای شما مفید واقع شده و امیدواریم که مطالب دیگر وبلاگ نیز به شما کمک کند.
      برای شما لینکی از مطلبی مشابه با این مقاله گذاشته می‌شود، پیشنهاد میکنم آنرا مطالعه کنید.
      https://hamyab24.ir/blog/read-deleted-message-whatsapp/

      0