top
صفر تا صد دریافت اینماد

سامانه ثبت نام اینماد enamad.ir

زمان مطالعه: 4 دقیقه

4

icon

چطور می‌شود به یک فروشگاه اینترنتی اعتماد کرد؟

مالک فروشگاه چه کسی است و آدرسش کجاست؟

در صورت بروز مشکل در خرید اینترنتی مرجعی برای رسیدگی وجود دارد یا نه؟

پاسخ تمامی این سوالات اینماد یا نماد اعتماد الکترونیک است. اکنون شاید بپرسید نماد اعتماد الکترونیک چیست؛ ما در ادامه نحوه گرفتن اینماد، تمدید ای‌نماد و شکایت از وبسایت‌هایی که دارای نماد اعتماد الکترونیک هستند را به طور کامل به شما آموزش می‌دهیم.

ورود به سایت اینماد enamad.ir

نماد اعتماد الکترونیکی enamad.ir چیست

سامانه اینماد، سایتی است که توسط مرکز وزارت صنعت، معدن و تجارت (مرکز توسعه تجارت الکترونیکی) صادر شده و به کسب و کارهای اینترنتی اعطا می‌شود.

سایت‌هایی که دارای اینماد هستند به معنای صحت و حقیقی بودن اطلاعات هویتی و محل فیزیکی آن کسب و کار می‌باشد.

در ادامه نحوه وارد شدن و دریافت اینماد را به طور کامل به شما آموزش می‌دهیم.

ورود به سایت اینماد

برای ثبت درخواست نماد اعتماد الکترونیکی آدرس enamad.ir را در گوگل جستجو کنید و وارد سامانه ثبت نام اینماد شوید و سپس مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

قدم اول: از نوار بالا زیر بخش کسب کارها گزینه “ثبت نام” و “ورود به پنل کاربری” را انتخاب کنید.

ورود به سایت اینماد

قدم دوم: وارد صفحه پنل کاربری که شدید کمی پایین تر گزینه “ایجاد حساب کاربری” را انتخاب کنید.

قدم سوم: در بخش ثبت نام باید یک سری اطلاعات پرکنید.

  • نوع شخصیت
  • کد ملی
  • تاریخ تولد
  • شماره موبایل
  • آدرس ایمیل
  • شناسه کاربری
  • رمز عبور
  • تکرار رمز عبور

دو تا تیک پایین صفحه را هم علامت زده و سپس گزینه “تایید” را بزنید.

ثبت درخواست نماد اعتماد الکترونیکی

دقت کنید که شماره تلفنی که وارد می‌کنید باید متعلق به صاحب کد ملی وارد شده، باشد.

نکته: شناسه کاربری همان یوزرنیم شما می‌باشد و باید منحصر به فرد باشد.         

بعد از انجام مراحل بالا پیام “ثبت نام موفقیت آمیز” در انتهای صفحه به شما نشان داده می‌شود.

اکنون باید وارد اکانت‌تان در اینماد شوید و مراحل دریافت نماد الکترونیکی را انجام دهید.

مدارک لازم برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی

  • تصویر واضح از شناسنامه و کارت ملی
  • شماره تلفن همراه متقضای(مدیرعامل)
  • آدرس دقیق
  • نام دامنه و آدرس سایت
  • ساختن ایمیل به آدرس سایت (info@domain.com)

بیشتر بخوانید: چگونه از اعتبار و امنیت یک سایت مطمئن شویم؟ ۱۱ روش تضمینی 

دریافت نماد اینماد enamad.ir

بعد از اینکه مراحل ثبت نام اکانت در ای‌نماد را با موفقیت انجام دادید. برای ورود به اکانت‌تان باید به صفحه اصلی وارد شوید و مراحل زیر را طی کنید:

  • گزینه کسب و کارها را انتخاب کنید.
  • گزینه ثبت نام و ورود به پنل کاربری را انتخاب کنید.
  • در صفحه وارد شده نام کاربری و رمز عبورتان را وارد کنید.
  • سپس یک پیام حاوی تایید شماره موبایل برای شما ارسال می‌شود.
  • بعد از تایید شماره موبایل گزینه “ورود” را بزنید.

در این مرحله شما باید وارد داشبوردتان در سایت اینماد شوید و مراحل زیر را طی کنید:

قدم اول: از قسمت سمت راست گزینه “تکمیل اطلاعات” و سپس گزینه تکمیل فرم اطلاعات را بزنید.

تکمیل اطلاعات

در این بخش باید تمامی اطلاعات هویتی، محل سکونت و تماس فردی را تکمیل کنید و گزینه ذخیره را بزنید.

قدم دوم: بعد از تکمیل “فرم اطلاعات” به طور مجدد وارد قسمت تکمیل اطلاعات شده و گزینه “بارگذاری مدارک” را انتخاب کنید.

"بارگذاری مدارک در اینماد

در این بخش باید مدارک هویتی‌تان را با فرمت jpeg آپلود کنید.

نکته: در این قسمت دقت کنید تصویر پرسنلی و کارت پایان خدمت اختیاری می‌باشد.

قدم سوم: در این بخش از همان قسمت تکمیل اطلاعات، گزینه “احراز اطلاعات” را انتخاب کنید.

"احراز اطلاعات در اینماد

دقت کنید که در این قسمت باید تایید صحت تلفن همراه و تلفن ثابت را انجام دهید. توضیحات تایید هر بخش در قسمت پایین صفحه ارائه شده است.

قدم چهارم: در بخش سمت راست از قسمت “کسب و کار” گزینه “افزودن دامنه” را انتخاب کنید.

افزودن دامنه در اینماد

وارد این بخش که می‌شوید باید با دقت تمامی فیلدها را تکمیل کنید.

در قسمت پایین صفحه سه تا گزینه وجود دارد که در ادامه این سه گزینه را توضیح می‌دهیم:

سامانه اعتبار سنجی آدرس: این گزینه را روی فیلد سامانه اعتبار سنجی شهروند قرار دهید.

کد رهگیری: روی دکمه نارنجی رنگ کلیک کنید سپس به طور خودکار وارد صفحه اداره پست می‌شوید و مبلغی را پرداخت کنید.

بیشتر بدانید: این موضوع برای این است که یک بسته پستی برای شما ارسال شود و شما یا یکی از بستگان درجه یک‌تان باید بسته را تحویل بگیرد تا آدرس شما تایید شود.

وارد کردن کد رهگیری: شما بعد از پرداخت، یک کد توسط اداره پست دریافت می‌کنید که باید در این قسمت وارد کنید.

نکته: در قسمت پایانی باید آدرس دقیق شرکت‌تان را روی نقشه مشخص کنید و اگر هنوز شرکتی ندارید می‌توانید آدرس محل سکونت‌تان را روی نقشه مشخص کنید.

قدم پنجم: بعد از اضافه کردن دامنه باید تاییدیه فنی وبسایت را انجام دهید؛ برای این کار در قسمت کسب و کار گزینه مدیریت کسب و کار را انتخاب کنید.

افزودن کسب و کار در اینماد

در این قسمت روی گزینه “تاییدیه فنی” کلیک کنید.

تاییدیه فنی به سه روش قابل انجام است:

  • ارسال کد به ایمیل دامنه
  • بارگذاری فایل در سرور
  • افزودن متاتگ در صفحه اصلی

که مراحل انجام هر کدام از این روش‌ها در همان قسمت به طور کامل توضیح داده شده است.

قدم آخر: در این مرحله از ثبت اینماد، روی گزینه کسب و کار کلیک کنید و دو تا “فرم نظرسنجی” و سپس “چک لیست وضعیت کسب و کار” را مطالعه و کامل کنید.

در نهایت گزینه ارسال جهت بررسی توسط کارشناس را بزنید.

طی 2 الی 3 روز کارشناس‌ها مدارک شما را بررسی می‌کنند و شما می‌توانید از همین پنل کاربری نتیجه‌اش را ببینید.

بعد از اینکه کارشناس‌ها مدارک شما را تایید کردند شما از قسمت کسب و کار گزینه مدیریت کسب و کار را انتخاب کنید.

در صفحه‌ای که برای شما باز می‌شود، گزینه “تعهدنامه” را مطالعه کنید و تایید کنید.

دریافت اینماد

بعد از تایید این قسمت نوبت به پرداخت است که این پرداخت بابت اعتبار دو ساله اینماد است .

نکته: هزینه دریافت اینماد مبلغ 175 هزار تومان است.

بعد از پرداخت، اینماد شما آماده است و شما می‌توانید کد لوگو اینماد را در وبسایت‌تان قرار دهید تا لوگو اینماد برای شما در وبسایت نمایش داده شود.

با دیدن ویدیو که در ادامه آمده است شما می‌توانید مراحل ثبت نام در سامانه اینماد را به طور مرحله به مرحله مشاهده کنید.

سامانه شکایت اینماد

اول از همه شما باید مطمئن شوید که سایت دارای اینماد است و برای اطمینان از این موضوع کافیست مراحل زیر را طی کنید:

  • وارد سایت اینماد شوید.
  • در باکس جست و جو کسب کار آدرس سایت موردنظر را وارد کنید.
سامانه شکایت اینماد

اکنون در باکسی که برای شما نمایش داده شود می‌توانید متوجه شوید که فروشگاه اینترنتی دارای نماد الکترونیکی هست یا نه.

نکته: برای شکایت از یک وبسایت در اینماد، شما ابتدا باید در این وبسایت ثبت نام کنید. (پیشنهاد می‌کنیم در قسمت بالاتر که نحوه ثبت نام در سایت اینماد توضیح داده شده را مطالعه نمایید )

برای شکایت از سایت دارای اینماد شما باید وارد سایت enamad.ir شوید و مراحل زیر را طی کنید:

  • از باکس لینک‌های مفید، گزینه “شکایت از کسب و کار” را انتخاب کنید.
  • در صفحه باز شده نام کاربری، پسورد و عبارت امنیتی را وارد کنید تا وارد پنل کاربری‌تان شوید.
  • در صفحه پنل کاربری سمت راست گزینه شکایت و سپس ارسال شکایت را انتخاب کنید.
  • در صفحه ارسال شکایت تمامی فیلدها را پر کنید.
  • در قسمت ارسال فایل شما می‌توانید مدارکی برای شکایت‌تان ارائه کنید.
  • در نهایت گزینه ارسال را بزنید.

و تمام!

اکنون کسب و کاری که از آن شکایت کرده‌اید 48 ساعت زمان دارد که پاسخگو شما باشد، اگر در 48 ساعت بعدی پاسخ‌گو نبود نمادشان تعدیل می‌شود.

تمدید اینماد

همانطور که می‌دانید مهلت نماد اعتماد الکترونیکی 2 سال است و شما باید 2 هفته مانده به پایان اعتبار اینماد، آن را تمدید کنید.

برای تمدید نماد اعتماد الکترونیک کافیست مراحل زیر را طی کنید:

  • وارد وبسایت نماد اعتماد الکترونیکی شوید.
  •  وارد پنل کاربری‌تان شوید.
  • اگر کسب و کار شما اخطار یا شکایتی نداشته باشد به طور خودکار نماد اعتماد الکترونیک شما تمدید می‌شود.

نکته: هنگامی که ایمیل شروع فرایند تمدید را دریافت کردید لازم است وارد پنل کاربری‌تان در اینماد شده و چند مرحله را برای تمدید پیگیری نمایید.

در نهایت

در اینجا تمامی مراحل ثبت درخواست نماد اعتماد الکترونیکی (enamad.ir ثبت نام)، ثبت اینماد و ثبت نام در اینماد را به شما آموزش دادیم اگر سوالی در رابطه با مراحل ثبت نام اینماد یا تمدید اینماد داشتید در قسمت کامنت‌ها مطرح کنید تا در اسرع وقت به شما پاسخ داده شود.

سوالات متداول

مدت اعتبار اینماد چقدر است؟

نماد اعتماد الکترونیک به مدت 2 سال اعتبار دارد و شما می‌توانید به طور مجدد آن را تمدید کنید.

نحوه ثبت نام در سایت اینماد enamad.ir چیست؟

برای ثبت نام در سامانه اینماد کافیست enamad.ir را در گوکل جستجو کنید و سپس گزینه ثبت نام را انتخاب کنید و ادامه مراحل در مقاله به طور کامل آموزش داده شده است.

چطور بفهمیم یک سایت دارای نماد اعتماد الکترونیک است؟

اگر لوگوی اینماد در سایت فروشگاهی وجود نداشت کافیست آدرس سایت موردنظر را در باکس سرچ جستجو کنید.

3.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. مرضیه کاویانی فر گفت:

    شما به پیج ya.d….وپیجya.d……irنماداعتمادالکترونیک دادی درصورتی که ۶۵۰هزارتومن واریزکردم هیچی ارسال نکردن چجوری بایدازشون شکایت کنم نماداعتمادالکترونیک ازشون بگیرید؟

    0
  2. الهام جباری گفت:

    سلام وقت بخیر
    ما یه سایت فروشگاهی داریم که اینمادش به نام منه.من خودم یه سایت دیگه راه اندازی کردم که دامنش به نام منه الان میخوام واسش اینماد بگیرم امکانش هست واسه یه نفر دوتا اینماد تعلق بگیره.
    البته من مغازه ندارم و میخوام فقط فروش اینترنتی انجام بدم
    باید چیکار کنم ممنون میشم راهنماییم کنید

    1
  3. سلام. من برای تمدید اینماد در قسمت تعیین عنوان خدمات، به دلیل اینکه حوزه فعالیت من در لیست نبود گزینه ی سایر حوزه های مالی را انتخاب کردم. اما این عنوان در حالت “در انتظار تایید” میمونه. من علت اینکه چرا این عنوان تایید نمیشه از پشتیبان پرسیدم فقط گفتن برای گرفتن درگاه پرداخت به سامانه شاپرک مراجعه کنید!!
    در حالیکه در سامانه شاپرک خدمات مربوط به اخذ درگاه ارائه نمیشه. یکی از شروط اصلی گرفتن درگاه پرداخت داشتن اینماد فعال است.
    حال سوال من این است من چطور میتوانم اینمادم را دوباره تمدید کنم

    2
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام دوست عزیز. لطفا مشکل خود را از طریق شماره هایی که در سایت اینماد گذاشته شده است از اپراتور بپرسید تا شما را راهنمایی کنند.

      1