top
Non-payment of subsidy (2)

چرا یارانه من قطع شده است؟ همراه با راهکار

زمان مطالعه: 4 دقیقه

4

icon

اگر یارانه شما قطع شده و دلیل آن را نمی‌دانید نگران نباشید. با همیاب24 تا انتها همراه باشید تا با عوامل قطع شدن یارانه آشنا شوید. ما در این متن دلیل قطع شدن یارانه و نحوه پیشگیری و واریز مجدد یارانه‌ها را بررسی خواهیم کرد.

آیا می‌دانید با کلیک بر روی لینک زیر علاوه بر استعلام گارانتی گوشی خود، سرقتی یا مفقودی نبودن آن، اصالت گوشی، از مشخصات کامل گوشی خود نیز مطلع می‌شوید؟

دلیل قطع شدن یارانه

قطع شدن یارانه به عوامل زیادی بستگی دارد که در ادامه با تمام جزئیات بررسی خواهیم کرد اما یکی از این عوامل دهک خانوار است. شما می‌توانید دهک خود را از سایت hemayat.mcls.gov.ir  ببینید و اگر با اموال و مدارک شما مطابقت نداشت اعتراض خود را نسبت به دهک ثبت نمایید.

دوست عزیز قبل از خواندن ادامه متن حتما اپلیکیشن ضد سرقت و ردیاب گوشی را نصب نمایید. زیرا با نصب این برنامه کمک زیادی به امنیت خود کرده‌اید. با نصب برنامه ضد سرقت و ردیاب گوشی دیگر نگران سرقت و مفقود شدن گوشی خود نخواهید بود. و به راحتی می‌توانید گوشی خود را از لحاظ سلامت، تست نمایید و به کدهای ussd پرکاربرد گوشی‌تان دسترسی خواهید داشت و ….
همیاب ۲۴ سامانه دانش بنیان استعلام و ردیابی کالای دیجیتال تحت حمایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه

دلیل اصلی قطع یارانه برخی افراد

 دهک بندی اصلی‌ترین دلیل قطع شدن یارانه‌هاست. یارانه ۴۰۰ هزار تومانی را دهک‌های اول تا سوم شامل افراد بهزیستی و تحت پوشش کمیته امداد دریافت کردند و یارانه ۳۰۰ هزار تومانی نیز برای دهک‌های چهارم تا نهم جامعه است.

یارانه‌ام قطع شده است چکار کنم؟

یارانه‌ام قطع شده است چکار کنم؟

اگر یارانه‌تان واریز نشده اولین کاری که باید انجام دهید دهک خود را بررسی کنید. گاهی اشتباهی رخ می‌دهد و به اشتباه دهک‌تان زیاد می‌شود. در این مواقع حتما اعتراض خود را ثبت نمایید. بنا به هر دلیلی باید افراد با پلیس به علاوه ده در ارتباط باشند. پلیس به علاوه ده می‌تواند به رفع مسدودی حساب متصل به یارانه اطلاعات قابل قبولی را به افراد ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: استعلام دهک خانوار | استعلام یارانه با موبایل

دلایل زیاد شدن دهک و قطع شدن یارانه

  1. اگر اعضای خانواده ازدواج کردند باید خانوار خود را از شما جدا کنند زیرا در غیر این صورت درامدتان باهم محاسبه می‌شود و جز دهک ده به حساب خواهید آمد بنابراین یارانه شما قطع خواهد شد.
  2. اگر خودرو خود را فروخته‌اید حتما فک پلاک را هر چه سریع‌تر انجام دهید تا در دهک شما تاثیر نگذارد اگر به صورت قولنامه‌ای این کار را انجام دهید باعث افزایش دهک شما خواهد شد.
  3. اگر شخص پولداری هستید اما یکی از افراد خانواده بیماری پر هزینه‌ای دارد حتما اعلام نمایید زیرا شما جز موارد خاص هستید و باید بررسی لازم صورت گیرد تا یارانه شما واریز شود.
  4. حساب تجاری و شخصی خود را از هم جدا نمایید تا دهک شما افزایش نیابد و یارانه‌تان قطع نشود.
  5. کارت بانکی خود را برای اینکه با حساب‌تان کار کنند به دیگران ندهید زیرا دهک شما افزایش یافته و یارانه شما قطع خواهد شد.
  6. همچنین درآمد بالای 10 تا 15 میلیون تومان، خودروی بالای 300 میلیون تومان، املاک و زمین و مستغلات بیش از یک دستگاه، خودرو بیش از یک دستگاه، تراکنش با مبالغ بسیار بالا، حساب بانکی با حجم پس‌انداز بالا باعث افزایش دهک و قطع یارانه می‌شود.
  7. فردی که بابت مهریه در شرایط خاصی قرار دارد، ممکن است به خاطر پرداخت مهریه حساب وی مسدود شود.

بیشتر بخوانید: اعتراض به قطع یارانه | چرا یارانه به حسابم واریز نشده؟

درنهایت

با انجام مراحل بالا اگر همچنان یارانه شما واریز نمی‌شود حتما به مرکز پلیس بعلاوه ده مراجعه نمایید تا دلیل را برای‌تان توضیح دهند و راهنمایی‌های لازم را برای رفع مشکل بکنند. اگر سوال یا نظری دارید با ما درمیان بگذارید.

4.6/5 - (8 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. عباس شفیعی گفت:

    من هشت ماه پیش یارانم را وصل کردم ولی چیزی به حسابم واریز نشده

    0
  2. سیدرضامحمدی قمی گفت:

    سلام بنده ازماه اردیبهشت۱۴۰۱ ۸۶۵هزارتومن برام واریز
    شدولی مسدودشدتادوماه پیش ازطرف مرکزازحسابم
    دریافت شد مدتی است فرزندم یارانه خودشو جداکرد
    من هم مستمری بگیرم همسرم ازارث پدریش یک اتومبیل برای خودش خریدویک مغازه پوشاک درروستاه اجاره کرده ومشغول بکارشده که جوازکار بنام من میباشد.بفرمایید بااین هزینه‌ای سنگین من چیکارکنم.

    0
  3. با عرض سلام و احترام خدمت
    شما دوستان عزیز و بزرگوار.
    من هر چه تلاش کردم که وارد سامانه بشم،
    نتونستم سامانه حمایت را باز کنم.
    اگر کسی در این مورد به خصوص تجربه ای داره ممنون میشم که راهنمایی کنید.

    7