top
Meet Google’s surprise: Bard, the new giant of the technology world

با غافلگیری گوگل آشنا شوید: Bard، غول جدید دنیای تکنولوژی

زمان مطالعه: 6 دقیقه

2

icon

و بالاخره دیشب گوگل با رونمایی از ربات Bard سیلی محکمی را به گوش رقیب جدیدش یعنی ChatGPT زد و توانست از لرزش جایگاهی که طی چند سال گذشته با زحمت فراوان بدست آوده بود، جلوگیری کند.
اگر شما نیز از طرفداران هوش مصنوعی بوده باشید، احتمالا در جریان هستید که چندین سال است که هوش‌های مصنوعی‌ای مثل Imagen و MusicLM و Affectiva ،LaMDA و… میهمان ما هستند و خیلی وقت است که بشریت توانسته راهی جدید را برای تعامل اطلاعات، متون و تصاویر یا حتی ویدیو و صدا را برای خود باز کند.
و رونمایی از ربات Bard آخرین گامی بود که فقط در چند ماه گذشته، بشریت در راستای هوش مصنوعی برداشت، گامی بزرگ برای پیوستن به غول‌های بزرگ فناوری حال حاضر جهان!

گوگل Bard چیست؟

گوگل Bard چیست؟

Bard راهی جدید برای ترکیب وسعت دانش جهان با قدرت، هوش و خلاقیت مدل‌های بزرگ زبانی است. این ربات از اطلاعات بستر وب استفاده می‌کند تا پاسخی جدید و با کیفیت بنا به سلیقه هر شخص ارائه دهد.
این تعریفی بود که Sundar Pichai مدیر عامل گوگل در مقاله جدیدش در وبلاگ اصلی گوگل بیان کرده بود.

 Pichai مدیر عامل گوگل

Bard کی رونمایی می‌شود؟

شب گذشته یعنی در تاریخ 8 فوریه 2203 مقاله‌ای در وبلاگ اصلی گوگل منتشر شد که بالاخره پاسخ کوبنده گوگل را به حواشی مربوط به رقیب جدیدش یعنی ChatGPT را افشا کرد. در این مقاله Bard به عنوان یک راهنمای خارق‌العاده یا یک معلم دانا معرفی شد که همیشه می‌تواند با توضیحی خلاقانه، پاسخگوی کنجکاوی همه‌‌ی افراد باشد.
این ربات به حدی قوی برنامه‌ریزی شده که می‌تواند به راحتی به شما کمک کند تا اکتشافات جدید تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا را برای یک کودک 9 ساله توضیح دهید، یا بهترین مهاجمان حال حاضر فوتبال را بدون هیچ دانش قبلی مقایسه کنید!
همچنین از این ربات می‌توان به عنوان بهترین معلم برای تقویت تمام مهارت‌های افراد نیز یاد کرد!

در حال حاضر Bard، یعنی ربات تازه به دوران رسیده هوش مصنوعی بر اساس مدل زبانی (LaMDA) تنظیم شده و بیشتر برای برنامه‌های گفتگویی است و فقط برای یک گروه منتخب از آزمایش‌کنندگان و کارشناسان خود شرکت در دسترس است.
گوگل اعلام کرد که Bard در چند هفته آینده یا نهایتا طی شش ماه آینده به طور گسترده در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.
در جلسه‌ای که حدود یک هفته پیش در گوگل برگزار شده بود، اعلام شده بود که مردم باید خود را باید برای انقلابی بزرگ در دنیای تکنولوژی آماده کنند. آرتور جونز دوم و مکس زان از ABC News نیز در این جلسه مشارکت داشتند.

Bard کی رونمایی می‌شود؟

Bard چه کاری انجام می‌دهد؟!

بر اساس ویدئویی که پیچای در توییتر خود به اشتراک گذاشته، کاربران می‌توانند از Bard برای اطلاع از هر چیز کوچک و بزرگی استفاده کنند، مثل مقایسه دو فیلم نامزد اسکار و یا ایده‌ برای پخت ناهار خود را بر اساس مواد موجود در یخچال خانه‌شان یا از آخرین اکتشافات تلسکوپ جیمز وب مطلع شوند.

Bard چه کاری انجام می‌دهد؟!
اگر برای حمام نوزادتان به کمک هوش مصنوعی نیاز داشتید، هم اکنون زمان آن فرا رسیده است!

پیچای گفت که این روزها مشغول گذراندن زمان بسیار هیجان انگیزی در شرکت گوگل هستند و حسابی مشغول کار روی این فناوری‌ جدید هستند، او همچنین اضافه کرد که گوگل سعی دارد تحقیقات و پیشرفت‌های عمیق علمی را به محصولاتی قابل لمس بدل کند تا بتواند به صورت تاثیرگذارتری به مردم جهان کمک کند!

Bard گوگل

Bard در مقابل ChatGPT !

گرچه که احتمالا Bard پاسخ گوگل به ChatGPT است، برنامه‌ای مبتنی بر هوش مصنوعی که در چند ماه گذشته پس از اشتراک‌گذاری پست‌های زیادی از کاربران درباره توضیحات این ربات با شعرهای شکسپیر، نوشتن نت‌های موسیقی یا شناسایی اشکالات در کدهای برنامه نویسی، محبوبیت زیادی پیدا کرده بود، اما گوگل ادعا می‌کند که این ربات هوش مصنوعی جدید از مدت‌ها قبل برنامه ریزی شده بوده و طی شش ماه گذشته به صورت تخصصی برنامه ریزی شده بوده است.

چت جی پی تی(ChatGPT) چه بود؟!

ChatGPT که مخفف کلمه Chat Generative Pre-trained Transformer است، توسط شرکت هوش مصنوعی OpenAI ایجاد شد و یک ربات چت است که برای گفتگوی دو نفره بین یک برنامه کامپیوتری با کاربران انسانی کاربرد دارد. این برنامه از الگوریتمی استفاده می‌کند که کلمات را بر اساس درس های آموخته شده از اسکن میلیاردها قطعه متن در سراسر اینترنت انتخاب می‌کند. برای آشنایی بیشتر با این ربات می‌توانید از مقاله زیر استفاده کنید.

آشنایی کامل با ربات چت جی پی تی| ChatGPT چیست؟

چت جی پی تی(ChatGPT) چه بود؟!

به نظر شما آیا ChatGPT یا Bard می‌توانند معلم بعدی فرزند شما باشند؟

این سوالی بود که در آخرین جلسه گوگل، مردم از کارشناسان هوش مصنوعی و سیاستمداران مربوطه سوال کردند اما نتوانستند جوابی دقیق و شفاف و دریافت کنند!
مایکروسافت که طی سال‌های 2019 و 2021 در OpenAI سرمایه‌گذاری کرده بود، ماه گذشته اعلام کرد که قصد دارد همکاری خود را با این شرکت گسترش داده و میلیاردها دلار دیگر نیز در این شرکت سرمایه‌گذاری کند که این موضوع می‌تواند نشانگر برنامه‌های عظیمی در آینده‌ی تکنولوژی باشد یا حتی می‌توان به این خبر به عنوان یک پاسخ احتمالی مثبتبه سوالی باشد که در جلسه پرسیده شده بود.

به گفته فوربس، مایکروسافت تا 10 میلیارد دلار در ChatGPT سرمایه گذاری کرده و ممکن است آن را در موتور جستجوی Bing خود نیز بگنجاند!
حال باید در انتظار خبرهای جدید از جانب گوگل و بارد Bard بمانیم تا ببینیم که نتیجه‌ی این دعوای بزرگ میان غول‌های تکنولوژی به چه سرانجامی خواهد رسید.

گوگل و مایکروسافت

نتیجه‌گیری

سعی کردیم که در این مقاله جدیدترین اخباری را که درباره ربات تازه به دوران رسیده Bard، وجود دارد را برای شما بازگو کنیم.
امیدواریم که این مقاله رضایت شما را جلب کرده باشد، لطفا ما را از انتقادات و پیشنهادات خود بهره‌مند سازید تا در بهبود مقالا‌ت از آنان یاری جوییم.

4.3/5 - (6 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. Samad yaghub گفت:

    یه مقاله‌ای بود میگفت که این هوش مصنوعی ها دارن خطرناک میشن و اگر همینجوری این روال پیش بره مهم نیس اسم چت بات بارد باشه یا بینگ و جی پی تی هر چی باشه میتونه جای انشان رو توی صنعت بگیره و ادمارو بیکار کنه

    1
  2. راسته میگن چت بات بارد می‌تونه به همه چیز روی گوشی دسترسی پیدا کنه؟ و حتی ممکنه که هکمون کنه؟!!!

    2