top
License plate replacement fee

هزینه تعویض پلاک

زمان مطالعه: 4 دقیقه

0

icon

وقتی حرف از تعویض پلاک به میان می‌آید اولین چیزی که ذهن را مشغول می‌کند این است که هزینه تعویض پلاک چقدر است؟! ما در این متن می‌خواهیم به صورت کامل به این موضوع بپردازیم و ببینیم برای تعویض پلاک باید چقدر هزینه کنیم و هزینه را باید خریدار بپردازد یا فروشنده؟! بنابراین تا انتها با ما همراه باشید.

آیا می‌دانید که بهتر است حتما قبل از خرید گوشی استعلام بگیرید تا در آینده با مشکل مواجه نشوید؟! با کمک لینک زیر علاوه بر استعلام کامل گوشی، می‌توانید از تمام جزئیات گوشی خود نیز آگاه شوید.

هزینه تعویض پلاک

برای عوض کردن پلاک باید از سامانه نوبت دهی تعویض پلاک نوبت بگیرید و با در دست داشتن مدارک مورد نیاز تعویض پلاک در تاریخ و زمانی که برای‌تان مشخص شده است برای تعویض حضور داشته باشید. اما سوال اینجاست که هزینه تعویض پلاک چقدر است و چه کسی باید پرداخت نماید؟!!!

هزینه تعویض پلاک موتور و خودرو ۱۴۰۲​ را بر اساس قانون جدید تعویض پلاک، خریدار و فروشنده باید بپردازند. این نکته قابل توجه است که قانون گذار، برای پرداخت هزینه تعویض پلاک ۱۴۰۲​، شخصی را معین نکرده است؛ اما، جالب است بدانید که بر اساس عرف، پرداخت هزینه تعویض پلاک خودرو یا موتور 1402، بر عهده خریدار است.

مبلغ تعویض پلاک ماشین در سال 1402

هزینه تعویض پلاک ماشین در سال 1402

بهتر است بعد از خرید خودرو هر چه سریعتر خودرو را به نام خریدار بزنید زیرا در صورت بروز اتفاق برایتان مشکل بوجود خواهد آمد.

هزینه تعویض پلاک خودرو 1402، به دو دسته تقسیم می‌شود. هزینه‌های اصلی و فرعی

هزینه اصلی تعویض پلاک ماشین شامل: انجام عمل تعویض پلاک خودرو است که توسط مراکز تعویض پلاک، اخذ می‌شود و حدودا مبلغ 373 هزار تومان است.

هزینه های فرعی تعویض پلاک خودرو شامل: 

  • مالیات خودرو: برای خودروهای تولیدداخل، 1 درصد و برای خودرو های تولید خارج، 2 درصد ارزش معاملاتی آن‌ها که سازمان امور مالیاتی، تعیین کرده، می‌باشد.
  • خلافی خودرو
  • عوارض سالانه خودرو

نحوه محاسبه هزینه تعویض پلاک موتور در سال ۱۴۰۲​

هزینه تعویض پلاک موتور در سال ۱۴۰۲​

هزینه تعویض پلاک موتور 1402 نیز به دو گروه هزینه‌های اصلی و فرعی، تقسیم می‌شود.

مبلغ اصلی: هزینه تعویض پلاک موتور که توسط مراکز تعویض پلاک، گرفته می‌شود و حدودا 50 هزار تومان است.

هزینه های فرعی: شامل مالیات، عوارض و خلافی موتور بوده، بسته به داخلی و خارجی بودن موتور و میزان تخلفات و جریمه‌های آن، متفاوت می‌باشد.

نحوه محاسبه قیمت تعویض پلاک

نحوه محاسبه قیمت تعویض پلاک

در سال گذشته بر اساس داخلی و یا خارجی بودن خودرو و موتور سیکلت محاسبه میزان قیمت تعویض پلاک موتور و ماشین متفاوت بود اما اکنون، به موجب قانون جدید تعویض پلاک، نحوه محاسبه میزان قیمت تعویض پلاک موتور و ماشین، تغییر کرده و مبلغ یکسانی از تمامی وسایل نقلیه، اخذ خواهد شد.

به موجب قانون تعویض پلاک جدید، در محاسبه میزان قیمت تعویض پلاک موتور و ماشین، تا زمانی که هزینه‌های فرعی، پرداخت نشده باشد، امکان تعویض پلاک، وجود نخواهد داشت.

توجه داشته باشید قیمت‌های گفته شده براساس سال گذشته می‌باشد بلافاصله بعد از اعلام هزینه جدید مقاله آپدیت خواهد شد.

در نهایت

با توجه به توضیحات بالا درباره هزینه‌های تعویض پلاک حتما علاوه بر همراه داشتن مدارک مورد نیاز کارت بانکی با خود داشته باشید که به مشکل نخورید. اگر سوال یا نظری دارید باما درمیان بگذارید تا راهنمایی‌تان کنیم.

در ضمن جالب است بدانید در اپلیکیشن همیاب24 علاوه بر گرفتن استعلام اصالت گوشی که از واجباتی است که قبل از خرید گوشی باید انجام دهید چندین امکان هیجان انگیز درباره جلوگیری از سرقت گوشی نیز وجود دارد. بنابراین حتما این برنامه را نصب نمایید تا برای همیشه با سرقت یا مفقود شدن گوشی‌تان خداحافظی نمایید.

3.2/5 - (10 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید