ترابرد سیمکارت به معنای انتقال شماره تلفن همراه است. ترابرد در واقع به مشترکان اپراتورهای دیگر این امکان را میدهد که بدون تغییر شماره سیمکارت، اپراتور تلفن همراه خود را بهصورت رایگان تغییر دهند.
در این مطلب نحوه ترابرد به رایتل و تغییر اپراتور یا در واقع ترابرد سیمکارت همراه اول به رایتل و ترابرد ایرانسل به رایتل را آموزش میدهیم.
همیاب ۲۴ | سامانه استعلام و ردیابی گوشی، تبلت و لپتاپ
روشهای ترابرد به رایتل
مراحل ترابرد به رایتل به صورت غیرحضوری (آنلاین)
برای ترابرد سیمکارت همراه اول به رایتل/ ترابرد ایرانسل به رایتل به صورت آنلاین و غیرحضوری میتوانید مراحل زیر را دنبال نمایید:
1- ابتدا به پرتال ترابرد رایتل به آدرس rightel.ir/mnp مراجعه و فرم درخواست آنلاین ترابرد سیمکارت را تکمیل نمایید.

2- پس از ثبت درخواست آنلاین ترابرد، سیمکارت از طریق پست به آدرس شما ارسال میشود.
3- بعد از دریافت سیمکارت، تاییدیه دریافت سیمکارت را از طریق پیامک و یا سایت رایتل ارسال کنید.

4- دریافت شناسه ترابرد (نگه داشتن آن تا پایان فرآیند ترابرد الزامی است).
نکته: در صورتیکه سیمکارت شما دائمی است میبایست صورتحساب خود را پرداخت نمایید.
5- پیامک موفقیتآمیز بودن ترابرد به سیمکارت قبلی شما ارسال میشود.
6- سیمکارت جدید شما پس از تایید ترابرد و اتمام پروسه فعال خواهد شد.
حتما بخوانید: نحوه ترابرد به سیمکارت ایرانسل به صورت حضوری و غیرحضوری
مراحل ترابرد به رایتل به صورت حضوری
برای ترابرد سیمکارت همراه اول به رایتل/ ترابرد سیمکارت ایرانسل به رایتل به صورت حضوری میتوانید مراحل زیر را دنبال نمایید:
1- به یکی از فروشگاهها یا نمایندگیهای رایتل مراجعه کنید.
2- برای احراز هویت و تایید شروع فرآیند ترابرد، اطلاعات درخواستی و کد OTP ارسال شده به گوشی همراه خود را به کارشناس فروشگاه یا نماینده رایتل ارایه دهید.
3- سیمکارت جدید (غیرفعال) را از کارشناس فروشگاه یا نماینده رایتل تحویل بگیرید.
نکته: در صورتیکه سیمکارت شما دائمی است میبایست صورتحساب خود را پرداخت نمایید.
4- سیمکارت جدید شما پس از تایید ترابرد و اتمام پروسه فعال خواهد شد.
پیگیری وضعیت ترابرد به رایتل
طی فرآیند ترابرد شما میتوانید از طریق سایت رایتل به صورت آنلاین و غیرحضوری و یا به صورت حضوری با دفاتر خدمات مشترکان رایتل ارتباط برقرار کرده و با ارایه کد رهگیری دریافت شده یا کد شناسایی از وضعیت ترابرد شماره سیمکارت خود مطلع شوید.
لغو ترابرد به رایتل
تا پیش از اعلام آمادگی اپراتور مقصد برای فعالسازی سیمکارت، امکان انصراف از درخواست ترابرد در پورتال اپراتور مقصد و با استفاده از کد رهگیری (شناسه ترابرد) و کد شناسایی امکانپذیر است. جهت اعلام انصراف، میتوانید به پورتال اپراتور مربوطه یا دفتر خدمات آن مراجعه کنید.
همیاب ۲۴ سامانه استعلام و ردیابی گوشی، تبلت و لپتاپ
دیدگاه ها و تجربیات خود را پیرامون این نوشته با ما در میان بگذارید…
سلام وقت بخیر من چند روز پیش درخاست ترابرد از ایرانسل به رایتل دادم الان سیمکارت فعلیم قطع شده میخاستم ببینم وقتی سیمکارد جدید رسید چطور تایید دریافت سیمکارت بزنم چون این قطع هست سیمکارت جدید هم فعال نشده .
دوستان من سه روز پیش صورتحساب همراه اولم را صفر کردم و بعد درخواست ترابرد دادم امروز این پیام برام اومد ،کسانیکه دچار مشکل میشن موارد زیر رو با دقت انجام بدن
مشترک گرامی با ترابرد موارد زیر را رویت خواهید کرد: 1- اتمام خدمات اپراتور قبلی 2- قطع مکالمات بین الملل تا ورود به اپراتور جدید 3- صفرشدن اعتبار(سیمکارت اعتباری) 4- اعمال تعرفه اپراتور جدید بعد از ترابرد 5- امکان رد درخواست به دلیل : ورود اطلاعات غلط، عدم تسویه حساب با اپراتور قبلی، در اولین ترابرد باید سیم کارت بیش از 3 ماه فعال بوده باشد، موارد حقوقی، درخواست تغییر از دائمی به اعتباری و بالعکس 6- امکان ترابرد تا 2بار در سال
شایان ذکر است، اتمام فرایند ترابرد برای سیمکارت های اعتباری 2 روزکاری و برای سیمکارت های دائمی 3 روزکاری زمان می برد.
سلام سامان عزیز. ممنون از اطلاع رسانی خوب شما
سلام
امروز درخواست ترابرد از ایرانسل به رایتل دادم
کی سیم کارت میرسه؟
سلام.لطفا مشکلات عدم تایید رو خودتون حل کنید…احتمالا درخواست ترابرد بسیار زیاد میشه نسبت به قبل… مشکلات رو حل کنید…و فرایند راحت باشه
خب جواب سوالارو بدین دیگه.. من تمام مراحل ترابردو انجام میدم آخرش مینویسه نیاز به تایید همراه اول داری.. اومدم نظرهارو خوندم میبینم همه مشکل منو دارن اما دریغ از جواب…اگه جواب نمیدین چرا میگین مشکلاتو بنویسین.. اونم از ترابرد.. میگن ترابرد کنید اونوقت آخرش ………… میگن نمیشه 😅
سلام دوست عزیز. گاهی مشکلی در سامانه بوجود میآید. لطفا با نمایندگی همراه اول تماس بگیرید و مشکلتان را بگویید تا راهنماییتان کنند.
سلام. بیش از ده بار تلاش کردم برای ترابرد ولی موفق نشدم لطفا راهنماییم کنید
داش زنگ بزن به پشتیبان رایتل
09202000000
بهش مشکلتو بگو