top
How to scan a QR code on your Android phone or tablet

چگونه یک کد QR را در تلفن یا تبلت اندرویدی خود اسکن کنیم؟

زمان مطالعه: 7 دقیقه

2

icon

این روزها QR کدها توجه زیادی را به خود جلب کرده‌اند و روز به روز مردم با این کد بیشتر آشنا می‌شوند. بنابراین بهتر است هرچه سریع‌تر با QR کد آشنا شوید. اما این سوال پیش می‌آید که چگونه یک کد QR را در تلفن یا تبلت اندرویدی خود اسکن کنیم؟ نگران نباشید ما در این متن به صورت کامل نحوه اسکن QR Code در گوشی‌های اندرویدی را آموزش دادیم، بنابراین تا انتها متن با همیاب 24 همراه باشید.

آیا می‌دانید با کلیک بر روی لینک زیر علاوه بر استعلام گارانتی گوشی خود، سرقتی یا مفقودی نبودن آن، اصالت گوشی، از مشخصات کامل گوشی خود نیز مطلع می‌شوید؟

اسکن کد QR چیست و چه کاربردی دارد؟

اسکن کد QR چیست و چه کاربردی دارد؟

در دهه گذشته، کدهای QR محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. می‌توانید آن‌ها را روی ویترین رستوران‌ها، ایستگاه‌های اتوبوس، فروشگاه‌ها و حتی در کتاب‌ها پیدا کنید. آن‌ها یک راه مفید برای هدایت سریع افراد به وب سایت‌های خاص ،یک برنامه، اطلاعات تماس، اطلاعات درج شده بر روی بلیط‌ و یا هر نوع اطلاعات دیگر هستند.

و با استانداردتر شدن کدهای QR، دستگاه‌های بیشتری برای اسکن آن‌ها طراحی می‌شوند. این شامل گوشی‌های هوشمند نیز می‌شود.

می‌توانید کدهای QR را در هر دستگاه اندرویدی که دوربین دارد، اعم از تلفن هوشمند یا تبلت، اسکن کنید. و هنگامی که کد را اسکن کردید، می توانید URL آن (وب سایتی که به آن اشاره می‌کند) را آزادانه باز کرده یا به اشتراک بگذارید.

بیشتر بدانید: آیا می‌دانید بعد از گم شدن یا سرقت گوشی، لپ تاپ و سایر کالاهای دیجیتال خود می‌توانید وارد سامانه همیاب ۲۴ شوید و یا اپلیکیشن همیاب ۲۴ را نصب کنید و بعد از ثبت به راحتی گوشی خود را ردیابی نمایید؟

نحوه اسکن QR Code در گوشی‌های اندرویدی

اما حالا که با این موضوع آشنا شدین این سوال پیش می‌آید که چگونه یک کد QR را در تلفن یا تبلت اندرویدی خود اسکن کنیم؟

ما در این متن به شما نحوه اسکن QR Code در گوشی‌های اندرویدی را آموزش خواهیم داد. بنابراین تا انتها با ما همراه باشید.

نحوه اسکن QR Code در گوشی‌های اندرویدی با استفاده از دوربین گوشی

نحوه اسکن QR Code در گوشی‌های اندرویدی با استفاده از دوربین گوشی

برنامه دوربین را در دستگاه Android خود باز کنید.

کد QR را به داخل قاب منتقل کنید. اگر کد به راحتی قابل اسکن باشد، نشانی اینترنتی کد را در پایین قاب خواهید دید. روی آن ضربه بزنید تا URL باز شود.

نکته: اگر دوربین شما کد QR را نمی‌شناسد، دوربین خود را ببندید و دوباره آن را باز کنید یا کد QR را جابه‌جا کنید تا کل صفحه را اشغال نکند.


نحوه فعال کردن گزینه‌ی اسکن QR کد

در برخی از گوشی‌های اندروید برای اسکن QR کد باید گزینه‌ی Bixby Vision را فعال کنید. برای این کار بر روی آیکون Bixby Vision در قسمت بالا و سمت چپ برنامه‌ی دوربین ضربه بزنید، تا این قابلیت فعال شود.

اگر شما مطمئن هستید که از Android 9 و بالاتر استفاده می‌کنید و دوربین گوشی شما به صورت خودکار کد دوبعدی مورد نظرتان را اسکن نمی‌کند، به این معناست که باید به صورت دستی گزینه‌ی QR code scanning  را در تنظیمات (settings) گوشی خود فعال کنید.

اگر دوربین دستگاه Android شما کد QR را به‌طور خودکار اسکن نمی‌کند، باید از Google Lens استفاده کنید ، قابلیتی که به شما امکان می‌دهد با دوربین خود در وب جستجو کنید، در برنامه جستجوی Google، که می‌توانید آن را از فروشگاه Play دانلود کنید. لنز همچنین گزینه‌های بیشتری برای استفاده از کد QR که اسکن کرده‌اید در اختیار شما قرار می‌دهد، که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

اسکن QR کد با گوگل لنز

قبل از آموزش نحوه اسکن QR Code در گوشی‌های اندرویدی با استفاده از گوگل لنز باید به این نکته توجه داشته باشد که می‌توانید برنامه Google Lens را برای اسکن کد QR دانلود کنید، اما در همه دستگاه‌های اندرویدی در دسترس نیست. بنابراین ما در مورد یک رویکرد جهانی تر با جستجوی Google بحث خواهیم کرد.

برخی از گوشی‌های اندرویدی مانند پیکسل 5 دارای لنز در اپلیکیشن دوربین هستند. فقط روی Modes در پایین صفحه، سپس Lens ضربه بزنید و دوباره امتحان کنید.

برای اسکن بار کد با گوگل لنز مراحل زیر را انجام دهید:

  1. برنامه جستجوی Google را در دستگاه Android خود باز کنید.
  2. روی نماد دوربین در سمت راست نوار جستجو ضربه بزنید تا Google Lens راه اندازی شود.
  3. در قسمت بالا، روی نماد دوربین در بالا، جایی که می‌گوید Search with your camera روی آن ضربه بزنید تا به Google Lens به دوربین شما دسترسی پیدا کند. اگر اولین باری است که از لنز استفاده می‌کنید، باید به این ویژگی اجازه دسترسی به رسانه و دوربین خود را بدهید.
  4. دوربین خود را طوری قرار دهید که کد QR در کادر باشد.
  5. اگر تلفن شما بتواند کدهای QR را به طور خودکار اسکن کند، URL روی آن ظاهر می‌شود. روی URL یا دکمه شاتر – ذره بین – در پایین صفحه ضربه بزنید تا بلافاصله به وب سایت بروید.
  6. اگر URL به طور خودکار نشان داده نشد، روی دکمه شاتر لنز ضربه بزنید تا وب را جستجو کند.

URL روی کد QR ظاهر می‌شود و می‌توانید روی آن ضربه بزنید تا فوراً به وب سایت بروید. همچنین سه گزینه به شما داده می‌شود:

  • وب سایت: URL را در مرورگر وب شما باز می‌کند.
  • کپی URL :URL را در کلیپ بورد گوشی شما کپی می‌کند، بنابراین می‌توانید آن را در هر جایی جای گذاری کنید.
  • اشتراک‌گذاری: به شما امکان می‌دهد URL را از طریق پیام متنی، ایمیل یا با استفاده از برنامه دیگری برای شخصی ارسال کنید.

اگر هیچ یک از این روش‌ها کار نکرد، ممکن است خود کد QR نامعتبر باشد.

نحوه اسکن QR Code در گوشی‌های اندرویدی با استفاده از اپلیکیشن

نحوه اسکن QR Code در گوشی‌های اندرویدی با استفاده از اپلیکیشن

اگر با هیچ کدام از روش‌های بالا موفق نشدید که اسکن QR Code را انجام دهید، اصلا نگران نباشید. زیرا اپلیکیشن‌های زیادی وجود دارند که به راحتی می‌توانید کیو آر کد را اسکن کرد.

وارد برنامه گوگل پلی و یا بازار شوید و اپلیکیشن مورد نظر خود را دانلود نمایید.

بیشتر بخوانید: بهترین برنامه‌های اسکن اسناد و عکس‌ها برای اندروید و آیفون

نحوه اسکن QR از صفحه گوشی

خب حالا که با نحوه اسکن QR Code در گوشی‌های اندرویدی این سوال پیش می‌آید که اگر QR Code در گوشی خودمان قرار داشت باید چکار کنیم؟

با کمک از مرورگر کروم (Chrome)، می‌توانید برای چند ثانیه QR کد را لمس کنید، تا منویی برای شما نمایش داده شود. حالا گزینه‌، Google Lens را انتخاب کنید. URL درج شده در کد برای شما نمایش داده خواهد شد و شما با ضربه به روی آن به صفحه‌ی پیوست هدایت خواهید شد.

در نهایت

در این متن به صورت کامل شما را با نحوه اسکن QR Code در گوشی‌های اندرویدی آشنا کردیم. اگر سوال یا نظری دارید با ما در میان بگذارید.

آیا می‌دانید با نصب اپلیکیشن همیاب ۲۴ با سرقت یا مفقود شدن گوشی‌تان خداحافظی خواهید کرد؟

این برنامه را می‌توانید از طریق لینک زیر دانلود نمایید.

منبع: businessinsider

3/5 - (5 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. سید احسان حسینی گفت:

    ممنون 🧡💜💛❤️🤍💙💚

    1
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام احسان عزیز.
      رضایت شما باعث افتخار ما است.

      2