top
iPhone or Samsung which is better

چگونه آنتن گوشی آیفون را در 7 مرحله برگردانیم؟!

زمان مطالعه: 8 دقیقه

0

icon

مشکلات آنتن دهی گوشی آیفون می‌تواند یکی از عذاب آورترین مواردی باشند که هنگام یک تماس ضروری یا یک مکالمه لذت بخش اتفاق بیوفتد و باعث بروز تماس‌های ناموفق، سرعت پایین اینترنت یا عدم اتصال به آن و قطع و وصل مکرر شبکه سیمکارت شوند. اما نگران نباشید، هر چیزی یک راهکار دارد!
ما در این مقاله، به شما نحوه بازیابی اتصال آنتن در گوشی آیفون را به صورت کامل و جامع توضیح خواهیم داد، پس حتما با ما همراه باشید.

از اصل بودن آیفون خود مطمئنید؟!
برای اطمینان از اصل بودن گوشی خود کافیست در سایت همیاب۲۴ استعلام بگیرید تا علاوه بر بررسی اصالت و رجیستری از مفقودی یا سرقتی نبودن آن نیز اطمینان پیدا کنید.

مشکل انتن دهی ایفون ۱۲

1. سیم کارت خود را خارج کرده و دوباره جایگذاری کنید!

اگر آنتن گوشی آیفون شما دچار مشکل شده است، ابتدا سیم کارت را از گوشی خارج کنید و آن را با دقت تمیز کنید. سپس سیم کارت را در یک گوشی دیگر قرار دهید تا اطمینان حاصل کنید که سیم کارت سالم است. در صورتی که سیم کارت در گوشی‌های دیگر سالم بود، نشان می‌دهد که مشکل احتمالاً از آیفون شما یا نحوه نصب سیم کارت آن است.

چگونه انتن گوشی ایفون را برگردانیم

بعد از تمیز کردن سیم کارت، آن را با دقت در شیار مخصوص سیمکارت آیفون قرار داده و گوشی را روشن کنید. حالا می‌توانید وضعیت آنتن دهی آیفون را بررسی کنید. احتمالاً با انجام این کار، مشکل آنتن گوشی آیفون برطرف می‌شود. اما در صورتی که با این راهکار، مشکل حل نشد، نگران نباشید، می‌توانید به روش‌های دیگری که در ادامه توضیح داده خواهد شد، مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش تصویری تغییر مدل فونت در آیفون

2. گوشی آیفونتان را ریستارت کنید!

یکی از راه‌های ساده برای رفع مشکل آنتن دهی آیفون مانند پریدن آنتن یا گیر کردن در حالت جستجو، ریستارت کردن گوشی است. بنابراین، هنگامی که مشکل آنتن پیش می‌آید، آیفون خود را ریستارت کنید.

قطع شدن انتن ایفون ۱۴

برای ریستارت کردن سریع بر روی آیفون‌های جدید شرکت اپل (آیفون 8 به بعد)، ابتدا دکمه افزایش صدا را فشار داده و سپس رها کنید. سپس دکمه کاهش صدا را فشار داده و رها کنید. در نهایت، دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید تا لوگوی اپل نمایان شود. با انجام این مراحل، فرآیند ریستارت به صورت سریع تکمیل می‌شود.
برای انجام سریع ریستارت بر روی آیفون‌های قدیمی‌تر نیز، دکمه هوم و پاور را به طور همزمان فشار داده و نگه دارید تا لوگوی اپل ظاهر شود. پس از ظاهر شدن لوگوی اپل، آیفون ریستارت شده و به صورت خودکار راه‌اندازی می‌شود. پس از روشن شدن کامل گوشی شما به احتمال زیاد مشکل حل شده باشد.

3. رجیستری آیفون خود را بررسی کنید!

برای استفاده قانونی از سیم کارت و سرویس تلفن همراه، آیفون شما باید مطابق با طرح رجیستری کشور ثبت شده باشد. این طرح برای جلوگیری از عرضه گوشی‌های غیرقانونی و قاچاق یا سرقتی ارائه شده است. در صورتی که آیفون شما رجیستری نشده باشد، نمی‌توانید از سیم کارت و خدمات آن استفاده کنید و پیغام‌هایی مانند “No services” و “searching” در آیفون نمایش داده می‌شود.

ترفند رجیستری ایفون ۱۴

بنابراین، اگر با مشکل پریدن آنتن و عدم آنتن دهی در آیفون خود مواجه هستید، ابتدا بررسی کنید که گوشی شما رجیستری شده باشد. اگر آیفون را از فرد دیگری خریداری کرده‌اید، حتماً انتقال مالکیت را انجام دهید. در غیر این صورت، سیم کارتی که به نام شما ثبت شده است، بعد از مدتی در دستگاه غیر قابل استفاده خواهد شد.

برای اطمینان همزمان از رجیستری و سرقتی نبودن آیفون، می‌توانید شماره سریال آیفون خود را در سامانه همیاب24 در باکس استعلام همیاب24 وارد کرده و رایگان استعلام بگیرید. این اقدام می‌تواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید آیفون شما رجیستری شده است و مشکل آنتن در آیفون به دلیل این موضوع نیست.

4. به‌روزرسانی سیستم عامل آیفون برای رفع مشکلات آنتن‌دهی

عدم به‌روزرسانی سیستم عامل آیفون می‌تواند باعث مشکلاتی در عملکرد گوشی شما شود و باعث عدم شناسایی شبکه سیم کارت و اختلال در آنتن دهی آن گردد. بنابراین، همواره سعی کنید جدیدترین نسخه iOS را بر روی گوشی خود دانلود و نصب نمایید.

قطع شدن انتن ایفون ۱۴

برای انجام این کار، کافیست به بخش “Settings” رفته و “General” را انتخاب کنید. سپس بر روی “Software Update” کلیک کنید ( فقط در صورتی که نسخه جدیدی موجود باشد این گزینه وچود دارد. ) سپس گزینه “Download” را فشار دهید تا نسخه جدید دانلود شود و در پایان، پس از دانلود، آن را نصب کنید. این روش بدون نیاز به ابزارهای جانبی، نسخه به‌روزرسانی شده را دانلود و نصب می‌کند و تنها چیزی که نیاز دارید؛ این است که باید به اینترنت متصل باشید.

بیشتر بخوانید: چرا گوشی آیفون شما دیر شارژ می‌شود؟ علل مختلف و راهکارهای مقابله با آن

5. آیفون خود را روی حالت پرواز قرار دهید!

فعال‌سازی حالت پرواز یا حالت هواپیما، یکی از راه‌های سریع برای رفع مشکلات آنتن‌دهی شبکه آیفون است. در این حالت، تمام قابلیت‌های ارتباطی مانند شبکه سیمکارت، وای فای، بلوتوث و… موقتاً غیرفعال می‌شوند و پس از غیرفعال سازی، همه چیز به حالت قبلی بازمی‌گردد.

راهکارهای قطع شدن انتن ایفون ۱۴

برای فعال‌سازی حالت هواپیما، می‌توانید از منوی کنترل سنتر آیفون یا منوی تنظیمات استفاده کنید. در منوی تنظیمات، بخش “General” را انتخاب کرده و سپس اسلایدر کنار “Airplane Mode” را فعال کنید. سپس، تلفن همراه آیفون را در حالت پرواز قرار داده و بگذارید به‌مدت 1 تا 2 دقیقه در این حالت باقی بماند. سپس، حالت پرواز را غیرفعال کنید تا همه چیز به حالت اولیه بازگردد. این کار به احتمال خیلی زیاد، باعث بازگشت خوب آنتن و اتصال شبکه آیفون می‌شود.

6. از ریسِت کردن تنظیمات شبکه غافل نشوید!

ریست کردن تنظیمات شبکه آیفون، راهی کارآمد برای رفع مشکلات اتصال دستگاه به شبکه سیم کارت است. توجه کنید که با انجام این عملیات، تنظیمات شبکه مرتبط با دستگاه‌های جفت شده از طریق بلوتوث، شبکه‌های وای‌فای با رمز عبور ذخیره شده و سایر تنظیمات مربوطه بازنشانی می‌شوند.

اموزش برگرداندن انتن ایفون ۱۴

برای انجام ریست تنظیمات شبکه، به بخش “تنظیمات” (Settings) رفته و گزینه “عمومی” (General) را انتخاب کنید. سپس گزینه “ریست” (Reset) را فشار داده و گزینه “ریست تنظیمات شبکه” (Reset Network Settings) را انتخاب کنید. در صورت نیاز، پسورد آیفون را وارد کرده و ریست تنظیمات شبکه را تأیید کنید. پس از انجام این عملیات، چند دقیقه صبر کنید تا ریست تنظیمات شبکه اعمال شود و گوشی به شبکه سیم کارت متصل شود.

7. ساعت و تاریخ گوشی آیفونتان را بروز کنید.

مشکل انتن دهی ایفون ۱۱

در بعضی موارد، عدم تنظیم صحیح ساعت و تاریخ گوشی آیفون می‌تواند باعث مشکل در آنتن دهی شبکه سیم‌کارت شود. بنابراین، برای رفع این مشکل، اطمینان حاصل کنید که ساعت و تاریخ دستگاهتان صحیح باشد.بهتر است به جای تنظیم دستی ساعت و تاریخ هر بار پس از روشن و خاموش کردن گوشی، بهتر است تنظیمات آن‌ها را در حالت تشخیص خودکار قرار دهید. با این کار، ساعت و تاریخ گوشی آیفون شما به صورت خودکار وقتی به اینترنت متصل شود، تنظیم خواهد شد.

بیشتر بخوانید: 12 ترفند فوق العاده برای افزایش عمر باتری آیفون و آیپد

نتیجه گیری

در این مقاله به معرفی راهکارهای ساده برای بازگرداندن اتصال آنتن در گوشی آیفون پرداختیم. از تنظیمات سیستم عامل و به روزرسانی آن گرفته تا فعال کردن حالت پرواز، ریست کردن تنظیمات شبکه، تنظیم ساعت و تاریخ به صورت خودکار، همه این راهکارها می‌توانند به شما کمک کنند تا به سرعت مشکلات اتصال آنتن را رفع کنید. به یاد داشته باشید که این راهکارها برای رفع مشکلات متداول اتصال آنتن آیفون مناسب هستند و در صورتی که مشکلات شما پایدارتر و پیچیده‌تر باشند، بهتر است با پشتیبانی فنی تماس بگیرید تا به شما راهنمایی کنند.

2.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید