top
how-to-protect-youre-apple-id

چگونه از اپل آیدی خود محافظت کنیم؟

زمان مطالعه: 4 دقیقه

0

icon

اپل آیدی چیست؟

اپل آیدی در واقع اکانتی است شامل یک آدرس ایمیل و رمز عبور که از طریق آن می‌توانید از سرویس‌های اپل همانند: اپ استور، Apple Music, iCloud, iMessage, FaceTime و … استفاده کنید. اپل آیدی شامل تمام اطلاعات iCloud شما است و در صورتی که کسی به اپل آیدی شما دسترسی پیدا کند می‌تواند اطلاعات شخصی شما را به سرقت ببرد و یا از آن‌ها سوء استفاده کند.

همیاب ۲۴ سامانه استعلام و ردیابی گوشی، تبلت و لپ‌تاپ

روش‌های حفاظت از اپل آیدی

شرکت اپل به حریم خصوصی و اطلاعات شخصی کاربران خود اهمیت بسیاری می‌دهد و از روش‌های استانداردی برای حافظت از Apple ID شما استفاده می‌کند. شما نیز برای افزایش امنیت اپل آیدی خود باید این استانداردها را رعایت نمایید.

1- استفاده از یک رمز عبور قوی برای Apple ID

برای اپل آیدی خود از یک رمز عبور قوی استفاده کنید.بر اساس استانداردهای اپل رمز عبور شما باید حداقل هشت حرف یا بیشتر داشته باشد و شامل حروف بزرگ و کوچک و حداقل یک عدد باشد. علاوه براین برای افزایش امنیت رمز عبور خود می‌توانید از علایم نگارشی نیز استفاده نمایید.

نکته:

  • از گذرواژه Apple ID خود برای سایر حساب‌های آنلاین استفاده نکنید.
  • رمز عبور خود را مرتباً تغییر دهید و از استفاده مجدد از رمز عبورهای قدیمی خودداری کنید.
منوی تغییر گذرواژه

درصورتی‌ که رمز عبور فعلی اپل آیدی شما به اندازه کافی قوی نیست از طریق این لینک (تغییر رمز عبور اپل آیدی) نسبت به تغییر دادن آن اقدام کنید و در صورتی که برای تغییر رمز عبور نیاز به راهنمایی دارید به این لینک بروید: راهنمای تغییر رمز عبور اپل آیدی.

حتما بخوانید: ردیابی گوشی آیفون با “Find My iPhone” | آیفون مرا پیدا کن

2- انتخاب پاسخ‌های سخت و پیچیده برای سوال‌های امنیتی

اپل برای افزایش امنیت اپل آیدی علاوه بر رمز عبور از سوالات امنیتی برای تایید هویت شما استفاده می‌کند. با استفاده از این سوالات امنیتی شما می‌توانید رمز عبور اپل آیدی خود را تغییر دهید. بنابراین پاسخ‌هایی را برای سوالات امنیتی انتخاب کنید که به راحتی قابل حدس زدن نباشد.

مثال: رنگ مورد علاقه شما چیست؟ هری پاتر

انتخاب سوالات امنیتی

3- فعال کردن تایید دو مرحله برای اپل آیدی (two-factor authentication)

استفاده از تایید دو مرحله‌ای نیز روشی است که اپل برای احراز هویت و اطمینان از این‌که شما صاحب اصلی این حساب هستید استفاده می‌کند. در این روش زمانی‌که برای اولین بار Apple ID و رمز عبور خود را در دستگاه جدید وارد می کنید، باید کد تایید 6 رقمی که به شماره موبایل شما ارسال می‌شود را نیز وارد نمایید. در واقع این قابلیت نیاز به تایید شماره موبایل شما دارد. این روش برای زمانی طراحی شده است که حتی اگر فرد دیگری رمز عبور شما را بداند باز هم نتواند وارد اپل آیدی شما شود.

نکته: هرگز کد تایید 6 رقمی را در اختیار کسی قرار ندهید.

تایید دومرحله ای در وبسایت اپل

برای فعال کردن تایید دو مرحله‌ای مسیر زیر را دنبال کنید:

System Preferences > iCloud > Account Details >Security

4- سایر نکات پیشنهادی برای حفاظت از اپل آیدی:

  • لینک‌هایی که با ایمیل یا پیامک‌های مشکوک ارسال می‌شوند را باز نکنید و هرگز اطلاعات اپل آیدی خود را در هر وب سایتی که مطمئن نیستید امن است، وارد نکنید (به علامت قفل در بالای مرورگر توجه کنید).
  • Apple ID خود را در اختیار افراد دیگر حتی اعضای خانواده خود نگذارید.
  • رمز عبور، ایمیل، سوالات امنیتی، کد تایید و سایر اطلاعات اپل آیدی خود را در اختیار دیگران قرار ندهید.
  •  به هیچ عنوان اطلاعات اپل آیدی خود را وارد گوشی دیگران نکنید و از مکان‌های عمومی مانند کافی‌نت برای ورود به حساب خود استفاده نکنید (در صورت استفاده حتما از حساب خود خارج شوید).
  • درصورتی که قصد فروش دستگاه را دارید حتما از حساب خود خارج شوید.

دیدگاه ها و تجربیات خود را پیرامون این نوشته با ما در میان بگذارید

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید