top
Photo-editing-with-Pixart

آموزش ادیت حرفه‌ای عکس‌های اینستاگرام با پیکس‌ آرت

زمان مطالعه: 2 دقیقه

6

icon

برنامه Picsart یک ابزار بسیار عالی و قدرتمند برای ادیت و طراحی عکس است. این اپلیکیشن بیش از 500 میلیون بار از گوگل پلی دانلود شده که امتیاز آن 4.2 از 5 است.
اگر تصمیم دارید خودتان آموزش ادیت عکس را یاد بگیرید، ما اینجاییم تا به شما بگوییم که چطور می‌توانید به ساده‌ترین شکل ‌ممکن و فقط با موبایل‌تان، این کار را انجام دهید. پس تا انتهای مقاله با همیاب24 همراه باشید.

آموزش نصب و معرفی برنامه پیکس آرت

دانلود و نصب برنامه پیکس آرت

پیکس آرت یک نرم افزار بسیار پرکاربرد برای طراحی و ادیت عکس به صورت حرفه‌ای است. در این برنامه قابلیت‌های بسیار گسترده‌ای وجود دارد که شما با آنها می‌توانید به طور حرفه‌ای عکس‌هایتان را ویرایش کنید.

PicsArt علاوه بر اندروید برای گوشی‌های آیفون قابل دانلود است. برای دانلود پیکس آرت کافی است روی لینک دانلود که در ادامه آمده است بزنید و نرم افزار را دانلود و نصب کنید.

دانلود پیکس آرت از گوگل پلی

دانلود پیکس آرت از اپ استور

از مهم‌ترین ویژگی‌های این برنامه می‌توان نام برد:

  • ساخت عکس کلاژ
  • قرار دادن بک گراند برای عکس‌ها
  • امکان ویرایش تصاویر و طراحی رو عکس‌ها
  • امکان اشتراک گذاری مستقیم عکس‌ها در فضای مجازی

1.با Dispersion عکس‌های هنری بسازید

Dispersion یک ابزار جذاب و آسان برای ایجاد ظاهری هنری در عرض چند ثانیه است. برای استفاده از این ابزار بعد از انتخاب عکس مورد نظر گزینه Tools را انتخاب کنید و روی Dispersion بزنید. در پایین می‌توانید سایز را انتخاب کنید و روی قسمتی که مد نظرتان هست بکشید.

ابزار Dispersion در پیکس آرت

شما می‌توانید در قسمت پایین اندازه و رنگ را تغییر دهید حتی می‌توانید جهت تکه‌ها را عوض کنید و یک اثر هنری بینظیر درست کنید.

ابزار Dispersion در پیکس آرت

2. به عکس‌هایتان Effects اضافه کنید

افکت‌ها واقعاً ویرایش‌های فوق العاده‌ای هستند که شما به راحتی می‌توانید آنها را در پیکس آرت روی عکس‌هایتان اعمال کنید همچنین پیکس آرت دارای یک کتابخانه طولانی از جلوه‌ها است.

اضافه کردن Effects در پیکس آرت

این افکت‌ها از جلوه‌های رنگی ظریف گرفته تا ظاهر HDR و فیلترهای اشباع شده که تصاویر را شبیه به نقاشی می‌کند، متغیر است و شما می‌توانید براساس نیازتان آنها را انتخاب کنید.

3. Sticker اضافه کنید

برنامه PicsArt میلیون‌ها استیکر از جلوه‌های جالب مانند مارپیچ، جلوه‌های دود و رنگ آمیزی گرفته تا ایموجی‌ها، بال‌ها و قلب ارائه می‌دهد.

 Sticker اضافه کنید با پیکس آرت

برای ایجاد یک مارپیچ، پیچ در پیچ در اطراف یک شخص، spiral را انتخاب کنید و روی تصویر اضافه کنید. مارپیچ را به اطراف حرکت دهید و آن را بزرگ کنید تا به اندازه مناسب برسید. حالا ابزار پاک کن را انتخاب کنید و قسمت‌های اضافه را حذف کنید تا واقعی به نظر برسد.

 Sticker اضافه کنید با پیکس آرت

همچنین می‌توانید تیرگی مارپیچ یا رنگ را تغییر دهید تا تصویر زیباتری داشته باشید.

یکی دیگر از کاربردهای محبوب PicsArt Stickers اضافه کردن بال و ایموجی به تصاویر است. برای اضافه کردن بال، wings را انتخاب کنید و آن را در اطراف فرد قرار دهید. از ابزار پاک کن برای پاک کردن نواحی اطراف لباس و بدن استفاده کنید.

 بال اضافه کردن با پیکس آرت

همانطور که می‌دانید امروزه این مدل عکس‌ها در در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام بسیار ترند شده است و حالا شما می‌توانید بدون انجام هیچ کار سخت یا ادیت حرفه‌ای و تنها با برنامه پیکس آرت این کار را انجام دهید.

4. بک گراندت و با Cutout تغییر بده

بسیاری از کاربران PicsArt می خواهند یاد بگیرند که چگونه از PicsArt برای تغییر پس زمینه تصاویر خود استفاده کنند. با عملکرد Cutout، می‌توانید افراد را از یک تصویر برش دهید و آنها را در تصاویر یا پس زمینه های دیگر جای گذاری کنید .

برای انجام این کار، یک تصویر را انتخاب کنید، Cutout و نماد شخص را انتخاب کنید.

تغییر بک گراند با پیکس آرت

این برنامه به طور خودکار فرد در تصویر را با رنگ قرمز تشخیص می‌دهد تا برش داده شود. هر قسمت از دست رفته را با قلم مو دوباره قرمز کنید یا در صورت نیاز هر قسمت غیر ضروری را پاک کنید. ذخیره را انتخاب کنید حالا فرد بریده شده به عنوان یک برچسب جدید ذخیره می‌شود.

تغییر بک گراند با پیکس آرت

سپس خارج شوید و تصویر جدیدی را که می‌خواهید به عنوان پس زمینه جدید استفاده کنید باز کنید. به استیکرها بروید شخص بریده شده شما در My Stickers ذخیره شده است.

تغییر بک گراند با پیکس آرت

در نهایت روی Apply کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شوند. همانطور که مشاهده کردید تغییر رنگ پس زمینه در پیکس آرت بسیار ساده و آسان است.

5. Masks بساز

ابزار Mask شبیه به ابزار Effects کار می کند و ظاهر متفاوتی را برای تصاویر مانند فیلترها اعمال می‌کند.

ابزار Mask در برنامه پیکس آرت

تفاوت اصلی این است که ماسک‌ها همیشه کل تصویر را پوشش نمی‌دهند و اغلب یک افکت یا بافت پس زمینه به بخشی از تصویر اضافه می‌کنند.

برخی از این ماسک‌ها مانند تابش نور به عکس‌ها ظاهر بسیار جالبی می‌دهند.

6. تغییر رنگ با Curves Tool

برنامه ویرایش PicsArt برای تغییر رنگ عالی است. ابزار Curves به طور گسترده برای ایجاد یک پوشش قرمز و آبی در تصاویر استفاده می شود. برای ایجاد این ظاهر، یک تصویر را باز کنید، ابزارها و سپس Curves را انتخاب کنید. رنگ قرمز را انتخاب کنید و نقطه سمت راست بالای شبکه را تا انتها به سمت پایین حرکت دهید تا رنگ تصویر آبی شود. روی Apply کلیک کنید و تصویر را در گالری خود ذخیره کنید.

 تغییر رنگ با پیکس آرت

حالا دوباره با تصویر اصلی شروع کنید و به ابزار Curves برگردید. این بار رنگ سبز را انتخاب کنید و دایره بالا سمت راست را تا آخر بکشید. سپس رنگ آبی را انتخاب کنید و همین کار را انجام دهید. اکنون تصویر شما باید قرمز روشن باشد.

 تغییر رنگ با پیکس آرت

روی Apply کلیک کنید و به Add Photo بروید تا تصویر آبی را در بالای تصویر قرمز اضافه کنید.

تصویر آبی را بزرگ کنید تا کاملاً تصویر قرمز را بپوشاند، روی Blend و سپس Lighten کلیک کنید تا ظاهری ظریف به رنگ قرمز و آبی داشته باشید. تصویر را به اطراف حرکت دهید تا زمانی که ظاهری زیبا را ایجاد کنید.

پیکس آرت برای ویندوز

این برنامه حرفه‌ای برای ادیت عکس را شما می‌توانید برای ویندوز هم دانلود و نصب کنید برای این کار کافی است یک برنامه شبیه ساز اندروید را نصب و سپس پیکس‌آرت را برای ویندوز 7 یا ویندوز 10 و … دانلود و نصب کنید.

در نهایت…

در این مقاله باهم یادگرفتیم که چطور می‌شود فقط با استفاده از موبایل و نصب برنامه پیکس آرت یک ادیت خفن و حرفه‌ای برای عکس‌هایمان بزنیم. اکنون ما از شما یک سوال داریم!
چه ویژگی در پیکس آرت را دوست دارید که به شما آموزش دهیم؟ حتما در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

4/5 - (5 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. سجاد گفت:

    سلام لطفا میشه بگید با برنامه پیکس آرت میشه با عکس ها فیلم ساخت اگه میشه لطفا بگید چطوری این کار رو انجام بدم ممنون

    0
    1. یگانه محیطی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بله شما میتوانید با مراجعه به قسمت گیف ها و انتخاب چندین مدل یک ویدیوی کوتاه با سلیقه خودتان بسازید

      0
  2. عالی بود.
    ممنون.
    فقط ادیت های دیگری هم میشه کرد یا فقط همین چندتا میشه؟

    0
    1. مریم اکبری گفت:

      با سلام دوست عزیز، شما میتوانید با پیکس ارت ادیت های خیلی بیشتری بزنید.

      1
    1. مریم اکبری گفت:

      با سلام رضا عزیز ممنون از نظر شما

      1