top
iCloud

چگونه می توانم آنچه را در حافظه iCloud من وجود دارد ببینم؟

زمان مطالعه: 10 دقیقه

0

icon

خوب است که تمام فضای ذخیره سازی iCloud اکنون از انرژی های تجدید پذیر تامین می‌شود.

فضای ذخیره سازی iCloud تقریبا یا به صورت کامل پر است و می‌خواهید ببینید چه چیزی این همه فضا را می‌خورد؟

این روشی است که می‌توانید بفهمید چه چیزی از فضای ذخیره‌سازی iCloud شما استفاده می‌کند و چگونه می‌توانید به سرعت مقداری فضا را دوباره به دست آورید. با همیاب24 همراه باشید تا با این موضوع آشنا شوید.

راستی قبل از هر چیز یه سوال!! گوشیت اصلیه؟ مطمئنی تقلبی نیست؟!! اگر می‌خواهی از تقلبی، مفقودی یا سرقتی نبودن گوشیت مطمئن بشی فقط کافیه روی لینک زیر کلیک کنی. در چند ثانیه استعلام کامل گوشی‌ت در اختیارت قرار می‌گیره
همیاب ۲۴ سامانه دانش بنیان استعلام و ردیابی کالای دیجیتال تحت حمایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه

داخل iCloud چه چیزی وجود دارد؟

iCloud

هنگامی که به استفاده از فضای ذخیره سازی iCloud نزدیک می‌شوید، پیام‌های هشداری را در iPad، iPhone و سایر دستگاه‌های اپل دریافت خواهید کرد که هشدار می‌دهند ظرفیت ذخیره سازی شما تمام می‌شود.

مهم نیست که چند بار آن‌ها را نادیده می‌گیرید، این پیام‌ها همچنان ظاهر می‌شوند تا زمانی که یکی از موارد زیر باشد:

  1. فضای iCloud بیشتری را از اپل خریداری کنید.
  2. برخی از مواردی را که در iCloud ذخیره کرده اید حذف کنید.

این مشکل احتمالاً ناشی از پشتیبان‌گیری‌های انباشته شده iOS، مجموعه عظیمی از عکس‌ها و ویدیوهای iCloud در کتابخانه عکس iCloud شما، تعداد زیادی داده برنامه و تعداد زیادی اسناد و سایر داده‌های ذخیره شده در iCloud Drive شما است.

نگران نباشید، می‌توانید iCloud را آزاد کنید و نحوه استفاده از فضای ذخیره‌سازی خود را مدیریت کنید. فقط مطمئن شوید که از Apple ID مناسب در دستگاه خود استفاده می کنید.

بیشتر بخوانید: iCloud چیست؟

چگونه می‌توانم آنچه را در حافظه iCloud من وجود دارد ببینم؟

اپل دریافت اطلاعاتی در مورد آنچه در iCloud ذخیره کرده اید را آسان می‌کند. اما چگونه؟ در ادامه به صورت مجزا در مک و ios به این موضوع پرداخته‌ایم.

حافظه iCloud در مک

System Preferences>iCloud را باز کنید و تمام خدماتی را که در حساب iCloud خود فعال کرده‌اید مشاهده خواهید کرد.

در پایین این پنجره یک نوار افقی چند رنگی خواهید دید که فضای ذخیره‌سازی شما را نشان می‌دهد و نشان می‌دهد که چه مقدار از هر نوع آیتم در iCloud با توجه به دسته‌های زیر ذخیره شده است:

  • عکس و فیلم (زرد)
  • اسناد (نارنجی)
  • پشتیبان گیری (بنفش)
  • نامه (آبی)
  • پیام ها (سبز)

در کنار خواندن، یک دکمه مدیریت… وجود دارد. روی این دکمه ضربه بزنید و به روش دقیق تری برای مشاهده فضای ذخیره سازی خود خواهید رسید. این شامل یک منوی استفاده و برنامه‌ها است.

برای دسترسی به اطلاعات کمی بیشتر، هر یک از دسته‌ها را در ستون سمت چپ انتخاب کنید.

می‌توانید اسناد و داده‌ها را در هر یک از این دسته‌ها حذف کنید، اما اگر پشتیبان خط دوم ندارید، توصیه می‌کنم این کار را انجام ندهید.

در دستگاه iOS

باز تنظیمات>Apple ID>iCloud را باز کنید و می‌توانید به همان اطلاعات در iPhone یا iPad دسترسی داشته باشید.

شما همان نوار فضای ذخیره‌سازی با کد رنگی افقی آشنا و همان دکمه More.. را خواهید دید که در آن می‌توانید تشخیص دهید کدام برنامه‌ها بیشترین فضای ذخیره‌سازی را دارند.

در هر دو دستگاه مک و iOS دکمه‌ای در اختیار شما قرار می‌گیرد که ارتقاء فضای ذخیره‌سازی شما (تا 2 ترابایت) را با پرداخت پول بیشتر به اپل در هر زمان بسیار ساده می‌کند.

از طرف دیگر، می توانید سعی کنید برخی از موارد را حذف کنید.

بیشتر بخوانید: حل مشکل فراموشی رمز گوشی های اندروید و آیفون

نحوه بازیابی مقداری فضای ذخیره سازی iCloud

نحوه بازیابی مقداری فضای ذخیره سازی iCloud

هنگامی که می‌خواهید فضای ذخیره سازی iCloud را بازیابی کنید، چند مکان واضح وجود دارد که باید به آن‌ها نگاه کنید.

پشتیبان گیری

روی آیتم پشتیبان‌گیری در Manage Storage ضربه بزنید و تمام نسخه‌های پشتیبان دستگاه را که در iCloud ذخیره کرده‌اید مشاهده خواهید کرد. اینها با گذشت زمان افزایش می‌یابند، بنابراین ارزش آن را دارد که کمی وقت بگذارید و مطمئن شوید که هنوز هیچ نسخه پشتیبان‌گیری برای دستگاه‌هایی که دیگر از آن‌ها استفاده نمی‌کنید نگهداری نمی‌کنید . فقط کافی است هر نسخه پشتیبان قدیمی قدیمی را انتخاب کنید و روی Delete ضربه بزنید. برخی از این نسخه‌های پشتیبان از چند گیگابایت فضا استفاده می‌کنند، بنابراین حذف نسخه‌های قدیمی بسیار منطقی است.

عکس و فیلم

iCloud Photos همیشه، تقریباً همیشه بزرگترین مصرف کننده فضای iCloud است.

به همین دلیل است که همیشه باید برای مرور هر فیلم یا عکس ثابتی که به تازگی گرفته شده است، وقت بگذارید تا مواردی را که واقعاً نمی خواهید نگه دارید، حذف کنید.

این رویکرد معقولی است، اما هیچ کس واقعاً آن را قبول نمی‌کند (که خبر خوبی برای درآمد iCloud اپل است). اگر به ویدیو و تصاویر فکر می‌کنید، این ویدیو است که بیشترین فضا را اشغال می‌کند، بنابراین Photos را باز کنید، آلبوم ویدیوها را باز کنید و تمام آن ویدیوهایی که به‌طور تصادفی با انگشت گرفته شده‌اند و هر ویدیوی دیگری را که واقعاً نمی‌خواهید در اطراف نگه دارید حذف کنید ( هر چه ویدیو طولانی تر باشد، البته فضای بیشتری مصرف می کند).

اپل به بهبود برنامه Photos خود ادامه می‌دهد.

در حالی که در حال انجام آن هستید، ممکن است بخواهید مواردی را از تمام آلبوم‌های دیگر که اپل به شما امکان می‌دهد را نیز حذف کنید.

پس از حذف همه مواردی که باید به بخش Recently Deleted کتابخانه عکس‌های خود بروید، تمام سطل زباله‌هایی را که در آنجا گذاشته‌اید انتخاب کرده و دوباره حذف کنید.

اپل آیتم‌های Photos را 30 روز پس از حذف آن‌ها نگه می‌دارد تا فرصتی برای بازیابی آن‌ها به محض اینکه متوجه شدید که ممکن است تصویر با ارزشی از طوطی شما باشد یا هر چیز دیگری، به شما بدهد.

بسیاری از کاربران نیز تصمیم می‌گیرند از عکس‌های خود در سرویس‌های دیگر نسخه پشتیبان تهیه کنند، اما من واقعاً ادغام (به‌خصوص جستجوی سیری) را وقتی که تصاویر خود را در سرویس اپل نگه می‌دارید، دوست دارم. این نیز یک خبر خوب برای اپل است.

یمی‌توانید برخی از داده ها را به چیزی مانند Sandisk بارگذاری کنید.

دوست عزیز با نصب برنامه ضد سرقت و ردیاب گوشی دیگر نگران سرقت و مفقود شدن گوشی خود نخواهید بود. و به راحتی می‌توانید گوشی خود را از لحاظ سلامت، تست نمایید و به کدهای ussd پرکاربرد گوشی‌تان دسترسی داشته باشید و ….
بنابراین بهتر است همین حالا اپلیکیشن ضد سرقت و ردیاب گوشی را نصب نمایید. زیرا با نصب این برنامه کمک زیادی به امنیت خود کرده‌اید.
همیاب ۲۴ سامانه دانش بنیان استعلام و ردیابی کالای دیجیتال تحت حمایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه

اسناد

iCloud Drive فوق العاده است. ادغام آن با تمام دستگاه‌های اپل شما بسیار مفید است و iOS 13 لایه های جدیدی از یکپارچگی و همکاری را به مجموعه اضافه می‌کند.

مشکل این است که هر موردی که در iCloud Drive خود ذخیره می‌کنید به میزان فضای ذخیره‌سازی شما کمک می‌کند.

برخی از برنامه‌های کاربردی مفید (مانند Gemini) وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا کپی‌های تکراری فایل‌ها را در مک خود پیدا کرده و حذف کنید، اما در دستگاه‌های iOS کمی بیشتر به صورت دستی است.

در Mac و iOS بهترین کاری که هر کاربر می‌تواند انجام دهد این است که اسناد و داده‌هایی را که در iCloud Drive ذخیره می‌کند به‌دقت بررسی کند و گهگاه مواردی را که لزوماً به آن‌ها نیازی ندارند در حافظه خارجی ذخیره کند، یا به یک سرویس ذخیره سازی آنلاین جایگزین به عنوان بایگانی — Box، Dropbox، Google Drive و OneDrive همگی می‌توانند بخشی از یک روال پشتیبان باشند.

و نکته جالب در مورد آن‌ها این است که همه آن‌ها به خوبی با برنامه Apple’s Files ادغام می‌شوند که در صورت استفاده از iOS بسیار مفید است. کافی است آن‌ها را به محل ذخیره‌سازی جایگزین بکشید و رها کنید و می‌توانید بدون استفاده از فضای ذخیره‌سازی مانند iCloud Drive به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

Files کمک خوبی برای بهره‌وری در دستگاه‌های iOS است، ابزار Favorites در برنامه یک جواهر ناشناخته است.

نامه و پیام

آیا ایمیل‌های ناخواسته را حذف می‌کنید؟

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که کدام ایمیل‌ها بیشترین فضا را اشغال می‌کنند؟ معمولا آن‌هایی که پیوست دارند.

خوشبختانه، یک نمای پیوست در iOS Mail موجود است و می‌توانید از نمای مرتب سازی بر اساس پیوست در Mail در مک استفاده کنید. البته کار سختی است، اما برای پاک کردن نامه‌ها/پیوست‌هایی که نیازی به نگه‌داشتن آن ندارید، این موارد را دنبال کنید و فضای زیادی را بازیابی کنید.

در پیام‌ها، مگر اینکه واقعاً به نگهداری سلفی دیگران معتاد شده باشید، برنامه را طوری تنظیم کنید که پیام‌ها را برای 30 روز نگه دارد.

درنهایت

به یاد دارید زمانی را که به داخل Manage Storage نگاه کردید و همه آن برنامه‌ها را دیدید؟

آیا برنامه‌ای وجود دارد که دیگر از آن استفاده نمی‌کنید؟

اگر وجود دارد، این احتمال وجود دارد که دیگر نیازی به نگه‌داشتن داده‌های آن‌ها نداشته باشید، بنابراین داده‌های آن برنامه را انتخاب کنید و روی حذف ضربه بزنید.

هرس کردن نامه‌ها، پیام‌ها، عکس‌ها، پشتیبان‌گیری و برنامه‌های استفاده‌نشده معمولاً مقدار زیادی از فضای ذخیره‌سازی iCloud را برای شما ذخیره می‌کنند، فقط سعی کنید چیزی را که ممکن است از حذف آن پشیمان شوید حذف نکنید!

اگر سوال یا نظری دارید برایمان کامنت بگذارید.

منبع: applemust

Rate this post

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید