top
iCloud-1

iCloud چیست؟

زمان مطالعه: 10 دقیقه

0

icon


iCloud یک سرویس محاسباتی و ذخیره‌سازی مبتنی بر ابر از شرکت اپل است. مانند سرویس‌های اشتراک‌گذاری/ذخیره فایل مشابه، iCloud به کاربران امکان می‌دهد محتوای دیجیتالی خود را در همه برنامه‌ها و دستگاه‌های اپل، از جمله Mac، MacBook، iPad، iPod، iPhone و… همگام‌سازی کنند. تا انتها با همیاب24 همراه باشید تا با آیکلود آشنا شوید.

راستی قبل از هر چیز یه سوال!! گوشیت اصلیه؟ مطمئنی تقلبی نیست؟!! اگر می‌خواهی از تقلبی، مفقودی یا سرقتی نبودن گوشیت مطمئن بشی فقط کافیه روی لینک زیر کلیک کنی. در چند ثانیه استعلام کامل گوشی‌ت در اختیارت قرار می‌گیره
همیاب ۲۴ سامانه دانش بنیان استعلام و ردیابی کالای دیجیتال تحت حمایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه

iCloud چیست؟

iCloud چیست؟

iCloud یک سرویس ذخیره سازی ابری و رایانش ابری است که توسط اپل ارائه می‌شود. این سرویس به مشتریان امکان ذخیره و مدیریت فایل‌های خود را در چندین دستگاه از جمله iPhone، iPad و Mac می‌دهد.

این سرویس همچنین می‌تواند به عنوان ابزاری برای پشتیبان گیری از فایل‌ها در دستگاه‌ها در صورت گم شدن یا نیاز به انتقال فایل‌ها به دستگاه دیگری استفاده شود.

iCloud Drive به کاربر اجازه می‌دهد عکس‌ها، فیلم‌ها، اسناد، موسیقی و داده‌های برنامه را در iCloud ذخیره کند. علاوه بر امکان دسترسی به فایل‌ها از دستگاه اپل، کاربر می‌تواند از رایانه شخصی ویندوزی نیز استفاده کند تا به به روز نگه داشتن آن فایل‌ها و پوشه‌ها کمک کند.

دوست عزیز با نصب برنامه ضد سرقت و ردیاب گوشی دیگر نگران سرقت و مفقود شدن گوشی خود نخواهید بود. و به راحتی می‌توانید گوشی خود را از لحاظ سلامت، تست نمایید و به کدهای ussd پرکاربرد گوشی‌تان دسترسی داشته باشید و ….
بنابراین بهتر است همین حالا اپلیکیشن ضد سرقت و ردیاب گوشی را نصب نمایید. زیرا با نصب این برنامه کمک زیادی به امنیت خود کرده‌اید.
همیاب ۲۴ سامانه دانش بنیان استعلام و ردیابی کالای دیجیتال تحت حمایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه

فعال کردن آیکلود

اگرچه برای دسترسی به دستگاه‌ها یا نرم‌افزارهای اپل به Apple ID (و به‌طور فرمت، حساب iCloud) نیازی نیست، بسیاری از ویژگی‌ها یا عملکردها بدون آن محدود هستند. iCloud از طریق iCloud.com علاوه بر صفحه تنظیمات/تنظیمات کلی هر دستگاه یا برنامه پشتیبانی شده قابل دسترسی است. برای اینکه فضای ذخیره سازی کاربر iCloud فعال شود، کاربر باید به Apple ID مربوطه وارد شود. Apple ID یک نام کاربری (اغلب آدرس ایمیل ) و ترکیب رمز عبور و اعتبار یک حساب iCloud است.

ذخیره سازی iCloud برای ذخیره سازی فایل‌های شخصی یا خانوادگی در نظر گرفته شده است، نه ذخیره سازی سازمانی. ارائه دهندگان فضای ذخیره سازی سازمانی اندازه‌های ذخیره سازی بسیار بزرگتری را ارائه می‌دهند. از آنجایی که iCloud ظرفیت محدودی دارد و مکان‌های پشتیبان‌گیری متعددی ندارد، iCloud به عنوان فضای ذخیره‌سازی ابری تجاری کافی در نظر گرفته نمی‌شود.

تاریخچه ICLOUD

iCloud در سال 2011 در کنار Mac OS X Lion و iOS 5 رونمایی شد و با به روز رسانی iTunes در دسترس عموم قرار گرفت . این سرویس جایگزین MobileMe، یک سرویس پولی که از سال 2000 کاربران Mac OS X ، Microsoft Windows ، iPhone و iPod Touch را هدف قرار داده بود.

امروزه، کاربران دستگاه‌های اپل (مانند آیفون‌ها) و نرم‌افزارهای اپل (مانند iTunes و Apple Music) به شدت تشویق می‌شوند تا یک حساب کاربری iCloud ایجاد کنند که با 5 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان برای نامه‌ها، اسناد، عکس‌ها/فیلم‌ها، پشتیبان‌گیری، موسیقی، برنامه ها، برنامه های تلویزیونی و کتاب‌ها.

برای استفاده از iCloud، اپل به iOS 5 برای آیفون و OS X Lion نسخه 10.7.5 برای مک نیاز دارد.

ذخیره سازی ICLOUD

دو نوع فضای ذخیره سازی در دستگاه اپل (برای مثال آیفون شما) وجود دارد. فضای ذخیره‌سازی دستگاه به سادگی میزان فضایی است که در تلفن خود برای برنامه‌های کاربردی، خریداری شده و بومی و موارد دیگر مانند عکس‌ها، ویدیوها، آهنگ‌ها و پادکست‌ها دارید.

ذخیره سازی iCloud به فضای پشتیبان گیری اشاره دارد. همه چیزهای موجود در تلفن شما در iCloud پشتیبان‌گیری نمی‌شوند. اپل به طور خودکار پنج گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان iCloud (یعنی پشتیبان گیری از اطلاعات) را به دارندگان دستگاه‌های جدید اپل می‌دهد. آن‌ها همچنین می‌توانند فضای ذخیره سازی اضافی خریداری کنند.

پشتیبان گیری ICLOUD و نحوه انجام آنها

پشتیبان گیری ICLOUD و نحوه انجام آنها

برای تهیه نسخه پشتیبان از حافظه فعلی iCloud خود در آیفون، به Settings>iCloud>iCloud Backup بروید و سپس گزینه انجام پشتیبان گیری را انتخاب کنید.

اگر فضای خالی کافی در برنامه خود نداشته باشید، iCloud اجازه پشتیبان‌گیری را نمی‌دهد. اگر برای فضای ذخیره‌سازی پولی پرداخت نمی‌کنید، پس از اینکه از حد مجاز 5 گیگابایت فراتر رفتید، دیگر نمی‌توانید از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات ذخیره شده در iCloud در مک بوک :

  1. آیفون را با کابل شارژ/همگام‌سازی به مک وصل کنید.
  2. در اولین برنامه‌ای که باز می‌شود، روی برگه «iPhone کاربر» کلیک کنید.
  3. تب Device را انتخاب کنید.
  4. در بخش پشتیبان‌گیری، روی گزینه پشتیبان‌گیری از داده‌های خود در این رایانه کلیک کنید .

پشتیبان‌گیری از موسیقی‌های تازه خریداری‌شده از تلفن خود در iTunes در رایانه:

  1. آیفون را با کابل به مک وصل کنید.
  2. اگر برنامه iTunes یا Music به طور خودکار باز نشد، باز کنید.
  3. “آیفون کاربر” را انتخاب کنید.
  4. File>Devices>Transfer buys را انتخاب کنید.

iTunes سپس خریدهای اخیر را همگام می‌کند و آن‌ها را در کتابخانه موسیقی رایانه شما قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: آموزش کامل ریستور بکاپ آیفون

iCloud برای ویندوز

iCloud برای ویندوز

اگر رایانه شخصی با سیستم عامل ویندوز دارید، اپل قابلیت iCloud را ارائه می‌دهد. اگر به صفحه دانلود اپل iCloud برای ویندوز بروید، اپل دستورالعمل هایی را برای دانلود iCloud در ویندوز 10 ارائه می‌دهد. کاربران باید در حالی که در مرورگر ویندوز خود هستند و آماده وارد کردن جزئیات Apple ID خود هستند، روی پیوند دانلود کلیک کنند. اپل همچنین یک لینک برای کاربرانی که فقط ویندوز 7 یا 8 دارند، دارد. اگر کاربران برنامه‌های iCloud خاصی مانند Photos را در رایانه ویندوزی خود فعال کنند، می‌توانند به همان عکس‌ها در دستگاه‌های اپل خود دسترسی داشته باشند.

ICLOUD DRIVE چیست؟

iCloud Drive، یک سرویس ذخیره سازی و اشتراک فایل بومی اپل، 5 گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان در اختیار کاربران iCloud قرار می‌دهد. این یکی از محصولاتی است که iCloud ارائه می‌دهد. کاربران می‌توانند از برنامه روی دستگاه‌های خود به iCloud Drive دسترسی داشته باشند یا با استفاده از Apple ID خود در مرورگر وب وارد سیستم شوند.

iCloud Drive تحت قیمت‌های ذخیره سازی iCloud قرار می‌گیرد که ما دوباره در زیر لیست کرده ایم (5 گیگابایت خودکار رایگان است):

  • 50 گیگابایت – 0.99 دلار در ماه
  • 200 گیگابایت – 2.99 دلار در ماه
  • 2 ترابایت – 9.99 دلار در ماه

فضای ذخیره سازی iCloud Drive، اگرچه برای کاربرانی که فایل‌های زیادی دارند مقیاس پذیر است، اما برای ذخیره سازی در سطح سازمانی در نظر گرفته نشده است. این عمدتا برای استفاده شخصی در دستگاه های متعلق به کاربر در نظر گرفته شده است.

برای کسانی که در مورد دیگر پلتفرم‌های ذخیره‌سازی فایل برای کاربران رایانه‌های شخصی می‌پرسند، ما یک مرور مختصر از Microsoft OneDrive و Google Drive، رقبای اصلی iCloud Drive، ارائه کرده‌ایم.

ICLOUD در مقابل MICROSOFT ONEDRIVE

Microsoft OneDrive در گذشته به دلیل عدم امنیت در سطح تجاری مورد انتقاد قرار گرفته است. اکنون یک خرک شخصی برای محافظت از داده‌های اضافی ارائه می‌دهد. خزانه شخصی به اقدامات احراز هویت مانند بیومتریک یا کدهای شناسایی شخصی (PIN) نیاز دارد. Personal Vault برای کاربرانی که می‌خواهند از فایل‌های حساس خود محافظت کنند، رمزگذاری اضافی ارائه می‌دهد. با این حال، ویژگی Personal Vault برای برنامه‌های OneDrive برای کسب و کار در دسترس نیست، فقط برای کاربران شخصی و خانگی در دسترس است.

OneDrive فقط فضای ذخیره سازی ارائه می دهد، نه پشتیبان گیری از فایل. همچنین به کاربران 5 گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان می دهد. طرح 50 گیگابایتی از 1.99 دلار در ماه شروع می‌شود.

ICLOUD در مقابل GOOGLE DRIVE

Google Drive، پلتفرم ذخیره‌سازی فایل Google، به کاربران امکان می‌دهد فایل‌ها را از سایر برنامه‌های Google – مانند Docs، Sheets و Slides – در یک هاب ذخیره و مدیریت کنند. استثنا برنامه تلفن همراه Google Drive است که کاربران نمی توانند سند (یا برگه یا اسلاید) را بدون نصب برنامه Google مربوطه روی تلفن خود ویرایش کنند.

نسخه رایگان Google Drive دارای 15 گیگابایت برای کاربرانی است که پرداخت نمی‌کنند. این، و همچنین انعطاف‌پذیری آن در اشتراک‌گذاری و همکاری در برنامه‌های مختلف، جایی است که Google Drive می‌درخشد. فایل‌های Google Drive رمزگذاری شده و در مراکز داده Google ذخیره می‌شوند .

بیشتر بخوانید: آموزش بکاپ گرفتن از آیفون

امنیت ICLOUD

iCloud داده‌های کاربر را در حالی که در حال انتقال هستند و روی سرورهای iCloud قرار دارند رمزگذاری می‌کند. رمزگذاری سرتاسر روی همه داده‌ها انجام نمی‌دهد، فقط انواع خاصی مانند اطلاعات پرداخت و گذرواژه‌های Wi-Fi را انجام می‌دهد. برای فعال کردن رمزگذاری end-to-end برای iCloud، کاربران ابتدا باید احراز هویت دو مرحله ای را برای Apple ID خود فعال کنند. اپل همچنین کاربران را تشویق می‌کند تا نرم‌افزار را به جدیدترین نسخه به‌روزرسانی کنند تا به امنیت داده‌هایشان کمک کند.

اپل علناً اعلام کرده است که داده‌های کاربر دانلود شده را برای محتوای غیرقانونی، یعنی استثمار و سوء استفاده از کودکان اسکن می‌کند. همچنین نشانه‌هایی وجود دارد که اپل محتوای دانلود شده را برای پورنوگرافی پرچم گذاری می کند. مشخص نیست که اپل چه مقدار از اطلاعات مشتریان دیگر را اسکن یا پرچم می کند.

درنهایت

iCloud یک سرویس ذخیره سازی ابری و رایانش ابری است که توسط اپل ارائه می‌شود. این سرویس به مشتریان امکان ذخیره و مدیریت فایل‌های خود را در چندین دستگاه از جمله iPhone، iPad و Mac می‌دهد. اگر سوال یا نظری دارید با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: webopedia

Rate this post

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید