top
hidden-gboard-tricks-you-dont-know

قابلیت‌های مخفی کیبورد گوگل، که نمی‌دانید!

زمان مطالعه: 6 دقیقه

0

icon

باید قبول کرد که کیبورد گوگل یا همان Gboard  یکی از قدرتمند‌‍‌ترین نرم‌افزارها برای صفحه کلید اندروید است، که تاکنون در دسترس عموم قرار گرفته است! ما در این مقاله برخی از ویژگی‌های مخفی و ترفندهای استفاده حرفه‌ای از صفحه کلید فارسی گوگل به علاوه نحوه‌ی استفاده از آنان را به شما معرفی خواهیم کرد.
این کیبورد یکی از پیشرفته‌ترین صفحه کلید‌های مجازی در گوشی‌های اندرویدی مثل شیائومی، سامسونگ و… است که قابلیت‌های زیادی مثل عوض‌کردن تم و استفاده آسان از همزه و کسره را دارد و همچنین این کیبورد مجازی، نحوه فعال‌سازی بسیار ساده و تنظیمات گسترده‌ و کاربردی دارد. شما می‌توانید از ورژن قدیمی برنامه کیبورد گوگل برای موبایل‌های قدیمی خود استفاده کنید و نگران کند شدن موبایل خود نیز نباشید.

توجه داشته باشید که قابلیت‌های برنامه کیبورد گوگل در کشورها متفاوت است و ممکن است که سطح دسترسی افراد با هم متفاوت باشد.

نصب و راه‌اندازی کیبورد گوگل

برای نصب این کیبورد مجازی، کافیست کلمه Gboard را در گوگل پلی سرچ کنید و برنامه را دانلود، نصب و راه‌اندازی کنید.

دانلود و نصب برنامه کیبورد گوگل از گوگل پلی

اشتراک‌گذاری نتایج سرچ گوگل، در کیبورد گوگل

بیایید اول با قابلیتGoogle Search  شروع کنیم، از قسمت بالای کیبورد گوگل، سمت راست، روی آیکون G کلیک کنید و کلمه‌ی مورد نظر خود را تایپ کنید حال می‌توانید فقط با کلیک روی نتیجه دلخواه، آن را به تمام افرادی که دوست دارید بفرستید. این ترفندبرای کسانی که کسب و کار اینترنتی دارند و یا بصورت دورکار با همکارانشان در ارتباطند، فوق‌العاده است.

نحوه اشتراک گزاری سرچ در گوگل

ترجمه همزمان متن در کیبورد مجازی

فرض کنید که در اینستاگرام و یا هر شبکه اجتماعی دیگری بخواهید که کلمه‌ای را ترجمه کنید و یا جست‌وجو کنید یا بخواهید که با دوست چینی یا اسپانیایی یا روسی یا فرانسوی زبان خود و یا اصلا فرقی نمی‌کند، زبان هر کشوری، بدون دانستن حتی یک کلمه از آن زبان حرف بزنید و صحبت‌هایتان را ترجمه کنید برای این کار تنها کافیست که مترجم زبان خود را از قسمت تنظیمات روشن کنید و پس از آن هر زمانی که به مترجم نیاز داشتید آیکون تعویض زبان را فشار دهید.

ترجمه همزمان متون در کیبورد گوگل

استفاده از گیف و ایموجی و عکس در کیبورد گوگل

در برنامه کیبورد اندروید شما می‌توانید از گیف‌ها و استیکرها، ایموجی‌های دلخواهتان استفاده کنید و یا حتی عکس‌های گالریتان را با دوستانتان به اشتراک بگزارید. در ضمن توجه داشته باشید که شما می‌توانید در منوی جست‌و‌جوی گیف و ایموجی، موارد دلخواهتان را به زبان فارسی نیز جست‌و‌جو کنید.

استفاده از گیف و استیکر و ایمکوجی در کیبورد گوگل

بیشتر بخوانید: صفر تا صد دستیار گوگل، خدمتگزار شخصی شما

فعال کردن جست‌و‌جو صوتی

حتما تاکنون برای شما پیش آمده است که بخواهید متنی را تایپ کنید اما دستتان بند بوده باشد، شما با نصب برنامه کیبورد فارسی گوگل می‌توانید متن‌های‌تان در موتور تبدیل گفتار به نوشتار، به متن تبدیل کنید و با فرمان صوتی پیام‌های خود را ارسال کنید.

استفاده از موتور تبدیل گفتار به نوشتار

زمان‌گذاری پیام‌ها در کیبورد مجازی

آیا تا به حال برایتان اتفاق افتاده است که بخواهید پیامی را در زمانی خاص برای فردی ارسال کنید و نگران دیر ارسال شدنش باشید و مجبور باشید که برای آن زمان یک آلارم بگزارید که یادتان نرود! دیگر نیازی به این کار نیست شما می‌توانید با زمان بندی پیام خود، تاریخ و ساعت زمان انتشار پیامتان را مشخص کنید و دیگر نگران ارسالش نباشید. کافیست که دستتان برای چند لحظه روی آیکون ارسال پیام نگه دارید و سپس از منوی باز شده زمان و تاریخ را انتخاب کنید.

زمان گزاری پیام در کیبورد گوگل

وارد کردن اعداد به صورت کسری

یکی از قابلیت‌های کیبورد که این روزها برای دانش‌آموزان و معلمان بسیار مناسب است، کاربرد اعداد کسری در کیبورد است، استفاده از این اعداد بسیار ساده است و شما می‌توانید با نگه داشتن روی اعداد کسر مورد نظر خود را انتخاب کنید.

وارد کردن اعداد کسری در کیبورد گوگل

دیگر نگران سرقت و گم شدن و استعلام گوشی همراه خود نباشید، کافیست اپلیکشن همیاب ۲۴ را از کافه بازار دانلود کنید و گوشی خود را در سراسر ایران ردیابی کنید.

عوض کردن تم کیبورد شخصیتان

اگر شما هم از آن دسته افراد خوش ذوقی هستید که دوست دارید رنگ کیبوردتان را عوض کنید و یا از عکس‌های دلخواهتان برای پس‌زمینه آن استفاده کنید، قابلیت استفاده از تم خیلی به درد شما می‌خورد، برای این کار کافیست بر روی منو کلیک کنید و تم را انتخاب کنید و بر اساس سلیقتان هر چه را که دوست داشتید انتخاب کنید.

تنظیم تم دلخواه روی کیبورد گوگل
Trendy smartphone mockup mobile phones. Template for infographics or presentation. Vector illustration

تایپ سرعتی

شما می‌توانید فقط با کشیدن روی صفحه کلیدتان کلمه‌ها را براحتی تایپ کنید و به کار خودتان سرعت بسیار زیادی ببخشید.

تایپ سریع در کیبورد گوگل

شخصی‌سازی اندازه کیبورد گوگل شما

کیبورد فارسی گوگل قابلیت تغییر اندازه به حالت دلخواه شما را دارد و شما می‌توانید بنا به نظر خودتان سایز کیبوردتان را کوچک یا بزرگ کنید و حتی در نقطه دلخواهتان در صفحه قرار دهید، کافیست به منو وارد شده و گزینه تغییر سایز یا Resize را انتخاب کنید.

تغیر سایز کیبورد گوگل

تصحیح و حذف آسان کلمات و جملات

شما در این کیبورد دیگر لازم نیست که مثل قدیم برای پاک کردن یک جمله یک به یک حروف را حذف کنید و یا اگر در نقطه‌ای از متن‌تان به مشکل خوردید برای رفع آن مجبور به حدف تمام جمله‌تان باشید، بلکه شما می‌توانید با نشانگر موس کیبوردتان روی متن جابه جا شوید و عبارات مورد نظرتان را براحتی حذف کنید و به کارتان سرعت ببخشید.

استفاده از موس کوچک در کیبورد گوگل

کلام آخر…

نرم‌افزار کیبورد گوگل، یکی از برترین ابزارها در زمینه نوشتار و انتقال پیام در تمام گوشی‎‌های موبایل است که نصب و راه‌اندازی آن در تمام برندها مثل سامسونگ، ال‌جی، شیائومی، هواوی و… بسیار راحت است و توجه افراد بسیار زیادی را جهان به خود جلب کرده است.
آیا شما نیز از این کیبورد استفاده می‌کنید؟!
به نظر شما برترین قابلیت این برنامه کیبورد مجازی چیست؟

همزه در صفحه کلید گوگل کجاست؟

برای استفاده از همزه در کیبورد مجازی گوگل می‌توانید با فشار دادن کلید (و) یا …

فعال سازی کیبورد گوگل برای ورژن‌های قدیمی اندروید امکان پذیر است؟

کیبورد گوگل یکی از برترین صفحه‌کلیدهای مجازی در دنیاست که امکان نصب آن برای تمامی اندروید‌ها…

2.6/5 - (8 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید