top
IMG_20210925_130853_046

صفر تا صد دستیار گوگل، ربات خدمتگزار شما

زمان مطالعه: 7 دقیقه

14

icon

آیا تا به حال از دستیار گوگل یا همان Google Assistant استفاده کرده‌اید؟
اگر شما نیز تجربه‌ی استفاده از این برنامه‌ی دوست داشتنی را داشته‌اید، احتمالا با من هم نظرید که این برنامه یکی از بهترین برنامه‌های خدماتی در سال‌های گذشته است که توسط گوگل ارائه شده است.
اما اگر شما از جمله افرادی هستید که هنوز از برنامه دستیار گوگل استفاده نمی‌کنید و کارکردن با آن را بلد نیستید نگران نباشید، ما امروز برای شما نحوه‌ی استفاده و راه‌اندازی دستیار گوگل و تمام نکاتی را که باید راجب آن بدانید را بصورت کاملا ساده و کاربردی توضیح می‌دهیم، پس با ما همراه باشید.

چگونه دستیار گوگل را فعال کنیم
شما میتوانید تنظیمات دستیار گوگل را شخصی سازی کنید!

دستیار گوگل چیست؟

دستیار گوگل برنامه‌ای مبنی بر هوش مصنوعیست که در دستگاه‌های هوشمند و سیستم‌های خانگی برنامه‌ریزی می‌شود، این برنامه کاربردهای زیادی دارد و به شما در انجام امورتان کمک می‌کند، با پیشرفت و افزایش امکان گفت‎گوی دونفره در این برنامه، شما دیگر تنها نخواهید بود و می‌توانید در هر زمان و مکانی که نیاز به کمک داشتید، از دستیار شخصی‌تان کمک بگیرید!

نصب دستیار گوگل در کدام گوشی‌‌ها امکان پذیر است؟

تقریبا استفاده از دستیار صوتی برای اکثر گوشی‌های اندرویدی و آیفون مثل شیائومی، سامسونگ، هووای و … امکان‌پذیر است و فقط کافیست که اندروید گوشی شما بالاتر از 5 و ios شما بالاتر از 9 باشد و حداقل یک گیگابایت حافظه نیز در دسترس داشته باشید. در ضمن توجه داشته باشید، که باید زبان دستگاهتان، با زبان برنامه دستیار گوگل کروم شما هماهنگ باشد.

چگونه دستیار گوگل را دانلود و نصب کنیم؟

توصیه می‌کنم قبل از این که دنبال فایل نصبی برنامه دستیار گوگل اسیستنت، در گوگل پلی بگردید و با برنامه‌های ناکارآمد رو‌به‌رو شوید، وارد قسمت تنظیمات موبایلتان شوید و از آنجا نسخه‌‍‌ی اصلی این برنامه را فعال کنید.
در ابتدا باید از قسمت سرچ تنظیمات گوشی، موبایل عبارت Google assistant را جستجو و روی آن کلیک کنید و بعد از آن وارد قسمت General شوید و گزینه‌ی Google assistant را فعال کنید. حال با استفاده از جمله‌ی << هی گوگل >> می‌توانید از دستیار خود استفاده کنید، توجه کنید که این موارد تقریبا در تمام گوشی‌های سامسونگ و شیائومی و هوآوی و ال‌جی و آیفون و… یکسان است.

اگر با نصب برنامه‌های جدید، موبایل شما دچار کندی می‌شود و یا اصطلاحا مدام هنگ می‌کند، توصیه میکنم روی مقاله‌ی <<چرا گوشی موبایل هنگ می‌کند؟ ۷ نکته برای حل مشکل هنگ کردن گوشی>> کلیک کنید.

نصب دستیار صوتی گوگل برای ویندوز چگونه است؟

درست است که هنوز دستیار گوگل در کامپیوتر به اندازه کافی هوشمند نشده است و قابلیت‌های کمتری نسبت به نسخه اندرویدی این برنامه در گوشی‌های هوشمند دارد، ولی استفاده از دستیار صوتی گوگل برای ویندوز کار بسیار جالبی است و توصیه می‌کنم که حتما از آن استفاده کنید. امکان نصب دستیار صوتی در ویندوز، مک او اس و لینوکس وجود دارد اما امکاناتی که در هر کدام ارائه می‌شود کمی متفاوت است!


برای نصب دستیار گوگل در ویندوز، باید برنامه توسعه‌دهنده‌ی Melvin L. Abraham را دانلود کنید و اکانت گوگلتان را نیز فعال کنید.
روی Actions Console کلیک کنید و پروژه‌ی جدیدی را باز کنید، نام و تنظیمات دلخواهتان را وارد کنید و در پایین صفحه روی click here  کیلیک کنید و پس از ایجاد پروژه، ثبت مدل را تایید کنید و تمام جزئیات دستگاهتان را بر روی صفحه پر کنید و بر روی REGISTER MODEL کلیک کنید.


حال می‌توانید در cloud console  پروژه خود را پیدا و باز کنید و سپس روی APIs & Services وارد داشبورد شوید و سپس از قسمت ENABLE APIS AND SERVICES وارد API Library شوید و در جست‌و‌جو، برنامه‌ی Google Assistant API را پیدا و فعال کنید.
در ادامه نیز می‌توانید برنامه را اجرا و مشخصات خود را وارد کنید تا برنامه دستیار صوتی با موفقیت روی ویندوز شما اجرا شود و از این برنامه در ویندوزتان استفاده کنید و لذت ببرید.

دانلود دستیار گوگل برای کامپیوتر و ویندوز
نحوه‌ی نصب و راه‌اندازی دستیار گوگل در ویندوز

چگونه زبان دستیار گوگل را فارسی کنیم؟ و یا به زبان‎‌های دیگر تغیر دهیم؟

در حال حاضر نسخه‌ی دستیار مجازی گوگل به 17 زبان بین‌المللی ارائه شده است و به زودی مابقی زبان‌ها مثل عربی، آلمانی، فارسی و… نیز ارائه خواهند شد و شما برای انتخاب از بین آن زبان‌ها می‌توانید از مسیر Setting>Voice>Languages استفاده کنید؛
البته توجه داشته باشید که برای استفاده از زبان فارسی در گوگل اسیستنت هنوز تعریفی ارائه نشده و شما تنها می‌توانید برای استفاده از قسمت موتور تبدیل گفتار به نوشتار از زبان فارسی استفاده کنید.

دستیار گوگل چه کارهایی انجام می‌دهد؟

شما نه تنها می‌توانید با کمک این هوش مصنوعی، تمام وسایل هوشمند خانه‌ی خود را کنترل کنید و یک خانه هوشمند داشته باشید، بلکه حتی می‌توانید بر روی سلامت شخصی و انجام کارهای خودتان در زمان معین نیز کنترل داشته باشید.
شما دیگر تنها نخواهید بود و همیشه یک دستیار باهوش و دقیق را در کنار خودتان خواهید داشت، خدمت‌گزاری که مانند یک دوست قبل از خروج از خانه به شما می‌گوید که آب و هوا چطور است و با خودتان چتر بردارید تا سرما نخورید!
 شما حتی می‌توانید با فرمان‌های صوتی طبیعی برای خود قهوه درست کنید و لیست خرید خانه‌تان را به  لیست یادآوری‌ها اضافه کنید تا به شما بابت انجام این کارها یادآوری کند.
و یا با یک صدای طبیعی با آشنایان خود تماس بگیرید و یا حتی پیام بفرستید و وظیفه یادآوری کارهای روز بعدتان را نیز به او بسپارید.

کاربردهای دستیار گوگل

دستیار گوگل/ Google Assistant

دیگر نگران سرقت و گم شدن و استعلام گوشی موبایل خود نباشید، کافیست اپلیکشن همیاب 24 را از کافه بازار دانلود کنید تا گوشی خود را در هر کجای ایران ردیابی کنید.

غیرفعال کردن دستیار گوگل

برای غیر فعال کردن دستیار مجازی گوگل خود کافیست که در تنطیمات خود وارد قسمت Google assistant شوید و از منوی  General دکمه دستیار گوگل را خاموش کنید.

چگونه دستیار گوگل را غیر فعال کنیم
دستیار گوگل ربات خدمتگذار شما

جمع بندی نهایی و نظر نویسنده

اگر بخواهیم منصفانه به قضیه نگاه کنیم، آپدیت‌ جدید دستیار صوتی گوگل قدمی بزرگ در پیشرفت فناوری و افزایش کمک ربات‌ها به انسان‌ها بود و توانست اعتماد انسان‌ها را به برنامه‌های هوشمند خدماتی جلب کند!
ما  در این مقاله سعی کردیم که تمام نکاتی را که شما برای استفاده و راه‌اندازی دستیار گوگلتان نیاز دارید در مقاله‌مان آموزش دهیم و امیدواریم که توانسته باشیم انتظارات شما را برآورده کنیم.
لطفا اگر در موارد دیگری از این برنامه نیاز به آموزش دارید در قسمت نظرات با ما در میان بگزارید تا در آپدیت‌های بعدی بر میزان  کیفیت و رضایت‌مندی شما از این مقاله بیافزاییم.

چگونه دستیار گوگل را نصب و دانلود کنیم؟

برای نصب این برنامه باید به تنظیمات موبایل خود بروید و در قسمت جستجو تنظیمات …

چگونه زبان دستیار گوگل را تغییر دهیم؟

برای تغییر زبان دستیار گوگل به هر زبانی که دوست دارید باید از وارد تنظیمات دستیارتان شوید و …

نصب دستیار گوگل در ویندوز چگونه است؟

برای نصب دستیار گوگل در کامپیوتر باید نرم‌افزار مخصوص برنامه‌نویسی به نام…

3.7/5 - (12 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. کاربر گفت:

    سلام با اینکه وای فا روشنه وقتی میخوام کاری انجام بدم میگه since mobile data is turned off.you’ll have to connect to a wi-fi network frist

    0
  2. محمد شکوری گفت:

    سلام برای نصب این دقیقا چه پیشنیاز هایی ضروریه

    1
    1. مریم اکبری گفت:

      با سلام دوست عزیز، باید اندروید شما بالاتر از 5 باشد و بیشتر از یک گیگ حافظه آزاد داشته باشید

      0
  3. سلام ببخشید من نسخه ویندوز رو که نصب میکنم ارور میده،Melvin L. Abraham این برنامه نیس ولی یکی دیگست به اسم Melvin.eb میگن نسخه‌ی قابل نصب بهتریه نظر شما چیه ؟چیکار کنم؟ آجر اینو بیارم بالا کند نمیشه ویندوزم؟

    0
    1. مریم اکبری گفت:

      با سلام دوست عزیز اگر حجم کافی برای نصب دستیار گوگل را داشته باشید و از نرم افزار اصلی استفاده کنید، سیستم شما کند نمیشود

      0
  4. نجمه سبزواری گفت:

    ببخشید من وقتی دستیارم رو فعال میکنم و فرمان صوتی میدم خوب عمل نکنه علتش چیه؟

    0
    1. مریم اکبری گفت:

      با سلام نجمه عزیز امکان دارد که حافظه گوشی شما پُر شده باشد و یا اینکه زبان گوشی شما با دستیار گوگل شما یکی نباشه ممکنه همچین اتفاقی بیفتد

      0
  5. حمید فرخی گفت:

    مطالبتون همیشه خاص و جالبه، اصلا آدم رو مجبور میکنه که تا اخرش بخونه

    0
  6. سعید ارامنه گفت:

    من دستیارم همیشه روی گوشیم فعاله و اصلا هم گوشیم کند نشده
    تازه بعضی مواقع خیلی سریع تر از بقیه گوشیاست

    0