top
Extending National ID Card (2)

آموزش تمدید کارت ملی هوشمند

زمان مطالعه: 3 دقیقه

3

icon

زمانی که مهلت اعتبار کارت ملی‌تان به پایان می‌رسد بهتر است هر چه سریع‌تر اقدام به تمدید کارت ملی خود نمایید. اما چگونه؟ اصلا چه مدارکی برای تمدید کارت ملی نیاز است؟ برای تمدید کارت ملی هوشمند باید به کجا برویم؟ اینها تمام سوالاتی است که در این متن به آن‌ها پاسخ داده‌ایم. بنابریان تا انتها با ما همراه باشید.

آیا می‌دانید با کلیک بر روی لینک زیر علاوه بر استعلام گارانتی گوشی خود، سرقتی یا مفقودی نبودن آن، اصالت گوشی، از مشخصات کامل گوشی خود نیز مطلع می‌شوید؟

تمدید کارت ملی

معمولا بعد از گذشت 7 سال باید کارت ملی خود را تمدید نمایید. به این صورت که با در دست داشتن مدارک لازم باید به اداره ثبت احوال مراجعه نمایید و مراحل تمدید کارت خود را انجام دهید. اما بر اساس اعلام سازمان ثبت احوال کشور، علی رغم شروع صدور کارت‌های ملی هوشمند از سال نود و سه و پایان اعتبار هفت ساله این کارت‌ها، اعتبار کارت های ملی هوشمند که تاریخ اعتبار آن‌ها تا پایان سال 1403 و قبل از آن بوده است، تا پایان سال 1405، تمدید می گردد.

بنابراین تا زمان حل مشکل تامین تولید بدنه های کارت ملی هوشمند، اعتبار این کارت‌های شناسایی را تمدید می‌کند و دیگر نیازی نیست برای تمدید اقدام نمایید.

دوست عزیز قبل از خواندن ادامه متن حتما اپلیکیشن ضد سرقت و ردیاب گوشی را نصب نمایید. زیرا با نصب این برنامه کمک زیادی به امنیت خود کرده‌اید. با نصب برنامه ضد سرقت و ردیاب گوشی دیگر نگران سرقت و مفقود شدن گوشی خود نخواهید بود. و به راحتی می‌توانید گوشی خود را از لحاظ سلامت، تست نمایید و به کدهای ussd پرکاربرد گوشی‌تان دسترسی خواهید داشت و ….
همیاب ۲۴ سامانه دانش بنیان استعلام و ردیابی کالای دیجیتال تحت حمایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه

نحوه تمدید کارت ملی هوشمند

نحوه تمدید کارت ملی هوشمند

در صورتی که اعتبار کارت ملی هوشمند شما، به پایان رسیده، باید در زمان اجرای طرح تمدید کارت ملی به دفاتر ثبت احوال مراجعه نموده و درخواست خود را جهت تمدید اعتبار کارت ملی، ثبت نمایند.

در حال حاضر، سامانه‌ای جهت انجام فرآیند تمدید غیر حضوری کارت ملی، از سوی دولت، طراحی و راه اندازی نشده است.

همراهان عزیز به محض اعلام رسمی زمان دقیق اجرای طرح تمدید اعتبار کارت ملی هوشمند، متن مقاله به روز رسانی خواهد شد.

مدارک لازم برای تمدید کارت ملی

اصل شناسنامه و اصل کارت ملی هوشمند بدون اعتبار از مدارکی است که هنگام مراجعه به ثبت احوال برای تمدید کارت خود باید همراه داشته باشید.

برای پیگیری کارت ملی خود میتوانید از طریق لینک زیر اقدام نمایید.

پیگیری کارت ملی

بیشتر بخوانید: نحوه گرفتن کارت ملی المثنی

درنهایت

باتوجه به متن بالا در حال حاضر تمدید گذرنامه انجام نمی‌شود و دولت خودش این کار را انجام خواهد داد. اما در زمانی که تمدید گذرنامه انجام شود باید با در دست داشتن مدارک به ثبت احوال مراجعه کنید. اگر سوال یا نظری دارید کامنت بگذارید.

2.8/5 - (13 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. حسن فرج زاده گفت:

    سلام خسته نباشید ما زمان طرح تمدید کارت ملی را از چه منبعی پیگیری کنیم؟. ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

    0
  2. محمد آریان گفت:

    سلام عرض ادب خدمت شما ودستن کاران اداره ثبت احوال ببخشیدبرای تمدید وتعویض کارت ملی هوشمند سامانه ای طراحی کنین تا متقاضیان بتوانن غیر حضوری ثبت نام تعویض کارت ملی هوشمند با اسکن اثر انگشت انجام بشه حتی پرداخت هزینه صدور کارت برای دریافت اصل کارت ملی هوشمند بعدازصادرو چاپ شدن به نزدیکترین ثبت احوال مراجعه کنند اگر لطفی بشه این طرح اجرا بشه خیلی خیلی ممنون میشوم

    5
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام محمد عزیز. بسیار هم عالی. ممنون ار نظرتون

      2