top
Duplicate National Card (1)

نحوه گرفتن کارت ملی المثنی

زمان مطالعه: 4 دقیقه

7

icon

اگر کارت ملی خود را گم کرده‌اید و می‌خواهید درباره نحوه گرفتن کارت ملی المثنی اطلاعات کسب کنید، مقاله مناسبی را انتخاب کرده‌اید. ما در این متن تمام اقدامات بعد از گم شدن کارت ملی و نحوه گرفتن کارت ملی المثنی را آموزش خواهیم داد بنابراین تا انتها با ما همراه باشید.

آیا می‌دانید با کلیک بر روی لینک زیر علاوه بر استعلام گارانتی گوشی خود، سرقتی یا مفقودی نبودن آن، اصالت گوشی، از مشخصات کامل گوشی خود نیز مطلع می‌شوید؟

کارت ملی المثنی

زمانی که کارت ملی و یا مدارک خود را گم می‌کنید ابتدا باید در سایت مدارک پیدا شده دنبال آن بگردید سپس در صورت پیدا نشدن برای گرفتن کارت المثنی اقدام نمایید. قبل از اقدام باید اعلام نمایید که کارت ملی خود را گم کرده‌اید.

دوست عزیز قبل از خواندن ادامه متن حتما اپلیکیشن ضد سرقت و ردیاب گوشی را نصب نمایید. زیرا با نصب این برنامه کمک زیادی به امنیت خود کرده‌اید. با نصب برنامه ضد سرقت و ردیاب گوشی دیگر نگران سرقت و مفقود شدن گوشی خود نخواهید بود. و به راحتی می‌توانید گوشی خود را از لحاظ سلامت، تست نمایید و به کدهای ussd پرکاربرد گوشی‌تان دسترسی خواهید داشت و ….
همیاب ۲۴ سامانه دانش بنیان استعلام و ردیابی کالای دیجیتال تحت حمایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه

آگهی مفقودی کارت ملی هوشمند

در قدیم درصورت گم کردن کارت ملی باید بلافاصله مفقودی را به مراجع قضایی اعلام می‌کردید و اقدام به درج آگهی مفقودی کارت ملی می‌کردید.به این شکل بی‌اعتبار بودن آن را اطلاع‌رسانی می‌کردید.

اما با هوشمند شدن کارت‌های ملی، دیگر نیازی به چاپ آگهی مفقودی کارت ملی هوشمند نیست زیرا اثر انگشت شما در سیستم و بر روی کارت شناسایی ملی، ثبت می‌شود.

اعلام مفقودی کارت ملی هوشمند

اعلام مفقودی کارت ملی هوشمند

زمانی که متوجه مفقود شدن کارت ملی خود شدید و اطمینان حاصل کردید که آن را گم کرده‌اید باید به نزدیک‌ترین دفتر پیشخوان دولت مراجعه کنید و برای دریافت کارت ملی المثنی هوشمند درخواست بدهید. با این کار، کارت ملی گم شده باطل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: چطور می‌توان عکس کارت ملی را تعویض کرد؟

مدارک لازم برای دریافت دوباره کارت ملی هوشمند

  • اصل و کپی شناسنامه برای افراد بالای ۱۸ سال
  • اصل و کپی شناسنامه برای افراد زیر هجده سال
  • اصل و یک نسخه کپی از شناسنامه خودتان (والد، قیم یا وکیل)
  • اصل و یک نسخه کپی از قیم‌نامه یا وکالت‌نامه والد، قیم یا وکیل
  • ‌یک قطعه عکس ۳×۴ با زمینۀ سفید
  •  آدرس و کد پستی ۱۰ رقمی محل سکونت فعلی
  • تکمیل فرم گزارش مفقود شدن کارت ملی
  • تکمیل فرم درخواست کارت شناسایی ملی هوشمند المثنی
  • تکمیل پاکت پستی ویژه خدمات الکترونیک هویت ملی

برای دریافت کارت ملی هوشمند المثنی چقدر هزینه باید پرداخت کنیم؟

هزینه کارت ملی المثنی

در باجه‌های دفتر پیشخوان از طریق کارت‌خوان‌های مستقر در آن‌ها هزینه صدور مجدد کارت هوشمند ملی را پرداخت می‌کنید.

توجه داشته باشید که هزینه‌های درخواست کارت ملی سی و یک هزار تومان است اما اگر دوباره کارت ملی المثنی را گم کنید، پنجاه و سه هزار تومان و برای بار سوم، صد و بیست هزار تومان خواهد بود. 

 زمان دریافت کارت ملی المثنی چقدر است؟

زمان دریافت کارت ملی متغیر است و بستگی به این موضوع دارد که مواد اولیه در دسترس باشد.

بیشتر بخوانید: پیگیری کارت ملی هوشمند در اداره پست

سامانه دریافت مجدد رسید کارت ملی هوشمند

سازمان ثبت احوال، با راه اندازی درگاه خدمات الکترونیکی سازمان ثبت احوال کشور، امکان ثبت نام و پیگیری دریافت کارت ملی هوشمند را فراهم کرده است. با مراجعه به این درگاه، نسبت به پیگیری و ثبت نام کارت ملی هوشمند، اقدام نمایید.

درنهایت

اگر کارت ملی خود را گم کرده‌اید با کمک روش بالا می‌توانید برای دریافت کارت ملی المثنی هوشمند اقدام نمایید. اگر سوال یا نظری دارید با ما در میان بگذارید.

3.8/5 - (40 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. مجید کهنسال گفت:

    آیا در کارت ملی المثنی کد ملی تغییر میکند؟

    0
  2. سلام. ببخشید برای کارت المثنی باید عکس جدید بندازیم؟

    4
  3. سلام من کارت ملی خودم رو گم کردم باید به کجا مراجعه کنم؟

    0
    1. سلام وحید عزیز. ابتدا به سایت پست یافته مراجعه نمایید. شاید کارت ملی خود را پیدا نمایید در غیر این صورت به پلیس بعلاوه ده مراجعه کنید.

      0
  4. امیرحسین محمدی گفت:

    کارت ملی گم کردم بودم درخواست کارت ملی جدید دادم و اعلام کردم گم شده و هنوز کارت ملی جدیدم نیومد ولی کارت ملی قدیم پیدا شده ایا میشه جدید باطل کرد قدیمی استفاده کنم

    1
  5. الله یارشجاعی گفت:

    با سلام هنوز استفاده نکردم ولی کارت ملی خودمو گم کردم امیدوارم که زمان تحویل کارتم نزدیک باشه و زیاد طول نکشه چون اگه تا چند روز دیگه نشه کارمو ازدست میدم

    0
  6. مهدی خیری گفت:

    واقعا که عالیه.جا داره تقدیر وتشکر کنم. واقعا ی برنامه فوق العاده است با این که من تازه اشنا شدم کارت ملی خودم مفقعود شده ثبت نکردم.. ولی تا اونجا که دیدم حرف نداره

    2