top
Why-does-the-mobile-phone-hang-7-tips-to-solve-the-problem- of-hanging-the-phone

چرا گوشی موبایل هنگ می‌کند؟ 7 نکته برای حل مشکل هنگ کردن گوشی

زمان مطالعه: 7 دقیقه

6

icon

“چرا گوشی من زیاد هنگ می‌کند؟”، این گلایه میلیون‌ها نفر در سراسر جهان است.
تقریباً هر تلفن هوشمندی مانند سامسونگ، اپل یا هر گوشی دیگر پس از استفاده طولانی مدت از آن، شروع به  freezeیا hang می‌کند. دلیل اصلی هنگ کردن تلفن‌های هوشمند استفاده بیش از حد از RAM است.
هنگ کردن تلفن می‌تواند به دلایل مختلفی از جمله خطاهای نرم افزاری یا سخت افزاری ایجاد شده باشد. در این مقاله، ما درباره “چرا تلفن شما هنگ می‌کند” و راه حل‌هایی که می‌توانید برای رفع آن استفاده کنید خواهیم پرداخت.
پس پیشنهاد می‌کنم با دقت بیشتری ادامه مطلب را دنبال کنید.

چرا گوشی موبایل شما هنگ می‌کند؟

هنگ کردن گوشی موبایل می‌توانید دلایل متعددی داشته باشد که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

حافظه داخلی کم

گوشی که ظرفیت رم آن کم باشد فقط قادر به اجرای همزمان چند برنامه است. معمولاً استفاده از چندین برنامه روی تلفن رم پایین باعث می‌شود تا تلفن خیلی زود هنگ کند ، خصوصاً وقتی مدت زیادی از آن استفاده کنید.

Storage (فضای ذخیره سازی) کم

همانطور که می‌دانید داده‌هایی مانند فیلم‌ها ، بازی‌ها و عکس‌ها فضای زیادی را در تلفن‌های ما اشغال می‌کنند. و استفاده بیش از 80٪ از فضای ذخیره سازی دستگاه به احتمال زیاد باعث هنگ یا freeze شدن تلفن همراه شما می‌شود.

 بنابراین اگر احساس می‌کنید که حافظه گوشی شما پر شده است، فورا شروع به خالی کردن آن نمایید تا بتوانید سرعت بسیار زیاد را به دستگاه خود هدیه دهید.

رفع مشکل سرعت پایین گوشی موبایل با تخلیه حافظه داخلی گوشی

نصب برنامه‌های مخرب(بدافزار)

برنامه‌های موبایل که از سایت‌های خطرناک یا منابعی که قابل اعتماد نیستند دانلود می‌شوند ، معمولاً حاوی ویروسی (بدافزار) هستند که برای تلفن شما مضر است. این ویروس‌ها در روند پس زمینه تلفن تداخل ایجاد می‌کنند و در نهایت باعث می‌شوند تلفن شما هنگ کند.

Overheatin (گرم شدن بیش از حد)

استفاده مداوم از گوشی موبایل در حالی که داغ شده است باعث می‌شود گوشی شما هنگ کند . گرمای گوشی‌های هوشمند معمولاً باید بین 35 تا 38 درجه سانتیگراد باشد ، اگه دما بالاتر از حد طبیعی باشد منجر به مشکل هنگ کردن تلفن همراه می‌شود.

آموزش رفع مشکل هنگ کردن گوشی موبایل به دلیل استفاده زیاد

نرم افزار منسوخ شده

نسخه‌های نرم افزار منسوخ شده نیز می‌توانند باعث هنگ کردن تلفن شما شوند. بهتر است برای عملکرد بهتر از نرم افزار‌های بروز استفاده شود.

7 نکته برای حل مشکل هنگ کردن

عوامل مختلفی وجود دارد که می‌تواند باعث هنگ کردن تلفن شما شود و بیشتر آن‌ها مربوط به نرم افزار هستند. نکاتی که در زیر آورده شده است می‌تواند برای حل مشکلات هنگ کردن یا انجماد تلفن شما استفاده شود ، چه ناشی از حافظه ناکافی باشد یا برنامه های مخرب.

1. داده‌های اخیر را پاک کنید

برنامه‌ها به طور خودکار در تلفن شما ، داده‌هایی را ذخیره می‌کنند که با گذشت زمان باعث می‌شود تلفن شما هنگ کند.

 برای پاک کردن این داده‌ها : به تنظیمات بروید >>> برنامه‌ها >>> یک برنامه کاربردی متداول (به عنوان مثال مرورگر) >>> ذخیره سازی >>> پاک کردن داده‌ها را انتخاب کنید. این فرایند را برای برنامه‌های دیگری که مرتباً استفاده می‌کنید ، برای آزاد کردن حافظه تلفن و کاهش میزان هنگ کردن ، اعمال کنید.

2. برنامه‌های مشکوک را حذف نصب کنید

برنامه‌هایی که از فروشگاه‌های معتبر دانلود نمی‌شوند ، معمولاً حاوی ویروس‌هایی هستند که بر عملکرد دستگاه شما تأثیر می‌گذارند. این برنامه‌ها را Uninstall (حذف نصب) کنید و از بارگیری نرم افزارها از منابع غیر معتبر خودداری کنید.

حذف کردن برنامه های مشکوک برای رفع مشکل هنگ کردن گوشی موبایل

3. از آنتی ویروس استفاده کنید

ویروس‌ها بسیار خطرناک هستند و گاهی اوقات برای خلاص شدن از شر آن‌ها به نرم افزار Antivirus نیاز دارید. به Google Play بروید ، «برنامه ضد ویروس» را در نوار جستجو تایپ کنید و برنامه Antivirus  دلخواه خود را دانلود کنید. برنامه را راه اندازی کرده و پرونده‌های خود را اسکن کنید تا از شر ویروسی که باعث هنگ کردن تلفن شما می‌شود خلاص شوید.

4. از بازی‌ها سنگین و استفاده طولانی مدت از آن‌ها خودداری کنید

  انجام بازی‌هایی با حجم بالا، فضای حافظه تلفن شما را به طور چشمگیری اشغال می‌کند و انجام این کار برای مدت زمان طولانی باعث کاهش عملکرد گوشی شما شده که منجر به هنگ کردن می‌شود. از این بازی‌ها در تلفن‌هایی با RAM کم خودداری کنید و حتی اگر مجبور هستید ، برای مدت طولانی بازی نکنید.

5. پرونده‌های بلا استفاده را حذف کنید

  نگه داشتن فایل‌ها و برنامه‌های بدون استفاده فضای ذخیره سازی را در گوشی شما اشغال می‌کند. همانطور که می‌دانید تلفن شما برای عملکرد خوب به فضای ذخیره سازی کافی نیاز دارد. فیلم‌ها یا بازی های سنگین را در موبایل خود حذف کنید تا فضا آزاد شود و گوشی موبایل شما کارکرد عالی داشته باشد.

حذف کردن پرونده های بدون استفاده برای رفع مشکل هنگ کردن گوشی موبایل

6. از مموری استفاده کنید

اگر فضای ذخیره سازی تلفن شما به اندازه کافی نیست تا بتواند فایل‌های مورد نیاز‌تان را در خود ذخیره کند ، به احتمال زیاد مجبورید مرتباً پرونده‌ها را حذف کنید تا گوشی شما هنگ نکند. برای اینکه همه پرونده‌های مهم خود را نگه دارید و همچنان دستگاهتان به راحتی کار کند ، یک کارت SD تهیه کنید. تا فضای ذخیره سازی را افزایش دهید.

استفاده از مموری برای رفع مشکل هنگ کردن گوشی موبایل

7. گوشی خود را Reset کنید.

اگر همه نکات بالا جواب نداد ، توصیه می‌شود که گوشی خود را ریست کنید. اینکار با عنوان Factory reset (بازگردانی به تنظیمات کارخانه) نیز شناخته می‌شود ، این راه حل شروع جدیدی برای گوشی موبایل شماست. اما اطمینان یابید که از اطلاعات خود پشتیبان تهیه می‌کنید تا اطلاعات مهم خود را از دست ندهید.

نکته: لطفاً توجه داشته باشید که با تنظیم مجدد کارخانه همه پرونده‌های موجود در تلفن شما حذف می‌شود ، بنابراین قبل از انجام این کار ابتدا باید از پرونده‌ها، پشتیبان تهیه کنید.

اگر هنوز مشکل هنگ کردن برطرف نشد چه؟

اگر پس از استفاده از تمام این نکات ، تلفن شما هنوز در حالت هنگ است ، دلیل آن باید مشکل سخت افزاری باشد. در مواردی از این قبیل، توصیه می‌شود که تلفن خود را به یک تعمیرکار قابل اطمینان تلفن ببرید.

سخن پایانی

این‌ها نکاتی است که می‌توانید برای حل مشکل هنگ کردن گوشیتان استفاده کنید. ما می‌دانیم که اگر تلفن شما به طور مرتب هنگ کند ، واقعاً آزار دهنده است.
نکات بالا را امتحان کنید و همچنین از طریق بخش نظرات زیر ، تجربه خود را با ما در میان بگذارید. لطفاً به ما بگویید که چه مواردی برای شما مفید بود تا سایر خوانندگان وبلاگ هم بتوانند از تجربیات شما بهره‌مند شوند.

منبع:  Carlcare.com

3.6/5 - (17 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. احسان دلشاذی گفت:

    این همه تلاش کردم آخرش گفتید پول بریز زخمی شدم ی پولم بدم
    چه پولی
    زیر نظر پلیس فلان

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام احسان عزیز. لطفا مشکل خود را توضیح دهید تا راهنماییتان کنیم…..

      0
  2. ابراهیم معظمی گودرزی گفت:

    برنامه ومطالب مفیدی بود ممنونم

    1
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام ابراهیم عزیز. ارضایت شما باعث افتخار ما است. لطفا با دادن 5 ستاره از ما حمایت کنید⭐

      0
  3. ملکنیاز عبدیان هابیلی گفت:

    با سلام منتظر استعلام و پیگیری گوشی جی پلاس زد ده

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام دوست عزیز. متوجه سوال شما نشدم. لطفا سوال خود را به صورت کامل بپرسید.

      0