top
Digital-Wallet

معرفی بهترین کیف پول ارزهای دیجیتال برای گوشی‌

زمان مطالعه: 16 دقیقه

2

icon

ارزهای دیجیتال یا به‌ بیانی دیگر، رمزارزها این روزها به یکی از موضوعات داغ خبرها تبدیل شده است که همه‌ی ما روزانه حداقل یک‌بار در معرض اخبارش قرار می‌گیریم. کیف ارز دیجیتال یکی از مهم‌ترین ابزارهایی است که برای فعالیت در حوزه‌ی رمزارزها باید به آن توجه داشت. در این مقاله معیارهای مهم برای انتخاب بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای گوشی را بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید تا با کیف پول ارزهای دیجیتال برای گوشی‌ آشنا شوید.

آیا می‌دانید با کلیک بر روی لینک زیر علاوه بر استعلام گارانتی گوشی خود، سرقتی یا مفقودی نبودن آن، اصالت گوشی، از مشخصات کامل گوشی خود نیز مطلع می‌شوید؟

کیف پول مجازی

کیف پول مجازی یا “کیف پول ارز دیجیتال” (Digital Wallet) یک نرم‌افزار یا بسته نرم‌افزاری است که به شما اجازه می‌دهد ارزهای دیجیتال (مثل بیتکوین، اتریوم، ریپل و دیگر ارزهای مبتنی بر بلاک‌چین) را ذخیره، مدیریت و انتقال دهید. این کیف پول‌ها دارای ویژگی‌های مختلفی هستند و به شما امکاناتی مانند امنیت، سهولت استفاده، پشتیبانی از ارزهای متعدد، گزارش‌دهی و دسترسی به تاریخچه تراکنش‌ها را فراهم می‌کنند.

کیف پول‌های مجازی می‌توانند به دو دسته تقسیم شوند:

  1. کیف پول‌های آنلاین (Online Wallets): این نوع کیف پول‌ها در ابر (Cloud) ذخیره می‌شوند و به صورت آنلاین قابل دسترسی هستند. این نوع کیف پول‌ها معمولاً بر روی سرورهای شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات نگهداری می‌شوند و به وسیله مرورگر وب دسترسی پیدا می‌کنید.
  2. کیف پول‌های سخت‌افزاری (Hardware Wallets): این نوع کیف پول‌ها به صورت سخت‌افزاری به شکل دستگاه‌های فیزیکی ساخته می‌شوند. آن‌ها به طور آفلاین (Offline) کلیدهای خصوصی شما را ذخیره می‌کنند و به امنیت بالاتری نسبت به کیف پول‌های آنلاین ارائه می‌دهند.

برخی از معروف‌ترین کیف پول‌های مجازی آنلاین عبارتند از:

  • Coinbase Wallet
  • Binance Wallet
  • Blockchain.info (Blockchain.com)
  • Exodus
  • Trust Wallet

کیف پول‌های سخت‌افزاری معروف‌تر شامل:

  • Ledger Nano S
  • Ledger Nano X
  • Trezor Model T
  • KeepKey

به انتخاب کیف پول مجازی برای خود، به اموری مانند امنیت، سهولت استفاده، پشتیبانی از ارزهای دیجیتال مورد نظرتان، و همچنین نیاز به دسترسی آفلاین یا آنلاین توجه کنید. همچنین، مهم است که موقعیت‌های امنیتی مرتبط با کلیدهای خصوصی و جلوگیری از از دست دادن آن‌ها را به دقت رعایت کنید.

دوست عزیز قبل از خواندن ادامه متن حتما اپلیکیشن ضد سرقت و ردیاب گوشی را نصب نمایید. زیرا با نصب این برنامه کمک زیادی به امنیت خود کرده‌اید. با نصب برنامه ضد سرقت و ردیاب گوشی دیگر نگران سرقت و مفقود شدن گوشی خود نخواهید بود. و به راحتی می‌توانید گوشی خود را از لحاظ سلامت، تست نمایید و به کدهای ussd پرکاربرد گوشی‌تان دسترسی خواهید داشت و ….
همیاب ۲۴ سامانه دانش بنیان استعلام و ردیابی کالای دیجیتال تحت حمایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه

کیف پول های معتبر موبایل

ولت های معتبر ارز دیجیتال برای موبایل به شما امکان می‌دهند ارزهای دیجیتال خود را در دستگاه‌های همراه خود مدیریت کنید. در ادامه، نمونه‌هایی از کیف پول‌های ارز دیجیتال معتبر برای موبایل (اندروید و iOS) را برای شما معرفی می‌کنم:

  1. Trust Wallet: این کیف پول ارز دیجیتال موبایل بسیار معتبر و محبوب است. Trust Wallet از ارزهای مختلفی از جمله Bitcoin، Ethereum، Binance Coin و توکن‌های ERC-20 پشتیبانی می‌کند و رابط کاربری ساده و امنیت بالایی دارد.
  2. Coinomi: یک کیف پول ارز دیجیتال موبایل چند ارزی است که امکان مدیریت تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال را فراهم می‌کند. Coinomi امکان تبدیل مستقیم بین ارزها و پشتیبانی از توکن‌های ERC-20 و BEP-2 را داراست.
  3. Exodus: این کیف پول ارز دیجیتال برای موبایل دارای رابط کاربری زیبا و ساده است و پشتیبانی از ارزهای مختلفی از جمله Bitcoin، Ethereum، Litecoin، Ripple و دیگرها دارد.
  4. Atomic Wallet: یک کیف پول موبایل چند ارزی که امکان مدیریت ارزهای متعدد را فراهم می‌کند. Atomic Wallet همچنین امکان تبدیل مستقیم بین ارزها و خرید ارزهای دیجیتال با کارت اعتباری را داراست.
  5. BRD (Bread Wallet): این کیف پول موبایل مخصوص ارزهای Bitcoin و Ethereum است و برای کاربرانی که ارزهای اصلی را دارند، یک گزینه مناسب است.
  6. Jaxx Liberty: این کیف پول موبایل چند ارزی است که از ارزهای اصلی و توکن‌های ERC-20 پشتیبانی می‌کند. همچنین امکان تبدیل مستقیم بین ارزها را فراهم می‌کند.
  7. Edge Wallet: این کیف پول موبایل برای ارزهای Bitcoin، Ethereum، Litecoin و توکن‌های ERC-20 طراحی شده است و امکانات امنیتی متنوعی دارد.
  8. Guarda Wallet: یک کیف پول موبایل چند ارزی با امکانات امنیتی بالا. Guarda Wallet پشتیبانی از ارزهای مختلف و توکن‌های ERC-20 و BEP-2 را فراهم می‌کند.

مهمترین نکته انتخاب کیف پول ارز دیجیتال برای موبایل این است که اطمینان حاصل کنید که آن به امانت کلیدهای خصوصی شما برخوردار است و امکانات امنیتی لازم را دارد. همچنین، می‌توانید بر اساس نیازهای خود انتخاب کنید که آیا به کیف پول چند ارزی یا تخصصی تر نیاز دارید.

7 تا از بهترین کیف پول ارزهای دیجیتال برای گوشی‌ های اندروید و IOS

ما قصد داریم در این مقاله تحت عنوان 7 نمونه از به معرفی بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای اندروید بپردازیم.

1- کیف پول ارز دیجیتال موبایلی Exodus

کیف پول ارز دیجیتال موبایلی Exodus

اکسودوس یک والت اندرویدی است. کیف‌پول اکسودوس بیش از 100 ارز مختلف و تمام رمزارزهای مشهور پشتیبانی می‌کند.

به عنوان مثال : BTC ، Dash ، Rep ، EOS ، ANT ، DCR ، OMG ، GNO ، BAT ، BCH ، CVC ، DNT و ….


نقاط قوت و ویژگی‌های کیف پول موبایلی Exodus
معایب و نقاط منفی کیف پول موبایلی Exodus
رابط کاربری با استفاده آسانعدم امکان تائید هویت 2 مرحله‌ای
تبدیل ارز دیجیتال با یک کلیک در هر لحظهعدم امکان اضافه کردن امضا (حساب چند امضایی)
پشتیبانی انسانی 24 ساعتهکارمزد بالا در صرافی داخلی
دانلود رایگان بدون نیاز به ثبت نام
پشتیبانی از کیف پول سخت افزاری Trezor

آیا کیف پول موبایلی اکسودوس امن است؟

تیم توسعه دهنده، روش‌های مختلفی را برای کمک به افزایش امنیت کیف پول خود به کار گرفته است.

هر کلید خصوصی کاربر که ایجاد می‌شود، به صورت محلی روی کامپیوتر یا موبایل خود کاربر ذخیره خواهد شد. این کلیدها هیچگاه در فضای ابری ذخیره نمی‌شوند و در صورت لزوم می‌توانید با رفتن به زبانه Settings به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. 

سیستم پشتیبانی گیری، از ابرداده یا داده معاملاتی به صورت رمزگذاری شده بکاپ تهیه خواهد کرد و دسترسی به این بکاپ‌ها فقط با وارد کردن رمزعبور از سوی شما در دسترس قرار می‌گیرند.

2- Trust کیف پول ارزهای دیجیتال گوشی‌

کیف پول ارز دیجیتال موبایلی Trust

کیف پول تراست (Trust) یک کیف پول چند ارزی است که وابسته به صرافی بایننس است. این کیف پول برای پلتفرم‌های موبایلی (اندروید و iOS) طراحی شده است و به کاربران موبایلی امکان ذخیره، دریافت و پرداخت ارزهای دیجیتال را فراهم می‌کند.

در حال حاضر تراست از کوین‌های بسیاری از جمله بیت کوین، ریپل، مونرو، استلار، دوج کوین، بیت کوین کش، دش، لایت کوین و بایننس کوین پشتیبانی می‌کند.


نقاط قوت و ویژگی‌های کیف پول موبایلی Trustمعایب و نقاط منفی کیف پول موبایلی Trust
مشاهده قیمت به‌صورت آنیامنیت نسباتا پایین نسبت به دیگر رقبا
دسترسی امننداشتن اپلیکیشن تحت سیستم عامل های ویندوز، مک
پشتیبانی از وب نسل 3
نصب اختصاصی بدون نیاز به سرور‌های خارجی

امنیت کیف پول موبایلی Trust

این کیف پول برای در امان ماندن از هک و سرقت دارایی کاربران خود اقدامات امنیتی زیادی را در نظر گرفته است. تراست یک کیف پول غیرامانی است، به این معنی که کلیدهای خصوصی کیف پول شما در سروری ذخیره نمی‌شود، این کلیدها فقط در موبایل کاربر ذخیره می‌شوند و کس دیگری به آن دسترسی ندارد.

تراست همچنین امکان بازیابی کیف پول و دارایی‌های موجود در آن در صورت مفقودی موبایل فراهم کرده است. در زمان باز کردن اکانت در کیف پول، هیچ اطلاعت شخصی از کاربر دریافت نمی‌شود.

کد تراست متن‌باز است. به این معنی که هر توسعه‌دهنده‌ای می‌تواند تمام کد را ببینید و در صورت نیاز و صلاحدید متخصصان این کد قابل تغییر است.

3- کیف پول ارز دیجیتال موبایلی Coinomi

کیف پول ارز دیجیتال موبایلی coinomi

کوینومی (Coinomi) کیف پولی برای ذخیره‌سازی گرم ارزهای دیجیتال است. این کیف پول که یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال در میان کاربران است. کوینومی از ۱۲۵ کوین مختلف و از تعداد زیادی از توکن‌ها (بیش از ۵۰۰ توکن) پشتیبانی می‌کند.

به عنوان مثال: BTC ، DOGE ، LTC ، PPC ، DASH ، RDD ، MONA ، DGB ، DGC و…


نقاط قوت و ویژگی‌های کیف پول موبایلی Coinomi معایب و نقاط منفی کیف پول موبایلی Coinomi
نصب آسانبروزرسانی طولانی مدت
انجام معاملات به آسانیاستفاده از نسخه ۲۴ کلمه‌ای
(بقیه کیف پول‌ها از 12 کلمه استفاده می‌کنند)
پشتیبانی از زبان‌های مختلفعدم متن باز بودن برنامه
محیط کاربرپسند

آیا کیف پول موبایلی کوینومی امن است؟

کوینومی یک کیف پول HD است و از الگوریتم ویژه‌ای برای تولید رشته کلماتی برای بازیابی کیف پول استفاده می‌کند. این کلمات به صورت تصادفی هستند و وقتی کیف پول ساخته می‌شود در اختیار کاربر قرار می‌گیرند.

همچنین در کیف پول  کوینومی از تکنیک تخصیص محدوده‌ی آی پی استفاده می‌شود. بدین معنی که آی‌پی کاربران هنگام انجام تراکنش در بلاک چین اشتراک‌گذاری نمی‌شود. برای تامین امنیت هویت کاربران نیز، کوینومی آی پی کاربران را از طریق سرورهایش مخفی می‌کند. این کیف پول برخی از کدهای منبع (نه همه آن‌ها!) را در دسترس عموم قرار داده است و هر کسی می‌تواند نرم‌افزار پنهان شده در پشت این کیف پول را واکاوی کند.

4- کیف پول ارز دیجیتال موبایلی blockchain

کیف پول ارز دیجیتال موبایلی Blockchain

کیف پول بلاک‌چین داتکام (Blockchain.com) با نام و آدرسِ سابق بلاک چین دات‌‌اینفو (Blockchain.info) یکی از مطرح‌ترین و قدیمی‌ترین کیف پول‌های بیت کوین است که علاوه بر بیت کوین، از چند ارز دیجیتال دیگر ازجمله اتریوم، بیت کوین کش و استلار هم پشتیبانی می‌کند.

با استفاده از این کیف پول تنها قادر به ذخیره‌سازی پول‌های الکترونیکی زیر خواهید بود:

  • بیت کوین
  • بیت کوین کش
  • اتریوم
  • تتر
  • استلار
  • الگوراند

نقاط قوت و ویژگی‌های کیف پول موبایلی blockchain معایب و نقاط منفی کیف پول موبایلی blockchain
پشتیبانی از ویژگی‌های امنیتی حرفه‌ای نظیر
احراز هویت دو مرحله‌ای
امکان خرید ارز دیجیتال وجود ندارد
امکان مشاهده میزان ارزش دارایی خود بر اساس ارز
رایج کشور 
از تعداد محدود رمزارز پشتیبانی می‌کند
دارای رابط کاربری ساده و قابل فهم
ایجاد یک آدرس کیف پول بلاک چین جدید بعد از هر تراکنش

آیا کیف پول موبایلی بلاک‌چین امن است؟

با وجود این‌که کیف پول بلاک چین یک کیف پول تحت وب است و کلیدهای خصوصی کاربران را روی سرورهای اینترنتی ذخیره می‌کند، مدت‌هاست که به عنوان کیف پولی قابل اعتماد در بین کاربران شناخته می‌شود و سابقه بدی از خود به جا نگذاشته است.

همچنین کیف پول blockchain گزینه‌های امنیتی زیادی را برای کاربرانش فراهم کرده است و امنیت حساب‌های این کیف پول می‌تواند تا حد زیادی افزایش یابد که از مهمترین‌شان می‌توان به تایید هویت دو عاملی اشاره کرد. با فعال کردن این گزینه، کاربر هنگام ورود به سیستم علاوه بر کلمه عبور، باید کدی را هم که نرم‌افزار «Google Authenticator» به او می‌دهد وارد کند.

کیف پول ارز دیجیتال موبایلی Electrum

5- کیف پول ارز دیجیتال موبایلی Electrum

یک والت، برنامه‌ای است که به طور خودکار برای شما کلید خصوصی و کلید عمومی تولید می‌کند. این کلیدها به زبان ساده، برای دریافت و ارسال رمز ارز کاربرد دارند.

هر فردی با در اختیار داشتن آن می‌تواند ارز دیجیتال شما را خرج و به آدرس مورد نظرش ارسال کند. نحوه کار الکتروم یا هر کیف پول ارز دیجیتال دیگر به همین نحو است و همه برای کار با کلیدها کاربرد دارند.


نقاط قوت و ویژگی‌های کیف پول موبایلی Electrum معایب و نقاط منفی کیف پول موبایلی Electrum
محافظت شده با پسوردفقط از بیت کوین پشتیبانی می‌کند.
کیف پول الکتروم نیاز به دانلود کل بلاک چین بیت کوین ندارداستفاده از نسخه ۲۴ کلمه‌ای
(بقیه کیف پول‌ها از 12 کلمه استفاده می‌کنند)
به کاربر برای تعیین مناسب کارمزد کمک می‌کندعدم متن باز بودن برنامه
محیط کاربرپسند

آیا کیف پول موبایلی الکتریوم امن است؟

کوینومیاین کیف پول روی گوشیهای تلفن های همراه در جایی که اَپ ها معمولا ایزوله هستند، بارگذاری می شود و حفاظت خوبی در برابر بدافزار فراهم می کند، هرچند که گوشیهای تلفن های همراه، معمولاً راحت تر دزدیده و یا گم می شوند. رمزگذاری گوشیهای تلفن های همراه و بک آپ گیری از کیف پولتان میتواند این خطر را کاهش دهد.

6- Magnum کیف پول ارزهای دیجیتال برای گوشی‌

کیف پول ارز دیجیتال موبایلی Magunum

کیف پول مگنوم (Magnum Wallet) یک سرویس کیف پول غیر حضوری چند ارزه است.این برنامه برای کسانی که مایل به مدیریت مجموعه رمزنگاری خود در یک رابط امن و راحت هستند، طراحی شده است.

پشتیبانی از تعداد بسیار زیادی از کوین‌ها و توکن‌ها، قابلیت تبادل و پشتیبانی از کیف پول‌های سخت افزاری‌، از جمله ویژگی‌های کیف پول مگنوم است.


نقاط قوت و ویژگی‌های کیف پول موبایلی Magnum معایب و نقاط منفی کیف پول موبایلی Magnum
قابل نصب بر روی اندروید، آیفون و ویندوزاختلال در برنامه البته به طور کم
پشتیبانی و کارکرد آسان با ایردراپ‌ها
امنیت بالا و حفظ حریم شخصی عدم دسترسی به
رمزها و کلیدهای شما
محیط کاربرپسند

آیا کیف پول موبایلی Magnum امن است؟

این کیف پول دارای سیستم امنیتی بسیار بالا است که علت آن اعتبار سنجی تراکنش ها به صورت غیر متمرکز (نود کامل) می باشد و لازم به ذکر است که تنها کاربر، دسترسی به کلید محرمانه (Private Key) کیف پول های خود را دارد.

با توجه به میزان امنیت، محبوبیت و تعداد رمزارزهای پشتیبانی شده، این کیف پول توانسته است رتبه 48 را در بین کیف پول های نرم افزاری کسب کند.

7- کیف پول ارزهای دیجیتال گوشی‌ Atomic

کیف پول ارز دیجیتال موبایلی Atomic

این کیف پول برای بهره‌گیری از قابلیت «Atomic Swaps»  و تبدیل شدن به بخشی از یک اکوسیستم ارز دیجیتال ساخته شه است.

این نرم‌افزار با بلاک چینِ کوین‌هایی که ذخیره می‌کنید در ارتباط است. برای مثال اگر خواستید تراکنشی را پیگیری کنید، با وارد کردن کد آن، کیف پول اطلاعات تراکنش را از بلاک چین دانلود کرده و به شما نشان می‌دهد، پس نیازی به ذخیره چنین اطلاعات حساسی روی کامپیوتر کاربر وجود ندارد.

کیف پول اتمیک از بیش از ۵۰۰ کوین و توکن مختلف پشتیبانی می‌کند. که از این میان می‌توان به بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، ریپل، تتر، ایاس، استلار، کاردانو، ترون، نئو، تزوس، بَت و … اشاره کرد.


نقاط قوت و ویژگی‌های کیف پول موبایلی Atomicمعایب و نقاط منفی کیف پول موبایلی Atomic
کنترل داشتن بر موجودیامنیت متوسط
پشتیبانی از چندین پلتفرم
پایین بودن کارمزد

آیا کیف پول موبایلی Atomic امن است؟

تا زمانی که اشتباهی از خودِ کاربر سر نزند، اتمیک کیف پول امنی است و از لحاظ تئوری قابل هک نیست. کدِ اتمیک منبع‌باز است که باعث می‌شود احتمال وجود آسیب‌پذیری و باگ‌های پنهان در برنامه به شدت کاهش یابد. اطلاعات مهم مانند رمز کیف پول فقط روی دستگاه شما و به صورت رمزگذاری شده ذخیره می‌شود.

اتمیک یک کیف پول HD است و کاربر می‌تواند برای بازیابی کیف پول و دارایی‌های آن، از ۱۲ رشته کلمه استفاده کند که کیف پول در اختیار او گذاشته است. این کلمات باید روی کاغذ نوشته شده و به خوبی از آن‌ها محافظت شود.

کلام آخر

یکی از مهم‌ترین ابزارها در حوزه‌ی بلاک چین و رمزارزها، کیف پول ارز دیجیتال به شمار می‌آید. ما در این مقاله کیف پول ارزهای دیجیتال برای گوشی‌ را بررسی کردیم تا شما در پایان این مقاله قادر باشید بر اساس نیاز خود و کاربرد کیف پول‌های ارز دیجیتال بهترین انتخاب را داشته باشید.

آیا از نظر شما هم کیف پول ارز دیجیتال تراست والت Trust Wallet)) به عنوان بهترین کیف پول به شمار می‌آید؟ آیا شما هم از این کیف پول استفاده کرده‌اید؟ لطفا نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما در میان بگذارید.

4/5 - (23 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. محمد آبراهه گفت:

    من که سرمایه ای دارم ونه باارزکاری دارم فقط یک حساب بانکی دارم که باهمون کارمیکنم اونم خیلی نه ایا این کیف
    بدردمن میخوره

    4