top
Certificate of no bad internet background

گرفتن عدم سوء پیشینه اینترنتی در سامانه ابلاغ

زمان مطالعه: 7 دقیقه

18

icon

اگر بخواهید در جایی مشغول به کار شوید حتما باید گواهی عدم سوء پیشینه را داشته باشید. به طور کلی برای انجام هر فعالیت قانونی و اقتصادی یکی از الزامات و مدارک اصلی داشتن گرفتن عدم سوء پیشینه است. حال برای راحتی کار شما ما در این متن به موضوع گرفتن عدم سوء پیشینه اینترنتی در سامانه ابلاغ و سامانه ابلاغ سوپیشینه پرداختیم. بنابراین تا انتها با همیاب24 همراه باشید تا از نکات مربوط به ثبت نام بهره‌مند شوید.

آیا می‌دانید با کلیک بر روی لینک زیر علاوه بر استعلام گارانتی گوشی خود، سرقتی یا مفقودی نبودن آن، اصالت گوشی، از مشخصات کامل گوشی خود نیز مطلع می‌شوید؟

سامانه ابلاغ سوء پیشینه

سامانه ابلاغ سوء پیشینه

در سامانه ابلاغ سوء پیشینه وضعیت کیفری افراد مشخص می‌شود. با استفاده از درخواست عدم سوء پیشینه اینترنتی، نیاز به مراجعات حضوری و به تبع آن کاهش هزینه‌‌های مربوط به دریافت این گواهی کاهش می‌یابد. در ضمن اگر قصد خروج از کشور دارید و نیاز به استعلام ممنوع الخروجی دارید مقاله سایت استعلام ممنوع الخروجی را بخوانید.

چرا باید گواهی عدم سوء پیشینه را اینترنتی دریافت کنیم؟

چرا باید گواهی عدم سوء پیشینه را اینترنتی دریافت کنیم؟

مزایای دریافت عدم سوء پیشینه اینترنتی از سامانه ابلاغ در ادامه آمده است به دلیل وجود این مزایا باید گواهی عدم سوء پیشینه را اینترنتی دریافت کنیم.

دقت داشته باشید که در گذشته گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه فقط به صورت حضوری انجام می‌گرفت اما به دلیل شلوغی و ازدحام جمعیت، قوه قضاییه تصمیم به گرفتن این گواهی از طریق سامانه ثنا گرفت. این نکته را به خاطر بسپارید که سامانه ثنا و سامانه ابلاغ هر دو از یک زیر مجموعه برای دریافت گواهی عدم سوء پیشینه هستند.

استفاده از روش اینترنتی در دریافت عدم سوء پیشینه از سامانه ثنا مزایای زیادی دارد که در ادامه چند مورد را نام برده‌ایم.

  •  در مراجعات حضوری شاید چندین روز باید منتظر دریافت گواهی عدم سوء پیشینه می‌بودیم؛ اما در روش اینترنتی حداکثر تا ۴۸ ساعت گواهی عدم سوء پیشینه صادر می‌شود. بنابراین دریافت عدم سوء پیشینه اینترنتی، کاهش زمان را به همراه دارد.
  • کاهش هزینه از مزایای بعدی دریافت اینترنتی گواهی سوء پیشینه است.
  • در روش حضوری، هویت افراد با اثر انگشت تایید می‌شود در حالی که سامانه ابلاغ سوء پیشینه به صورت یکپارچه و کشوری می‌باشد به همین دلیل از شما انگشت نگاری نمی‌شود.
  •   با استفاده از این سامانه مراجعات حضوری مردم به دفاتر پلیس ۱۰+ با کاهش چشمگیری روبه رو شده است.

دریافت گواهی عدم سوء پیشینه از سامانه ثنا 

اگر می‌خواهید گواهی عدم سوءپیشینه را به صورت اینترنتی دریافت نمایید فقط کافی است مراحل زیر را انجام دهید. البته قبل از هر کار به این نکته توجه داشته باشید که برای دریافت گواهی عدم سوء پیشینه از سامانه ثنا باید ابتدا در این سامانه ثبت نام کنید. سپس با کمک مراحل زیر از سامانه ابلاغ گواهی عدم سوء پیشینه را دریافت نمایید.

ابتدا باید عبارت «درگاه خدمات الکترونیک قضایی» را در گوگل جستجو کنید. وارد سایت adliran.ir شوید. اگر با مشکل باز نشدن سایت ابلاغ مواجه می‌شوید مجددا تلاش نمایید.

عدلیران

حالا بر روی « ثبت درخواست گواهی عدم سوء پیشینه » کنید.

گواهی عدم سوء پیشینه

حالا باید شماره ملی و شماره رمز خود که در زمان ورود به سامانه ثنا وارد کرده‌اید، را بنویسید و سپس بر روی گزینه مرحله بعد کلیک کنید. اگر رمز ثنا را فراموش کردید بر روی رمز عبور خود را فراموش کرده‌ام، کلیک نمایید.

سوءپیشینه

در این مرحله برای شما یک رمز یک بار مصرف به شماره‌ای که در سامانه ثنا ثبت کرده‌اید، ارسال می‌شود آن را وارد نمایید و مرحله بعد را بزنید.

اگر تمایل دارید شماره خود را در سامانه ثنا تغییر دهید کلیک نمایید.

بعد از وارد کردن رمز عبور یک بار مصرف وارد سامانه خودتان می‌شوید. بعد از ورود به سامانه یک کادر برای شما نمایش داده می‌شود که در آن عبارت « ثبت درخواست گواهی عدم سوء پیشینه » نوشته شده است. بر روی آن کلیک نمایید.

صفحه‌ای را مشاهده می‌کنید که اطلاعات شما را نمایش می‌دهد. پس از اطمینان از صحت اطلاعات فردی، در قسمت واحد قضایی بررسی کننده بر روی مربع نارنجی رنگ کلیک کنید و نوع واحد خود را بسته به محل شهر سکونت خود انتخاب نمایید.

پس از تکمیل فرم، بر روی گزینه ثبت موقت درخواست سبز رنگ کلیک کنید تا درخواست گواهی عدم سوء پیشینه شما ثبت شود.

حالا که درخواست گواهی عدم سوء پیشینه شما در سامانه ثنا ثبت شده است، روی گزینه مرحله بعدی کلیک نمایید.

در این مرحله شما باید هزینه مربوط به گرفتن عدم سوء پیشینه اینترنتی را پرداخت نمایید. بر روی گزینه محاسبه هزینه کلیک کنید و در انتها روی گزینه سبز رنگ در انتهای صفحه مبنی بر پرداخت هزینه کلیک کنید.

بعد از اینکه مبلغ مورد نظر را پرداخت نمودید، باید منتظر ابلاغ گواهی عدم سوء پیشینه باشید. زمانی که گواهی عدم سوء پیشینه شما ابلاغ شد، به شما با پیامک اطلاع رسانی می‌شود.

دریافت جواب گواهی عدم سوء پیشینه ثنا تقریبا ۴۸ ساعت بعد از ثبت درخواست و پرداخت هزینه، امکان پذیر می‌باشد. بعد از اینکه پیامکی مبنی بر صدور گواهی عدم سوء پیشینه دریافت کردید، می توانیدجواب گواهی خود را دریافت نمایید.

بیشتر بخوانید: سوء پیشینه بعد از چه مدت زمانی پاک خواهد شد؟

دریافت جواب گواهی عدم سوء پیشینه از سامانه سوء پیشینه

برای دریافت جواب گواهی عدم سوء پیشینه دو روش وجود دارد که در این قسمت هر دو روش را آموزش خواهیم داد.

روش اول:

  • برای دریافت سوابق کیفری از سایت ثنا​ ابتدا از طریق سایت (سامانه خدمات الکترونیک قضایی) سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی را از سرتیتر خدمات ویژه، انتخاب نمایید.
  • سپس اطلاعات ورود به سامانه را در کادر مخصوص به آن وارد کنید.
  • گزینه ابلاغیه جدید را از صفحه ابلاغیه‌ها را انتخاب کنید.
  • دریافت نسخه چاپی را انتخاب کنید تا متن ابلاغیه و کد رهگیری 16 رقمی نشان داده شود.
  • حالا می‌توانید گواهی عدم سوء پیشینه را چاپ نمایید.

روش دوم:

  • ابتدا وارد سامانه عدلیران شوید.
  • سپس در منوی سمت راست، استعلام مدارک قضایی را انتخاب کنید.
  • حالا در کادر اول نوع مدرک یعنی گواهی عدم سو پیشینه را انتخاب نمایید.
  • سپس اطلاعات مربوط به کد رهگیری و تاریخ صدور را تکمیل کنید.
  • گزینه ارسال را انتخاب نمایید.
  • حالا گواهی عدم سوء پیشینه را میتوانید ببینید و دانلود نمایید.

در نهایت

در این متن به موضوع گرفتن عدم سوء پیشینه اینترنتی در سامانه ابلاغ و دریافت سوء پیشینه از سامانه ثنا (نحوه گرفتن سوء پیشینه از سامانه ثنا) پرداختیم و نحوه گرفتن گواهی عدم سوءپیشینه را آموزش دادیم. اما موضوع دیگری هست که بهتر است آن را مطرح کنیم تا کمک به افرادی بشود که گوشی‌شان گم یا به سرقت رفته است و یا حتی دنبال برنامه‌ای می‌گردند که با کمک آن از دزدین یا گم شدن گوشی‌شان جلوگیری کنند. برای این کار فقط باید برنامه همیاب۲۴ را نصب کنید تا علاوه بر ردیابی گوشی، برای همیشه از سرقت و یا گم شدن گوشی‌تان خداحافظی نمایید.در نهایت اگر سوال یا نظری دارید خوشحال می‌شویم با ما در میان بگذارید.

4.6/5 - (12 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. امیر پورحسین زاده گفت:

    من در سامانه ثنا برای گرفتن سوپیشینه درخواست دادم برام ابلاغ اومده به سجیل کیفری دادگاه انقلاب واحد سجیل کیفری مراجعه کنید

    0
  2. محمود زکی زاده گفت:

    سلام وقت بخیر چطور میتونم جواب استعلام سوء پیشینه رو بگیرم از داخل سایت مشخصات رو وارد کردم هزینه رو هم پرداخت کردم اما الان دسرسی ندارم و میگه مبلغ پرداخت نشده

    0
  3. سلام. وقتی سو پیشینه اینترنتی میگیرم آیا باید خودم دستی ببرم برای کارفرما یا …
    در زمان درخواست سو پیشینه نام کارفرما را انتخاب کردم

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام بهتر است با کارفرما خود مشورت نمایید .

      0
  4. ………………………… ۶روزه از دفتر خدمات قضایی اقدام کردم نه جوابی نه پیامی حتا رو سایت سامانه سنا هم هیچ چیزی ثبت نشده

    3
  5. میثم گفت:

    دیگه مسخره تراز این هم مگه داریم؟؟؟ ۶ روزه درخواست دادم هنوز نیامده جوابش بالاغیرتن به مردم دروغ نگید که فلان است و بهمان.۳۶ ساعته جواب میاد و بهمان!! مردم چه گناهی کردن که باید الاف یه کاغذ پاره باشن مگه کارفرما و اداره صبر میکنه برای ما *****

    2
    1. سلام این کامنت رو صرفا برای عزیزانی اینجا گذاشتم که به مشکل میخورن برای دریافت نکردن پیامک گواهی عدم سو پیشینه. برای بنده تا شش روز هیچ پیامی نیامد و اینقدر مشغله داشتم نتونستم به محل و دفتر خانه برم از طریق یکی از آشناها اقدام کردم توی یه دفتر خانه دیگه که معلوم شد جواب گواهی توی سایت آمده با وارد کردن کد ملی و یه کد دیگه که موقع ثبت‌نام بهتون دادن میتونید وارد بشید و گواهی خودتون رو بگیرید حتما روی سامانه جواب هستش ولی اینکه پیامکی جهت اطلاع رسانی دقیق ارسال نشد واقعا جای بحث داره که اینقدر مردم رو نگران نکنید . موفق و پیروز باشید

      0
      1. همیاب 24 گفت:

        سلام میثم عزیز. ممنون از راهنمایی خوبتون

        1
  6. ابوالقاسمی گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    برای من به مشکل میخوره. زمانی که درخواستش رو ثبت می کنم، هیچ اطلاعاتی از دیتابیس ثنا، فرم نمایش داده رو، پر نمی کنه و نمی تونم به مرحله ی بعد برم

    0