top
How does the bike tracker work

ردیاب دوچرخه چطور کار می‌کند؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه

0

icon

شما هم مخالف آن دسته از افراد هستید که تصور می‌کنند فقط برای خودرو و موتور سیکلت باید ردیاب گذاشت و دوچرخه نیازی به جی پی اس ندارد؟

کاملا درست فکر می‌کنید. با توجه به هزینه‌های زیادی که برای یک دوچرخه مصرف می‌کنید استفاده از ردیاب دوچرخه بسیار ضروری است.

ما در این متن به شما روش‌های انتخاب بهترین ردیاب و مزایا استفاده از آن را آموزش خواهیم داد. بنابراین تا انتها با ما همراه باشید.

ردیاب دوچرخه چیست؟

ردیاب دوچرخه چیست؟

ردیاب وسیله کوچکی است که مانند ردیاب موتور سیکلت با استفاده از آن به راحتی می‌توانید از دوچرخه خود مراقبت کنید. این وسیله با سایز و امکانات متفاوت در بازار دیده می‌شود.

با خرید یک ردیاب و استفاده از آن شما در هر لحظه می‌توانید دوچرخه خود را چک کنید و مکان آن مطلع شوید.

جی پی اس دوچرخه چطور کار می‌کند؟

به صورت کلی برای دریافت اطلاعات از ردیاب به یک سیمکارت و اپلیکیشن نیاز دارید.

هنگامی که یک ردیاب می‌خرید و روی دوچرخه نصب می‌کنید بعد از روشن کردن ردیاب به این صورت کار می‌کند که اطلاعات مرتبط با موقعيت جغرافيايي، سرعت و زمان حرکت را توسط ماهواره دريافت و درحافظه خود ذخيره می‌کند. سپس اطلاعات از سوی سرويس GPRS به سرور مركزی فرستاده شده و در پایان از طریق اپلیکیشن‌های كامپيوتری پردازش و مسير حركت وسایل نقلیه را بر روی نقشه نمايش می‌دهد.

شما همچنین می‌توانید از طریق دریافت پیامک از مکان دوچرخه خود مطلع شوید.

بیشتر بخوانید: ردیاب سالمندان باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

ردیاب دوچرخه چه کاربردی دارد؟

استفاده از ردیاب دوچرخه کاربردهای زیادی دارد که مهم‌ترین آن این است که با استفاده از ردیاب می‌توانید ایمنی دوچرخه را بالا ببرید و با خیال راحت آن را در گوشه‌ای تنها بگذارید.

دومین کاربرد جی پی اس دوچرخه، استفاده از آن برای افرادی که دوچرخه کرایه می‌دهند، است. این افراد با استفاده از این دستگاه به راحتی مکان دوچرخه خود را ردیابی می‌کنند و با آسودگی خیال به افراد اطمینان کرده و دوچرخه را برای زمان مشخص اجاره می‌دهند.

کاربرد بعدی استفاده از جی پی اس دوچرخه در مسابقات است. برگزار کننده مسابقات روی تمام دوچرخه‌ها ردیاب قرار می‌دهد تا مسابقه بدون خطا، تقلب و انحراف مسیر صورت گیرد.

یک ردیاب خوب دوچرخه باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

یک ردیاب خوب دوچرخه باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

حالا که قصد خرید ردیاب را دارید باید بدانید که یک ردیاب خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد. در ادامه ما مهم‌ترین این ویژگی‌ها را بیان می‌کنیم.

مهم‌ترین ویژگی که یک ردیاب باید داشته باشد، دادن اطلاعات دقیق موقعیت یابی است.

هر چقدر قدرت پردازشگر بیشتر باشد، اطلاعات با سرعت و دقت بیشتری ارسال خواهند شد، در نتیجه قدرت پردازشگر بسیار مهم است.

ویژگی بعدی که یک ردیاب باید داشته باشد منبع تغذیه است. دقت داشته باشید که ردیابی که انتخاب می‌کنید منبع تغذیه قوی داشته باشد .

بهتر است ردیاب ضد آب باشد. زیرا در صورت قرار گرفتن در آب ردیاب آسیب نبیند.

اندازه ردیاب نیز بسیار مهم است زیرا هرچه کوچک‌‎تر باشد، توسط سارق مشاهده نمی‌شود.

ضد ضربه بودن موقعیت یاب موتور نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

یک ردیاب خوب علاوه بر اینکه بعد از سرقت به ما در ردیابی دوچرخه کمک می‌کند باید حالت پیشگیری نیز داشته باشد. مثلا هنگام ضربه یا حرکت باید پیام دهد. همچنین با قطع شدن منبع تغذیه هشدار دهد.

چطور ردیاب را در دوچرخه جاسازی کنیم؟

خرید و استفاده از موقعیت یاب دوچرخه مهم است و قرار دادن آن در جای مناسب بسیار مهم‌تر.

زیرا اگر آن را در قسمت مناسب قرار ندهید به راحتی توسط سارق دیده می‌شود و دیگر کارایی نخواهد داشت.

برای پنهان کردن ردیاب در قدم اول باید ردیاب کوچکی مانند ردیاب پرسنل انتخاب نمایید و بعد آن را درون تیوپ چرخ یا لامپ دوچرخه قرار دهید.

در این صورت ردیاب دیده نخواهد شد و به راحتی از اطلاعاتی که در اختیارتان قرار می‌دهد استفاده نمایید.

ردیاب دوچرخه را چند وقتی باید شارژ کرد؟

به صورت دقیق نمی‌توان گف که ردیاب را چند وقت یک بار می‌توان شارژ کرد، زیرا مدت زمان نگهداری باتری به نوع و مدل ردیاب‌ها بستگی دارد. اما در حالت کلی باتری ردیاب‌ها از یک ماه تا یک سال قابلیت نگهداری شارژ را دارند.

جالب است بدانید که برخی از ردیاب‌ها بدون باتری هم کار می‌کنند.

نتیجه گیری

در این متن تمام ویژگی‌ها و هر آنچه که درباره ردیاب دوچرخه باید بدانید را توضیح دادیم. امیدواریم با استفاده از مطالب گفته شده بهترین انتخاب را داشته باشید. اگر سوال یا نظری دارید با ما در میان بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید